Jump to content

High end streamer


Gydo
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, leobus said:

Bloom,

Waarschijnlijk heb je helemaal gelijk met je beweringen. Netwerken introduceren dus geen ruis.

Maar ze transporteren wel degelijk ruis. En daarom is een switch wel interessant. Bij mij haalde die extra switch een hoop onrust weg.

groet,

Leobus

Hoe ziet de rest van je netwerk er uit Leo?  Ziggo modem en dan een switch?

Groet Jack 

Link to comment
Share on other sites

Ik ben volledig tevreden met mijn Marantz ND8006, maar dat is wel geen Highend Streamer. En verder dan het beluisteren van een Aurender A10 bij een forumgenoot ben ik nochthans niet gekomen. Ik ben dan ook een groentje, zeker op het gebied van streaming. Ben wel volledig om qua streaming, maar hou de deur voor (SA)CD en vinyl qua beleving wagenwijd open: alleen streamen vind ik n.l. dodelijk saai en leidt bij mij tot zappen en skippen. Maar lees wel aandachtig mee.  

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, HansP said:

Als ook CD wilt beluisteren is de Rose mogelijk jouw ding.

https://www.wifimedia.eu/nl/hifi-rose-rs150.html en dan kun je daar een CD speler aan koppelen,

https://www.wifimedia.eu/nl/hifi-rose-rsa780.html

Anders kom je uit op de https://www.cocktailaudio.com/home/sub01_09.php

 

Mooi ding die Hifi Rose. Bovendien, waar ik hem hoorde klonk hij erg goed.

 

Die cocktailaudio is een PC en dat wil Guido niet.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Hans van Liempd said:

Die cocktailaudio is een PC en dat wil Guido niet.

 

Voor ik mijn NAD heb gekocht had ik eerste en Cocktail Audio speler en die heeft nooit deftig gewerkt. Slecht uitgewerkte software.

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Hans van Liempd said:

Die cocktailaudio is een PC en dat wil Guido niet.

en de Hifi Rose is een "telefoon"... (twee verschillende CPU's en een Mali GPU) en een (oud) Android OS.

 

Als je voor de grap eens naar het heel andere uiteinde van het spectrum kijkt, met een ESP8266 (microprocessor) en een printje met een codec en een versterkertje bouw je voor ~E3.- een streamer. Kan alleen wifi en mp3, heeft wat meer "drop outs" want amper buffer. Eigenlijk opvallend dat er zo weinig van dit soort systemen gebruik gemaakt wordt. Een Cortex M7 microprocessor samen met een mooie dac/codec zal de sterren van de hemel spelen. Dan heb je een hele mooie benadering van de rechte draad. Het gedoe in de periferie kun je door een tweede microprocessor laten afhandelen zodat je de draad recht houdt.

 

Alles groeit naar elkaar toe. Kijkend naar die Rose, 4K video. Een AV Receiver biedt tegenwoordig alle streamingdienst opties, naast de gebruikelijke video en Dolby opties. Het grote nadeel is wel dat ieder logotje dat op de voorkant gestempeld moet worden licentiekosten met zich mee brengen. Klant betaald. Klant gebruikt het niet. (de reden overigens waarom de Sony instapper AVR's redelijk geprijsd zijn, geen logotjes).

 

Alles groeit naar elkaar toe. Als ik zie wat er op de mobiele mogelijk is met de juiste software en met welke kwaliteit dan vraag ik me serieus af of ik niet eens een oude Moto G6 voor audio moet gaan inzetten. De luidspreker van het ding is defect. Heb hem al wel als recorder gebruikt, de UMC404HD is er gewoon op aan te sluiten. Als DAC/koptelefoonversterker werkt dat ook prima.

 

@GydoSorry voor het vervuilen van het topic. Gewoon de NAD .2

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, HansP said:

Die “wij” behoor ik ook toe.

Mijn mening is natuurlijk niet ieders mening, maar ik vond het ronduit beroerd klinken. Zeer matige demo ook trouwens. Vreemd want een eerdere demo van de man was zeer onderhoudend.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, leobus said:

Die “wij” behoor ik ook toe.

Mijn mening is natuurlijk niet ieders mening, maar ik vond het ronduit beroerd klinken. Zeer matige demo ook trouwens. Vreemd want een eerdere demo van de man was zeer onderhoudend.

groet,

Leobus

 

Ik hecht nooit belang aan demo's op shows en bij audioclubs. De demo omstandigheden zijn vaak slecht en de conclusies vaak vrij uitgesproken, of hoe je toch beter kan nuanceren want bij je thuis kan het de sterren van de hemel spelen.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Gydo said:

 

Ik hecht nooit belang aan demo's op shows en bij audioclubs. De demo omstandigheden zijn vaak slecht en de conclusies vaak vrij uitgesproken, of hoe je toch beter kan nuanceren want bij je thuis kan het de sterren van de hemel spelen.

Nou... niet mee eens. Op jouw Pastorijshows liet je zien dat het heel goed kan.

Op de audioclub eigenlijk nog beter, wij kennen die ruimte bijna net zo goed als onze eigen luisterruimte. Maar wanneer demogevers niet luisteren naar onze ervaringen en de luidsprekers maar lukraak plaatsen, komt het niet goed. Hoe vaak dat er tijdens de pauze al niet met luidsprekers is gesjouwd. En na de pauze klinkt het bijna altijd beter.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Hans van Liempd said:

Nou... niet mee eens. Op jouw Pastorijshows liet je zien dat het heel goed kan.

Op de audioclub eigenlijk nog beter, wij kennen die ruimte bijna net zo goed als onze eigen luisterruimte. Maar wanneer demogevers niet luisteren naar onze ervaringen en de luidsprekers maar lukraak plaatsen, komt het niet goed. Hoe vaak dat er tijdens de pauze al niet met luidsprekers is gesjouwd. En na de pauze klinkt het bijna altijd beter.

 

Wel, bedankt, al moet ik zeggen dat wij zelf ook niet altijd tevreden waren over het resultaat.

 

Toch zijn mijn ervaringen dat je vaak maar 50% van het potentieel hoort, zeker op shows. Alleen wel spijtig dat velen direct conclusies trekken en daar word ik lichtjes neurotisch van, audiofielen kunnen vaak niet relatieveren en hebben direct een uitgesproken mening. Dan hebben we het nog niet over de factor smaak .....

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gydo said:

 

Ik hecht nooit belang aan demo's op shows en bij audioclubs. De demo omstandigheden zijn vaak slecht en de conclusies vaak vrij uitgesproken, of hoe je toch beter kan nuanceren want bij je thuis kan het de sterren van de hemel spelen.

Nou, we hebben ook demo’s gehad waar je je vingers bij aflikte. Echt heel erg goed. Overigens niet toevallig dat diezelfde demogevers ook vaak goed zijn bij bijv. de Xfi. Aandacht voor de materie en vakkennis enz. geeft vaak een mooi resultaat.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, leobus said:

Nou, we hebben ook demo’s gehad waar je je vingers bij aflikte. Echt heel erg goed. Overigens niet toevallig dat diezelfde demogevers ook vaak goed zijn bij bijv. de Xfi. Aandacht voor de materie en vakkennis enz. geeft vaak een mooi resultaat.

groet,

Leobus

 

Ik heb zeker niet gezegd dat alle demo's slecht zijn, neen, sommige demo's zijn juist heel erg goed. Alles hangt af van de vakkennis van de demohouder en zeker op een show zoals in Veldhoven is het best dat je op voorhand naar de zaal gaat kijken en liefst zelfs meten zodat je akoestische optimalisatie kan toepassen.

Lang geleden waren de demo's van More Music, toen Harry ze nog deed heel erg goed. Voor mij alleen al een reden om toen te gaan.

Link to comment
Share on other sites

Maar niet goedkoop. Ik heb indertijd een Auralic mini met Sodeju voeding (bij elkaar iets van 600 euro) vergeleken met de duurdere streamer van Auralic (iets van 2000 euro). Er hebben diverse mensen naar geluisterd en er waren nauwelijks verschillen. De conclusie was hier dat de verschillen met name in de DACS zaten en niet in het computerdeel.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, EJSlowhand said:

Auralic Aries G1 of G2. Goede software en speelt voortreffelijk

Maar stevig geprijsd.

Toen ik op zoek was naar een dedicated streamer heb ik Auralic wél in overweging genomen.

Uiteindelijk tóch voor de Bluesound Node gegaan. Geen spijt van gehad.

 

Ondanks dat de Node een ingebouwde dac heeft, hangt deze via een digitale coax aan de Mytek dac.

Klinkt écht een nivo beter dan de PC en de Raspberry...

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Geerdie said:

Maar stevig geprijsd.

Toen ik op zoek was naar een dedicated streamer heb ik Auralic wél in overweging genomen.

Uiteindelijk tóch voor de Bluesound Node gegaan. Geen spijt van gehad.

 

Ondanks dat de Node een ingebouwde dac heeft, hangt deze via een digitale coax aan de Mytek dac.

Klinkt écht een nivo beter dan de PC en de Raspberry...

 

Mijn budget zit tussen de 5000 a 10000 €, dus de Aurilic komt zeker in aanmerking.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb even gaan kijken op de website van Aurilic en met name de ARIES G2.1 spreekt mij wel aan. Ok, je kan er geen CD's mee afspelen, maar ik heb behalve een CEC cd speler ook nog een Tentlabs CD transport.

In elk geval ga ik de ARIES G2.1 zeker eens op proef nemen.

Link to comment
Share on other sites

On 20-9-2022 at 15:32, Hans van Liempd said:

Maar is die Farad Mano ook niet een vermomde PC? Dat zijn de Pinkfaun streamers tenminste wél. En de Grimm MU1 ook.

 

Sotm vond ik bij je demo's er wel altijd positief uitkomen.

 

Bij streamers zit je trouwens altijd met firmware. Zonder updates blijft dat niet lang spelen.

 

Ik zou er wél altijd een kiezen die UPnP/DNLA kan. Je hoeft dat vaak niet persé te gebruiken, maar de kans dat dit in de toekomst nog wordt ondersteunt is groter dan al die eigen software.

 

Hifi Rose vind ik mooie apparaten maken en Auralic ook. Maar luisteren in je eigen set is toch noodzaak.

 

Bij iEar een lange lijst van apparaten. https://iear.nl/audio-en-hifi/audio-bronnen/audio-streamer/

 

 

Toch al een week geleden aangegeven.

 

En deze kan ook UPnP, je kunt er dus altijd mee verder.

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...