Jump to content

Stroomkabel

Recommended Posts

2 hours ago, pjotr27 said:

Ich habe schon etliche Hifi-Stromkabel selbst hergestellt, mit Furutech Steckern und anderen Modellen, ohne große Probleme. Aber bei diesem Steckersystem habe ich wiederholt die Nerven weggeschmissen. Die Metallkontakte sind gut und schwer, aber Plastikkonstruktion und Verschraubung sind unglaublich fummelig und oft fehlt einem die dritte Hand, um Kabel in die Stecker zu drücken, während man alles zusammenschraubt. DIe Kontakte des Kaltgerätesteckers sind so eng, dass er kaum einzustecken geht, und ich mir nie sicher bin, ob der Stecker auch vollkommen drinnen ist. Beide Stecker sind zudem so lang, dass sie unangenehm weit hinausstehen. Und das Plastik sieht einfach billig aus. Nie wieder, nächstes Mal wieder Furutech. Für meine Gesundheit.

hahahaha

1 hour ago, carl said:

Ich habe schon etliche Hifi-Stromkabel selbst hergestellt, mit Furutech Steckern und anderen Modellen, ohne große Probleme. Aber bei diesem Steckersystem habe ich wiederholt die Nerven weggeschmissen. Die Metallkontakte sind gut und schwer, aber Plastikkonstruktion und Verschraubung sind unglaublich fummelig und oft fehlt einem die dritte Hand, um Kabel in die Stecker zu drücken, während man alles zusammenschraubt. DIe Kontakte des Kaltgerätesteckers sind so eng, dass er kaum einzustecken geht, und ich mir nie sicher bin, ob der Stecker auch vollkommen drinnen ist. Beide Stecker sind zudem so lang, dass sie unangenehm weit hinausstehen. Und das Plastik sieht einfach billig aus. Nie wieder, nächstes Mal wieder Furutech. Für meine Gesundheit.

hahahaha

Tja ik heb er diverse hier in gebruik. Kan dat zeker niet zeggen. Vind juist van Furutech dat ik nerveus wordt… 

15 minutes ago, pjotr27 said:

Tja ik heb er diverse hier in gebruik. Kan dat zeker niet zeggen. Vind juist van Furutech dat ik nerveus wordt… 

Ik moet maar eens kijken als ik de kabel van Walt heb Pjotr. 

10 minutes ago, pjotr27 said:

Ik heb hier Furutech, Wattgate, Marinco, Supra, Vibor, Monosaudio en morgen IeGo die op de kabel van Walt zitten. Ik vind Monosaudio echt zeer goed, zeker voor de prijs.

Ik gebruik al enige tijd PureCable (Arnhem), Chrystal Cable Micro Diamond en Tellurium Black. Chrystal gaat goed op de Accuphase, op de Auralic minder (minder dynamiek). Voor mij prima.  Van den Hul instappers ook geprobeerd, maar ik vond de muziek wat ingetogener klinken. 

Edited by Rob55

1 hour ago, Roots said:

Ik heb hier Furutech, Wattgate, Marinco, Supra, Vibor, Monosaudio en morgen IeGo die op de kabel van Walt zitten. Ik vind Monosaudio echt zeer goed, zeker voor de prijs.

Ik heb ook de Iego’s. Pas wel op met de lengteschroeven los draaien. Die zitten vrij vast en je draait de kop snel kapot. Dus een goede schroevendraaier gebruiken en stevig in de schroefkop houden. Ik heb bij het er weer indraaien wat vet aan de schroeven gedaan. Dat helpt flink. Ook voor later evt weer los draaien. Is denk ik een euvel van alle stekkers. Metaal in plastic loopt niet lekker.

groet,

Leobus

18 hours ago, Roots said:

. Bij Cinch sluit je dan ook maar 1 apparaat aan aarde , en dat is altijd je voorversterker.

Ook dat is niet juist, daar plaats je een ctje om voor HF een pad te creëren.

In een open eind kabel kan gewoon nooit iets lopen en is dan gewoon zinloos.

Bij een stroomkabel heb je twee stekkers nodig: een euro en een IEC stekker.Welke IEC adviseren jullie dan?

En dat gaan we lezen Klaas !

Edited by carl

Een geheel nieuwe wereld opent zich voor mij. Stekkers koop je toch gewoon bij Radio Piet in Arnhem - de vakzaak voor de DIY- er. In Nijmegen had je vroeger Technica. Helaas door pensioen gesloten.

Edited by carl

11 hours ago, pjotr27 said:

Iets gemist ofzo? Het gaat over een paar stekkers notabene Carl.

Ik ga daar binnenkort een paar 107 bestellen Pjotr, verguld deze keer....Niet dat ik ze nodig heb, maar kijken of ze daadwerkelijk anders zijn.

Edited by Roots

Volgens mij is die Chat GPT volledig doorgeslagen. De ene stekker is goed voor een streamer en de andere weer alleen voor CD speler. Met mijn zorgvuldige reviewmethode raak ik zo volledig van slag. Ik denk dat ik de voedingsdraadjes maar gewoon gestript in de versterker en stopcontact doe. Dan mis ik weer twee stekkers.

10 minutes ago, carl said:

Volgens mij is die Chat GPT volledig doorgeslagen. De ene stekker is goed voor een streamer en de andere weer alleen voor CD speler. Met mijn zorgvuldige reviewmethode raak ik zo volledig van slag. Ik denk dat ik de voedingsdraadjes maar gewoon gestript in de versterker en stopcontact doe. Dan mis ik weer twee stekkers.

Dan krijgen we een zwarte Carl.. ... :rolleyes:

38 minutes ago, Roots said:

We kunnen die koolstof wel hergebruiken dan heh Hans. :D 

Of gewoon vertinnen..En vooral niet zelf doen Carl. Misschien wil Cock ze er wel aanzetten als hij binnenkort komt.

Welke stekkers gebruikt hij eigenlijk?

Vertinnen!? Je bent er toch elektrotechnisch onderlegd!? Of loop je weer te gallen?