carl Posted 21 oktober 2014 Author Report Share Posted 21 oktober 2014 Over het uiterlijk zijn vrouwlief en ik het niet eens. Over het geluid valt niet te klagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2014 Report Share Posted 21 oktober 2014 Een van de beste monitor luidsprekers die Master 3 (vind ik). Rick liet me een impressie van het nieuwe model zien. Dat zag er ook gelikt uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 oktober 2014 Author Report Share Posted 21 oktober 2014 Deze is helemaal geactualiseerd als ik het goed begrijp Hans. Onno en ik zijn bezig met een artikel voor Puresound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 oktober 2014 Author Report Share Posted 23 oktober 2014 Dat wordt dan zondag want dochterlief wil me meehebben om naar huizen in Rotterdam te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 23 oktober 2014 Report Share Posted 23 oktober 2014 Gruiter en ik gaan zaterdag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Ik kom op zondag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 31 oktober 2014 Members Report Share Posted 31 oktober 2014 Wij zijn er al... Lekker druk met al die bekenden hier, iedereen kent-, werkt met- en helpt elkaar, wij kunnen hier nog een voorbeeld aan nemen! Wordt op zeker weer een leuk feestje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Veel plezier, Arden en iedereen die er is op Krefeld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Veel plezier, Arden en iedereen die er is op Krefeld! x1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 1 november 2014 Report Share Posted 1 november 2014 Suc6 gewenst van de thuis blijvers. Waarom moet iedereen hier nu gelijk jaarig zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 2 november 2014 Report Share Posted 2 november 2014 Gisteren was het weer drukker dan verleden jaar. De lezing van Wally Malewicz over hoe een draaitafel, toonarm en element af te stellen was interessant. Helaas was de tijd van anderhalf uur voor de lezing te kort. En opnieuw viel het weer op dat er nergens een onvertogen woord is gehoord. Dat maakt het plezierig. Ik hou wel van die Duitsers en hun beleefdheid, netheid en vriendelijkheid. En ff lekker scheuren over de autobahn is altijd leuk, behalve die ene Nederlander die vlak voor mij links opdook en er flink op de HOOOOO ijzers getrapt moest worden. Hier een link naar de lezing van Wally van verleden jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 november 2014 Report Share Posted 2 november 2014 Ik ben er vandaag geweest, dus ik kon die Nederlander niet zijn. Overigens, zat ik niet alleen in de auto maar zat Jongensdroom en nog een lid van de audioclub bij. Het mooiste geluid vandaag, hoorde ik bij dat medeclublid. Daar gaan jullie zeker nog meer van horen. Daarna dus door naar Krefeld. Eerst maar alle kleine kamer gedaan. De kleine Acapella's vond ik voor zo'n kleine luidspreker eigenlijk erg goed klinken. De rest viel me eigenlijk wat tegen. Jammer dat men het niet voor elkaar krijgt, uit dergelijke toch kostbare sets, een voldoende niveau te krijgen. Bij de grotere kamers viel bij mij vooral de MalValve set in positieve zin op. Erg mooi. Zelfs de Audionote set klonk in mijn oren als een van de betere. Misschien heb ik het slecht getroffen met de muziek die er op dat moment gespeeld werd, maar toch. Wat erg leuk was, was de lezing van heer Wally Malewicz. De hele opbouw van z'n spullen was op de gang voorbereid om het er vandaag wél in 1,5 uur er door te krijgen. Maar met zo veel zijwegen was dat eigenlijk onmogelijk. Iedereen (helaas maar een halve zaal) zat geboeid te luisteren, terwijl ik aan de gezichten van veel luisteraars zag dat ze er geen bal van begrepen. Natuurlijk ook, omdat de lezing in het Engels was. ik heb er toch weer e.e.a. van opgestoken en heb prachtige foto's van naaldvormen gezien en weet nou ook hoe de tracking angle bedoeld is. Maar ook, dat deze bij veel elementen niet klopt en dat afwijkingen van 6 grd geen uitzondering zijn. Ik ga eens proberen die bij mijn naald op de foto te krijgen. Maar dan heb ik eerst een camera nodig dit een dergelijke foto kan maken. De lezing daarna was een stuk beter bezocht. Deze ging over kabels. Ik vind het vreemd, dat er op een analoogshow meer interesse voor kabels is, dan voor het afstellen van een draaitafel. De kabellezing was overigens erg zwak. Na een half uur was de man klaar en wist niks anders meer dan: "zijn er nog vragen ? Als afsluiting dus de klapper van de show (voor mij dan) de MalValve set. Wat die man alleen ontwerpt en bouwt is van een extreem hoog niveau qua techniek en klank. Verder alleen Marco, Marc en de vrouw van Marc gezien. O ja... Wol was er ook. Die zat naast me bij het verhaal van Malewicz. Wie er ook altijd is, is natuurlijk Fritz, ook nog even mee gesproken. Toch wel gezellig om wat bekenden te zien. Maar vandaag was het niet erg druk. Maar dat kon eigenlijk ook niet na 1800 bezoekers de eerste dag. De sfeer op de show was erg goed, inderdaad geen onvertogen woord gehoord. Jammer dat LP's nog steeds erg duur zijn. Tweedehands voor meer dan €10,- is toch wel erg veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 2 november 2014 Report Share Posted 2 november 2014 Ik vond het een leuke show. Helaas weinig tot geen goede demo's. En heel veel analoog was niet echt een meerwaarde tov cd of streaming. Best of show was voor mij (en mijn maatje Cees Pel) Swissonor. Met een complete set onder de 10 mille bijzonder muzikaal en met veel kleur. Maar wat een leuke locatie, veel mensen gesproken en heerlijk in de zon genoten van een Duits biertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 november 2014 Report Share Posted 2 november 2014 Swissonor... dat was die kamer met al die TD124 onderdelen en zelf met een TD 160 speelde ?? dat was wel leuk om te zien. Maar de klankkwaliteit heb ik zeker anders ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 2 november 2014 Report Share Posted 2 november 2014 Er speelde ook een 124, ik weet niet wat er op stond, wij hebben twee lp's van Ben Webster, 1 studio, 1 live gehoord en dat was fabelachtig goed. Maar voor stevig werk, pop of rock of groot orkest kan ik me voorstellen dat het niet echt goed is.. Maar kamermuziek of jazz is echt goed. Veel klankkleuren, los, niet grijs, overal in de kamer klonk het goed. Technisch zeker niet perfect maar het maakte wel muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 november 2014 Report Share Posted 2 november 2014 Verder alleen Marco, Marc en de vrouw van Marc gezien. Ik was er niet en mijn vrouw al helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 3 november 2014 Report Share Posted 3 november 2014 :biggrin: Ik was er ook op zaterdag. In snel tempo de kleine kamertjes afgehandeld. En van de betere vond ik PTP met eigen apparatuur en Manger luidsprekers. De Reed draaitafel op Audionote (???) speakers was wel OK. De TD124 vond ik helemaal niks in de grotere ruimte. We hebben ook niet alle ruimtes bezocht. Malvalve heeft al jaren niks nieuws en zit telkens in dezelfde ruimte. OOk Audionote hebben we niet bezocht, want daar is ook zelden iets nieuws. De workshop van Wally was chaotisch maar entertaining. We hadden nog een workshop willen volgen, maar die hebben we gemist. Het was te gezellig aan de bar en ook de bediening werkt niet bepaald mee als je deadlines hebt. Het valt me sowieso op dat het zo tergend traag gaat daar aan de bar. Zoveel personeel, iedereen loopt elkaar onder de voeten en als er meer dat 3 lui iets willen bestellen, breekt de paniek uit (iets wat me in München ook al was opgevallen). Kennelijk kan het personeel niet overweg met een drukke toestand. Buiten dat was het wel erg leuk en we vertrokken ook pas om een uur of 8. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 3 november 2014 Report Share Posted 3 november 2014 Ik was er niet en mijn vrouw al helemaal niet. Mocht ze niet van je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 november 2014 Report Share Posted 3 november 2014 Ik was er niet en mijn vrouw al helemaal niet. Sorry Marc... 't was Mark. Ik vergat overigens nog Ove... die was er ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 november 2014 Report Share Posted 3 november 2014 Okee Hans. Het had nog wel die andere Marc kunnen zijn, die zo af en toe op het forum verschijnt met een vraagje. @Ove: Het is de vrouw die niet mag. (Vrij naar: Geluid dat niet mag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 3 november 2014 Report Share Posted 3 november 2014 @Ove: Het is de vrouw die niet mag. (Vrij naar: Geluid dat niet mag) Zo te horen een leuke show geweest. Ooit wil ik er ook heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2014 Author Report Share Posted 4 november 2014 Ik ben er zondag geweest. Helaas maar kort vanwege een verjaardag. Eigenlijk niet zo veel goeds gehoord, maar je moet eigenlijk wat langer blijven in zo'n kamer. Wel een leuke lezing gehoord over laag in de luisterkamer. Volgend jaar richt ik me wat meet op de lezingen. Ik ben lid geworden van de AAA. Als rentner kost dat 30 euro en daarvoor krijg je drie keer per jaar een blad en een welkomst LP. Dat was de Tacet test LP. Weet je ik kom daar elk jaar en ik wil er best aan meebetalen. Jammer dat er in NL geen dependance is van de AAA. Zou wel ideaal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 november 2014 Members Report Share Posted 4 november 2014 [...] Ik ben lid geworden van de AAA. Als rentner kost dat 30 euro en daarvoor krijg je drie keer per jaar een blad en een welkomst LP. Dat was de Tacet test LP. Weet je ik kom daar elk jaar en ik wil er best aan meebetalen. Jammer dat er in NL geen dependance is van de AAA. Zou wel ideaal zijn. Dat laatste, daar ben ik al een tijdje mee bezig. Hekele punt is een aantal regels, waaronder die contributie. Dat werkt op een Nederlander als een rode lap op een stier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 november 2014 Report Share Posted 4 november 2014 Dat laatste, daar ben ik al een tijdje mee bezig. Hekele punt is een aantal regels, waaronder die contributie. Dat werkt op een Nederlander als een rode lap op een stier... Och, als men dat er niet voor over heeft. Kijk eens naar de collega audionieuws website hifi.nl die vragen ook geld voor hun community. En wat krijg je daarvoor terug? Ook een dag en een blad. Dan liever lid van de AAA en een goed initiatief steunen en bovendien 2 dagen een leuke show in het jaar. Pfff. 30 euro, wat is dat nou voor een audiofiel/hobbyist. Een hobby kost toch geld, dat weten we allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 november 2014 Author Report Share Posted 4 november 2014 30 euro daar moet je wel eerst student of Rentner voor worden Onno anders kost het 60 euro! Maar toch zou een dependance van de AAA niet zo gek zijn. Zoiets opzetten is niet zo moeilijk, maar kost wel verschrikkelijk veel tijd. Ze zullen in Duitsland er wel een draaiboek voor hebben. Ik meld me voor de redactie van het verenigingsblad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts