carl Posted maandag om 19:04 Author Report Share Posted maandag om 19:04 7 minutes ago, Roots said: Dat treft..Ik heb binnenkort wat Supra kabels over. Supra is gewoon een hele leuke kabel voor het geld..De afscherming is katoen of linnen gedrenkt in koolstof met daarom heen een draindraad die je aansluit aan de kant waar de stroom vandaan komt. Eerst naar de verschillen gaan luisteren Roots : blind (haha). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 19:07 Report Share Posted maandag om 19:07 Ik kan dat, jij niet...Want je blijft twijfelen. Het gaat tenslotte maar om wat kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted maandag om 19:11 Author Report Share Posted maandag om 19:11 (edited) Ik twijfel alleen over voedingskabels Roots. Ik heb net Walt gevraagd om 1 meter Tunami te mogen overnemen. Edited maandag om 19:12 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted maandag om 19:19 Report Share Posted maandag om 19:19 Ha Carl, Ik heb je bericht gezien en reactie terug gestuurd, uiteraard kun je een 1 meter stuk overnemen, het spul ligt hier maar te liggen, ook zonde. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 19:19 Report Share Posted maandag om 19:19 Mooi! Voor op je Metrum? Ik voel het volgende topic alweer aan komen, deze dus. Monosaudio E104/F104 Zuiver Koper EU Versie Stekker Europese Mannelijke Connector Schuko voeding Kabel Jack + IEC Vrouwelijke Plug - AliExpress Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted maandag om 19:27 Report Share Posted maandag om 19:27 Die schijnen prima te zijn. Wattgate is ook prima, ben zelf wel fan van iego, ook de instappers daarvan zijn fijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 19:32 Report Share Posted maandag om 19:32 Ik heb vorige nog week een Wattgate overgezet (rotzooi)...Totaal niet vergelijkbaar met een Monosaudio. Iego is ook mooi volgens mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted maandag om 20:02 Report Share Posted maandag om 20:02 1 hour ago, Walt said: Omdat de meningen over de hoorbaarheid van een netsnoer nogal uit elkaar liggen. Beste in deze is zelf testen. Groetjes Walter Nu ontwijk je de vraag, waarom zou dat met een Lapp of Supra niet kunnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted maandag om 20:05 Report Share Posted maandag om 20:05 1 hour ago, carl said: Samenvattend Er zijn weinig peer-reviewed studies die direct zeggen: “deze interlink van 1 meter beïnvloedt de klank via geometrie alleen.” Maar er zijn veel metingen die aantonen dat: geometrie + materiaalkeuze + capaciteit effect hebben op frequentierespons, impulsrespons en ruisreductie beïnvloed kunnen worden door kabelopbouw, vooral bij niet-ideale bron- en ingangsimpedanties (zoals bij buizenapparatuur!). Bijvoorbeeld: audioholics.com heeft Kimber PBJ getest en gemeten → capaciteitsarm, hoge bandbreedte, goede CMRR-prestaties. NB Carl Bekijk die kabels van Cock maar eens: licht dun… Conclusie Ja: er zijn objectieve en meetbare eigenschappen van de Kimber PBJ die kunnen verklaren waarom jij deze kabel herkent — zelfs onder de 2 meter lengte. Met name de combinatie van lage capaciteit, bijzonder geometrisch ontwerp, en lichte, neutrale afwerking maakt deze kabel auditief onderscheidbaar in een hoogresolutiesysteem zoals het jouwe. Wil je dat ik alternatieven aanreik die vergelijkbaar (of complementair) zijn aan de PBJ in klank? Nu gooi je de boel weer door elkaar. Die PBJ mag ik toch hopen dat ze die niet voor Netkabel gebruiken. Een interlink is wat anders dan een netkabel Carl, nu ben je alleen maar verwarring aan het zaaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 20:11 Report Share Posted maandag om 20:11 3 minutes ago, Duclaasie said: Nu ontwijk je de vraag, waarom zou dat met een Lapp of Supra niet kunnen? Een Lapp is al een stuk beter dan de standaard meegeleverde kabel..Een supra gaat daar weer overheen....En zo klim je verder in de ladder. Het is ook niet zo dat je een dure Furutech koopt en alles valt op zijn plaats. Alles moet kloppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted maandag om 20:15 Report Share Posted maandag om 20:15 2 minutes ago, Roots said: Een Lapp is al een stuk beter dan de standaard meegeleverde kabel..Een supra gaat daar weer overheen....En zo klim je verder in de ladder. Het is ook niet zo dat je een dure Furutech koopt en alles valt op zijn plaats. Alles moet kloppen. Precies, dus begin dan eerst voor een paar tientjes met die Lapp en kijk of je überhaupt verschil waarneemt. Nog los van het feit dat dit waarschijnlijk weer allerlei andere wijzigingen gaat doorkruisen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted maandag om 20:17 Author Report Share Posted maandag om 20:17 Jammer dat we niet meer van die bijeenkomsten doen. Eentje over kabels zou wel leuk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 20:20 Report Share Posted maandag om 20:20 Ik vind het heerlijk om te doen. Als het een miskoop is staat die kabel net zo snel weer op marktplaats. meestal verlies ik er wat op, maar noem dat leergeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 20:26 Report Share Posted maandag om 20:26 7 minutes ago, carl said: Jammer dat we niet meer van die bijeenkomsten doen. Eentje over kabels zou wel leuk zijn. Dat werkt niet,,,Je moet een kabel toch altijd wel een week of 2 de tijd geven... En dan nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted maandag om 20:29 Report Share Posted maandag om 20:29 2 hours ago, Roots said: Gefeliciteerd SpaceJS met je mooie kabels. En dank aan Walt. Dank je Roots, ik mag graag tweedehands kabels proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 21:10 Report Share Posted maandag om 21:10 8 hours ago, Ruud said: Met chatgpt is tegenwoordig iedereen Electronicus Best leuk dat Ruud weer een van zich laat horen...Wat is jouw aanvaring met stroomkabels Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted maandag om 21:33 Report Share Posted maandag om 21:33 23 hours ago, Roots said: Ja als een afvoerputje, de kortste weg naar aarde. Die stroomkring was er al door de aarde draad die in relatie staat met de nul naar aarde. Meet maar eens tussen fase en aarde. Maar als er een kant open is dan is er toch geen stroom kring, er is alleen een weg om de mantel als antenne te laten werken en het HF signaal naar je randaarde to te leiden, deze gaat dan natuurlijk net zo makkelijk naar je apparaat tor als naar de aardpen. was het maar zo makkelijk dat het als afvoerputje zou werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted maandag om 21:53 Report Share Posted maandag om 21:53 Dat is nog maar de vraag..Het is dan de weg van overspanning en de KORTSTE weg naar aarde om dat stroompje kort te sluiten. Bij Cinch sluit je dan ook maar 1 apparaat aan aarde , en dat is altijd je voorversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted maandag om 23:51 Report Share Posted maandag om 23:51 4 hours ago, Roots said: Mooi! Voor op je Metrum? Ik voel het volgende topic alweer aan komen, deze dus. Monosaudio E104/F104 Zuiver Koper EU Versie Stekker Europese Mannelijke Connector Schuko voeding Kabel Jack + IEC Vrouwelijke Plug - AliExpress Voor paar euro meer had je nog mooiere.. de 107 serie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted dinsdag om 00:23 Report Share Posted dinsdag om 00:23 (edited) Nou een paar euro? Monosaudio E107/F107 Zuiver Koper Schuko Stekker hifi Audio Schuko Plug Hifi EUR Stekker IEC Connectors EU Power kabel - AliExpress 32 of 78 is best wel een verschil....Maar het blijven fantastische stekkers. Edited dinsdag om 00:45 by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted dinsdag om 04:35 Report Share Posted dinsdag om 04:35 11 hours ago, Walt said: Ha Thingman, Ik heb verschillende netkabels gebruikt, Belden, Supra, Furutech TCS-31, Pink Faun, Oyaide Tunami, Sonore Tourmaline. Ik vind de meerwaarde van betere netkabels toch wel aanzienlijk eerlijk gezegd. Ik heb nog twee kale stukken Tunami over elk circa 1 meter, mogen voor leuk prijsje weg, kan je zelf eens testen ermee. Groetjes Walter Is aan mij niet meer besteed Walter. Been there, seen it, done that. Vandaar mijn conclusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted dinsdag om 07:47 Report Share Posted dinsdag om 07:47 11 hours ago, carl said: Jammer dat we niet meer van die bijeenkomsten doen. Eentje over kabels zou wel leuk zijn. Bijeenkomsten kun jezelf ook organiseren, als je zo'n behoefte hebt eraan. In het verleden heeft Arden veel van die bijeenkomsten georganiseerd met ondersteuning van ondergetekende en andersom. Ook Sodejuu heeft er enkele georganiseerd destijds. Nu voel ik mij niet meer geroepen om die kar opnieuw vlot te trekken, dus wat let je om weer een bijeenkomst te organiseren. Zo ingewikkeld is dat niet.....Zoek een zaaltje , bedenk een onderwerp, stel apparatuur beschikbaar en eventueel aangevuld door andere forumleden, deel de rekening door het aantal deelnemers en hoppa je hebt een leuke dag met z'n allen. O ja, en maak gebruik van de destijds daarvoor opgezette HEAR Test CD. Ik gebruik die CD nog altijd bij iets nieuws of bij andere voor testen van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted dinsdag om 08:13 Report Share Posted dinsdag om 08:13 (edited) 7 hours ago, Roots said: Nou een paar euro? Monosaudio E107/F107 Zuiver Koper Schuko Stekker hifi Audio Schuko Plug Hifi EUR Stekker IEC Connectors EU Power kabel - AliExpress 32 of 78 is best wel een verschil....Maar het blijven fantastische stekkers. Niet bij AliExpress kopen.... Goedkoper en sneller in huis: https://www.amazon.nl/Monosaudio-koudapparaatstekker-aluminium-audiofiele-stroomkabel/dp/B0C2HH6C3H Edited dinsdag om 08:13 by pjotr27 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted dinsdag om 08:14 Report Share Posted dinsdag om 08:14 26 minutes ago, audiofreak said: Bijeenkomsten kun jezelf ook organiseren, als je zo'n behoefte hebt eraan. In het verleden heeft Arden veel van die bijeenkomsten georganiseerd met ondersteuning van ondergetekende en andersom. Ook Sodejuu heeft er enkele georganiseerd destijds. Nu voel ik mij niet meer geroepen om die kar opnieuw vlot te trekken, dus wat let je om weer een bijeenkomst te organiseren. Zo ingewikkeld is dat niet.....Zoek een zaaltje , bedenk een onderwerp, stel apparatuur beschikbaar en eventueel aangevuld door andere forumleden, deel de rekening door het aantal deelnemers en hoppa je hebt een leuke dag met z'n allen. O ja, en maak gebruik van de destijds daarvoor opgezette HEAR Test CD. Ik gebruik die CD nog altijd bij iets nieuws of bij andere voor testen van. Nog ergens te koop die cd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted dinsdag om 08:27 Report Share Posted dinsdag om 08:27 Waar komt die puur koper hype opeens vandaan? Hadden de fabrikanten na verguld, verzilverd en rhodium wat nieuws nodig om aan de man te brengen? Mij ontgaat de logica in ieder geval, zeker met het oog op corrosie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts