Jump to content

Jongensdroom

Members
  • Posts

    3673
  • Joined

  • Last visited

About Jongensdroom

Personal Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Omgeving 's-Hertogenbosch
  • Interests
    Modelvliegen, schaken, jazz-lp's, badminton.

Audio Set(s)

  • Hoofdset
    Millon Phantom S / Spectral DMC12 / Dynaco mono buizen / Kuzma Stabi+Stobi+Frog / Weiss Dac2
  • Tweede set
    Een draagbare radio

Recent Profile Visitors

3568 profile views
  1. Om te beginnen wordt er aan kabels van een "bekend merk" enorme bedragen verdiend. Op de High End beurs heeft men het, zonder blikken of blozen, over interconnects van 40.000 dollar. Is dat nodig om van muziek te kunnen genieten? Wel nee. Dan China. Wij weten niet precies hoe het zit. Wat voor materialen worden er gebruikt etc.? Sommige Chinese fabrikanten zijn boeven. Zodra jij als opdrachtgever weg bent, stoppen ze er goedkoper spul is. Je weet dus niet wat je krijgt/koopt. Er is een overigens filmpje waarop te zien is, dat er in 1 fabriek spullen voor diverse beroemde Ëuropese merken worden gemaakt, o.a. Sonus Faber. Kabels moeten matchen met de rest van de apparatuur alsmede de akoestiek in je ruimte. Heb je felle speakers en een felle versterker, een felle bron en kabels die het laag wat tegenhouden, in een kamer met veel glas en strakke oppervlakten, dan heb je een internationale puinhoop, die niet om aan te horen is. Een kabel zelf is niet meer en minder dan een (ongewenst) filter. Zelfs een voor- en eindversterker moeten met elkaar matchen en dat weer in het totaal. Dat heb ik laatst mogen ervaren. De prijs speelt daarbij een ondergeschikte rol. Ik had hier een paar combinaties die niet om aan te horen waren. Het is niet eenvoudig om alles met elkaar goed spelend te krijgen. Tot slot. Al jaren gebruik ik zelfbouwkabels van Creative Audio, die dit niet zelf hebben. Deze kabels met lucht als diëlectrum zijn eenvoudig zelf te maken tegen geringe kosten. Bij mij heeft dat goed uitgepakt. Dat is natuurlijk geen garantie voor anderen. Maar het is eens te proberen.
  2. Die met dat kleine Dayton woofertje? I ken de filmpjes, zo kom lk op het idee.
  3. Als ik het laag van een Magnepan 3-series of van een goede Apogee kan krijgen, dan heb ik voor mijn gevoel een full-range planar en ben ik klaar. Het midden en hoog van mijn Magnepan 0.5 erbij en er komt weer een droom uit. Wat zijn "big guns" en kun je nog wat meer vertellen.
  4. Ik ben zo vrij het weer even over te nemen. Binnenkort ga ik eens luisteren bij Joppe Peelen. De man bouwt planars en weet precies wat het allemaal gehoormatig doet. Mijn 0.5 neem ik dan mee.
  5. Jeroen kan niet aan een vervangend paneel komen. Als je dat treft is al het geld teveel.
  6. De 1.6QR is vlak bij mij. Er is veel aan gerommeld. De 1.7 schijnt geen groot succes te zijn geweest.
  7. Inderdaad, minder gedoe, daar houd ik van. Voor mij is een nieuwe 1.7i te duur, anders kocht ik die wel. Een bevriende recensent weet hoe ik luister en adviseert mij bij Magnetostaten te blijven.
  8. Vier panelen zie ook niet gebeuren als je maar 3 meter breedte hebt Leo.
  9. Dag Roger, Zelf restaureren kan ik niet. Ik meen dat de Tympani ook breder is. Een 1.6 die niet te repareren is spreekt mij ook niet aan. Een Apogee (ik vind ze fantastisch)(in Veldhoven heb ik er nog een gehoord) is ook een stuk breder dan gewenst. Jammer want ik heb nu een eindversterker waarmee ik ze aan zou kunnen sturen. Wat nu? De 0.5 houden? Kan, is niks mis mee. Maarrrrr ....................... ik heb al een poosje contact met iemand die zelf magnetostaten bouwt. Daar ga ik binnenkort eens mee praten.
  10. Ja, Apogee is fantastisch. Maar te breed voor in de kleine ruimte.
×
×
  • Create New...