Jump to content

Geerdie

Members
  • Posts

    3159
  • Joined

  • Last visited

About Geerdie

  • Birthday 12-03-1963

Social Media

Personal Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Midden Nederland

Audio Set(s)

  • Hoofdset
    TV - LG OLED C9
    EV - Array S10
    VV - Array Obsydian A1
    Draaitafel - Linn Axis/Nagaoka MP150, Shiit Mani 2 prepre
    Speakers - Kef R7
    Sub - Klipsch R-115SW sub(momenteel inactief)
    USB/AES interface - Audiophonics XMOS U208 Digital USB interface (SPDIF/I2S/AES)
    DAC - Mytek Brooklyn DAC+
    Interlinks: StraightWire, Transparent
    Speakerkabel: Cardas Crosswire 1S
  • Tweede set
    Dali Rubicon 2, Audio Analogue Donizetti, Chord Mojo USB Dac

Recent Profile Visitors

4568 profile views
  1. Daarom heb ik ook mijn LG smart tv optisch gekoppeld met de DAC. Zelfs nog een tijdje Spotify geluisterd vanaf de tv. Op zich klonk dat prima, ware het niet dat van tijd tot tijd het geluid voor een seconde wegviel. Bloedirritant. Nader onderzoek op internet wees uit dat het optische audiodeel van de LG tv niet bijzonder goed was. De jitter was zó hoog dat de DAC soms de synchronisatie kwijt raakte.... Nou is dat voor Heel Holland Bakt niet zo erg
  2. Meen je dat nou serieus???? Enne, topicstarter heeft het in zijn openingspost nog niet gehad met wat voor weergevers er gespeeld gaat worden.
  3. Lees ik dat goed???? Dat krijg je met akoestische oplossingen nooit weggedempt. En als dat al lukt zit je in een grote koptelefoon die zo "dood" is dat alle leven uit de muziek wordt gezogen. En om te EQ-en moet het hele signaal door de software om die ene smalle band goed te krijgen, wat ongetwijfeld hoorbare artefacten oplevert. De enige manier om "room-modes" te voorkomen is zorgen dat die laagenergie niet in de ruimte komt. Oftewel affilteren met een kleine condensator van de beste kwaliteit die je kan vinden (oliefilm ofzo, tientjeswerk vanwege de kleine grootte) Het laag onder de 100Hz laten doen door open baffle subs (of gewone) met uitgebreid instelbare plate amps. Maar goed, je hebt je eigen plan al helemaal klaar en voor de puntjes op de i kom je hier vragen stellen. Succes met Mission Impossible
  4. Als je met een losse eindversterker speelt; een kleine condensator op de beide ingangen van de eindtrap. Zoek de waarde die past bij de ingangsimpedantie van je versterker, zodanig dat het laag bij 100 Hz begint af te vallen. Gebruik nu een (of twee) subwoofer(s) voor het laag. Die zijn veelzijdig in te stellen.
  5. Oh, Shelter? Dat borsteltje er voorop deed me denken aan Stanton. Die had dat geloof ik ook. Nagaoka. Goeie keus. Hier speelt ook een Nagaoka. De MP150. Dat spul gaat behoorlijk ver.
  6. Geerdie

    Qobuz gedoe

    Of tot die tijd even terug naar 24/96. Want je gaf aan dat het probleem alleen bij 24/192 optrad. Toch?
  7. Oké. Maar we zetten toch WISSELSTROOM op de luidsprekerklemmen? Dat gaat toch door het HELE filter?
  8. Dat snap ik niet. Leg eens uit.
  9. Geerdie

    Qobuz gedoe

    Zal dat standaard niet goed staan dan? Wat voor een exotische setup heeft de TS dan?
  10. Daar zat ik ook aan te denken. Maar als het filter goed ontworpen is zal dat wel meevallen. Over filter gesproken...ik zie daar electrolyten, ijzerkernspoelen en cementweerstandjes... Dat el cheapo spul verwacht ik niet in een speaker van deze klasse.
  11. Geerdie

    Qobuz gedoe

    Het zal me niet verbazen als het straks een rotte netwerkkabel blijkt te zijn. Of een gare switch.
×
×
  • Create New...