Walt Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Alsyvox heeft op mij wel indruk achter gelaten, was toen echt een klasse (of twee?) beter dan de rest van de show. De prijs bizar hoog helaas, maar stel dat dit geen rol zou spelen, zou ik Alsyvox zeker overwegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 15 minutes ago, Walt said: Alsyvox heeft op mij wel indruk achter gelaten, was toen echt een klasse (of twee?) beter dan de rest van de show. De prijs bizar hoog helaas, maar stel dat dit geen rol zou spelen, zou ik Alsyvox zeker overwegen. Ik heb in 2023 een set met Alysvox beluisterd in München en was ook serieus onder de indruk. Ik schrok toen er een nummertje werd gespeeld waar plots diep laag in voorkwam. Ik vind een diep laag een belangrijk onderdeel bij muziekweergave en behalve dat het laag goed wordt weergegeven draagt het .i. bij tot een "live" gevoel, alsof de ruimte ademt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei On 11-5-2025 at 22:46, jaapnr1 said: ...... Over de fusie met Puresound.be (kwam ook nog ter sprake). Ja: dat weet ik nog. Ik heb met Onno erover gesproken op - toen nog - de Xfi-show (of wellicht zelfs nog de VAD, maar dat weet ik niet meer). Ik had echter andere plannen met Alpha Audio. En volgens mij mag ik ook 'nee' antwoorden? Het is immers mijn eigen platform? Klopt Jaap. En zeker mag je Nee als antwoord geven. We hebben het samen onderzocht en nagedacht hoe we de fusie konden gaan doen. De conclusie was uiteindelijk dat we "apart en onafhankelijk" van elkaar sterker waren. Dus van mijn zijde "no hard feelings". Vooalsnog is Puresound.be op dit moment nog slapende, maar zou in de toekomst zo weer wakker gemaakt kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei En waarom zou je Puresound terug starten ? Ik vind het absoluut geen meerwaarde hebben. Je hebt Alpha Audio, Hifi.nl en AV2DAY en Hifi-Advice, dat lijkt mij meer dan voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Geen van de genoemde sites is instaat om een draaitafel goed af te stellen en de tijd te nemen om een analoog product goed te kunnen testen. Dat lijkt me dan toch wel een toegevoegde waarde hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Trouwens over een draaitafel afregelen wordt vaak nogal mysterieus gedaan terwijl het niet op het "gevoel" gebeurt maar volgens een vast stramien. En ik ben nog vergeten dat je ook nog Audio-Creative hebt en die mannen kunnen echt wel draaitafels goed afregelen en je vind er tevens artikels terug over het "hoe en waarom". https://audio-creative.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Die snappen wel hoe het werkt. En ja ik weet dat het geen rocket science is, heb zelf wel voldoende kennis van het afregelen. Maar het is niet alleen de kennis, het gaat ook over de tijd nemen om bvb een element in meerdere systemen te kunnen testen, dan moet je ook nog voldoende systemen van het juiste niveau hebben natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 2 hours ago, Bebatoli said: En waarom zou je Puresound terug starten ? Ik vind het absoluut geen meerwaarde hebben. Je hebt Alpha Audio, Hifi.nl en AV2DAY en Hifi-Advice, dat lijkt mij meer dan voldoende. Gelukkig zijn er genoeg anderen (wereldwijd) die het WEL een meerwaarde vinden. De website word maandelijks nog steeds goed bezocht en gelezen. Dat is voor mij meer dan voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei De laatste update is van 2017, dus hopeloos verouderd, en als jij je amuseert is het allemaal prima hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 21 minutes ago, audiofreak said: Gelukkig zijn er genoeg anderen (wereldwijd) die het WEL een meerwaarde vinden. De website word maandelijks nog steeds goed bezocht en gelezen. Dat is voor mij meer dan voldoende. Mijn website is voorlopig uit de lucht. Er is altijd genoeg te delen. Populair zijn en waren pagina's van bouwpakketten van Menno van der Veen. Daar valt veel te tweaken, te leren en zelf te ervaren. Maar die bouwpakketten, komen verwacht ik nooit meer. Er zijn wel interessante andere merken zoals Elekit. Maar ik heb voorlopig geen zin in allerlei investeringen zoals voorheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
i2Paq Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei @Tubejack, waarom is dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei (edited) 1 hour ago, i2Paq said: @Tubejack, waarom is dat? De korte versie, het wordt gewoon te kostbaar om de site in de lucht te houden. Daarom dus Edited 16 mei by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei (edited) 5 hours ago, Tubejack said: De korte versie, het wordt gewoon te kostbaar om de site in de lucht te houden. Daarom dus Wat moet ik me daar ongeveer bij voorstellen Jack. Ik wil Onno eventueel financieel wel helpen. Edited 16 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 10 minutes ago, carl said: Wat moet ik me daar ongeveer bij voorstellen Jack. Ik wil Onno eventueel financieel wel helpen. Jij slaagt er toch maar mooi in om alles weer door elkaar te halen, Carl . Onno heeft helemaal geen steun nodig noch over de kosten gesproken en ook jack, die wel over kosten sprak, heeft geen steun nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Kom op Carl trek die flappetapper en schenk ze ieder 1000 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei In dat geval mag er ook wel 1000 euro deze kant op! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Het is enkel grootspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 55 minutes ago, Kraus vonBentinck said: ook Jack, die wel over kosten sprak, heeft geen steun nodig. De afgelopen 10 jaar zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 1 hour ago, carl said: Wat moet ik me daar ongeveer bij voorstellen Jack. Ik wil Onno eventueel financieel wel helpen. Ik heb geen idee welke kosten Onno heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 8 hours ago, Bebatoli said: De laatste update is van 2017, dus hopeloos verouderd, en als jij je amuseert is het allemaal prima hoor. Vind in ieder geval het design van de Puresound site er goed uitzien. Beter als die van Hifi.nl of Alpha audio en AV2day. Veel te veel banners en reclame blokken. Ook hifiadvice begint met een aantal advertenties. Kan daar niet enthousiast van worden… wellicht kunnen een aantal mensen Onno helpen met Puresound actueler te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 1 minute ago, pjotr27 said: Vind in ieder geval het design van de Puresound site er goed uitzien. Beter als die van Hifi.nl of Alpha audio en AV2day. Veel te veel banners en reclame blokken. Ook hifiadvice begint met een aantal advertenties. Kan daar niet enthousiast van worden… wellicht kunnen een aantal mensen Onno helpen met Puresound actueler te maken. Zonder advertenties kunnen ze niet leven en van den hemelse dauw gaat het niet lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Hoe een topic kan ontsporen in complete chaos Dit slaat toch helemaal nergens meer op. Eerst met geld komen aanzetten, twee websites die niets met elkaar van doen hebben en nu ineens weer suggesties voor ongevraagde hulp bij het opstarten van een site die al jarenlang ter ziele is. Kant noch wal is de uitdrukking en geen sterke vertoning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei (edited) 1 hour ago, Kraus vonBentinck said: Jij slaagt er toch maar mooi in om alles weer door elkaar te halen, Carl . Onno heeft helemaal geen steun nodig noch over de kosten gesproken en ook jack, die wel over kosten sprak, heeft geen steun nodig. Overdrijf je niet een klein beetje Kraus ? Ik heb altijd begrepen dat het op internet zetten van zo’n site financieel wel meevalt. Als ik Jack goed begrijp valt dat toch tegen. Dus als geld voor Onno een knelpunt is wil ik best wat meebetalen. Verder zie ik een site als het High End forum toch een beetje als een café: van het een komt het ander. Ik heb verder ook nooit beweerd dat ik naar orde streef. Edited 16 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei 1 hour ago, Roots said: Kom op Carl trek die flappetapper en schenk ze ieder 1000 euro. Ik ben indertijd betrokken geweest bij Puresound Roots. Als je de redactionele formule wat aanpast zou je er best iets actueels van kunnen maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Mooi voorbeeld Jack had het over geld in verband met zijn website. Onno heeft het nooit over geld gehad in verband met zijn website. Waarom Jack zijn website in dit topic aanhaalt is mij ook een raadsel. Men noemt het associatief denken. Dat gaat inderdaad zonder enige logica alle kanten op en zet zich eindeloos voort. Moet toch beter kunnen op een forum als dit met in feite maar 1 onderwerp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts