Jump to content

Gold Note Mediterraneo vs. Feickert Woodpecker


EKievit77
 Share

Recommended Posts

Beste forumgenoten,

 

net lid geworden, en moet zeggen dat er veel, heel veel, nuttige topics zijn. Ik ben me aan het verdiepen in de aanschaf van een nieuwe set., en heb mijn keuze teruggebracht tot 2 modellen: Gold Note Mediterraneo en de Feickert Woodpecker. Twee verschillende type apparaten, en ben op dit moment op een punt aanbeland, om de knoop door te hakken. Veel gelezen over de Feickert, maar op dit foum nog niet zoveel over de Gold Note. Wat ik belangrijk vind in een apparaat is niet alleen de technische details, of de looks (vind de Gold Note er wel erg mooi uitzien), maar ook wie bouwt dit, was is hun filosofie, etc, en dan vind ik Gold NOte interessant.

 

Iemand een uitgesproken voorkeur voor de een of de ander? Of iemand die de Gold Note zelf heeft staan (ervaringen?)

 

Alvast harteiljk dank voor jullie reactie.

 

PS de zoektocht is vele kanten op gegaan, van voorkeuren voor Transrotor naar McIntosh, naar VPI, naar Origin Live., etc etc :-) Jullie kennen het vast!

 

Erik

 

Link to comment
Share on other sites

Hey Erik, wees vooral welcome hier🙂

 

Is een moeilijke vraag! Je gaat hier geen mensen aantreffen die ze allebei hebben gehad, of ook maar 1 van de 2.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Feickert. Vooral ook omdat we hier in Nl een importeur hebben die flink aan de weg timmert. En het is gewoon een fantastische draaitafel om te zien, ook voor de restwaarde later..Maar daar ben je er nog niet mee! Welke arm en element had je zelf in gedachten?

Link to comment
Share on other sites

Hetzelfde welkom Eric. Ik weet niet wat de kwaliteit van Goldnote nu is, maar wat ik ervan gehoord en gezien heb zou ik voor Feickert gaan: Deutsche Kwalitaet.  Maar ik ben het met je eens over de looks van Goldnote.

 

Wat wil je eigenlijk met de arm en het element doen?

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Dank voor de reacties,

 

Ik zou de Feickert dan verder afmaken met:

 

- The Groovemaster II van Audio Creative in 10" uitvoering
- Cartridge: Ortofon SPU #1
 
Maar dan is het spaarpotje wel leeg 🙂 
Link to comment
Share on other sites

Helemaal goed,behalve dan dat de spaarpot leeg is.

Ik ken de Golden Note niet, de Feikert heb ik wel eens gezien en beluisterd.
Daarom zou ik kiezen voor de Feikert, die is er mooi zeker zoals jij hem dan zou willen hebben.

Ik neem zonder meer aan dat de Golden Note ook een prima dt is.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 hour ago, EKievit77 said:

Dank voor de reacties,

 

Ik zou de Feickert dan verder afmaken met:

 

- The Groovemaster II van Audio Creative in 10" uitvoering
- Cartridge: Ortofon SPU #1
 
Maar dan is het spaarpotje wel leeg 🙂 

 

Over de tafels zelf ga ik in dit geval mijn mond houden, wel een vraag: Waarom geen 12 inch? Die past prima op de Woodpecker (de Groovemaster is leverbaar in een 290 mm mount) en kost maar 95 euro meer. Vind ik (voor het prijsverschil) een no-brainer...

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad is het een herstart... En natuurlijk is het een ontdekkingsreis en is upgraden naar steeds beter leuk en interessant, maar ik dacht voor een mooie set te gaan, en dan zijn de upgrades niet meer nodig 🙂

 

Denk dat ik jullie advies ter harte neem, en eens voor de 12" informeer. Reden voor de 10" was een goed aanbod bij een Duitse dealer, maar mijn voorkeur zou zijn om het via de Nederlandse dealer/importeur te laten gaan. 


Bedankt voor jullie goede adviezen. Feickert - Gold Note: 4-0 🙂 

 

Link to comment
Share on other sites

Een herstart. Dan heb je waarschijnlijk een (flinke) collectie vinyl nog staan? En een phonotrap of behoorlijke ingebouwde phonotrap in je versterker? Een element?

 

Hou er rekening mee dat er (hoge) vervolgkosten kunnen volgen bij aanschaf van een draaitafel.

Kun je nog iets vertellen over je beweegreden om weer met vinyl te starten? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Waarom eigenlijk die Ortofon SPU?  Ik heb er verder geen mening over want nooit bewust gehoord, maar het is niet het meest voor de hand liggende element. Ik weet verder niet waar je woont, maar Marco is de NL importeur en zit in Hoek van Holland. Volgens mij kan hij je wel helpen met een goede elementkeuze. Hij schroeft er op een middag wel een paar onder.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Die SPU’s zijn perfect voor een GrooveMaster, dus ik snap die keuze wel. 
 

Helpen wil ik altijd, maar ik denk dat de topicstarter net zo goed naar Rhapsody kan gaan. Die heeft ook alle Feickert modellen staan, en ook Groovemasters!

Link to comment
Share on other sites

Ik vraag me af waarom je een DT in hemelsnaam "Woodpecker"  noemt, maar kan de humor er wel van inzien.

 

Het moet wel in een mooie set zijn waar een dezer tafels zijn rondjes moet gaan draaien (hint: er is een leuke mijn set draad op het forum)

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, EKievit77 said:

 


Bedankt voor jullie goede adviezen. Feickert - Gold Note: 4-0 🙂 

 

 

Ik zou niet voor de ene gaan omdat ik de ander niet ken of omdat die bij onze oosterburen vandaan komt. De Feickerts die ik op shows beluisterd heb klonken zeker goed. Aan de andere kant werd Goldnote in het verleden door Audio Selectief in Sneek geimporteerd en die verkocht geen rommel. 

 

Dus lekker naar bijv. Rhapsody om de Feickert te beluisteren en bijv. naar Audio21 voor een Goldnote. 

Link to comment
Share on other sites

Ik ken een importeur die Goldnote op proef heeft gehad. Hij wilde het merk niet hebben omdat zaken niet op elkaar pasten. Voor Henk van Audioselectief was dat als fijnmechaniker geen probleem. Hij kreeg dit soort zaken wel goed.

Daarnaast heb ik de laatste keer dat ik bij voormalig forumlid Gruiter was zijn Goldnote inclusief arm bekeken. Mijn Thorens TD 160 is mechanisch na 50 jaar nog helemaal op orde. Hetzelfde geldt voor mijn TD 320 van meer dan 30 jaar oud. De veel jongere Goldnote van Gruiter was dat echter niet en dat was eigenlijk niet meer goed te krijgen. Het zal best kunnen zijn, dat de Goldnotes van nu beter zijn. Maar het verleden is de beste voorspelling van de toekomst.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Op zich is er niets mis met de Goldnote Mediterrano. Het is echt een prima speler. De motoren zijn nu prima. Die waren vroeger echt niet geweldig. Waar ik wel problemen mee heb zijn de Goldnote armen. Liften werken zelden en antiskating is alleen erg grof in te stellen. Daarnaast als je een "plat" element hebt, moet je met spacers werken, want de arm kan niet ver genoeg omlaag. Bedenk dat het Italiaans is. Het is net als met een Alfa Romeo of Maserati. Er gaat wel eens ergens een waarschuwingslampje branden, maar je komt altijd thuis. 
Een Dr Feickert is wat dat betreft een probleemloze speler. Alleen komt die zonder arm. Je zult zelf voor een arm moeten zorgen en nu Jelco de deuren heeft gesloten zijn goede betaalbare armen zeldzaam aan het worden. Er is nog een kleine voorraad Jelco armen, maar die droogt ook op.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...