Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... V

Groovy
 Share

Recommended Posts

Ik speel zelf met een Pioneer PD-75 die ik enkel als loopwerk gebruik. Voordien had ik een CEC loopwerk maar de Pioneer gaat verder. Gebouwd als een tank. Ik heb ook nog een Marantz CD 80 staan, loodzwaar en erg mooi.

pioneer-pd-75-reference-cd-player

Marantz_CD-80-1.jpg

9 minutes ago, Hans van Liempd said:

Ik heb hier nog een zwaar verprutst (lees gemodificeerde) Harman Kardon staan. Die werkt prima, behalve het laadje werkt soms niet. Er zit zelfs een tentclock in. 

Die mag je zo komen halen. Daar is door verschillende mensen aan gewerkt. Waaronder Jerry. 

Sympatiek Hans ik moet nog ergens een hele mooie HK hebben staan.  Even in het archief duiken :D

On 7-11-2023 at 17:06, Bebatoli said:

Ik speel zelf met een Pioneer PD-75 die ik enkel als loopwerk gebruik. Voordien had ik een CEC loopwerk maar de Pioneer gaat verder. Gebouwd als een tank. Ik heb ook nog een Marantz CD 80 staan, loodzwaar en erg mooi.

pioneer-pd-75-reference-cd-player

Marantz_CD-80-1.jpg

dit zijn allebei gewoon heel erg geile spelers, gewoon supergaaf. ik heb zelf heel lang een meridian 508 gehad wat ik gewoon ook echt een geweldige speler vond.

Edited by SpaceJS

20 minutes ago, SpaceJS said:

dit zijn allebei gewoon heel erg geile spelers, gewoon supergaaf. ik heb zelf heel lang een meridian 508 gehad wat ik gewoon ook echt een geweldige speler vond.

Mijn eerste CD speler was een Mission DAD 7000, een speler gebaseerd op de Philips CD 104. Nadien heb ik een Marantz gekocht een een stuk later een Cambridge CD 2 speler warmee ik een tijd mee gespeeld heb. Het ding was zeer wispelturig en (als je op play drukte ging hij soms open en met een beetje geluk begon hij gewoon te spelen) en heb hem vervangen door een Meridian 606 set, loopwerk en DAC. Ik was reuze tevreden over dit combo en heb er jaren mee gespeeld.

• 2 weeks later...

Eindelijk weer eens de tijd en vooral de rust gevonden om plaatjes te draaien. O.a. Live & Outta Sight 3: GENIETEN. Helaas moet ik zometeen nog de stromingssensor van onze Nefit Trendline2 vervangen. Gelukking heeft onze CV-installateur er nog één liggen. Wordt de 3de: zucht. Inmiddels hebben ze wel een nieuwe versie, dus ik mag hopen dat die betrouwbaarder is. 

On 18-11-2023 at 16:26, Vinyl_Fuchs said:

Helaas moet ik zometeen nog de stromingssensor van onze Nefit Trendline2 vervangen. Gelukking heeft onze CV-installateur er nog één liggen. Wordt de 3de: zucht. Inmiddels hebben ze wel een nieuwe versie, dus ik mag hopen dat die betrouwbaarder is. 

Hier zelfde ketel en ik had deze ook al eens vervangen. Goed dat je het zelf doet!

40 minutes ago, Edje2 said:

Hier zelfde ketel en ik had deze ook al eens vervangen. Goed dat je het zelf doet!

Is ook geen moeilijk klusje. De vorige twee zijn onder garantie vervangen, maar daarbij moest je wel de installatiekosten, etc. betalen: oftewel enkel het defecte onderdeel werd vergoed. Ga er nu nog ééntje als reserve aanschaffen.

https://www.nefit-bosch.nl/professioneel/na-installatie/nieuwe-flowsensor

37 minutes ago, Roots said:

Wel handig dat je elk jaar die sensor moet vervangen. Een vriend van mij had een peperduur Nefit systeem en er was constant iets mee.

Met de nieuwe zal dat hopelijk veranderen. De slechte kwaliteit van de oudere sensor is een gekend probleem bij Nefit (en helaas niet consequent opgelost). Verder geen problemen met mijn Nefit.

Hier ook probleemloos al sinds een jaar of 8 of 10. Alleen de sensor en een keer de ventilator moeten vervangen. 

Heel stuk beter dan sommige Remeha ketels, das pas ellende. Scheurende warmtewisselaars elke 2 jaar en geen verbeterde versie uit brengen. Zon ketel is gewoon totall-loss.

Edited by Edje2

De techniek is hard vooruit gegaan. Wij hadden een Nefit met boilertje erin, na vervangen voor de huidige inderdaad ook verbruik bijna gehalveerd. Wel minder heet water nu, gaat niet hoger dan 60 graden, en dat is met de leidingen en dus afkoelen niet heel veel.

Overigens ook zelf vervangen. Er lopen veel prutsers in de rondte. Zodra de onderhoudsmonteur geweest was ging de ketel standaard in storing erna😁

Is overigens met heel veel dingen zo. Hoop ellende en fouten mee gemaakt in de garage. BEn dat uiteindelijk ook maar zelf gaan doen. En zo laat ik bijna niks meer zelf doen, geeft voldoening, je leert er wat van en bespaart een hoop ergernis en gedoe.

Hier alles zelf geplaatst en afgeregeld.

En de Atag ketel werkt al jaren probleemloos. Nu ook in combinatie met de hybride warmtepomp.

Alleen is dat nu met de huidige wetgeving niet meer mogelijk om zelf te doen, zelfs het onderhoud aan een gas apparaat moet nu door een gecertificeerd bedrijf gedaan worden.

Wat dat betreft heeft de lobby club voor installateurs goed gewerkt en zijn eigenlijk die er alleen beter van geworden.

Ik heb zelfs begrepen dat het nu zelfs strafbaar is geworden als er een on gecertificeerde aan heeft gewerkt dus ook het vervangen van een sensor is al strafbaar geworden.

Echt dit is veeeeel te ver doorgeschoten zo 

1 hour ago, kappa7 said:

Hier alles zelf geplaatst en afgeregeld.

En de Atag ketel werkt al jaren probleemloos. Nu ook in combinatie met de hybride warmtepomp.

Alleen is dat nu met de huidige wetgeving niet meer mogelijk om zelf te doen, zelfs het onderhoud aan een gas apparaat moet nu door een gecertificeerd bedrijf gedaan worden.

Wat dat betreft heeft de lobby club voor installateurs goed gewerkt en zijn eigenlijk die er alleen beter van geworden.

Ik heb zelfs begrepen dat het nu zelfs strafbaar is geworden als er een on gecertificeerde aan heeft gewerkt dus ook het vervangen van een sensor is al strafbaar geworden.

Echt dit is veeeeel te ver doorgeschoten zo 

Klopt, maar even terzijde: in Duitsland betalen de mensen minstens 2-3 maal zoveel voor een vergelijkbare CV. Dus zo slecht is het hier in NL nou ook weer niet. Was zelf met cashback minder dan 2,5k kwijt.

Wij hebben sinds 2014 een Intergaz. Nooit wat aan stuk geweest. Alleen om de twee jaar schoon maken. De eerste jaren werd hij door de installateur onderhouden en dat kostte € 60,- per beurt. Dat werd 2 jaar later plotseling € 95,- voor een half uurtje werk. Daarna een andere installateur gevraagd. Die beloofde dat hij kwam, maar bleef maar uitstellen. Nu is hij al een paar keer door een CV monteur onderhouden die dit werk naast zijn baan bij een installateur doet. Niet officieel dus maar wél perfect schoon.

3 hours ago, kappa7 said:

Daar ma je al een aantal jaar niet zelf iets plaatsen, daar gaan we hier in Nederland ook naartoe als je zelf niets meer mag doen.

Mijn prijs betrof overigens aanleg door officiële installatiebedrijf. Incl. verwijdering van 2 oude ketels en aanbrengen van nieuwe pijpen.