Jump to content

Hoofdtelefoon zus


carl
 Share

Recommended Posts

Mijn zus zoekt een hoofdtelefoon en wil daar pakweg 300/400 euro voor uitgeven. Op 50 euro meer zal het niet aankomen.
 

Ze had al in de consumentengids over een Bose gelezen, maar ik heb gezegd dat ik eerst een expert moest raadplegen.

 

Ze wil de schelpen over haar oor, met draad en liefst Bluetooth. 
 

Bedankt namens mijn zus 😀

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Duclaasie said:

Een Meze 99 heb ook ooit beluisterd en dat klonk voor het geld prima. 


Volgens mij is Roger ook altijd positief over Meze.

Link to comment
Share on other sites

Naar een winkel gaan met veel hoofdtelefoons op voorraad en vooral veel op haar hoofd zetten. En vooral wat langer. Als ie niet lekker zit en je binnen een half uur ‘m weer af zet, heb je niets aan een geweldige geluidskwaliteit. En ook die is heel subjectief. 
 

mijn ervaring met gesloten is dat het sneller gaat broeien. 

Edited by marc
Link to comment
Share on other sites

Een hoofdtelefoon met blauwe tand is vaak wel zwaar.

Ik heb hier de B&W PX liggen maar klemt behoorlijk op je hoofd en lang luisteren is dan niet prettig.

Wel is het ding ideaal voor in het vliegtuig.

Geluid is iets aangezet in het laag net als de speakers van B&W.

Ik heb begrepen dat de Sony WH-1000 ook wel goed is.

Hoe die zit heb ik niet ervaren.

De Bose hoofdtelefoon is wel erg aangezet in het laag en heeft eigenlijk niets meer met HiFi te maken.

Een collega van mij heeft die maar kan daar niet met goed fatsoen naar luisteren.

Moet wel zeggen dat hij opname technicus is en daarmee wel weet hoe een opname moet klinken.

Als ik aan het werk ben heb ik overigens een AKG K271 op.

Is een gesloten hoofdtelefoon met een draad en is erg neutraal. 

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, carl said:

Mijn zus zoekt een hoofdtelefoon en wil daar pakweg 300/400 euro voor uitgeven. Op 50 euro meer zal het niet aankomen.
 

Ze had al in de consumentengids over een Bose gelezen, maar ik heb gezegd dat ik eerst een expert moest raadplegen.

 

Ze wil de schelpen over haar oor, met draad en liefst Bluetooth. 
 

Bedankt namens mijn zus 😀

Hifiman Deva Pro. Die past in het budget, kan zowel bedraad als met Bluetooth DAC die erbij zit draadloos. Klinkt goed en zit goed. 
Het is wel een open systeem. Je bent dus niet van de wereld afgesloten.

Link to comment
Share on other sites

Als het om je zus gaat, gaat het dus om een niet meer heel jonge dame. Dan loop je voor paal met een hoofdtelefoon,(althans in het openbaar). In-ears tussen 200 en 500€ zijn tegenwoordig erg goed, staan veel beter en ook veel comfortabeler. Kan zowel bedraad als draadloos. Laat je zus niet voor paal lopen.

 

PS 20 februari komt een nieuwe Sony DAP uit voor €400 als concurrent voor de €4000 geprijsde voorganger. Met een paar mooie In-ears zit je dan echt eerste klas.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een koptelefoon die dan voldoet aan de eisen die zuslief stelt en echt wel goed klinkt, gebruik hem vaak in de avond om dan toch wel lekker te luisteren zonder het idee dat ik een ander hinder.

 

Ik gebruik dan de Sony WH-1000XM3, heeft Bluetooth 5.1, en ik heb dan een USB dongle in de PC en de Noise Canceling wel gebruikt toen de buren aan het verbouwen waren, dan hoor je het boren in beton niet meer.....😄

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Roots said:

Waarop aangesloten is dan de volgende vraag?

 

Exact. Die Stax aan een iPod is wat onhandig.

 

Dus nogmaals proberen. Een hoofdtelefoon voor welk doel @carl? De treinreis, luisteren in afzondering, luisteren naar de TV met enige interactie met de omgeving?

 

Waaraan aangesloten?

 

(In-ear, on-ear, over-ear? (het laatste dus))

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zelf dus die Hifiman Deva Pro met R2R DAC. Die kan via bluetooth (5.1) aan je smartphone, maar ook bedraad, zonder de DAC.

 

Een open systeem valt wel over je oren, maar de "speaker" is niet dicht aan de buitenkant. Zo'n Hifiman is trowuens een magnetostaat. Je hoort 'm best aardig als je ernaast zit. Voordeel is wel ook dat omgevingsgeluid ook nog waargenomen wordt. Er zijn echter ook gesloten magnetostatische hoofdtelefoons, maar die zijn waarschijnlijk boven budget

Noise canceling is gewoon ruk. Het werkt meestal niet goed. En als het wel werkt, klinkt de muziek weer nergens naar

12 hours ago, carl said:


Volgens mij is Roger ook altijd positief over Meze.

Ik heb een Meze 99 Classic. Prima ding voor de centen en sluit ook helemaal af. Hij klinkt echt goed, al zij het wat baslastig. Hij kan geen bluetooth aan. En vanwege het gesloten systeem kun je 'm minder lang op je hoofd verdragen dan een open systeem.

MEZE 99 Classics: Head To The Beat

 

De Hifiman Deva klinkt evenwichtiger, maar dus met minder bas. Hij zit erg comfortabel, al hebben sommigen moeite met de "inprik"-DAC, waardoor de linker schelp "langer" wordt. Het zwarte ding (DAC) kun je dus los halen en dan gewoon de meegeleverde kabel inprikken 

20200219122059_HIFIMAN-DEVA-AdapterWeb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sodejuu said:

Hij zit erg comfortabel, al hebben sommigen moeite met de "inprik"-DAC, waardoor de linker schelp "langer" wordt.

Verlengkabeltje en de DAC/Amp in de borstzak?

 

Een los verkrijgbare bleuteutdongle zou wel handig zijn, kan die af en toe aan m'n AKG.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Ik ga eens even terugkoppelen jongens. Met name van belang is wat mijn zuster nu eigenlijk precies wil.

 

Mijn zus gaat overigens rustig met zo’n ding over haar hoofd voor paal staan (klopt iets niet) @Kraus vonBentinck Ik vraag me trouwens af waar ze hem wil dragen want met de komende nierdialyse komt ze toch niet meer ver van huis.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Mijn zus heeft die kapotte nieren gekregen door reumamedicijnen. Een bewuste keuze om die indertijd  te nemen. Ze wil zich met die hoofdtelefoon afsluiten van de omgeving. Andere systemen die ze vroeger geprobeerd heeft bezorgde haar pijn. Met schelpen erom heen heeft ze dat niet. Andere mensen die hoeven geen last van haar te hebben.

 

Nu ik het beter begrijp zal ze de hoofdtelefoon waarschijnlijk veel gebruiken als ze ligt. Ik vrees dat haar tijd van wereldreizen wel voorbij zijn. Ze ging vaak op cruise met haar reuma. Vergeleken met mijn broer heeft ze het wel goed.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Het kan natuurlijk dat ze een mobiele spoel machine krijgt, die had mijn neef ook en kon hij gewoon in de auto zetten en aanzetten tijdens lange ritten.

Hij heeft toen best nog wel wat van de wereld gezien op die manier.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...