Jump to content

Sodejuu

Members
  • Posts

    10686
  • Joined

  • Last visited

About Sodejuu

  • Birthday 24-12-1964

Personal Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ff boave Remunj
  • Interests
    a lot

Audio Set(s)

  • Hoofdset
    Set 1:- Sonus Faber Guarneri Homage- Mimetism 45.2- Ayre K-3RP- Ayre CX7eMP- Logitexh Squeezebox Touch- YBA WD202- Transrotor Fein- Transrotor Fatbob S/ SME3500/ Benz Micro L2Bekabeling (v.b.n.b.) SignAudio LS Shotgun, SignAudio, NBS Active 3, Heavens Gate Supreme Phono, Siltech SPO-18M, NBS Omega 3, SignAudio PowerSet 2:- B&W CDM1 (x4)- REL Q100- B&W CC6- Onkyo TX-NR717- Thorens TD1660BMkRP/Linn Basik Plus/Goldring Eroica LX- Oppo BDP-93- Philips VR969- JVC HR-S5000E- Panasonic TX-L37V10 Bekabeling: MIT Terminator2 LS, vdH Clearwater, Oehlbach NF2, Prefer MGK-6, Oehlbach XXL60

Recent Profile Visitors

12232 profile views
  1. Als je normaal naar MC luistert en je daarna naar een Nagaoka MP200, dan geeft een MP200 best veel laag. T.o.v. andere MM elementen is de MP200 echter redelijk gematigd
  2. Storm en Strata zijn subs uit de ST reeks. Sinds Rel in Canadese handen is, wordt die reeks niet meer gemaakt. Bovendien zijn de huidige Rel subs aanzienlijk sneller dan de Engelse van vroeger. Een kennis van mij heeft een Rel Studio. Daar heb je zowat een heftruck voor nodig om die te verplaatsen. Die gaat diep, maar haalt het nog steeds niet tegen de huidige top uit de T reeks BTW, ik heb hier ook nog een Rel Q-100E staan. Al een eeuwigheid niet meer gebruikt. Ik zal binnenkort eens kijken of die nog leeft. Ze hebben immers een foam rand an die kan na 23 jaar wel vergaan zijn.
  3. Voor mij staat een sub pas goed ingestelt als je niet echt extra laag ebij krijgt, maar wel een grotere stage, meet "diepte" in de afbeelding en het ruimtelijker gaat klinken. Maar ook ik ben van menig dat 2 verschillende principe weergevers (electrostaat en dynamisch) moeilijk met elkaar te combineren zijn. En helaas voor Carl zijn er geen (of heel weinig) electrostatische subwoofers te koop.
  4. Dit jaar niet. Volgend jaar wellicht weer.
  5. Dat "appels met peren" valt wel mee. De eigenlijke phonostage is bij beiden gewoon een passief RC filter. De instap Phasemation heeft echter geen instelmogelijkheden. Die staat vast op 47k voor MM en 470Ω voor MC. Ik heb bij de bouw van de Pass bijzonder gelet op het matchen van componenten. Dat doet ook niet iedereen, maar de componenten in het linker kanaal wijken niet of maar minimaal af van de componenten in het rechter kanaal. Daarnaast heb ik de MC stage van de Xono erbij gebouwd. Met wat ingrepen kan ik die ook nog behoorlijk opwaarderen. Advies verkoopprijs van de EA220 is €1450. De importeur had een fout gemaakt in de prijslijst. Daar heb ik 'm op gewezen end at is bij de mijn volgende bestelling ook gecorrigeerd geworden Carl heeft een T-550 van Phasemation. Die kan hij ervoor zetten. De Sut is geschikt voor elementen van 1-40Ω. De Benz van Carl zit daar binnen met 12Ω Ik heb de phonostage meegegeven om Carl te laten proeven aan de klankleur van Phasemation. Juist omdat hij als zoveel phonotrappen in huis heeft gehad, leek me dat een goede gedachte. Hij kan immers vergelijken. Daarnaast heb ik voor de EA220 gekozen omdat die in een prijsklaasse valt waar je maar weinig phonotrappen tegenkomt. Onder de €800 en boven de €2000 heb je genoeg keuze, maar daar tussen is de spoeling dun. Ik heb de EA220 zelf vergeleken met een Pro-ject Phonobox DS3, een Parks Audio Puffin (dsp), een Pass kloon van mij en een Ayre P5Xe. Helaas was de kloon koud. Die heeft echt enkele dagen nodig om op volle oorlogssterkte te spelen. Daarom was de Phasemation net iets mooier. De Ayre schoot daar weer boven uit. De Pro-Ject deed het niet slecht, maar tegen het geweld van de andere 3 kon hij niet op. De Parks Audio Puffin is een leuk ding, maar die viel echt een beetje er buiten. Die heeft wel leuke gadgets ingebouwd en je kunt 'm prima naar je hand zetten, maar een DSP als RIAA is het niet helaas niet helemaal. Je hebt nl eerst een AD omzetting, dan verwerking en dan weer een DA omzetting. Dat is blijkbaar teveel voor laten we zeggen €600. Maar je hebt een magic stand weermee tikken verwijderd worden en je kunt bas en trebble regelen. Of fase draaien en nog een aantal geinige dingen. De Puffin is inmiddels vervangen door de Waxwing. Die doet hetzelfde in een kleiner kastje en die kun je via BT met een app bedienen ipv een doorloop-menu. Maar het ging dus over de Phasemation EA220 en die vond ik toch wel erg goed voor het geld. Ik heb duurdere phonotrappen gehoord die minder waren.
  6. Wat minder messen kopen en iets minder BBQ-en, misschien kom je er dan.
  7. Ik stream hier alleen maar draadloos en ik heb nergens problemen. Ik heb geen zin om weer een kabel door het huis te trekken. Ik zie zelfs voordelen om draadloos te spelen, want dan ben je de voedingstroep van de PC ook gelijk kwijt. Echter een nadeel is dat de keuze voor goede streamers daarmee beperkt is. Alle grote namen van streamers werken mer een LAN aansluiting en Wifi , daar doen ze niet aan (Aurender, Auralic, Lumis, etc). Ik zit dus redelijk vast aan mij Limetree Bridge, maar voor mij is die meer dan goed genoeg.
  8. In het begin mocht ie alleen maar zingen bij Kayak. Hij wâs de zanger. De trommels werden door Pim Koopman bediend. Pas toen Pim de band verliet, nam Max de stokjes over. Max Werner heeft nog een solo hit gescoord met Rain in May (1981)
  9. Kijk uit met gel. Hoe zachter de gel, hoe slechter. Daar zitten oplosmiddelen in die slecht heel langzaam verdampen. Daardoor kan de de naald los weken van de cantilever. Wil je per se een gel gebruiken, neem dan een gel die "hard" is (zoals die van Onzow). Die is minder gevaarlijk, maar ook die kan de naald losweken. Een (vluchtige) vloeistof is dan een stuk veiliger. Maar kijk uit voor overmatig gebrui. Niet bij elke plaat gebruiken. Eentje die ik wel kan aanraden is een van de goedkoopste op de markt, nl die van Simply Vinyl. Die is op zeepbasis, kost nog een €10 per flesje en reinigt prima. Gebruik zo'n naaldreiniger alleen als het schoonmaken met enkel een naaldborsteltje niet meer afdoende is.
  10. Volgens de NEN mag een apparaatsnoer (netsnoer) NIET van solid core koper gemaakt zijn. Maar als je de NEN helemaal volgt zijn de meeste "hobby" nentsnoeren afkeur: kabel volgens NEN-EN 50525-2-31 of NEN-EN 50525-2-42 bij een vaste verbinding of een verbinding met een van toepassing zijnde installatieconnector, of zowel bij normaal als zwaar gebruik volgens de NEN-EN 50565-reeks. met rubber geïsoleerde buigzame leidingen en snoeren volgens NEN-EN 50525-2-21of met PVC geïsoleerde buigzame leidingen volgens NEN-EN 50525-2-11, voor normaal of zwaar gebruik volgens de NEN-EN 50565-reeks, bij een verbinding door middel van een steker en contactdoos of met een van toepassing zijnde installatieconnector volgens de NEN-EN-IEC 61565-reeks. Meubilair met de bedoeling dat het kan worden verplaatst, moet zijn uitgerust met buigzame leidingen of snoeren volgens NEN-EN 50525-2-21of NEN-EN 50525-2-11. NEN1010 eist dat voldaan wordt aan de Europese normen zoals de NEN-EN IEC61535. NEN-EN-IEC61535 stelt dat een verbinding van connectoren in een stekerbare installatie geproduceerd moeten zijn volgens de specificaties van één fabrikant. In de praktijk betekent dit dat verschillende merken niet door elkaar gebruikt mogen worden. Gebruikt men verschillende merken installatiestekers door elkaar dan voldoet de installatie derhalve NIET aan NEN1010.
  11. Het IS een 5-polige XLR en verzorgt de AC spanning van het voorversterkerdeel. In het kleine kastje zitten 3 trafo's (geen voedingen). Een (XLR-5) voor de preamp en 2 (met PowerCON) voor de eindsecties. Heeft het zin de onderlinge netsnoeren te vervangen? In principe heeft het net zoveel nut dan als je een gewoon netsnoer vervangt.
  12. De plug op de foto is een Neutrik PowerCON. Die is goed te verwerken en geeft een beter contact dan de standaard IEC aansluiting. Die kun je bij Thomann of Bax gewoon kopen
  13. Ik zeg kunnen. In 95% van de gevallen is het echter de condensator. Als je iets langer wacht met het opleggen van een plaat, dan kan de condensator weer net te leeg zijn om die 90º fasedraaing te maken. Dan draait de motor weer de verkeerde kant op. Als je echter direct na het draaien van een plaat de volgende plaat op legt, zou die de goede kant op moeten starten*. Ik heb het zelf pas een keer meegemaakt dat het niet de condensator was. *) als in met zo'n thorens speel, dan laat ik het plateau ook gewoon draaien tijdens het wisselen van de plaat
  14. Dan is het de condensator die op zijn eind komt. Die kan altijd wel een keer vervangen worden. Het heeft geen haast. Die doet het nog jaren zo, maar dan zul je wel dat zetje moeten geven. Ook daar wen je aan.
×
×
  • Create New...