All Activity
- Yesterday
-
Mooie luidsprekers Robson, maar jou luidsprekers hebben toch helemaal geen bi-wire aansluitingen?
-
om even te reageren op waar mijn installatie uit bestaat , ben was niet zo ver als jullie maar ik heb oudere linn spullen staan een dac extern en via ethernet een node aangeschaft. de luidsprekers zijn n270 xavian voor mij helemaal goed ben er erg blij mee.
-
thanx en excuus.....
-
Grote kans trouwens dat ik de Radiants begin volgend jaar thuis ga proberen. Als ze serieus beter zijn dan mijn Dynaudio's dan blijven ze....Maar dat gaat wel nearfield zijn. Is dat niet TE met die hoorns?
-
Wat ik gelezen heb online of in een blad! III
Ivan10 replied to Duck-Twacy's topic in Algemeen audio
Leuke review van een of andere Beatles mono boxset van Amerikaans label Capitol LP’s. Er zit een gimmick in, de recensent heeft geen mono element, maar speciale kabels die een mono geluid creeeren. Bijzonder. Nooit van gehoord. -
Die zijn me te duur. Kroma Atelier Leonore | MatterhornAG Waar ik voor val zijn die passieve radiators....Dat gemakkelijk laag gaan, net als in mijn Thiels.
-
En deze zijn nog beter
-
Ik kwam deze tegen. Ik vind ze eigenlijk mooier om te zien. Buchardt Audio E50 - Passive speaker
-
Ik heb hier nog een paartje walnoten Chario Academy Millennium 1 staan. Die geven bij goede opstelling een heel mooi beeld maar hebben wel een heel goede/krachtige versterker nodig. Die kan ze rustig uitproberen en is het niks dan gewoon terug geven. Of het matched met die Quad, daarvan ben ik niet overtuigd. Ik was zelf pas tevreden met de Array monoblokken (of Krells).
-
Aha... duidelijk.
-
De nuance is toch vooral dat muziek wel wat meer behelst dan "goed geluid". Dat is ook precies waar Hans op doelt.
-
Ik heb hem hier naartoe verplaatst
-
Huh? Bekabeling is dus niet de juiste afdeling voor een topic over bekabeling.
-
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Heb ook de al eerder genoemde KEF LS 50 Meta gehad maar de AE is net iets verfijnder en minder groot/lomp.
-
Beheer started following zelf geluidskabel maken
-
Welkom @Robson, volgende keer graag je topic in het juist forumdeel plaatsen.
-
Koper vind ik vaak het meest natuurlijk klinken. Zilver iets feller. Verzilverd koper heeft mij nooit kunnen bekoren. Nikkel al helemaal niet. Verguld kan wat warmer Op Creative Audio kun je info vinden over lucht als isolator. Je kunt ook van Canare zelf iets bouwen. Een Neutrik connector is al behoorlijk goed en zeker niet te duur. Er zijn mensen die zeggen het verschil tussen diverse stekkers te kunnen horen. Bijna alle kabels "doen iets" met de klank. Het vinden van de juiste match, daar gaat het uiteindelijk om. Waar bestaat je installatie uit? Deze moet kwalitatief in staat zijn om dergelijke verschillen te laten horen. Dat laatste geldt ook voor je eigen oren. Ik weet niet wat ik zelf voor kabels heb, daar wordt geheimzinnig over gedaan. Maar er is een vermoeden dat ze van Sonore komen.
-
volkomen mee eens!
-
Dat wil ik dan ook weer graag nuanceren Rob Iedereen die naar een muziekinstallatie luistert zoals wij dat doen is enigszins gekleurd in hetgeen waar hij naar luistert. Je eigen set en die van anderen vormt dan de referentie voor jezelf. Als je vaak naar live muziek luistert zal die referentie anders zijn, dat is dan training van het gehoor, maar je snapt het punt. Die referentie die je hebt gevormd door het luisteren naar een installatie thuis kan heel lekker klinken voor je gevoel, maar is niet correct. Je hersens vullen aan waar het aangevuld moet worden en trekken de referentie voor jouw gehoor recht. Dat is te bewijzen doordat als je voor het eerst weer gaat luisteren na 3 weken vakantie je direct opvalt wat er "mis" is met je set. Na een avondje luisteren klinkt het dan vaak wel weer lekker. Inspelen noemen we dat, maar in werkelijkheid is het het aanpassen van je hersenen aan het "incorrecte" geluid. Maar het is ook te bewijzen door wat bebatoli beschrijft dat je live muziek in een ruimte direct herkent. een set kleurt altijd, hoe goed die ook is. Wat er gebeurt na 3 weken luisteren naar alleen maar natuurlijke geluiden in je omgeving tijdens de vakantie is dat je gehoor enigszins gereset wordt en weer wat moet wennen aan de kleuring die elke set in meer of mindere mate heeft. Nu terug naar een set die extreem natuurlijk klinkt. Als je dat hoort weet je direct dat het goed geluid is omdat het heel erg lijkt op het origineel. Iedereen herkent het geluid van een live piano of een gitaar, en als dat terug te beluisteren is via een set hoor je direct of het goed is of niet. ik denk dat dat niets te maken hebt of je audiofiel bent of niet, wel met interesse. Hooguit kunnen wij audiofielen beter beschrijven wat we horen. En natuurlijk speelt persoonlijke voorkeur een rol. Sommigen houden meer van elektrische basgitaar, anderen van een akoestische. Zo is het ook in het luisteren naar een set, maar bovenal moet een set natuurlijk klinken, anders wordt het nog niks. En dan nog over de persoonlijke luisterervaring, dat heeft ook alles te maken met
-
Tijdens een vakantie gingen we 's avonds iets gaan eten. Het restaurant had een L-voudige ruimte en toen we binnenkwamen speelde er muziek. We konden niets zien maar we hoorden direct dat het live was. Gelukkig kon de ober ons een plekje bezorgen waar we de muzikanten konden zien. Het was een jazz trio en het was een geweldig fijne avond. Ondanks dat we in het beginnen de muzikanten niet konden zien hoorden we direct dat het live was en niet omdat het luid was, integendeel. Ik dacht toen dat we nog ver af zijn van "live" muziekweergave. 1- Ik zie mezelf als iemand die ontzettend graag naar muziek luistert (vaak live) en die er thuis ook enorm van kan genieten. Is mijn set perfect, helemaal niet maar ze doet iets wat mij bevalt. Voor mij brengt ze de essentie over, nml dat ik emotioneel geraakt word en dat houd misschien in dat ze niet extreem neutraal is, so what. 2- Als kind was ik gefascineerd door techniek. Mijn vader was gereedschapsmaker en toen zijn Leica IIIf stuk ging haalde hij die helemaal uit mekaar. Als kind zat ik stilletjes over hem en keek gefascineerd hoe alles werkte. Niet veel later haalde ik mijn wekker helemaal uit mekaar, stak hem terug in mekaar en werkte hij nadien perfect. Ik was toen een jaar of 10. Maar mijn vader was ook een groot muziekliefhebber en had een set opgebouwd rond de Quad ESL55. Mijn liefde voor fotografie, techniek en muziek heb ik van mijn vader geërfd. Door de jaren heen bouw je ervaring op, meestal door je fouten waaruit je leert. Elke dag leer je iets bij en als je iemand met je kennis kan helpen is dat toch fijn, niet.... Het is spijtig dat er geen High-End kroeg is, want vele misverstanden zouden hier niet ontstaan omdat je bij typen veel moeilijker nuances kan aanbrengen. Als je dan ziet dat iets een weg opgaat die je helemaal niet bedoelt had is dat spijtig.
-
Wanneer iets in mijn oren echt goed klinkt, wil ik daar in mijn vrije tijd daar zoveel mogelijk naar luisteren. Dus wat missen jullie in je set?
-
Mauricio joined the community
-
Ook hier vind ik een nuance op zijn plaats. Want hoewel veel mensen goed geluid kunnen herkennen, nogmaals; blijft het een subjectieve ervaring. Wat voor de ene persoon als "echt goed" klinkt, kan voor een ander minder indrukwekkend zijn. Persoonlijke voorkeuren, gehoor, en zelfs emotionele associaties spelen een grote rol in hoe we geluid immers ervaren.
-
Wie is/zijn iedereen? Over hoeveel mensen heb je het? vastgelegd? Wanneer klinkt een set goed? Jij hebt immers andere 'standaarden' dan ik en vele andere mensen. Nee, onmogelijk. Het blijft een subjectieve ervaring/beleving in mijn optiek. Wanneer een set echt goed klinkt, zoals je zegt bij Cock, dan is het vaak zo dat de meeste mensen het als goed ervaren en er weinig opmerkingen over hebben. Dit komt omdat de set voldoet aan de algemene criteria van goed geluid, waardoor het voor een breed publiek aangenaam is. Maar nog steeds niet voor iedereen. Dat is de nuance.
- Last week
-
Lees het nu pas. Maar 1 is er van eigenaar verwisseld.
-
Mooi apparaat...Zelfs de binnenkant is mooi.
-
+1 ook mijn ervaring. Echt goed (natuurlijk) geluid herkent iedereen.