Jump to content

leobus

Members
  • Posts

    3009
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Personal Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Nabij Arnhem
  • Interests
    Audio, bijen, waterpolo.

Audio Set(s)

  • Hoofdset
    Kan altijd beter
  • Tweede set
    Zoveel geld heb ik niet
  • Derde set
    Zoveel geld al helemaal niet

Recent Profile Visitors

9306 profile views
  1. Het klinkt hier best lekker Jack. Als ik niet de gelegenheid had om aan mijn zelfbouw speakers te sleutelen, zou ik niet de behoefte hebben om te gaan experimenteren. Als het dus commerciële boxen waren geweest was ik klaar en tevreden. Maar ja, dat experimenteren zit nou eenmaal in mijn bloed!
  2. Als je iets niet ervaart, wat er wel zou kunnen zijn, mis je niks. Je weet immers niet dat het er wel zou kunnen zijn. Daarom is experimenteren leuk. Het kan positieve (maar ook negatieve) verassingen opleveren. Dus ik experimenteer graag door. Maar dat doe jij (Jack) toch ook?! Groet, Leobus
  3. Of het Russisch is weet ik niet meer. de letterlijke tekst op die condensator is: Capacitor SH 80mfd +/- 5% 500vac 50/60 hz 25/70/21 p/n:65p80j500nf EYUDA INTERNATIONAL For motor run applications no pcb’s Weet dus ook niet of jouw voorstel een verbetering zal geven. Ooit had ik er nog een bypass cap van 0,22 mfd overheen. Die heb ik er uit gehaald, maar weet niet meer waarom. Ik vermoed omdat het een Teflon uitvoering is. Misschien toch eens terug plaatsen nu ik andere bekabeling in het filter heb. dat is deze. https://soviet-tubes.com/product/ft-3-0-22uf-600v/ groet, Leobus
  4. De Tony Gee test heb ik al bekeken. Maar telkens als daar hoge cijfers worden gegeven lopen de prijzen per cap op tot waardes rond de 300 euro per stuk. Dat vind ik toch wel extreem. En alleen Mundorf heeft er een met een waarde van 6,2 mu. Bij de andere moet ik weer gaan samenstellen en loopt het helemaal in de papieren. Groet, Leobus
  5. Ja, dat was nodig omdat er in de topkast geen plaats was voor de dikke condensator. Die zat dus in de baskast. Overigens was dat in de originele Parsival ook het geval. Daar omdat de topkast ook als monitor te gebruiken was. Met baskast moet de mid afgekapt worden en dat werd dus gedaan door die cap in de toe te voegen baskast te stoppen. Daar zat hij dus wel voor het hele topfilter. Ik heb nu het topfilter inclusief die dikke cap in een aparte kast gezet en kan dus evt die 80 mu bypassen voor de topsectie. Heb ik al eens gedaan, maar vond dat niet beter. groet, Leobus
  6. En welke zou je dan aanraden? Ik zie extreme prijzen bij Duelund. Dat gaat het zeker niet worden. Bovendien heeft Jeroen al een keer aangegeven dat de serie condensator die zowel voor de midsectie als voor de hoogsectie zit, het effect van betere hoogcondensatoren voor een deel teniet doet of op zijn minst beïnvloed. Dan zou ik de hoogsectie moeten ontkoppelen van die dikke 80 mu condensator. Nu ik een losse filterkast heb, kan dat eventueel wel. In dat geval kunnen die twee Mundorfs vervangen worden door één cap met 5,6 mu waarde. Wat stel je dus voor? groet, Leobus
  7. Beter kan natuurlijk altijd, maar wat er in zit is al van behoorlijke kwaliteit. Zeker nu ik de spanningsdeler weerstanden heb vervangen door Duelund cast grafiet. Wat zou jij in dit filter nog vervangen. groet, Leobus
  8. Naar aanleiding van mijn opmerking dat een computer gestuurde trafo wikkelaar zeker zo goed is als een hand wikkelaar, kreeg ik een appje van Cock. Hij vond dat voor hem niet het geval. (Smiley) Even met hem gebeld en dan komt er van alles aan bod natuurlijk. In dit geval mijn vraag of het zin zou hebben om de bedrading in mijn filter te vervangen. In dat filter zitten namelijk goud gecoate koperdraden. Nou wist ik wel dat Cock niet van draden houdt met een coating van ander materiaal dan de kern, maar of dat op de kleine stukjes in een filter ook invloed zou hebben, wist ik niet. Het antwoord was duidelijk: DOEN! Dus alle kleine stukjes draad vervangen door de HF litze die ik nog had. Voor het hoog drie draadjes van 128x 0,04 mm samen gevoegd en voor de midsectie 5 van die draadjes. In totaal al gauw 100 draadjes vertind en samengevoegd. Vervolgens overal waar de 0,5 mm zat (soms waren dat er twee samengevoegd en soms 4 samengevoegd) deze vervangen door de litze. En dat had dus weer een positief effect. Het hoog is wat “voller” geworden met behoud van detail. Ook het mid is voller. En vreemd genoeg het laag strakker. Maar vooral de snelheid van inzetten, rust en de zwarte achtergrond zijn heerlijk. Een aanrader hoor. groet, Leobus
  9. We leven in een vreemde wereld: Vaak zie je reclame met de kreet “ CNC precisie design”. Dat zou dan op zeer nauwkeurige constructie moeten wijzen. Als ik dan zo’n CNC bank aan het werk zie, snap ik dat wel. Dat kan een mensenhand nooit zo. Maar als ik dan de kreet “met hand gewonden transformatoren” zie, zou dat weer het ideale moeten zijn. En dat snap ik dan weer niet. Een computer gestuurde wikkelmachine kan dat m.i. veel beter. Maar in de reclame wereld moet je nou eenmaal wat; dus…… groet, Leobus
  10. Had je die brom ook al toen je de electrostaten nog niet had? Die dingen hebben een voeding. En weet jij hoe schoon die is? Misschien vervuilen die het net. Maar als je het al eerder had, gaat deze suggestie niet op. groet, Leobus
  11. leobus

    Jitterbug

    Aan dat Zotac computertje zitten twee usb 3.1 ingangen. Één c type en één a type. Mijn ssd schijf heeft een a type stekker. Op de uitgaande kant zit alleen een type a aansluiting. Als mijn ssd schijf de voeding van het computertje moet halen, kan het zijn dat de jitterbug die voeding blokkeert. Dan ziet de dac dus ook niks. Vanmiddag een kleine 20 minuten kunnen luisteren met en zonder Jitterbug. (Op de uitgang werkt het wel! Smiley) Het verschil is heel klein. Met jitterbug misschien iets strakker in het laag en wat meer scheiding en diepte in het stereobeeld. Maar ook wat minder volle klank. Wat ik beter vind, weet ik niet zo. En misschien verbeeld ik het mij ook gewoon allemaal. groet, Leobus
  12. leobus

    Jitterbug

    Stom, stom, stom. Ik had de Jitterbug op de verkeerde plaats in het computertje gestopt. Op de ingang, waar de SSD schijf op zit. Ga zo snel mogelijk testen aan de uitgaande kabel vanaf het computertje. Ik was van plan bij Wifimedia advies te vragen. Ik wilde mijn kabel en de Jitterbug dan even meenemen. Trok de USB kabel los (dacht ik) en had de schijf in mijn hand. Toen viel het kwartje.
  13. leobus

    Jitterbug

    Het is een Audionet DNC. Die wilde mijn SSD schijf op de usb ingang niet lezen omdat die schijf te groot was. Daarom dat computertje. Dat leest de schijf wel en stuurt een digitaal signaal naar de “digital Usb” van de DAC. Die DAC heeft een eigen voeding. Sterker nog, ook nog eens een aparte voeding. Schijnt dat de externe voeding en de interne ieder een deel van het apparaat voor hun rekening nemen. Digitaal en analoog. Het computertje is deze. https://www.zotac.com/us/product/mini_pcs/zbox-edge-ci343-barebone#overview Misschien dat je met bovenstaande info wat meer kan. groet, Leobus
  14. leobus

    Jitterbug

    De dac ziet het computertje niet meer. Geen geluid meer. Extreme rust dus. groet, Leobus
  15. leobus

    Jitterbug

    Net de Jitterbug tussen het computertje en de USB kabel geplaatst. Wat een enorme rust! Totaal geen verbinding meer te maken. Ding er weer tussenuit en meteen weer verbinding. Vreemd dit! Doe ik iets verkeerd of mankeert er iets aan de jitterbug. Geen idee, maar testen en vergelijken lukt dus niet. Morgen eens bij Wifimedia langs gaan en vragen wat er mis kan zijn en wat er wel gaat werken. groet, Leobus
×
×
  • Create New...