Jump to content
High-End Forum

Kraus vonBentinck

Members
  • Content Count

    932
  • Joined

  • Last visited

About Kraus vonBentinck

  • Rank
    Junior Member

Contact Methods

Recent Profile Visitors

3,159 profile views
  1. Gistermiddag weer een leuk & leerzaam college van Cock gehad, altijd verrassend. Met name een bijna directe vergelijking van live, natuurlijk stemgeluid en opgenomen stemgeluid. Uiterst veelzeggend. En natuurlijk ook laag tot zeer laag op vernieuwde Kefjes, tot 16 Hz zelfs! Cock heeft zich bereid verklaard een uiterst delicaat klusje voor mij op te knappen. Vol verwachting klopt het hart!
  2. Zeker, maar die zijn alle drie nog goed en van 636 was er een van de zes kapot. Is Studer wel een consumentenmachine of eigenlijk studio-apparatuur? Op het AAA forum heet het: "in Studer veritas", daar is men vrij duidelijk over.
  3. Trump is het bewijs dat je de stelling ook kunt omdraaien
  4. Ik kreeg in 1968 van mijn moeder de Philips N4500. En ook het "Het Prisma Bandrecorderboek". (In die tijd had je nog 'geluidsjagers' van trein tot tjitjaf en tennisbal) Van de recorder heb ik heel veel plezier gehad en omdat mijn vriendin toen heel graag (mee)zong nog diverse banden liggen met haar vocale prestaties. Mechanisch waren de Philpsrecorders niet veel soeps dus verdween het apparaat op de lange duur naar de vuilnisbelt. Daarna een AKAI GX636 en een AKAI GX620. Die laatste gebruik ik nog steeds en is jaren geleden nog eens helemaal nagekeken door Frank Oomen, dè bandrecorderman uit Almere. De 636 bleek een versleten 'onverslijtbare' glasferrietkop te hebben en omdat die eigenlijk niet meer te krijgen is, is ook die recorder weg gegaan. De 620 werd door Frank als zeer puik bevonden en klinkt en functioneert nog steeds goed. 20 jaar geleden overgestapt op DATrecorders (2 stuks en een DAT walkman). Ook die gebruik ik nog regelmatig al is het met een veel modernere externe DAC. Klinkt echt superieur aan de analoge decks. Heb de recorders altijd mooie machines gevonden en vanaf de bank, in het donker, kun je er net zo naar staren als een knetterend haardvuur. Verveelt nooit. Het oog dat ook wat wil wordt door de bandrecorder eersteklas bediend. Net als de draaitafel (A Clockwork Orange) is de bandrecorder een dankbare 'prop' in een film (Pulp Fiction). Komt altijd goed over. De ware bandrecorder liefhebber hier op het forum is natuurlijk Arden. Hij heeft de meest schitterende machines staan en luistert volgens mij nog dagelijks. Een paar jaar geleden kwam er op een bijeenkomst bij hem nog iemand langs met voorbespeelde tapes maar daar heb ik later nooit meer iets van vernomen. Aan cassettedeck of minidisc heb ik mij nooit bezondigd, ik vond het niks.
  5. Als het zo eenvoudig was waren we allemaal al lang miljonair. Elk product kent een vraagcurve en die is zelden lineair (10% prijsdaling geeft 10% meer vraag/omzetstijging), maar meestal hyperbolisch (1% prijsstijging geeft 25% vraagdaling en soms geknakt (1% prijsstijging geeft 100% omzetverlies/ prijsdaling geeft 0% omzetstijging) en bovendien kan de vraagcurve elastisch (grote reactie op prijsverandering) of inelastisch zijn. Dat ligt allemaal aan de vorm van de markt waarin je opereert en daarop heb je als producent geen invloed. Er is ook nog zoiets als een bedrijfsoptimum, je kunt niet zomaar van een productie van 500 omschakelen naar een productie van 20.000. Carl's vrouw kan dat ongetwijfeld precies uitleggen.
  6. Kraus vonBentinck

    Millett

    Doe gewoon lekker je ding Carl. Je bent de enige die hier het forum een beetje aan de gang houdt en de tijgers hier op het forum die de hele dag overal op reageren zouden je daarvoor dankbaar moeten zijn ipv je hun manier van doen aanpraten. Je doet het al jaren op jouw manier en dat is natuurlijk ook de enige manier. Dat je al te druk met de audio bezig bent, dat geloof ik ook wel maar zo lang je dat zelf in de gaten hebt, wat is daar dan zo vreselijk aan? Die hifi bladen/c.q internet zijn eigenlijk alleen maar reclamefolders. Altijd maar het duurste van het duurste. Nu zijn het bijvoorbeeld weer de OLED-tv's maar hoe fraai en groot ook, de programma's worden niks beter. Als AAA lezer weet je toch: Das Beste ist den Feind des Guten. De rust komt vanzelf weer terug. Een fijne boswandeling.
  7. J J Cale is in mijn oren altijd goed en van Willy/Mink DeVille: Demasadio Corazon: echt genieten. Willy DeVille is natuurlijk al naar de eeuwige jachtvelden maar was een aantal jaren terug nog in Nederland (Ik meen Deventer) Heb jij die nog gezien?
  8. Een heel vervelende gebeurtenis maar de zwenkwielen zijn te groot en/of niet op de goede plaats gemonteerd. Zijn het soms grote zwenkwielen (Ikea?) met rem?
  9. If it works, don't fix it
  10. Pinpointing is er weliswaar niet bij een liv optreden of in de conncertzaal maar geeft bij het beluisteren thuis juist het idee "er bij te zijn" en draagt absoluut bij aan de bsleving. Ik verwijs naar het bezoek van Zee en mijzelf aan een Zondagochtendconcert in het concertgebouw en de uitzending er van diezelfde middag op de radio ( geregistreerd door jacco dekkers). In de zaal een totaalplaatje, op de radio een fraai inzoomen van de microfoons op de betreffende zanger/zangeres wanneer deze zijn/haar ding deed en veel pinpointing. Het is hetzelfde effect wanneer bij een tvuitzending de camera inzoomt op een instrument. Werkt heel goed maar heeft totaal geen overeenkomst met het gebeuren in de zaal. Toch beschouw ik die ingrepen als legitiem al luister je dan in feite met de oren/naar de opvattingen van een ander.
  11. Pinpointing is geen high-fidelity maar typisch een stereo-/huiskamereffect. Live is er geen pinpointing, integendeel.
  12. https://www.alprovi.nl/therapie-en-revalidatie/kleine-oefenballen-en-gymballen/no-bounce-ballen-set-van-6 misschien een (voordelig) idee?
  13. Het leergeld: 1962 Philips koffergrammofoon met buizenversterker. 1e twee singletjes: The Allisons, Are you sure (songfestival 1961) en The Isley Brothers, Shout (nog in bezit) elk a F3,69 1969 Philips GA 308 vuilnisbelt/ flinke collectie singletjes 1978 Philips 777 met GP412; draait nog volop zijn rondjes bij familielid; inmiddels een flinke collectie LP's 1992 micro-seiki BL10X met Benz Micro Ace, verkocht voor een habbekrats 1999 de laatste draaitafel, afbeelding overbodig. Ongeveer 100-voudige kosten van de verkoopprijs van de micro-seiki. De platencollectie is verminderd daar vrijwel de hele operaverzameling is vervangen door CD/files. Tja.
  14. En dan heb je geleerd dat het belangrijkste is: een dak boven je hoofd.
×
×
  • Create New...