pjotr27 Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Mooi, de combinatie met de Metrum Hex. Zo maken spullen een leuke reis langs forum members... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli (edited) Die Metrum HEX leek me wel gebouwd voor de eeuwigheid, echt hele mooi kwaliteit. Klinkt ook bijzonder fraai, ik had eerste de octave, maar de HEX is flinke upgrade. Inderdaad leuk als spullen binnen het forum blijven. Edited 6 juli by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli 12 hours ago, Walt said: Ha Roots, ik dacht een paar korte stukken van rond de meter, mogelijk een wat langer stuk en een stuk van 4 meter (!). Hey Walt, ik heb wel interesse in die korte stukjes als ze er nog zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Die zijn er nog, dan ga ik even opmeten wat ik heb, dan laat ik het hier weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli (edited) Ik heb de volgende 5 stukken liggen. De 3 stukken met connectors zijn plug en play en zou ik derhalve met connectors en al willen verkopen. 110cm geen connectors 95cm geen connectors 100cm met iego connectors 100cm met iego connectors 95cm met iego connectors Edited 6 juli by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli De drie stukken met iego connectors gaan naar SpaceJS, ruimt lekker op zo. (Nog beschikbaar de twee stukken zonder connectors) Ik moet zeggen Carl, dit moet 1 van je meest nuttige topics ooit zijn, haha, sorry voor het kapen. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Heaven's Gate netsnoeren. Weleens van gehoord? Van 3000 euro voor 150 euro. Ben er ooit ook in getuind. Het enige goede eraan waren de connectoren aan beide uiteinden. De rest kwam rechtstreeks uit Hell's Kitchen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli Author Report Share Posted 6 juli (edited) Roger had een Heavens Gate phono kabel Toine. Ik heb hem niet overgenomen. Zoals gezegd de Final ESL staan behoorlijk van de achterwand. Ik moet nog precies meten, maar met wat speling denk ik aan 2,4 meter per kant. Furutech 314 AG op de rol is dan een betaalbare optie. Edited 6 juli by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli (edited) Ha Carl, Voor iets van 250 euro meer heb je Furutech TCS-21, de kleine broer van de 31, lijkt mij de extra investering wel waard. Persoonlijk zou ik gewoon de TCS31 eraan hangen, wellicht overkill maar dan ben je gewoon voor altijd klaar op dit punt. https://www.heak.nl/products/furutech-fp-tcs21-voedingskabel-onafgewerkt-per-meter?gad_source=1&gad_campaignid=20795367583&gbraid=0AAAAAqhMowAdqq6QBZvlT1sFeL4D5B2bG&gclid=EAIaIQobChMIoYXiy_uojgMVC5WDBx3wGQ4xEAQYASABEgILefD_BwE Edited 6 juli by Walt Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli Author Report Share Posted 6 juli Ik ben daar serieus over aan het denken Walt - bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Vanwaar toch de voorkeur voor afgeschermde kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli 12 minutes ago, Duclaasie said: Vanwaar toch de voorkeur voor afgeschermde kabel? Om dingen te masqueren (maskeren) misschien? Dat doet het bij mij in elk geval... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli Author Report Share Posted 6 juli Noem dan goede niet afgeschermde kabel jongens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Je laat de afscherming aan de apparaat kant zweven en aan de wandcontactdoos kant sluit je hem wal aan zo drain je alle vervuiling meteen naar aarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli Author Report Share Posted 6 juli (edited) Dat doet Kimber ook. Ben je dan wel verzekerd trouwens? Edited 6 juli by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli De aarddraad zelf zit nog steeds aangesloten heh..Beetje kabelmaker doet dat zo. Zelfs bij interlinks, daar noemen ze dat semi gebalanceerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli 25 minutes ago, carl said: Noem dan goede niet afgeschermde kabel jongens. Daar heb je je vriend ChatGPT toch voor? Dit is bijvoorbeeld een gewoon goede onafgeschermde kabel. De eerder aangehaalde Neopreen kabels is ook menigeen blij mee. Of je maakt zelf iets met welke aders je maar interessant vindt. Mogelijkheden genoeg. Zelf vind ik >100,- per strekkende meter best wel een paar centen en dat zou ik dan ook niet snel aan een netsnoer uitgeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli 35 minutes ago, thingman said: Om dingen te masqueren (maskeren) misschien? Dat doet het bij mij in elk geval... Ik heb inmiddels mening ervaring gelezen dat zeker op zware versterkers geen en afschermde kabel niet persé wordt aangeraden. Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik er zelf nooit mee heb geëxperimenteerd, maar met met zelfgemaakte netkabels ben ik dan ook tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Ik vertelde al eerder dat op mijn Krell eindversterker een belachelijk dikke neoprene bouwkabel zit fabrieks af...Ik ga dat niet veranderen. Ik ben van mening dat als je wil afschermen de afscherming altijd buiten het inductieveld van die aders moet blijven...Daarom zie je soms polsdikke netkabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli 1 hour ago, Roots said: Je laat de afscherming aan de apparaat kant zweven en aan de wandcontactdoos kant sluit je hem wal aan zo drain je alle vervuiling meteen naar aarde. Werkt dat dan als een soort afvoerputje of zou je niet toch een stroom kring nodig hebben? Ik probeer me voor te stellen hoe een zwevende mantel toch een iets kan transporteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Ja als een afvoerputje, de kortste weg naar aarde. Die stroomkring was er al door de aarde draad die in relatie staat met de nul naar aarde. Meet maar eens tussen fase en aarde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli Author Report Share Posted 6 juli (edited) 1 hour ago, Duclaasie said: - Daar heb je je vriend ChatGPT toch voor? - Dit is bijvoorbeeld een gewoon goede onafgeschermde kabel. De eerder aangehaalde Neopreen kabels is ook menigeen blij mee. Of je maakt zelf iets met welke aders je maar interessant vindt. Mogelijkheden genoeg. Zelf vind ik >100,- per strekkende meter best wel een paar centen en dat zou ik dan ook niet snel aan een netsnoer uitgeven. - Chat komt er ook niet uit Klaas ! - met dit soort bedragen zou ik toch eerst overtuigd moeten worden door een luisterproef. En ik weet niet of ik daar zin in heb. Ik moet zeggen dat met name Roots me wel een beetje over de streep aan het trekken is. Als electronicus verwacht je eigenlijk dat hij behoudend is op dit gebied. Edited 6 juli by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 juli Report Share Posted 6 juli Het moet vanaf het begin al goed zijn Carl, daarom vroeg ik die vragen...Het is onzinnig om zomaar tussenin wat netkabels te gaan vervangen. Maar goed ik heb weer een mooie Oyaide kabel in het vooruitzicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juli Author Report Share Posted 6 juli Ik heb trouwens Chat GPT gevraagd of verschillen tussen kabels eigenlijk wel zijn vastgesteld. Ik lees nu (morgenvroeg) de resultaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 juli Report Share Posted 7 juli (edited) 15 hours ago, carl said: Noem dan goede niet afgeschermde kabel jongens. Gewoon de kabels die je meestal bijgeleverd krijgt vind ik prima. Ze zijn er in allerlei lengtes te koop bij de "Handyman, elektrowinkel etc" Ikzelf probeer altijd zo kort mogelijke kabel. Zo heb ik naar mijn eindversterker 50cm en naar de voorversterker die boven in het rek staat 1 meter. Ook heb ik een bepaalde kabelvolgorde. Het apparaat dat het meeste stroom gebruikt gaat als 1e in het stekkerblok. Veel meer aandacht dan: "stroomkabels en audio kabels zoveel mogelijk uit elkaar te houden", geef ik het niet. De afstand van stopcontact naar de groepenkast is hooguit 4...5 meter en daar wordt normaal installatie draad gebruikt. Vergeet ik nog, twee keer een BRENNENSTUHL Stekkerdoos van €25 Edited 7 juli by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts