Jump to content
High-End Forum
Groovy

Weer 'n audiofiele dag... III

Recommended Posts

Just now, Tubejack said:

frituren lijkt me slechter dan koken.

t.a.v. de gifstoffen, frituren. T.a.v. de vetten, koken. Maar dan ook geen jus. Goed frituren is ook een kunst.

21 minutes ago, Seed7 said:

t.a.v. de gifstoffen, frituren. T.a.v. de vetten, koken. Maar dan ook geen jus. Goed frituren is ook een kunst.

Met frituren komen er toch ook weer gifstoffen bij?  Maar goed, de lekkerste patat maak ik zelf, alweer een tijd niet gedaan. Aardappelen zonder jus vind ik niets. Vanavond zuurkool wel alles  biologisch en "draadjes vlees".   Op eten bezuinig ik niet. 

@carl inspelen doe ik meestal door gewoon de radio aan te zetten.  Maar nu volg ik gewoon het proces een keer. . De KT77's  onze versterkers hebben het niet makkelijk 

er loopt bijna 100ma door de buis bij +/- 320volt = een anode disspatie (PA) van 32watt. Volgens de datasheet kan het net en gaan ze dan zo' n 5000uur mee.

Lekker warm versterkertje 🙂

Edited by Tubejack

Ik heb er op zolder een verwarming extra bij in de winter Jack 😀 Voor de zomer is dat toch minder gelukkig. Conrad Johnson had ook transistor versterkers. Misschien loop ik er wel regen een aan.

Een bijzettafel 70x70cm naast het audiomeubel gezet en daar de custommade dt met twee armen neer gezet en aangesloten op het Durop phonotrapje.

Kortere interlinks en gemakkelijk te bedienen.
Desgewenst kunnen alle armen op de buizenphono aangesloten worden.
Het begint  te lijken op de wall of sound die ik in het vorige huis had.
Ook een mooie plekje gevonden voor het tapedeck wat ik uitgeleend had en volgende week zondag terug krijg.
Teveel gedoe aldus mijn zwager😁

4 hours ago, Groovy said:

Het begint  te lijken op de wall of sound die ik in het vorige huis had.

Zag er altijd wel gezellig uit Peter! Ik heb nu Zappa aanstaan. Toch wel erg goed hoor.

24 minutes ago, carl said:

Ik heb nu Zappa aanstaan. Toch wel erg goed hoor.

Welleke? Plaatje B). Plaatje hier invoegen bedoel ik dan hé....

Als ik weer wat platen uit de kisten haal dan meestal verschillende van dezelfde artiest. Nu Apastrophe, net Sheik Yabouti en Hot Rats en Zoot Allures liggen klaar. Apastrophe is NOS uit 1974 en is alleen met een Benz Ruby gespeeld. 

Edited by carl

Just now, carl said:

Als ik weer wat platen uit de kisten haal dan meestal verschillende van dezelfde artiest. Nu Apastrophe, net Sheik Yabouti en Hot Rats en Zoot Allures liggen klaar. Apastrophe is NOS en is alleen met een Benz Ruby gespeeld. 

Leuk! Alleen Hot Rats vind ik wat minder...

Dat herinner ik me zo ook René. Zaterdagochtend luisteren we altijd naar de radio. Er was een topic over Zappa en dan wil ik zijn platen weer boven horen. 

Edited by carl