Jump to content

Weer een grote naar de eeuwige jam


The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

  • 5 weeks later...

Rest In Peace, Ken Hensley (Uriah Heep.
Afgelopen woensdag plotseling overleden  en maar 75 jaar oud geworden 
Dag jeugd muziekheld. Ik draai de vele LP's nog regelmatig. Rock van de eerste uren uit mijn jeugd.
Dank voor de mooie rockmuziek en die mijn muziekleven voor altijd heeft veranderd. 

124022214_1639614902885440_4953315055708

 

 


 

 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

- Hifi.nl IN MEMORIAM: MARJA & HENK

- 6Moons Good-bye


Marja en Henk waren als hifi recensent bekend. Een bijzonder echtpaar. Zelf heb ik Henk eenmaal ontmoet op de VAD/XFI-show. Een artistiek stel, dat van nature de aandacht trok. Ook al is dat in de grijze hifi-wereld natuurlijk niet zo moeilijk. Bedankt als ambassadeur van onze hobby.

 

Edited by Ivan10
Link to comment
Share on other sites

Ik heb ze wel eens gezien op een show samen. Kan me er wel iets bij voorstellen dat ze samen naar het hifi Walhalla wilden gaan. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Link to comment
Share on other sites

Ja, jammer dat hij van het padje afging. Hoe moet dat zijn: creatief en gevangenzitten? Misschien was het een ontsnapping voor hem. Erg jammer, dat die vrouw slachtoffer van zijn gekte werd. Hij had een controle en machtmanie met een obsessie voor wapens. Bizar.

Zijn mening over muziek en burgerrechtenverandering is dan weer wel interessant: 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Neve is een van de vormgevers van het geluid van de popmuziek sinds de jaren 70. Mixing console in studios maar vooral de microfoonversterkers daarin hebben daaraan bijgedragen of eigenlijk de sound die de trafos daarin maakten. British Iron wordt die genoemd. De eerste LP integraal op zijn mengpaneel opgenomen is Lizard van King Krimson. Er zijn heel wat artiesten die hun hoofd niet in een studio laten zien waar geen Neve staat.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gydotron said:

Hij is vooral bekend om zijn mixing consoles. Met name die van Sound City Studio's is erg bekend. Dave Grohl heeft die integraal gekocht en ze staat nu bij hem thuis.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Sound_City_Studios

Geweldige docu die iedere muziekliefhebber wel minstens een keer gezien moet hebben 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...