pjotr27 Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 1 hour ago, Ove Rickland said: Dat wordt voor jou dan ook een treinkaartje richting Rotjeknor. Ach, zelfs dan blijft het een luidspreker met beperkingen. Bovendien komt er een hele aardige duit bij als je ze wilt hebben zoals Cock ze heeft... Dan is voor de totaalprijs ook al weer genoeg anders te koop. Het zal ook een kwestie van smaak en muziekkeuze zijn. Ik houd het lekker bij mijn mooie fieldcoil speakers....(waren ook nog eens goedkoper als een setje LS50). Link to comment Share on other sites More sharing options...
audio cor Posted 21 februari 2020 Report Share Posted 21 februari 2020 7 hours ago, pjotr27 said: Ach, zelfs dan blijft het een luidspreker met beperkingen. Bovendien komt er een hele aardige duit bij als je ze wilt hebben zoals Cock ze heeft... Dan is voor de totaalprijs ook al weer genoeg anders te koop. Het zal ook een kwestie van smaak en muziekkeuze zijn. Ik houd het lekker bij mijn mooie fieldcoil speakers....(waren ook nog eens goedkoper als een setje LS50). Je kunt niet iets zeggen over iets wat je nog nooit hebt gehoord, je hebt geen idee wat je te horen krijgt en dat kun je alleen begrijpen als je het hebt gehoord anders niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Klopt, daar ben ik helemaal mee eens, ik wil alleen maar aangeven dat een super gemodificeerde set LS50 nog steeds beperkingen heeft. Kleine kast, en het geringe membraamoppervlak speelt altijd mee. Voordeel is wel weer dat een kleine kast er vaak voor zorgt dat het geluid veel vrijheid krijgt. Het zal zeker geweldig klinken Cock kennende. Het zal ook een kwestie van welke muziek draai je erop. Dat is zeker zo bepalend. Zonder Cock tekort te doen, er is veel meer te koop in de wereld als een setje gemodificeerde LS50.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 10 hours ago, pjotr27 said: Zonder Cock tekort te doen, er is veel meer te koop in de wereld als een setje gemodificeerde LS50.. Zeker wel, maar wanneer ik verteld dat die LS50-jes van Cock veel grote en extreem dure luidsprekers ver achter zich laten, dan is het misschien toch handig wanneer je je mond houdt. Ik hou het ook niet voor mogelijk. Maar toch: Vloerschuddend laag en kneiterstrak. Veel plezier met je fieldcoils. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Mooi gezegd Hans. Wanneer je echt geïnteresseerd bent in audio (muziek en/of apparatuur) dan wil je gewoon een keer meemaken wat Cock presteert met die LS50-jes. En dan niet op basis van standaard boekenwijsheid roepen "dat kan niet"; nou dat kan dus wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 (edited) 1 hour ago, Hans van Liempd said: Zeker wel, maar wanneer ik verteld dat die LS50-jes van Cock veel grote en extreem dure luidsprekers ver achter zich laten, dan is het misschien toch handig wanneer je je mond houdt. Ik hou het ook niet voor mogelijk. Maar toch: Vloerschuddend laag en kneiterstrak. Veel plezier met je fieldcoils. Wat is dat nou voor paternalistisch geblaf? Jij ook al? Lijkt wel mode de laatste tijd hier om een ander te vertellen wat ie moet doen... Wat bij Cock staat lijkt mij niet in de winkel te koop. En de LS50 die ik in de winkel en bij Kraus hoorde vond ik niet het kopen waard. Ze zijn beslist niet slecht maar presteren zeker niet beter dan het gemiddelde. En vrijwel de meeste commerciële speakers uit die prijsklasse zijn met veel moeite en tijd wel te modden naar een veel hoger niveau. En dat zie ik eigenlijk niemand hier doen anders dan met wat kabeltjes klooien Daarmee til je die LS50 zelf niet op hoger niveau. Edited 22 februari 2020 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 (edited) @Pjotr Het is toch niet relevant of wat bij Cock staat in de winkel te koop staat? Het gaat om wat hij kan bereiken. Je hoeft mij, Hans en vele anderen natuurlijk niet te geloven en je mag uiteraard in je eigen wereld blijven zitten. Edited 22 februari 2020 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 (edited) Cock heeft ze dus wel gemod ,of je ze nog wel Kef ls50 moet noemen? Edited 22 februari 2020 by Groovy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Van buiten zijn het L50's, maar van binnen niet meer. Hoe moet je ze dan duiden? We zeggen toch steeds dat die zwaar gemodificeerd zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Cock ls50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 35 minutes ago, Ove Rickland said: @Pjotr Het is toch niet relevant of wat bij Cock staat in de winkel te koop staat? Het gaat om wat hij kan bereiken. Je hoeft mij, Hans en vele anderen natuurlijk niet te geloven en je mag uiteraard in je eigen wereld blijven zitten. @Ove RicklandHet ging er om dat n.a.v. de Cock-LS50-halleluja op dit forum, Wiel overweegt om de LS50 aan te schaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 56 minutes ago, Hans van Liempd said: Zeker wel, maar wanneer ik verteld dat die LS50-jes van Cock veel grote en extreem dure luidsprekers ver achter zich laten, dan is het misschien toch handig wanneer je je mond houdt. Ik hou het ook niet voor mogelijk. Maar toch: Vloerschuddend laag en kneiterstrak. Veel plezier met je fieldcoils. Tja, wat kan ik daar nu op zeggen, met een kast van amper 10 liter inhoud, een unit van 13 cm en dan vloerschuddend laag en kneiterstrak? Dat laatste kan ik nog inkomen (kneiterstrak). Ik vraag me ook af wat de kamer van Cock toevoegt. Sommige huizen zijn er goed in om het laag aan alle kanten te versterken. Een kleine monitor heeft ineens super veel laag. Maar zodra ik hem in een andere ruimte zet is het dun en heel matig. Dat heb ik regelmatig meegemaakt. Maar technisch gezien kan je niet zonder trucs veel meer laag weergeven als zo'n 50 hz. Zelfs als je deze speaker actief maakt, dan blijft het beperkt tot 45hz -3db. En wil je dieper laag dan zal dat heel veel zachter zijn als de rest van het frequentiebereik. Dit haal ik niet uit boeken of van andere websites, maar is gewoon een gegeven. Vergelijk het maar met een orgelpijp, je kan met een klein orgelpijpje gewoon geen 16hz weergeven op hetzelfde volume als dat een grote orgelpijp dat kan. Het laag zal best goed klinken, maar het is gewoon niet het laag wat je met een groot systeem kan weergeven. Het gaat me er zeker niet om dat ik Cock wil afbranden want ik geloof zeker dat het systeem van Cock geweldig klinkt. Net zoals trouwens ook andere topmonitoren geweldig kunnen klinken. Ik ben een alleen een beetje het gevoel aan het krijgen dat Cock een soort "oppergoeroe" is en alles wat uit zijn handen komt alle technische wetten voorbijgaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Just now, pjotr27 said: Veel plezier met je fieldcoils. Dank! Dit zou wel iets voor Cock zijn om zelf dat in een mooie kast te bouwen en eventueel te modificeren. De bouwer is net zo'n type als Cock die alles uit elkaar haalt om te kijken hoe hij iets beter kan maken...De units moeten alleen wel uit Indonesia komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 3 minutes ago, Pjotr said: @Ove RicklandHet ging er om dat n.a.v. de Cock-LS50-halleluja op dit forum, Wiel overweegt om de LS50 aan te schaffen. Moet 'ie vooral doen en dan kijken of hij ze ook zo kan verbeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Een kleine bijdrage mijnerzijds. Advies 1: Ga eens langs om te luisteren. Je kunt geen oordeel vellen zonder zelf kennis te maken met het volledige audiosysteem. 2. Cock zijn aanpassingen of uitvindingen zijn geen hocus pocus, maar blijken veelal geënt te zijn op natuurkundige slimmigheden of zelf ontdekte wetmatigheden. Hij heeft een hekel aan het woord goeroe. Persoonlijk zie ik hem dan ook als uitvinder. Een uitvinder komt met oplossingen en ideeën, die nog niet als zodanig zijn toegepast. De monitoren af-fabriek zijn mooie speakers. Ik had zelf ook best een stel willen bezitten. Maar deze KEF LS50 zijn volledig gestript en naar zijn hand gezet. Dus het klopt of ze nog zo zijn te benoemen naar merk en model blijft moeilijk. Waar sommige forumleden misschien wel op zitten te wachten is hoe hij het gedaan heeft en of ze het misschien ook zelf kunnen toepassen. Dit laatste als het echte audio doe-het-zelfers zijn, en misschien nog een handjevol fabrikanten en opportunisten die meelezen. Misschien komt dat nog . Het zijn altijd bijzonder slimme oplossingen als ik het zo hoor en daar mogen we ook best trots op zijn. Iemand spendeert zijn tijd, talent en energie toch maar aan deze audiofiele hobby. Daarnaast hebben we allemaal wel eens een Sonore systeem gehoord op een audioshow in het verleden, dus men kan er zich een beeld van vormen hoe het klinkt. Blijf vooral kennis en audio-ervaringen delen, want alleen zo komen we verder in onze hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Er is hier niemand die beweert dat er 20 Hz uit de Kefjes van Cock komt. (En volgens mij Cock zelf ook niet) Maar het laag dat er uit komt, in een systeem dat vrijwel geen fasefouten kent en dat ook nog ondersteund wordt met de Harmonizers, wekt in ieder geval de illusie dat je naar heel diep en heel strak laag zit te luisteren. En niet alleen dat laag is uitzonderlijk goed, de rest ook. En uiteindelijk gaat muziek beluisteren zoals wij dat doen om het creëren van een illusie. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 15 minutes ago, leobus said: Er is hier niemand die beweert dat er 20 Hz uit de Kefjes van Cock komt. (En volgens mij Cock zelf ook niet) Maar het laag dat er uit komt, in een systeem dat vrijwel geen fasefouten kent en dat ook nog ondersteund wordt met de Harmonizers, wekt in ieder geval de illusie dat je naar heel diep en heel strak laag zit te luisteren. En niet alleen dat laag is uitzonderlijk goed, de rest ook. En uiteindelijk gaat muziek beluisteren zoals wij dat doen om het creëren van een illusie. Groet, Leobus Ja hoor, elders in een luisterverslag 15hz bij 100db.....Dit las ik terug (ik weet niet meer waar maar dacht bij Rene) "Ook de spider is losgesneden, waardoor de unit doorloopt tot zo’n 15 Hz. en de gevoeligheid is opgelopen tot zo’n 100 Db". Verder denk ik dat je het zo heel goed weergeeft. Het wekt de illusie dat je naar een heel diep en heel strak laag zit te luisteren. Ik lees trouwens wel dat Cock ook een subwoofer laat meespelen....Dat is zeker niet voor niets... Helaas woon ik te ver van Rotterdam af om even te gaan luisteren, maar ik ken Cock persoonlijk en als ik weer in Nederland ben zal ik zeker een afspraak maken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Volgens mij géén subwoofer en, weer volgens mij, tegenwoordig ook geen Kefjes meer. Maar het is al een tijd geleden dat ik bij Cock was, kom er altijd zwaar onder de indruk vandaan, die ik dan diezelfde avond weer van me afschud. Ik doe het wel met mijn 'hocus pocus', al bestaat dat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Als er een subwoofer meespeelt, dan heeft hij hem erg goed verstopt. Bovendien is de integratie dan ook fenomenaal. Maar ik heb nog nooit van Cock gehoord dat er een sub meespeelt. En om daarover te zwijgen is voor hem van geen enkel belang. Ik heb die 15 Hz trouwens gevonden. Ze lopen door tot 15 Hz, maar het rendement daarbij staat niet genoemd. Wel dat het rendement naar 100 dB is getild. Bij welk frequentiebereik dat is, wordt niet vermeld. Dus niet specifiek bij 15 Hz. Daar zal het ongetwijfeld lager liggen. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 22 februari 2020 Report Share Posted 22 februari 2020 Hij speelt zonder subwoofer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 24 februari 2020 Report Share Posted 24 februari 2020 On 2/18/2020 at 7:01 PM, carl said: Al weer een dag verder. De Micro Seiki is verder o.k. : lager is prima, motor loopt goed. Met een nieuwe snaar zal het contact snaar/motor ook iets beter worden. Ook de resonantie begrijp ik beter. Het geluid is niet hoorbaar als de voeding een tijdje aanstaat. Een technicus weet dan wel wat de oorzaak is? De arm functioneert ook na genoegen. Alleen het platformpje waar de lift op ligt is niet helemaal horizontaal of te glad. Dit euvel eerder gehad met een Thorens. Toen heb ik iets ruws op het platformpje geplakt. Maar wat was dat ook alweer? Vanavond maar even over denken. En inmiddels al wat verder gekomen met luisteren? Bevalt het Hana element? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari 2020 Author Report Share Posted 24 februari 2020 (edited) De motor van de MS is niet goed Onno en zal waarschijnlijk gereviseerd moeten worden. De Hana SL gaat voorlopig terug. Ik denk niet dat het mijn cup of tea is. Bovendien wil ik iets wat op de Quad 34 past - MM of High output. Nog een Phonotrap wordt me teveel Verder heb ik de bejubelde LS 50 ook gehoord en was er net als Pjotr niet kapot van. Bij Cock thuis daarentegen dacht ik dat er een vliegtuig tegen het gebouw botste toen hij een bepaald nummer opzette - echt waar. De invloed van Cocks ruimte weten we niet. Het feit dat Ove en Cor zo tevreden zijn met Cocks spullen zegt me wel wat. Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat Cock de prestatie van zijn LS modificatie kan overtreffen - maar ja wonderen zijn de wereld niet uit. Edited 24 februari 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 24 februari 2020 Report Share Posted 24 februari 2020 Wat is er mis met de motor Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 februari 2020 Author Report Share Posted 24 februari 2020 Ik heb er een nieuwe snaar opgezet en de motor werd zeer en constant lawaaiig. Ik dacht eerst dat de snaar aanliep, maar helaas ook zonder snaar. In principe moet een dergelijke motor geruisloos kunnen lopen. Ik dacht eerst aan Jaap Pees, maar kennelijk heeft Roger ook iemand in zijn dorp die dit kan. Ik heb hier een TD 320. Die kan ik wel meenemen op de draaitafel dag. Speelt ook erg mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 februari 2020 Report Share Posted 24 februari 2020 Heu, komt er een draaitafeldag? Waar? Wanneer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts