Jump to content
High-End Forum
Sign in to follow this  
Buell

Leobus verwonder-ringen

Recommended Posts

@leobus,Vlgs info op www zouden de Stillpoints juist ontkoppelen van de ondergrond!

Minder"noise floor" m.n.geplaatst onder CD speler, versterker en zelfs LS.

Edited by Bracco

Wat ik op plaatjes kan zien - en dat is mogelijk niet alles- worden er alleen keiharde en dus geleidende, materialen gebruikt in de Stillpoints. En mijn idee is dat je dat nu juist niet moet hebben. De VWR’s doen dat dan ook niet. Als je wilt, wil ik wel een keer met een setje bij je langs komen om te demonstreren.

Kan ik gelijk je set bewonderen en die Poolse kabels beluisteren.

groet,

Leobus

De VWR's liggen weer onder de eindversterkers. Maar er is nog een heleboel gebeurt.

Het lage rekje wat ik had is weg. Daar voor in de plaats heb ik een soort van plateau over de breedte tussen de luidsprekers gebouwd. Hierop staan alle apparaten op één niveau naast elkaar. Dat plateau bestaat uit de dikke Tabaca balken die eerder in mijn rek gebruikte. Daarop dan één laag planken (4,5 cm dik) van hetzelfde hout. En daarop onder elk apparaat een hardstenen tegel. Tussen de balken en de planken ligt vilt. Tussen de planken en het hardsteen antislipmat. Het steen klinkt nu zo dood als een pier. Alle apparaten staan nu rechtstreeks op VWR's of eierdoppen met kogels.

Het belangrijkste verschil met eerder was, dat de eindversterkers nu maar één set ontkoppelaars heeft. Vroeger stonden er eierdoppen op de vloer, daarop twee lagen hardsteen (met Scotch Strip-Calk daartussen). Hierop weer ontkoppelaars voor de VWR's en achter de eierdoppen. Dubbel ontkoppelt dus.

Nu is dat dus: hout, vilt, hout, antislip, hardsteen en de ontkoppelaars.

Om het te laten ogen staan de voorversterker en DAC iets hoger, zodat de bovenkant gelijk ligt. Hieronder dus twee lagen hardsteen.

Qua klank is er wel wat veranderd. Het laag is nu krachtiger, maar de ruimtelijkheid is wél weer op het oude niveau. Door de ruimte tussen de luidsprekers is de pinpointing nog weer wat toegenomen.

Ik heb nu een Norstone laag audiorekje van 80 cm breed over. Met drie lagen en matte glasplaten. Liefhebbers?

Edited by Hans van Liempd

Hans, Een fotootje  van je vernieuwde setopstelling kan helpen i.p.v. het visualiseren in mijn hoofd.
In dat rekje ben ik wellicht geinterreseerd. Als je daar ook een foto van kan plaatsen of zegt welk type het is. Dan zoek ik het type wel op de site van Norstone.
Dank alvast.

Edited by audiofreak

6 hours ago, audiofreak said:

Hans, Een fotootje  van je vernieuwde setopstelling kan helpen i.p.v. het visualiseren in mijn hoofd.
In dat rekje ben ik wellicht geinterreseerd. Als je daar ook een foto van kan plaatsen of zegt welk type het is. Dan zoek ik het type wel op de site van Norstone.
Dank alvast.

540.jpg

Dit is het Norstone rekje. Hier nog met de apparatuur op het glas.

4 minutes ago, Roots said:

Mooi hoor...Zo'n beetje de perfectie nabij. Luister je dan op het kruispunt van je speakers?

Deze kruisen zelfs vóór me. De ruimte is niet zo breed, wanneer je nu met drie man luistert, is het stereobeeld nog enigszins te pruimen. Anders tettert een luidsprekers recht in het oor van de tweede luisteraar en de andere bij de derde.

Maar om het topic niet te veel te vervuilen, heb ik hier een nieuwe foto geplaatst.

Dank Hans. Voor het verduidelijken. Wat betreft het Norstone rackje niet wat ik had gedacht. Dus dat laat ik aan mij voorbij gaan.