Jump to content

Muenchen


carl
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, leobus said:

 

Oh ja, en op dat filmpje stond de eigen Verity versterker te spelen. Geen Trilogy. Maar nogmaals, jij kan een andere set gehoord hebben.


Inderdaad Leo dit was een demo van Trilogy waar de Verity LS voor werden gebruikt. Ik kom erop terug, maar ik heb zo’n mooie LS gehoord. Die zou ik ook nog in mijn voorkamer kunnen plaatsen gezien het formaat. Wel wat aan de prijs.

Link to comment
Share on other sites

Maar om even verder te gaan. Ik ben eigenlijk niet zo geïnteresseerd in LS die niet passen in een beetje normale NL huiskamer van 40/50 vierkante meter. Daarbij heb ik er een paar grootten gehoord die volgens mij zelfs in het laag vervormden (of was het de kamer die vervormde?). Eigenlijk staan de meeste LS daar in Muenchen wel 10 dB of meer te hard om de buren te overstemmen. Dat zal wel een deel van het probleem zijn geweest. Wel geschikt voor de echte liefhebbers van zeer stevige  LS waren nieuwe typen van Zellaton. Zo nieuw dat de prijs ervan nog niet bekend was. Bij het ene paar dachten ze aan 70 duizend per paar en bij de andere 40 duizend. Of het nu dollars of euro’s waren is me niet duidelijk geworden. Waar het geluid eigenlijk wel een beetje hetzelfde leek was bij Joseph Audio. De grote typen van hem klinken echt goed. Daar waren Roger en ik het de vorige High End al volledig over eens.

 

Geheel onverwacht kwam ik wel een heel erg fraaie LS tegen in de kamer van Raidho. Een groot aantal typen stond daar ten toon waaronder een “kleine” tweeweg. Er stond een verkoper waaraan ik geïnteresseerd vroeg welke LS geschikt was voor mijn zolder en ik noemde daarbij de maten van mijn zolder. Het merkwaardige antwoord was, dat het eraan lag hoeveel geld ik ter beschikking had 😀  Gelukkig werden de LS omgezet en volgde een demo van de kleine Raidho TD 1.2. Dat was echt heel goed. In het hoog was bijvoorbeeld wel sprake van veel info, maar dan zonder enige scherpte. Hans van Liempd doe je er bijvoorbeeld geen plezier mee met zijn lage lusten. Maar ruimtelijk echt geweldig. Ik heb het in het hotel nog even opgezocht en vond een test in de Absolute Sound.  Voor de liefhebber hier het schoolvoorbeeld van een goede test  https://www.theabsolutesound.com/articles/raidho-td12-loudspeaker. Ook geschikt voor buizen. Ik ga er toch eens naar luisteren.

 

Morgen nog even wat toeristische info zoals surfen in “ die Englische Garten” en wat cultuur. Maar een paar draaitafels wil ik dan ook nog wel noemen.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ik heb die helaas niet gezien Kraus, maar ik ga het wel opzoeken!

 

En natuurlijk heb ik niet alles besproken. Wat te denken van Cesare Luidsprekers wat een soort Kloon leken van a Capella en de grote Fynes. Je weet wel die Engelse bakbeesten die Tannoy nadoen. Ik vond het hoog wel beter trouwens in mijn herinnering dan.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, carl said:

 

 

Geheel onverwacht kwam ik wel een heel erg fraaie LS tegen in de kamer van Raidho. Een groot aantal typen stond daar ten toon waaronder een “kleine” tweeweg. Er stond een verkoper waaraan ik geïnteresseerd vroeg welke LS geschikt was voor mijn zolder en ik noemde daarbij de maten van mijn zolder. Het merkwaardige antwoord was, dat het eraan lag hoeveel geld ik ter beschikking had 😀  Gelukkig werden de LS omgezet en volgde een demo van de kleine Raidho TD 1.2. Dat was echt heel goed. In het hoog was bijvoorbeeld wel sprake van veel info, maar dan zonder enige scherpte. Hans van Liempd doe je er bijvoorbeeld geen plezier mee met zijn lage lusten. Maar ruimtelijk echt geweldig. Ik heb het in het hotel nog even opgezocht en vond een test in de Absolute Sound.  Voor de liefhebber hier het schoolvoorbeeld van een goede test  https://www.theabsolutesound.com/articles/raidho-td12-loudspeaker. Ook geschikt voor buizen. Ik ga er toch eens naar luisteren.

 

 

Die Raidho's die ik hoorde, hadden allemaal last van "kartonnendozenlaag". Er was geen (laag) instrument herkenbaar.

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Hans van Liempd said:

Die Raidho's die ik hoorde, hadden allemaal last van "kartonnendozenlaag". Er was geen (laag) instrument herkenbaar.


Vandaar dat ik ze nog een keer wil horen Hans 😄  Maar het blijft natuurlijk een monitor. Voor mij heeft dat het voordeel dat ik ze nog in de benedenkamer kan zetten (ik heb veel last van mijn knie).  Maar lees het artikel in de Absolute Sound ook.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Net thuis en te moe om te slapen 😆 
 

Die knieën daar heb ik de laatste paar jaar pas last van en ik maak me wel een beetje zorgen. Voor je het weet beweeg je te weinig en dat is ook niet gezond. In alle eerlijkheid ben ik ook te zwaar (Corona kilo’s). Dat drukt ook allemaal op die knieën. Op vakantie heb ik braces aangehad en dat werkte wel goed bij dat vele lopen. Nieuwe knieën zullen er in de toekomst wel van komen. Met oefeningen probeer ik dat te verschuiven.

 

Ervaring met nieuwe knieën zijn per PB welkom.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog geen nieuwe knieën of heup Carl.  Maar in de hardloopgroep en Nordic Walk groep waar ik loop, zijn er een aantal. Belangrijk is bewegen, bewegen en elke dag bewegen. Niet opgeven als het pijn doet of nog ongemakkelijk voelt. Van wat ik hoor, zijn na een maand of 3 de meeste ongemakken wel weg. Sommige lopen harder dan ik.  

 

Wat wel opvalt, dat mensen die succesvol door zo'n operatie heen komen daarvoor ook al veel bewogen. Misschien moet je daarmee beginnen gewoon elke dag 30..45 minuten wandelen door het bos.  Samen met een realistisch programma bij de diëtiste. 

 

De Corona tijd was gewoon heel vervelend.  Maar je moet het zelf doen Carl 🙋‍♂️

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, leobus said:

Ik huldig al mijn hele volwassen leven het adagium: “Use it or loose it”. En dat geldt vooral voor je lijf.

 

Precies, net met mijn maatje van 69 hardgelopen op de atletiek baan. Ze loopt als een speer! . Vandaag niet te gek 9.5 km/per uur met af en toe 100 meter versnellen. 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net twee uur gewandeld met mijn Nordic Walking clubje. Op een of andere manier heb ik de idee dat stevige wandelingen me wel goed doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, carl said:

Ik heb net twee uur gewandeld met mijn Nordic Walking clubje. Op een of andere manier heb ik de idee dat stevige wandelingen me wel goed doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Mijn knieën zijn ook niet best meer. Vandaar dat we naast de gewone fietsen nu ook elektrische hebben. Daarmee beweeg je wél, maar je hoeft veel minder kracht te leveren. Voor mij een prima oplossing. Ook al merkte ik dat op de gewone fiets fietsen ook hielp tegen pijnlijke knieën. Maar met stevige tegenwind of op hellingen dan weer juist niet.

 

Ik ben helemaal niet voor elektrische fietsen, laat ik daar eerst even duidelijk in zijn. Gezonde mensen kunnen veel beter een gewone fiets gebruiken. Beter voor de conditie en gewicht. Ik fiets soms achter dames, die de hele breedte van het fietspad met hun achterste vullen. Maar wél op een elektrische fiets. "Hoe dikker de batterij hoe dikker de batterij" is dan mijn slogan.

 

Maar hoe dan ook... beter fietsen dan op de bank zitten.

Link to comment
Share on other sites

Als professional zeg ik: pas overgaan tot nieuwe knie wanneer je continu ondraaglijke, niet beïnvloedbare pijn, ernstige knie instabiliteit (varusneiging: naar buiten doorbuigen van de knie) ervaart en je niet meer "normaal" zonder wandelstok/ kruk(-ken) op een vlakke ondergrond kunt lopen.

 

P.s. Wil je jouw beenmusculatuur bij knieatrose funktioneel trainen dan heeft fietsen op souplesse (dus niet met een te zwaar verzet) mijn voorkeur. Verder ondersteund door onbelaste, isometrische beenspierenoefeningen.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
On 22-5-2022 at 20:30, carl said:

[...]

 

Marco demonstreerde Diapason met Reed en Trafomatic. Het waren die grote LS en volgens mij heten ze Dynamis. Er zit een bepaalde lichtheid in dat geluid en het klonk allemaal erg dynamisch. Een geluid wat iedereen Hear wel in huis wil hebben. De reactie van Roger zal ongetwijfeld zijn dat het aan de versterker ligt. Persoonlijk denk ik dat Marco nogal bezig is geweest om het geluid zo goed te krijgen. Want laat het duidelijk zijn een LS klinkt zo goed als die opgesteld is. Daarbij wil ik overigens het belang van de overige apparatuur niet teniet doen.

 

[...]

 

 

De versterkers waren ook van van den Hul... De Trafomatics stonden in een andere ruimte. En ja, ik ben best wel even serieus bezig geweest met die vdH set omdat ik die Diapasons niet goed kende, maar het was me toch gelukt om  het weer een beetje ''mijn'' geluid te geven. De meest lovende woorden waren van AJ zelf, ''dit klinkt beter dan mijn eigen demo-ruimte''

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Arden said:

De versterkers waren ook van van den Hul... De Trafomatics stonden in een andere ruimte. En ja, ik ben best wel even serieus bezig geweest met die vdH set omdat ik die Diapasons niet goed kende, maar het was me toch gelukt om  het weer een beetje ''mijn'' geluid te geven. De meest lovende woorden waren van AJ zelf, ''dit klinkt beter dan mijn eigen demo-ruimte''

Da's een compliment.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Arden said:

De versterkers waren ook van van den Hul... 


Dan hebben die Diapasons toch meer power nodig. Maar nogmaals het klonk prima.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...