Jump to content

AUDIOPHONICS HPA-S400ET SPARKOS EDITION Power Amplifier

Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Mmmmhhhhh, misschien een idee om 'm hier op het laag te gebruiken met de KEF R7....

Kan het nóg strakker dan met Array??

Of tóch maar fullrange?

Ik weet het nog niet. Wél heel verleidelijk, zo'n luttel bedrag.

Ha, een pracht recensie die echt tot leven komt. Zo klinken echte muziekliefhebbers (als ze ook nog eens kunnen schrijven)...

Ja die teksten van Cohen op dat en eerdere albums, geweldig en beeldend. Zo ook het nummer "lullaby" van het album Old Ideas.

Veel geluk met je set! Ik zou op grond van je relaas die versterker bijna blind durven kopen :)

Leuk Kraus. Wat ga je vocaal draaien?

Kun je ook nog een disco klassieker draaien? Dan stuiter je denk ik helemaal van je bank af, ben ik bang. Maar een leuke ervaring is het wel zo te lezen.

Draai op het moment veel easy listening pianomuziek, dus Louis van Dijk en zo. Een vleugel klinkt toch bere mooi!

21 minutes ago, Ivan10 said:

Leuk Kraus. Wat ga je vocaal draaien?

Kun je ook nog een disco klassieker draaien? Dan stuiter je denk ik helemaal van je bank af, ben ik bang. Maar een leuke ervaring is het wel zo te lezen.

Draai op het moment veel easy listening pianomuziek, dus Louis van Dijk en zo. Een vleugel klinkt toch bere mooi!

Disco: Boney M: Rasputin, Ma Baker, Daddy Cool😁. Ja van de bank af stuiteren klopt wel. LP is blauw vinyl maar heel goede kwaliteit. Zijn ook gewoon leuke opnames en ik vind het best 'pleziermuziek'

Vocaal wordt vooral opera en Cecilia Bartoli. Ik heb veel versies van de Beethoven Symfoniën en ben op de piano fan van Friedrich Gulda, Martha Argerich en op de viool natuurlijk Janine Jansen en Salvatore Accordo. (Paganini doet niks onder voor Boney M.)

@Edje; ik zeg het liever niet maar onderaan op het forum kun je het zo zien. Ik ben er altijd heel tevreden mee geweest. Konden moeilijke luidsprekers voor het eerst de baas.

Edited by Kraus vonBentinck

Voorzichtigheid is inderdaad geboden voor wat betreft het affakkelen van andere eindversterkers, echter moet tot dezelfde conclusie komen. 

Heb in mijn Raf tijd en ook daarna ontzettend veel eindversterkers geprobeerd en ook in huis gehad, op evenzoveel luidsprekers, maar geen kan tippen aan dit broodje.

Heb hem nu enkele maanden, het is nog steeds een feest om de muziek te herontdekken. Ben een liefhebber van live opnames, nu Cohen Live in de cd-speler, de betrokkenheid is enorm droefheid in zijn stem is haast voelbaar. Kortom een zeer voordelige eindversterker die alles laat horen en met een enorme controle en die ook nog eens "muzikaal" is.

Wanneer verschillen zo extreem zijn, vraag ik me altijd af, wat was er eerder mis. Die attenuators doen er ook geen goed aan natuurlijk. Vooral, dat de dynamiek zo extreem toeneemt vind ik bijzonder. de Arrays versterker lineair, Doen deze dat logaritmisch of zo?

Een logaritmiche eindversterker???

Dat mag je even aan je broer gaan vragen denk ik.:wacko:

Verder een mooie upgrade zo te horen. De Array is een mooie eindversterker, knap om te zien dat het dan toch zo veel scheelt. Lijkt me wel een goed compliment voor de Purifi versterker.

Edited by kappa7

Dat is inderdaad iets bijzonders, we hadden die eerder bij de demo van Guido en Bruno ook gehoord. Althans dezelfde modules.

Maar wanneer het zo veel dynamischer klinkt, vraag ik me af waar die dynamiek eerder werd opgeslokt. De Array's worden vaak al té snel en té dynamisch gevonden. Volgens mij kan dat "té" helemaal niet, maar ik ben wél benieuwd waar dat verschil vandaan komt. Wat ik eerder wél hoorde was, dat Array's in combinatie met electrostaten geen goed huwelijk is. Maar die monitoren moet hij met twee vingers in de neus aan kunnen.

Elke versterker versterkt lineair, of zou dat moeten doen. Maar het zijn de volumeregelingen die logaritmisch zijn.

2 hours ago, Hans van Liempd said:

Tja... dat begrijp ik zelfs.

even terug schreef je dit

4 hours ago, Hans van Liempd said:

de Arrays versterker lineair, Doen deze dat logaritmisch of zo?

Over die Audiophonics HPA-S400ET ben ik zelf na aankoop in de wolken.

Zie ook deze Amerikaan:

Die er behoorlijk lyrisch over is.

Mijn eigen bevindingen kun je vinden in mijn topic over mijn set: 

Klein stukje Bruno, waar die denk ik wel zinnige dingen zegt. Hij lijkt wel meer en meer een audio-guru, zo met baard en fleurig hemd :) De eerste D versterkers waar bij ik iets had, dit komt wel heel dicht bij wat ik zoek en deels heb, waren die van Anaview, maar die doen zo te zien niet meer mee in de race. Ze zaten zo dicht bij de Graaf, met name in de vocalen, dat het gewoon eng was voor een paar honderd euro. In het laag hebben ze veel meer te bieden. De latere Hypex N-cores en nu de Nilai kunnen me ook zeer bekoren. Eigentakt moet nog eens een uitgebreide sessie krijgen. Komt nog wel.

Edited by Seed7