Jongensdroom Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 On 14-2-2023 at 16:53, Jongensdroom said: Ja, ikke. Op de show in Veldhoven gehoord en bij een van de heren thuis. Wel het complete systeem kopen, want anders kan mijn mening veranderen. O, ja, de mening: gewoon kopen, zeer natuurgetrouwe weergave. Tevens zeer behulpzame mensen. Voor mij is het bijzonder knap, dat men zo'n hoog niveau heeft weten te bereiken. (ik krijg hier geen geld, of spullen voor. onderzettertjes ook gewoon af moeten rekenen). Charles: Met een analoge bron heb ik ze nog niet gehoord. Lijkt me belangrijk voor jou, om dat wel te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 1 hour ago, carl said: Uiteindelijk wil ik welke LS dan ook eerst thuis horen. Maar eerst maar eens luisteren. PS die LS zijn eigenlijk wel klein met hun 31 maal 31 centimeter. Wélke @carl ? Je praat continu in raadsels. Die daudio w1 lijken me niet klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 Ben ik nu gek (kan) maar bij de specificaties staat 31/31/100 Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 31 cm breed, 31 cm diep en 100 cm hoog is niet echt heel klein toch.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 Maar ook niet echt groot natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 februari 2023 Report Share Posted 15 februari 2023 (edited) 1 hour ago, carl said: Ben ik nu gek (kan) maar bij de specificaties staat 31/31/100 Jack. Ik vermoed iets één meter hoog dat is toch niet klein? Dat is zelfs iets hoger, dan de totale hoogte van onze luidsprekers; Die ook nog op een betonnen U profiel staan. Verder zijn die van ons 23 breed en 32cm diep. Ook zonder bril niet te missen qua formaat natuurlijk..... Edited 15 februari 2023 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 8 hours ago, pjotr27 said: 31 cm breed, 31 cm diep en 100 cm hoog is niet echt heel klein toch.... Maar de tweeter zit wel laag. Waarom? Die wil je toch op oor hoogte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 5 hours ago, Seed7 said: Maar de tweeter zit wel laag. Waarom? Die wil je toch op oor hoogte? Je wil het centrum tussen tweeter en midunit op oorhoogte. En dat klopt aardig. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 15 hours ago, SpaceJS said: Oh, indien ik ze tweedehands vindt op het moment dat ik er het geld voo rheb zal ik het zeker niet laten. Check MP nog steeds regelmatig https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/wilson-audio-watt-puppy-7-wp7/2314925937 Nurnberg.. 'n overnachting er bij en je hebt ze thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 Die Daudio heb ik al vaak gehoord, de laatste keer bij Hans van Daudio thuis samen met Jongensdroom. Het zijn natuurlijk open baffles, maar wél erg mooi uitgevoerde. Een optimale opstelling is dus niet eenvoudig. Er is best wel ruimte achter de speaker nodig. Of demping. Maar wanneer alles is orde is, klinken ze heeel erg goed. Of dit gaat lukken op buizenversterkers, en dan vooral het laag betwijfel ik wel. Ik vind de prijs ook nog stevig, maar dat komt omdat ik oud ben en alles veel te duur vind. Zeker op audio gebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 1 hour ago, Hans van Liempd said: Die Daudio heb ik al vaak gehoord, de laatste keer bij Hans van Daudio thuis samen met Jongensdroom. Het zijn natuurlijk open baffles, maar wél erg mooi uitgevoerde. Een optimale opstelling is dus niet eenvoudig. Er is best wel ruimte achter de speaker nodig. Of demping. Maar wanneer alles is orde is, klinken ze heeel erg goed. Of dit gaat lukken op buizenversterkers, en dan vooral het laag betwijfel ik wel. Ik vind de prijs ook nog stevig, maar dat komt omdat ik oud ben en alles veel te duur vind. Zeker op audio gebied. Ik vind het rendement wel erg laag voor een huizenversterker (89db geeft Daudio op). Dan moet je echt een grote buizenbak hebben met flink wat vermogen. En ja, de prijs is wellicht stevig, dat maakt dat er veel concurrentie is. Voor die prijs kan je echt heel veel kopen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 Daudio zegt zelf dat 30 watt buizen aan 6 Ohm voldoende is. En hen kennende is dat niet uit de lucht gegrepen. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 10 hours ago, Hans van Liempd said: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/wilson-audio-watt-puppy-7-wp7/2314925937 Nurnberg.. 'n overnachting er bij en je hebt ze thuis. Mooi, maar ben bang dat de nieuwe badkamer voor de kinderen even voorgaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 18 minutes ago, SpaceJS said: Mooi, maar ben bang dat de nieuwe badkamer voor de kinderen even voorgaat Alleen voor de kinderen: wat een luxe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 9 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Alleen voor de kinderen: wat een luxe. lol, die voor mij en mijn vrouw moet nog even wachten, het is overigens meer in verband met een vocht probleem. Een eigen huis blijft zorgen geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 februari 2023 Report Share Posted 16 februari 2023 Ik heb ooit met mijn buizen versterker de W1 bij Hans thuis beluisterd en dat gaat gewoon erg goed. Ik verwacht dat met de Conrad Jhonson het ook gewoon erg goed gaat. Het zijn erg mooie speakers en heb ze al vaak in verschillende configuraties beluisterd. Je kunt er overigens ook voor kiezen om het laag actief aan te sturen zo dat je buis het wat makkelijker krijgt op het mid en hoog. Ik verwacht echter dat dit niet echt nodig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 februari 2023 Report Share Posted 17 februari 2023 13 hours ago, SpaceJS said: Mooi, maar ben bang dat de nieuwe badkamer voor de kinderen even voorgaat Keuzes keuzes keuzes.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 februari 2023 Report Share Posted 17 februari 2023 20 hours ago, kappa7 said: Ik heb ooit met mijn buizen versterker de W1 bij Hans thuis beluisterd en dat gaat gewoon erg goed. Ik verwacht dat met de Conrad Jhonson het ook gewoon erg goed gaat. Het zijn erg mooie speakers en heb ze al vaak in verschillende configuraties beluisterd. Je kunt er overigens ook voor kiezen om het laag actief aan te sturen zo dat je buis het wat makkelijker krijgt op het mid en hoog. Ik verwacht echter dat dit niet echt nodig is. Ik dacht dat die W1 in het laag altijd actief was. In ieder geval wat te bespreken George. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 17 februari 2023 Report Share Posted 17 februari 2023 On 16-2-2023 at 06:34, Seed7 said: Maar de tweeter zit wel laag. Waarom? Die wil je toch op oor hoogte? Bij een Dapolito is dat wel zo. Bij 1 mid/1hoog zit het ergens daar tussen, afhankelijk van de smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 17 februari 2023 Report Share Posted 17 februari 2023 Voor een dergelijk budget zou dit mijn eerste keus zijn: AvantGarde Acoustic Over je Conrads hoef je je dan helemaal geen zorgen te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 februari 2023 Report Share Posted 18 februari 2023 8 hours ago, Roots said: Bij een Dapolito is dat wel zo. Bij 1 mid/1hoog zit het ergens daar tussen, afhankelijk van de smaak. Maar hier zit de tweeter onder de mid, niet de gebruikelijke montage. Mijn Zingali's hebben ook die configuratie, maar met een heel ander afstraalgedrag. Een waveguide voor de tweeter ipv een benadering van een lijnbron(netje). Het effect van die configuratie is dat het geluidsbeeld relatief laag staat. Bij mij staan ze dan ook op een hoge stand plus spikes plus hardsteen blokken om het geluidsbeeld omhoog te krijgen. Het "luisterpunt" is afhankelijk van de scheidingsfrequentie. Hoe lager die ligt hoe meer je de tweeter op oor hoogte wilt hebben. Mijn oorhoogte in de luisterstoel zit op 110cm. Dus ruim boven de hoogte van de luidspreker. Gokje, hart van de mid op 92 cm, hart van de tweeter op 70 cm, "centrum" op 82 cm. Ok, dat mag je zo niet doen want waar het om gaat is welke invloed het filter heeft en wat het afstraalgedrag is, de hoek van de lobben. Je blijft echter wel houden dat je oor een stuk hoger zit dan de virtuele bron. Alsof je op het balkon in de concerzaal zit. Hoe verder je van de luidspreker zit hoe kleiner dit effect. Ben benieuwd hoe het daadwerkelijk uitpakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 februari 2023 Report Share Posted 18 februari 2023 10 hours ago, Kraus vonBentinck said: Voor een dergelijk budget zou dit mijn eerste keus zijn: AvantGarde Acoustic Over je Conrads hoef je je dan helemaal geen zorgen te maken. Dat zou werkelijk de allerlaatste keuze zijn. De krengen zien er niet uit en toeteren enorm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 februari 2023 Report Share Posted 18 februari 2023 (edited) Quote On 16-2-2023 at 06:34, Seed7 said: Maar de tweeter zit wel laag. Waarom? Die wil je toch op oor hoogte? Nee dat is afhankelijk van hoe de speaker ontworpen is. Vaak hebben speakers hebben een oplopend hoog als je deze op 0 graden meet. precies voor de tweeter dus. Echter zitten wij meestal niet exact op de as van de speaker te luisteren maar er naast, onder of boven. Ga je daar meten dat is het oplopende weg en is je spreiding ook mooier met een beter stereo beeld door de kamer heen. Edited 18 februari 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 18 februari 2023 Report Share Posted 18 februari 2023 19 minutes ago, kappa7 said: Nee dat is afhankelijk van hoe de speaker ontworpen is. Vaak hebben speakers hebben een oplopend hoog als je deze op 0 graden meet. precies voor de tweeter dus. Echter zitten wij meestal niet exact op de as van de speaker te luisteren maar er naast, onder of boven. Ga je daar meten dat is het oplopende weg en is je spreiding ook mooier met een beter stereo beeld door de kamer heen. Je reinste kletskoek dit. Moet wel een bijzonder onwetende ontwerper zijn om zo een speaker te ontwerpen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 februari 2023 Report Share Posted 18 februari 2023 (edited) 12 minutes ago, thingman said: Je reinste kletskoek dit. Moet wel een bijzonder onwetende ontwerper zijn om zo een speaker te ontwerpen... Toch niet, kijk aar eens goed naar de karakteristieken van de speakers, ja zal zien dat een meting buiten de speaker as net even anders is als direct voor de tweeter. Kijken we even naar de KEF 104/2 dan zien we dat die ontworpen is om het correct beeld juist omhoog te stralen. Direct voor de speaker meten zou een verkeerd beeld geven. Overigens worden de speakers die wel zijn ontworpen voor een tweeter op oorhoogte normaal gemeten tussen de mid en de tweeter in om juist de tijd goed te kunnen krijgen en je hebt dan al een offset te pakken. Edited 18 februari 2023 by kappa7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts