Seed7 Posted 1 april 2023 Report Share Posted 1 april 2023 (edited) Echt vintage luidspreker, met de impedantie van die luidspreker kun je de trafo uit je SET slopen Voor wie de aandrijving mist, die zit aan de voorkant van de conus, niet ongebruikelelijk in die tijd. Edited 1 april 2023 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 Dit is mijn vintage, sinds een aantal weken in mijn bezit. De Magnat Sigma 800 uit 1986 in top conditie. Technisch 100%, nog niet aan het filter gesleuteld. Optisch gebruikssporen maar geen beschadigingen. Meer dat de zwarte kleur wat vervaagd waardoor het hout meer zichtbaar wordt. Heeft wel charme. De units zijn door de vorige (eerste) eigenaar altijd beschermd geweest door het front waardoor het aluminium in onberispelijke staat verkeerd. Niet dof uitgeslagen en nog mooi glimmend. Ik heb de fronts er af gelaten omdat ik dit mooier vind maar heb wel het aluminium licht ingesmeerd met WD40 waardoor deze een beschermlaag heeft. Klank???? Alles in balans, mooie laag druk bij laag volume en een werkelijk helder/schoon midden hoog gebied. Mijn smaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 april 2023 Author Report Share Posted 3 april 2023 Ze zien er fraai uit Marcel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MarKath Posted 3 april 2023 Report Share Posted 3 april 2023 19 minutes ago, Tubejack said: Ze zien er fraai uit Marcel. Dank je wel. Zo klinken ze ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 23 juli 2024 Report Share Posted 23 juli 2024 On 26-11-2021 at 22:43, Vinyl_Fuchs said: Geldt ook voor Miele. Toevallig vandaag een nieuwe Miele (WEI 875 WPS) bestelt ter vervanging van onze 15 jaar oude V5845 (binnentrommel loopt aan, vermoedelijk trommelkruis, lager ok) 40>30>25>15>? jaar. Een beetje zelfspot is nooit weg: kom je terug van vakantie, geeft onze Miele (2021) van €1600 een waterproof storing: bel Miele. "Hell, no. Prutsers". Bouw gewoon een machine die jullie naam betaamt: Max Verstappen modus aan en ik kan jullie namens mijn gezinsleden bevestigen dat mijn modus nog erger is: zelfs de meest heetgebakerde Italianen bonden in toen ik ze op (non-)verbale wijze in het verkeer kenbaar maakte van mijn ongenoegen. Ja, Ik heb een kort lontje, maar omdat ik paradoxaal genoeg over het algemeen uiterst gemoedelijk ben, voert dit nooit tot problemen. P.s. de wasmachine doet het weer, minus honderden euri Miele(-monteurs) kosten. Evengoed schandalig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 juli 2024 Report Share Posted 24 juli 2024 Alles voor maximale winst bij de fabrikant. In Frankrijk is het zelfs verboden om apparaten op de markt te brengen die door de fabrikant bewust een verkorte levensduur worden gegeven. Is een dun lijntje, en soms lastig te bepalen waar die ligt, maar het begin is er. Mijn huidige Siemens wasmachine en droger zijn ook 23 jaar oud en functioneren nog als een nieuwe. Ben ook bang dat wat ervoor in de plaats komt als deze stuk zijn sowieso de 23 jaar niet gaat halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pass Posted 24 juli 2024 Report Share Posted 24 juli 2024 (edited) 1 hour ago, Edje2 said: Ben ook bang dat wat ervoor in de plaats komt als deze stuk zijn sowieso de 23 jaar niet gaat halen. Ik ben met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid overtuigd dat je gelijk gaat krijgen. Maar een blik op de verbruikscijfers is over het algemeen genoeg om mijn hang naar lange levensduur om te buigen in een andere richting. Edited 24 juli 2024 by Pass typefout Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 24 juli 2024 Report Share Posted 24 juli 2024 Helemaal mijn idee. Kom er ook steeds meer achter dat je een richting op wordt geduwd die zeker niet in het belang van de consument is. Zo lang mogelijk met spullen doen is dat wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juli 2024 Author Report Share Posted 24 juli 2024 21 hours ago, Vinyl_Fuchs said: Een beetje zelfspot is nooit weg: kom je terug van vakantie, geeft onze Miele (2021) van €1600 een waterproof storing: bel Miele. "Hell, no. Prutsers". Bouw gewoon een machine die jullie naam betaamt: Max Verstappen modus aan en ik kan jullie namens mijn gezinsleden bevestigen dat mijn modus nog erger is: zelfs de meest heetgebakerde Italianen bonden in toen ik ze op (non-)verbale wijze in het verkeer kenbaar maakte van mijn ongenoegen. Ja, Ik heb een kort lontje, maar omdat ik paradoxaal genoeg over het algemeen uiterst gemoedelijk ben, voert dit nooit tot problemen. P.s. de wasmachine doet het weer, minus honderden euri Miele(-monteurs) kosten. Evengoed schandalig. In dit soort gevallen: Niet boos worden, korte lontjes werken hier niet. Hooguit teleurstelling doorgeven. Eerst contact opnemen met leverancier/winkel, niet met Miele. Van zo'n wasmachine mag je verwachter dat die lang meegaat. Er is mogelijk een coulance regeling. In de witgoed branche is die er ook maar kan ik niet 1-2-3 vinden. Als dat niet helpt zou ik zelf schriftelijk contact opnemen met Miele. Hopelijk heb je in de tussen tijd schone onderbroeken genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 juli 2024 Report Share Posted 24 juli 2024 1 hour ago, Tubejack said: In dit soort gevallen: Niet boos worden, korte lontjes werken hier niet. Hooguit teleurstelling doorgeven. Eerst contact opnemen met leverancier/winkel, niet met Miele. Van zo'n wasmachine mag je verwachter dat die lang meegaat. Er is mogelijk een coulance regeling. In de witgoed branche is die er ook maar kan ik niet 1-2-3 vinden. Als dat niet helpt zou ik zelf schriftelijk contact opnemen met Miele. Hopelijk heb je in de tussen tijd schone onderbroeken genoeg. Zoals eerder vermeld, de wasmachine doet het weer zonder lekkage. Ik vermoed dat deze schijnbaar éénmalige lekkage gekomen is door de reinigingstabletten die ik laatst gebruikt heb voor de machinereiniging i.c.m. twindos systeem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juli 2024 Author Report Share Posted 24 juli 2024 35 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Zoals eerder vermeld, de wasmachine doet het weer zonder lekkage. Ik vermoed dat deze schijnbaar éénmalige lekkage gekomen is door de reinigingstabletten die ik laatst gebruikt heb voor de machinereiniging i.c.m. twindos systeem. Machine stuk door reiniging tabletten? Is nieuw voor mij. Wij gebruiken ook Miele maar niet van die geavanceerde types . Meestal één stapje boven een basis model. Mijn vrouw wast af en toe op 95C en houdt de rubbermanchet schoon. Dat gaat al 16 jaar probleemloos, hetzelfde geldt voor de wasdroger 18 jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 24 juli 2024 Report Share Posted 24 juli 2024 30 minutes ago, Tubejack said: Machine stuk door reiniging tabletten? Is nieuw voor mij. Wij gebruiken ook Miele maar niet van die geavanceerde types . Meestal één stapje boven een basis model. Mijn vrouw wast af en toe op 95C en houdt de rubbermanchet schoon. Dat gaat al 16 jaar probleemloos, hetzelfde geldt voor de wasdroger 18 jaar. Ik had de reinigingstablet in de wasmiddellade gelegd en die is vermoedelijk niet voldoende opgelost met vermoedelijk deze lekkage tot gevolg, Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 24 juli 2024 Author Report Share Posted 24 juli 2024 (edited) Hier hebben ze het over flacons met reiniging middelen. Niet over spul, dat je in wasmiddel lade moet doen. Edited 24 juli 2024 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 24 juli 2024 Report Share Posted 24 juli 2024 Het was iig wel nodig Fuchs gezien de smurrie die eruit kwam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 juni Author Report Share Posted 26 juni On-topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 26 juni Report Share Posted 26 juni Ik ben met mijn vierde Miele wasmachine bezig. Altijd het instap model. Met de eerste 25 jaar meegedaan. Uiteindelijk het lager kapot, omdat deze wasmachine zijn laatste jaren op een houten vloer heeft gestaan. Kunnen ze niet tegen hoorde ik later. Had deze eerste wasmachine gewoon op een betonnen vloer gestaan was deze nog jaren meegegaan. De tweede was ook nieuw draait nog steeds z'n rondjes bij mijn ex en is nu 18 jaar oud. De derde gekocht op een BVA veiling voor heel weinig geld (100,- euro) en heeft het net geen 2 jaar volgehouden. Printplaat kapot. Reparatie was bijna net zo duur als een nieuwe. Deze bleek ook een 20 jaar oud te zijn volgens de Miele monteur. ( ze kunnen dat ergens zien in de machine zelf of aan het serienummer, dat weet ik niet meer precies) Dus toch maar weer een nieuwe gekocht, de vierde dus. Inmiddels 5 jaar oud nu en draait probleemloos. Op advies van de wasmachine monteur nooit azijn of soda in je wasmachine gebruiken om de machine schoon te maken. Azijn of soda vreet je rubberen slangen op is mij gezegd. Wel mag je speciaal middel (wasmachine reiniger) van HG ervoor gebruiken, die is er voor gemaakt. En de beste tip van deze Miele monteur was : gewoon 1x per maand je wasmachine met een doekje op 95 graden (kookwas) laten draaien, zonder welk middel dan ook. Ook regelmatig je filter schoonmaken en je zeefje in je waterslang en je zeepbakje reinigen elke week onder de kraan met warm water. En je rubberen machet van de deur goed schoonhouden en droog houden na het wassen. Ook de deur open laten na het wassen, zodat alle condens enz eruit kan wasemen. Voeibaar wasmiddel gebruiken en liefst geen zeeppoeder . Ook die nieuwe wasdoekjes mogen. En nooit veel wasmiddel en wasverzachter gebruiken. Houdt je wasmachine ook niet van. Ik was mijn wasjes met plezier en zou nooit een andere wasmachine willen hebben. Ik zweer bij Miele. Ze wassen in mijn optiek het schoonst en zijn voorzichtig met je kleding, zelfs na 25 jaar. En een goed onderhouden Miele wasmachine gaat zeker 25 jaar probleemloos mee. Dat durf ik van andere merken niet te zeggen. De Miele droger van mijn vriendin is ruim 25 jaar oud en doet het nog prima. Vreet alleen veel stroom, dus wordt niet veel gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 juni Author Report Share Posted 26 juni Wij hebben sinds 2 weken een nieuwe Miele. ik moet WiFi en de Miele app nog installeren. De vorige was ruim 16 jaar oud nog. Geen vintage audio waar dit topic eigenlijk voor is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted 26 juni Report Share Posted 26 juni 8 minutes ago, Tubejack said: Wij hebben sinds 2 weken een nieuwe Miele. ik moet WiFi en de Miele app nog installeren. De vorige was ruim 16 jaar oud nog. Geen vintage audio waar dit topic eigenlijk voor is. Hier staat de APP uitgeschakeld. Geen meerwaarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 26 juni Report Share Posted 26 juni 2 hours ago, Tubejack said: On-topic Sinds wanneer wordt dit automatisch met AI nagesynchroniseerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 26 juni Author Report Share Posted 26 juni 2 minutes ago, Duclaasie said: Sinds wanneer wordt dit automatisch met AI nagesynchroniseerd? Boeit niet. Gaat dit forum nog ergens over? Philips liefhebbers kunnen hun hart ophalen https://shop.mfbfreaks.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 26 juni Report Share Posted 26 juni Genoeg op voorraad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted vrijdag om 08:36 Report Share Posted vrijdag om 08:36 (edited) 22 hours ago, Duclaasie said: Sinds wanneer wordt dit automatisch met AI nagesynchroniseerd? Inderdaad heel irritant. En opeens wordt hetzelfde filmpje op youtube ook nagesynchoneseerd. Vond het juist zo fijn dat je op dit forum zon filmpje zonder reclames kunt bekijken, maar dat nagesynchronyseerde is nog irritanter dan elke minuut reclame. Youtube gaat wat mij betreft zo aan zijn eigen succes ten onder Edited vrijdag om 08:37 by Edje2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted vrijdag om 09:56 Author Report Share Posted vrijdag om 09:56 Hoi Ed, inderdaad irritant. Ik kopieer de url en plak die in mijn browser. Verder gebruik ik Ghostery die houdt veel rommel tegen. https://www.ghostery.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted vrijdag om 12:07 Report Share Posted vrijdag om 12:07 On 26-6-2025 at 11:30, audiofreak said: Ik ben met mijn vierde Miele wasmachine bezig. Altijd het instap model. Met de eerste 25 jaar meegedaan. Uiteindelijk het lager kapot, omdat deze wasmachine zijn laatste jaren op een houten vloer heeft gestaan. Kunnen ze niet tegen hoorde ik later. Had deze eerste wasmachine gewoon op een betonnen vloer gestaan was deze nog jaren meegegaan. De tweede was ook nieuw draait nog steeds z'n rondjes bij mijn ex en is nu 18 jaar oud. De derde gekocht op een BVA veiling voor heel weinig geld (100,- euro) en heeft het net geen 2 jaar volgehouden. Printplaat kapot. Reparatie was bijna net zo duur als een nieuwe. Deze bleek ook een 20 jaar oud te zijn volgens de Miele monteur. ( ze kunnen dat ergens zien in de machine zelf of aan het serienummer, dat weet ik niet meer precies) Dus toch maar weer een nieuwe gekocht, de vierde dus. Inmiddels 5 jaar oud nu en draait probleemloos. Op advies van de wasmachine monteur nooit azijn of soda in je wasmachine gebruiken om de machine schoon te maken. Azijn of soda vreet je rubberen slangen op is mij gezegd. Wel mag je speciaal middel (wasmachine reiniger) van HG ervoor gebruiken, die is er voor gemaakt. En de beste tip van deze Miele monteur was : gewoon 1x per maand je wasmachine met een doekje op 95 graden (kookwas) laten draaien, zonder welk middel dan ook. Ook regelmatig je filter schoonmaken en je zeefje in je waterslang en je zeepbakje reinigen elke week onder de kraan met warm water. En je rubberen machet van de deur goed schoonhouden en droog houden na het wassen. Ook de deur open laten na het wassen, zodat alle condens enz eruit kan wasemen. Voeibaar wasmiddel gebruiken en liefst geen zeeppoeder . Ook die nieuwe wasdoekjes mogen. En nooit veel wasmiddel en wasverzachter gebruiken. Houdt je wasmachine ook niet van. Ik was mijn wasjes met plezier en zou nooit een andere wasmachine willen hebben. Ik zweer bij Miele. Ze wassen in mijn optiek het schoonst en zijn voorzichtig met je kleding, zelfs na 25 jaar. En een goed onderhouden Miele wasmachine gaat zeker 25 jaar probleemloos mee. Dat durf ik van andere merken niet te zeggen. De Miele droger van mijn vriendin is ruim 25 jaar oud en doet het nog prima. Vreet alleen veel stroom, dus wordt niet veel gebruikt. Bij mij gaat de Miele er binnenkort uit Onno. Hij blijft niet op zijn plaats staan. Bij mijn dochter idem. Beiden huizen inderdaad met houten vloer. Bovendien heb ik genoeg van die kutsmoesen van de service afdeling. Volgens mij is de machine te licht gebouwd. Bovendien heeft een te grote trommel invloed op de stabiliteit. Wij gebruiken op advies van de loodgieter juist weer poeder. Met vloeibaar gaat de riool kennelijk verstoppen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted vrijdag om 12:46 Report Share Posted vrijdag om 12:46 (edited) En mij wordt dus aangeraden om juist wel azijn toe te voegen bij de spoelbeurt (anti verkalking) en om juist niet een vloeibaar wasmiddel te gebruiken... Kunt u het nog volgen? Edited vrijdag om 12:46 by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts