pjotr27 Posted 13 juni Report Share Posted 13 juni Herkenbaar Onno, het is altijd (te) gezellig bij Cock. Maar wel leuk dat je er weer eens geweest ben. En het grote systeem: gelukkig is het niet verplaatsbaar dus wie het wil horen als het klaar is mag de reis naar Rotterdam gaan maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 juni Author Report Share Posted 13 juni Ik mag eind deze maand, ben reuze benieuwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 13 juni Report Share Posted 13 juni Is het 1 hour ago, Groovy said: Ik mag eind deze maand, ben reuze benieuwd. Is het laag dan al werkend? Ik begreep nu nog niet. Heb het ook gehoord met alleen de hoorns, maar vond dat toen nog niet echt in balans. Knalt er wel uit, maar met het laag erbij denk ik dat de balans er wel zal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 13 juni Author Report Share Posted 13 juni Geen idee of het dan helemaal klaar is, dat zou wel mooi zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 15:23 Report Share Posted woensdag om 15:23 We zijn de Vierdaagse ontvlucht door een paar dagen naar Maastricht te gaan. Ook erg mooi weer gehad. Op de terugweg even naar Poulissen gegaan in Roermond. Ik wilde daar even naar de Auralic S1 streamer kijken en zo mogelijk luisteren. Ze hebben daar een luisterruimte die zeer zorgvuldig voorzien was van akoestisch materiaal. Op Accuphase en B & W klonk de streamer heel erg aardig. Het geluid klonk dan ook heel goed, maar naar mijn smaak net iets te “gelikt”. Bij B&W heb ik hetzelfde als bij Chileense wijn: met proevers net zo lang gemengd dat ook werkelijk een ieder tevreden is. Ik zoek toch wel iets wat meer “personality” heeft. Ik denk overigens wel dat het een Auralic S 1 wordt. Kan je altijd nog een voeding bij kopen en een reserve Kimber kabel heb ik nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted woensdag om 16:25 Report Share Posted woensdag om 16:25 Geen G2.2? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted woensdag om 16:44 Report Share Posted woensdag om 16:44 17 minutes ago, Vinyl_Fuchs said: Geen G2.2? Aurelic is leuk maar wel even met andere voeding 3000 euro aftikken... En dan moet je DAC ook nog een ingang "over" hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 16:45 Report Share Posted woensdag om 16:45 (edited) Volgens mij is de S 1 een moderner ontwerp Roy. Bovendien gebruik ik hem met mijn Metrum DAC. Edited woensdag om 16:51 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted woensdag om 17:09 Report Share Posted woensdag om 17:09 (edited) 24 minutes ago, carl said: Volgens mij is de S 1 een moderner ontwerp Roy. Bovendien gebruik ik hem met mijn Metrum DAC. Dat lijkt me stug, maar zo'n Aries S1 is zeker geen "straf" en bovendien €4000 goedkoper. Edited woensdag om 17:09 by Vinyl_Fuchs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted woensdag om 17:37 Report Share Posted woensdag om 17:37 Denk dat je ook eens over een betere DAC moet nadenken, je hebt nu een Metrum Octave toch? Dat is echt een instap model, de HEX speelt er echt dik overheen, maar zelfs die HEX is al lang weer achterhaald door de volgende generatie super dacs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 17:51 Report Share Posted woensdag om 17:51 Nee Carl heeft de opvolger van de Octave mk2...Type kan ik zo snel niet vinden...Onyx? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted woensdag om 18:02 Report Share Posted woensdag om 18:02 Aha, die is wat beter inderdaad, maar zeker niet top of the range. Misschien om bij Metrum te blijven een tweedehands Pavane level 3? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 18:28 Report Share Posted woensdag om 18:28 (edited) Daar sta ik op den duur wel voor open. * 6000 Is een serieus prijskaartje* Metrum Pavane Edited woensdag om 18:31 by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted woensdag om 18:47 Report Share Posted woensdag om 18:47 17 minutes ago, Roots said: Daar sta ik op den duur wel voor open. * 6000 Is een serieus prijskaartje* Metrum Pavane Metrum Pavane koop je voor rond de 2000 euro. Alleen als je echt nieuw wilt mag je 6000 aftikken. Ik denk wel dat een betere dac en een goedkopere streamer meer winst oplevert als dat hele bedrag spenderen aan een streamer en je de instap dac laat staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 18:52 Report Share Posted woensdag om 18:52 Yup, ben daar absoluut mee eens...Is die level 3 nou zoveel beter dan de level 2?....Een stapje misschien. En daarna komt waarschijnlijk de level4 module en worden de drie's weer voor dumpprijzen van de hand gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted woensdag om 19:07 Report Share Posted woensdag om 19:07 10 minutes ago, Roots said: Yup, ben daar absoluut mee eens...Is die level 3 nou zoveel beter dan de level 2?....Een stapje misschien. En daarna komt waarschijnlijk de level4 module en worden de drie's weer voor dumpprijzen van de hand gedaan. Na de overname van Metrum een aantal jaren geleden en het daarop volgende faillissement zijn de tweedehands prijzen flink onderuit gegaan. Intussen is het weer terug bij de oude eigenaar. Maar ik geloof niet dat er zomaar nog een level4 module komt. Ook een level1 of level2 zijn trouwens al hele mooie DACs. Zelf heb ik er ooit 2 gehad (Pavane), maar ik vind mijn huidige DAC nog stukje mooier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted woensdag om 19:08 Report Share Posted woensdag om 19:08 De level 1 vond ik toen ook al heel erg mooi! Ging stuk verder dan de HEX weer. Groetjes Walter Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 20:15 Report Share Posted woensdag om 20:15 2 hours ago, Roots said: Nee Carl heeft de opvolger van de Octave mk2...Type kan ik zo snel niet vinden...Onyx? Inderdaad Roots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted woensdag om 20:16 Report Share Posted woensdag om 20:16 1 hour ago, Roots said: Yup, ben daar absoluut mee eens...Is die level 3 nou zoveel beter dan de level 2?....Een stapje misschien. En daarna komt waarschijnlijk de level4 module en worden de drie's weer voor dumpprijzen van de hand gedaan. Oh, nou, als de vork zo in de steel zit weet je al dat je met een hype te maken hebt waar je over een tijdje nooit meer iets van hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 20:22 Report Share Posted woensdag om 20:22 (edited) Persoonlijk vind ik het verschil tussen de DAC van mijn Quad 67 en de Metrum Onyx niet erg groot. Daar zitten wel heel wat jaren tussen (32). Een keer houdt verbetering op denk ik en wordt het verandering en reclame. Ik ben er nog niet helemaal uit maar die Auralic S 1 met eventueel extra voeding is best een investering voor iets bij mijn platenspeler. Edited woensdag om 20:26 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 20:22 Report Share Posted woensdag om 20:22 Daarom ben ik zeer geduldig Thingman, en wacht mijn kans schoon af zodat ik mij er geen buil aan kan vallen. Bovendien, ik geniet nu ook al van muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 21:02 Report Share Posted woensdag om 21:02 (edited) 44 minutes ago, carl said: Ik ben er nog niet helemaal uit maar die Auralic S 1 met eventueel extra voeding is best een investering voor iets bij mijn platenspeler. Ik neig toch naar een S 1 met Auralic voeding en de Onyx DAC (en voor de rest voorlopig heel simpel houden). Edited woensdag om 21:07 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted woensdag om 21:13 Report Share Posted woensdag om 21:13 Waarom zo'n dure dac? Voor Spotify? Ik gebruik hier o.a. een 16bit ladder dac waar NOS ook nog uitschakelaar is voor nog geen €400. Klinkt erg goed, ik heb er ook een van ruim €1000 die is iets beter. Beide hebben geen extra externe voeding nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 21:19 Report Share Posted woensdag om 21:19 Er is hier werkelijk niemand die een Schiit wil Jack, zelfs niet na al die jaren reclame voor dat merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted woensdag om 21:35 Report Share Posted woensdag om 21:35 17 minutes ago, Tubejack said: Waarom zo'n dure dac? Voor Spotify? Ik gebruik hier o.a. een 16bit ladder dac waar NOS ook nog uitschakelaar is voor nog geen €400. Klinkt erg goed, ik heb er ook een van ruim €1000 die is iets beter. Beide hebben geen extra externe voeding nodig. Hoe hoog leg je de lat? Als ik zag vanmiddag hoe verandering van alleen al een kabeltje veel invloed heeft op het geluid zal ik niet snel een dac kopen met zo’n los adaptertje voor de stroom… mijn ervaringen zijn niet best met dat soort stroomvoorzieningen… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts