Edje2 Posted 7 mei Report Share Posted 7 mei Die kosten wel wat, beetje afhankelijk van de waarde. Meestal heb je iets van 2uF nodig, en dan kost het een beetje. En zie maar wat te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 mei Report Share Posted 7 mei Wat is een beetje dan weer...Vinden is niet zo moeilijk. Prijzen gaan dan van 15 tot wel 500 euro per stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edje2 Posted 7 mei Report Share Posted 7 mei Voor een leuk prijsje is het echt niet zo makkelijk te vinden Roots. Handelaren in NL is geen voorraad. Dan kom je al snel in de UK of USA uit. En dan met verzendkosten/BTW erbij kom je al snel richting 200 euro voor een stel caps. Dat vind ik best een beetje geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 7 mei Report Share Posted 7 mei (edited) Cock heeft er nog honderden liggen, verschillende waarde, wel zelf afhalen...gratis. Edited 8 mei by Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 7 mei Author Report Share Posted 7 mei (edited) Een paar honderd euro per stuk ga ik sowieso niet betalen, dat is buiten proportie wat mij betreft. De 27e ga ik bij Cock op visite, daarna kan ik over de condensatoren vast meer vertellen. Vandaag begonnen met het dempen van de beide kasten met bitumen en nieuwe aarde aansluitingen gemaakt. Die bitumen doen het bijzonder goed op deze kasten, want het zingen is er nu wel uit als je op de kast tikt. Edited 7 mei by Duclaasie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 7 mei Report Share Posted 7 mei Netjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 mei Report Share Posted 7 mei Misschien wel leuk op het eind die van mij (ongemodificeerd) naast te zetten Klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 7 mei Author Report Share Posted 7 mei Dat vind ik een uitstekend idee Carl, daar ben ik zeker voor te porren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei Leuk dat je het project deelt met foto's op dit forum. Ik heb veel getweaked. De weerstanden en condensatoren die er nu in zitten, lijken me uitstekend. Natuurlijk zijn er: "betere" maar "straatlengtes verschil" is audiofiel gel*l . Die oude Russische Pio's zijn uitstekend voor hun geld (dubbeltjes kwartjes werk jaren terug) Tijdens een luisterproef met 20 man kwam Siemens MKP van een paar Euro als 3e uit de luistertest. 1e was Jensen zilverfolie in olie, 2e koperfolie in olie die laten echt wat meer details horen. Nadeel is dat die olie condensatoren -naast duur- nogal groot zijn en slecht tegen warmte kunnen. Dus zelf zou ik er zelf technisch niet zoveel aan doen, behalve die spoelen. De kast dempen en onderdelen ontkoppelen ziet er goed uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei 9 hours ago, Duclaasie said: Dat vind ik een uitstekend idee Carl, daar ben ik zeker voor te porren! Afgesproken Klaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 8 mei Author Report Share Posted 8 mei 32 minutes ago, Tubejack said: Leuk dat je het project deelt met foto's op dit forum. Ik heb veel getweaked. De weerstanden en condensatoren die er nu in zitten, lijken me uitstekend. Natuurlijk zijn er: "betere" maar "straatlengtes verschil" is audiofiel gel*l . Die oude Russische Pio's zijn uitstekend voor hun geld (dubbeltjes kwartjes werk jaren terug) Tijdens een luisterproef met 20 man kwam Siemens MKP van een paar Euro als 3e uit de luistertest. 1e was Jensen zilverfolie in olie, 2e koperfolie in olie die laten echt wat meer details horen. Nadeel is dat die olie condensatoren -naast duur- nogal groot zijn en slecht tegen warmte kunnen. Dus zelf zou ik er zelf technisch niet zoveel aan doen, behalve die spoelen. De kast dempen en onderdelen ontkoppelen ziet er goed uit. Ruimte is zeker een issue, de print is namelijk vrij krap bestukt. Niet iedere condensator zal dus überhaupt passen. Kwaliteit van de onderdelen varieert best wel. Je kunt gewoon zien dat er, als gevolg van de prijs, concessies zijn gedaan. Er is echter wel over nagedacht, want de weerstanden op belangrijke posities zijn vrijwel allemaal 1% exemplaren. De MKP’s die er nu in zitten zijn volgens mij ook van redelijke kwaliteit, maar er is altijd mooier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei (edited) 42 minutes ago, Duclaasie said: Ruimte is zeker een issue, de print is namelijk vrij krap bestukt. Niet iedere condensator zal dus überhaupt passen. Kwaliteit van de onderdelen varieert best wel. Je kunt gewoon zien dat er, als gevolg van de prijs, concessies zijn gedaan. Er is echter wel over nagedacht, want de weerstanden op belangrijke posities zijn vrijwel allemaal 1% exemplaren. De MKP’s die er nu in zitten zijn volgens mij ook van redelijke kwaliteit, maar er is altijd mooier Het lijkt of er áltijd mooier is Klaas. Maar je kunt er vreselijk de mist mee ingaan. Je kunt dingen ook té goed maken waardoor kleine tekortkomingen net irritant hoorbaar worden. Ik zou zelf qua componenten inzetten waar de audio signaaltjes het kleinst zijn, dus rond de ingang van je phono-versterker. Wat je daar kwijt raakt, krijg je verderop in de schakeling nooit meer terug. MKP is m.i.uitstekend na de 2e buis, zodra de signalen naar 50... 100mV gaan. Succes met het bouwen. Edited 8 mei by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 8 mei Author Report Share Posted 8 mei Vandaag was het pakjesdag!! Een zending met Kiwame en Takman weerstanden voor diverse posities én een pakketje met elco’s voor diverse posities in de voeding. De zending met zekeringen zat helaas een vergissing in, dus die is nog niet helemaal compleet, maar het meten en matchen kon beginnen. Wat opvalt is dat de Kiwame weerstanden qua waardes allemaal binnen 1% zijn. Daarnaast, en dat is misschien nog wel belangrijker, zijn de onderlinge verschillen ook nog eens heel erg klein. Ik heb dus een heel mooie selectie kunnen maken voor beide kanalen. De schema’s heb ik uitgeprint en op een brievenbus doosje voorzien van de componenten op hun posities. Ook heb ik voor de aarding een nette kabel gemaakt met fatsoenlijke vorken, zodat dit contact ook goed gewaarborgd is. En aangezien de dikke 470uF 450V elco van de smoorspoel stond te knorren heb ik deze meteen maar vervangen. Daarmee is het probleem ook meteen opgelost. Dat was voor vandaag weer genoeg, aangezien de schouder nog weinig inspanning verdraagt. Gelukkig kom je met heel veel kleine stapjes ook een eind en heb ik de tijd aan mijn zijde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei Mooie elco's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei Serieuze aanpak hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei Knap werk. Hoe staat het nu met die spoeltjes? Dat lijkt mij toch ook wel een aandachtspunt. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 8 mei Author Report Share Posted 8 mei Die spoeltjes ga ik opnieuw wikkelen. Althans, ik ga eerst de slechte spoel opnieuw wikkelen en dan kijken wat het resultaat daarvan is. Dan kan ik namelijk de kanalen vergelijken en goed zien of het werkt zoals gehoopt. Wanneer dat goed gaat ga ik ook de tweede spoel van hetzelfde kanaal opnieuw wikkelen. Als dat resultaat tot tevredenheid stemt moet ook het andere kanaal er aan geloven. Voor het wikkelen heb ik het met Cock over de te gebruiken wikkeldraad gehad en die heeft nog mooie draad liggen. Wanneer ik bij Cock ben geweest heb ik als het goed is wikkeldraad en kan ik daar aan gaan beginnen. Dat wordt echter eind mei pas, aangezien ik voor transport van anderen afhankelijk ben. Gelukkig heb ik chauffeur @renenbereid gevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei Wanneer ga je naar Cock Klaas? Dit weekend nog ? Zeg hem dan dat mijn dochter “die voor de stekkers zou zorgen” blindendarmontsteking heeft. Ze zou vanavond worden geopereerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei 5 minutes ago, carl said: Wanneer ga je naar Cock Klaas? Dit weekend nog ? Zeg hem dan dat mijn dochter “die voor de stekkers zou zorgen” blindendarmontsteking heeft. Ze zou vanavond worden geopereerd. Eind mei.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei Dan zal ze hoop ik wel terug zijn René. Kennelijk was de blindedarm gescheurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei 1 hour ago, carl said: Wanneer ga je naar Cock Klaas? Dit weekend nog ? Zeg hem dan dat mijn dochter “die voor de stekkers zou zorgen” blindendarmontsteking heeft. Ze zou vanavond worden geopereerd. Ik ben er zaterdagavond…. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei Zeg het hem maar even Pjotr - bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 8 mei Report Share Posted 8 mei 6 minutes ago, carl said: Zeg het hem maar even Pjotr - bedankt! Komt goed Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 9 mei Author Report Share Posted 9 mei Zojuist nog even wat tijd en aandacht besteed aan de voeding. Alle elco’s zijn nu Vishay op één na, waar alleen Nichicon een goede versie voor had met de juiste afmetingen. In principe is de voeding nu wel klaar wat mij betreft. Mooie hè, die combinatie van blauwe elco’s en bedrading Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 9 mei Report Share Posted 9 mei Mooi, zijn die liggende buizen voor de gelijkrichting ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts