Jump to content
High-End Forum
Hans van Liempd

Audioclub Oost Brabant

Recommended Posts

Het kan, als de coronamaatregelen gerespecteerd worden. Anderhalve meter afstand en wellicht ook een mondmasker. Geen eten of drinken serveren.

Alle verplicht (horeca-) maatregelen door het RIVM worden strikt nageleefd. Anderhalve meter is vanzelfsprekend, mondmasker mag, maar hoeft niet.

Alles is duidelijk gecommuniceerd door ons (het bestuur) naar de leden toe, ieder weet waar hij/zij aan toe is. Desinfectiemiddelen zijn ook ruimschoots aanwezig

Vind je het onverantwoord of een te hoog risico? Dan blijf je thuis, heel simpel.

Maar als een zotte op de Dam of op het Maliveld gaan staan te schreeuwen of funshoppen bij de Ikea of Gamma levert een hoger risico qua besmetting op.

Tja de regels zijn versoepeld maar het gevaar is er nog steeds.

Gezien de doelgroep zou ik me daar niet aan durven te wagen.

Ook al voldoe je aan de regels het gevaar op besmetting is nog niet minder geworden. En je zal het jezelf vast ook wel hebben afgevraagd of je dat risico als bestuur ook wil lopen.

Grote kans dat als het fout gaat je als bestuur aansprakelijk gesteld kan worden .

Heb ik ook wel een beetje hoor George. Bij "ons" zitten ook nogal wat échte ouderen (bij de audioclub is dat denk ik niet anders....), die zullen wellicht het risico niet willen nemen. Wij hebben er overigens ook al over nagedacht óf wij dan al wel willen gaan.....

Ik heb mijn twijfels of dat wel veilig is.

Maar uit al die duizenden demonstranten op de dam is er tot nu een iemand die zich gemeld heeft met corona klachten.
Dat kan hij of zij ook elders opgelopen hebben.
Wat is wijsheid.
Een kleinschalige bijeenkomst kan denk ik wel, 30 man in een concertzaal.

Edited by Groovy

Het is geen feest met schreeuwende en zingende mensen, eerder vergelijkbaar met een theatervoorstelling. Daar komt bij, dat hier in Oost Brabant dan wel de hevigste piek van Nederland was, maar op dit moment een van de plaatsen waar het minst aan de hand is. Ik denk dat ik meer risico loop wanneer ik naar de supermarkt ga of een clubje wielrenners me ongegeneerd op veel te korte afstand passeert.

Aan een kant van de zaal op volgorde er in, na afloop door een andere uitgang naar buiten. Bijpraten kan op het terras of in het café, waar alle regels gehandhaafd worden. Ik kwam afgelopen zondagmiddag voorbij café Vingerhoeds waar onze club is gehuisvest. De parkeerplaatsen stonden ram vol, en het terras was uitgebreid met de parkeerplaats.  Dit zelfde beeld zie ik ook op andere terrassen. En toch loopt het aantal besmettingen nauwelijks op. Het aantal ziekenhuisopnames zijn hier in de regio op één hand te tellen en alle corona IC afdelingen zijn gesloten.  Wanneer er geen stijgende lijn te vinden is, werken de maatregelen is mijn idee.

Dat houdt overigens niet in, dat we maar weer de oude situatie moeten oppakken.

Ik weet ondertussen voor 99% zeker dat ik besmet met het Covid virus was. Maar ook waar ik het heb opgelopen. Op 7 maart hadden we een kinderfeestje van onze jongste kleinzoon. Het weer was toen slecht, dus onze zoon besloot om het in zijn grote kelder (ca. 100m2) te vieren. Daar stonden ca. 40 mensen bij elkaar. Muziek beperkt aan, wél veel luidruchtige kinderen en daardoor best wel schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. De ventilatie is er wel, maar of deze geschikt is voor 40 mensen betwijfel ik. Onze schoondochter stond bij ons aan de bartafel. De week erop rond 10 en 11 maart waren er veel mensen van die groep ziek. Koorts, benauwd enz. Mijn vrouw en ik ook. Gelukkig kwamen wij er met enkele dagen koorts vanaf. Onze schoondochter heeft echter een week plat gelegen met dagelijks 40 grd, koorts.  Ze heeft een kapperszaak in Sint Oedenrode en heeft daar waarschijnlijk de besmetting  opgelopen. Dat ze het had, is achteraf getest. ze heeft zo veel antistoffen, dat het voor 100% zeker was.

Absoluut niet vergelijkbaar met de audioclub dus.

De belangrijkste regel voor iedereen is... BEN JE ZIEK, BLIJF THUIS.!