Jump to content

Phonotrap voor TD 320

carl
 Share

Recommended Posts

1 hour ago, carl said:

Zonder de Milar folie konden ze niet zo'n goed werkende ESL maken Seed. En Da Vinci kan je natuurlijk ook een visionair noemen. 

Voor mylar (bi-oriented polyester folie) waren er andere, cellulose gebaseerde, folien. Rond 1900 ontwikkeld en op industriële schaal beschikbaar beschikbaar midden jaren '30 waren bijvoorbeeld de cellofaan folien en cellulose actetaat folien.  Dus je voorgaande stelling gaat niet op. Verbetering door voortschrijdende techniek, zoals je nu aanhaalt, is een heel ander onderwerp. Vergelijk de eerste theorieën van Babbage met je laptoppie of home_server.

De luchtschroef. Jaja. Weet je, wanneer leefde Archimedes? (287 - 212 BC) De uitvinder/bedenker van de schroef van Archimedes. Het doel van de uitvinding van die schroef toont en diepgaande kennis van de fysica, voor dat moment. Het doel was het verplaatsen van water. Het idee om de schroef van Archimedes in te zetten voor een hefschroefvliegtuig laat voornamelijk een volledig gebrek aan inzicht op dat gebied zien. Het "hineininterpretieren" van de helikopter is een modern, dwaas en romantisch idee.

Seed en ik hebben gewoon een andere benadering van de werkelijkheid en dat heeft deels te maken met onze achtergrond en deels met het feit dat we beiden (en ieder geval ik 😀) eigenwijs zijn.  In ieder geval is het een feit dat de Mylar folie Peter Walker de mogelijkheid gaf verder te gaan met de ESL.  Met andere materialen heeft zo ver ik weet niemand een succesvolle ESL op de markt gebracht wat al genoeg zegt. En persoonlijk zie ik het visionaire genie van Da Vinci wel. Dit is van een ander niveau Ove dan de Flinstones waar door de bril van het Stenen Tijdperk de Amerikaanse maatschappij op de hak werd genomen. 

Op naar de phonotrap. Ik ben wel verkouden en blijf even binnen.

Edited by carl

Volgens mij heeft Cock mij eens gewezen op die Audio MM phono buizen versterker.

Icon Audio kwam ik toevallig tegen bij het opzoeken van de Audio phonopreamp. Ik ken Icon Audio dus niet. Ik vind het wel interessant merk.

Oja, nog een andere buizen phonoamp :  Croft Acoustics 
Hier wat meer informatie in het Duits : https://www.inputaudio.de/croft-riaa-phonovorstufen/
Of bij Audiomaat https://www.audiomaat.nl/brands/croft-acoustics/

1 hour ago, carl said:

Leuk ding die Audion R. Hoe klinkt dat?

Ik ging van de Audionote naar de Audion, what's in a name... Maar deze vond ik heel erg goed klinken, beter dan de Audionote. Ik had er overigens bij beiden een stepup bij nodig.

3 hours ago, audiofreak said:

Volgens mij heeft Cock mij eens gewezen op die Audio MM phono buizen versterker.

Cock staat op mijn lijstje om te bellen Onno. Volgens mij heb ik vanaf vrijdag een lege agenda 😀

Edited by carl

Ik heb net uitgebreid Cock aan de telefoon gehad. Hij is inderdaad helemaal weg van die Audion Phonotrap. Kennelijk klinken de oudere typen net iets beter en zeker als hij de voeding lichtelijk modificeert😁  En met een Silk (?) trafo eventueel uitstekend geschikt te maken voor MC. Ik ga maar eens meten of die in mijn rack past.

PS Rick Stoet had helaas geen demo Audion. Ik zal de importeur eens vragen of ze er een te leen hebben. Zal ook eens op marktplaats e.d. kijken.

Edited by carl

carl Aan deze moest ik ook nog denken. De EAT E-Glo Petit
https://www.dynamic-solutions.nl/eat_e.html 
https://www.europeanaudioteam.com/en/e.a.t.-e-glo-petit-wp000097.html

Daar heb ik verleden jaar een demo van gegeven op de audioclub.
https://sites.google.com/site/avmnaudioclub/laatste-avond/vorige-avonden/Juni-1
Van de EAT was ik erg gecharmeerd van.

4 hours ago, carl said:

Ik kan die Audion waarschijnlijk na de vakantie lenen via Rick Stoet. 

Dat is mooi, Carl. Wellicht dat je die Audion ook bij mij wilt laten horen. Ik ben ook geïnteresseerd namelijk in buizen MM phono.

Edited by audiofreak

3 hours ago, carl said:

Inderdaad hoewel ik ook wel vertrouwen heb in het oordeel van Cock, Cor en Rene. 

Goed is goed,alleen moet je ervoor zorgen dat de akoustiek het kan laten horen.

Dat zit bij jouw wel goed.

Edited by Groovy

40 minutes ago, audiofreak said:

Dat is mooi, Carl. Wellicht dat je die Audion ook bij mij wilt laten horen. Ik ben ook geïnteresseerd namelijk in buizen MM phono.

Als het te regelen is prima Onno. Misschien krijgen we wel korting als we er twee kopen 😀 Cock had het over een Silk trafo als je hem voor een MC geschikt wil maken. Ga ik dan zeker uitproberen. 

Edited by carl

• Members
1 hour ago, carl said:

Cock had het over een Silk trafo als je hem voor een MC geschikt wil maken. Ga ik dan zeker uitproberen. 

Alleen niet met je Benz neem ik aan? Die Silk werkt fantastisch met laagohmige Japanse elementen, maar niet met Benzen en vdH’s bijvoorbeeld. Die moet je veel hoger afsluiten, juist liever niet met SUT’s.

Ik beweer trouwens nog steeds dat je voor jouw Benz een Lukaschek moet aanschaffen, gebruik je die andere lekker voor MM...

Roger heeft op mijn Pass Kloon een speciale afsluiting gemaakt voor mijn Benz.  Maar God weet wat mijn volgende element zal zijn ?

2 hours ago, carl said:

Roger heeft op mijn Pass Kloon een speciale afsluiting gemaakt voor mijn Benz.  Maar God weet wat mijn volgende element zal zijn ?

In ieder geval een met korting 🤣  Maar luister nou eens naar een ander 😴

Edited by Tubejack

3 hours ago, Tubejack said:

In ieder geval een met korting 🤣  Maar luister nou eens naar een ander 😴

- Wat heb jij eigenlijk voor een idee van mij Marco?  Ik zoek mijn spulletjes zeer zorgvuldig uit en in die zin ben ik zeker een zeikert.  Maar ik zit verder  nooit op koopjes, maar op producten die voor mij meerwaarde hebben.  Overigens zit korting vaak in de prijs begrepen. Importeurs geven ook wel aan hoeveel korting er mag worden gegeven.  Mensen die geen korting vragen betalen dan te veel.

- Ik zoek een phonotrap voor een tweede draaitafel met een MM element. Als ik nu een  Benz phonotrap koop dan heb ik er een phonotrap voor MC bij. En of die beter klinkt dan mijn Pass Kloon dat waag ik te betwijfelen. Ik vind de combi Benz en Pass Kloon overigens zeer geslaagd. En wie weet koop ik nog wel een ander goed element en dan is die Pass Kloon goed aanpasbaar.

Edited by carl