dhfreakie Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 (edited) 3 hours ago, dhfreakie said: Daar moet nog wel weer een kassie omheen. Ik had er wel een kassie omheen, maar ik wil dat veranderen, ik wil er een display in hebben, en de huidige is daar te klein voor. En vandaag kwam het scherm binnen, en dus weer kort knutseltijd. Het is nu wat houtje toutje, maar omdat een kast ervoor nog moet komen en daarna nog aangepast worden dat dit scherm er in past. In elk geval zit het in het rack dus veel last van stof heeft hij niet. Het is dan ook het originele Raspberry scherm, maar een die Raspberry compatible is met een betere resolutie 1024x600 vs 800x480 Wel ff de config bijwerken, en ik word er in elk geval blij van. Edited 8 mei 2020 by dhfreakie Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 7 hours ago, carl said: Dat krijg je als je in een open sportwagen wilt scheuren Rene Ik denk trouwens dat de Quad 303 eindversterker nog goed mee kan mits in goede conditie. Ik heb mijn twijfels over de 33 voorversterker. De LS ken ik niet, maar de oude Kefs van mijn broer die ik laatst heb uitgeprobeerd in mijn huiskamer klonken toch erg lekker. Wel met een sausje, maar wel een lekker sausje. Daaraan toevoegend dat ik nooit heb begrepen dat je die Ariston RD 11 met Stax arm hebt weggedaan. Motor gereden, álltijd oordopjes in gehad. Eerste half jaar cabrio: nooit aan gedacht dat ze dáár ook handig voor waren. Daarna altijd wél ingehad, maar toen was er toch al wel wat leed geschied.... Dat waren Solosound electrostaten met 8 elementen. En die Ariston, ik had het geld ervan nodig voor de nieuwe én ik ben niet zo van meerdere platenspelers tegelijk. En die Garrard met 12" arm vind ik een hele verbetering ten opzichte van de Ariston..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 6 hours ago, audiofreak said: Inhakend op dat.... Onlangs heb ik mijn oude Magnat MSP-200 luidsprekers en mijn oude JVC AX-77 versterker teruggehoord. Dat viel mij tegen, zeker de luidsprekers. Ik wist gelijk weer waarom ik ze destijds heb ingeruild op een B&W 640-i luidspreker. De Magnat klonken scherp in het hoog en met weinig laag (bass). De JVC versterker was ik wel gecharmeerd (nog) van. Dat herkende ik weer gelijk dat klankkarakter. De vriend die de JVC in zijn bezit heeft is er nog steeds erg blij mee. Als het goed is is deze versterker inmiddels ook gereviseerd na 38 jaar. Hoe dat na de revisie klinkt weet ik niet. Want om nu even naar Spanje te gaan ervoor om te luisteren....tja, corona zal ik maar zeggen. Ja, wellicht zou mij dat ook gebeuren, dat het mij tegen zou vallen. Maar goed, óók andere oren hé.Boven de 10k hoor ik het sowieso al niet meer en daaronder zitten ook wel her en der wat gaten. Leuk trouwens, dat je hier weer wat vaker post, als audiofreak dan hé Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 1 hour ago, dhfreakie said: En vandaag kwam het scherm binnen, en dus weer kort knutseltijd. Het is nu wat houtje toutje, maar omdat een kast ervoor nog moet komen en daarna nog aangepast worden dat dit scherm er in past. In elk geval zit het in het rack dus veel last van stof heeft hij niet. Het is dan ook het originele Raspberry scherm, maar een die Raspberry compatible is met een betere resolutie 1024x600 vs 800x480 Wel ff de config bijwerken, en ik word er in elk geval blij van. Leuk hoor. Mooi dat het werkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 (edited) Ja, heel mooi project , van Duck bedoel ik hé... Er kwam nog een post tussendoor.... Edited 8 mei 2020 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 Niet helemaal, Carl. Mijn magnats destijds vond ik in het begin wel goed, anders zou ik ze niet hebben aangeschaft. Ik heb die Magnats van 1986 tot aan 1993 gehad. In 1991 ben ik verhuisd en daar ging het mis. Stenen vloer en harde wanden. Twee jaar lang lopen schuiven en op allerlei manieren uitgeprobeerd. Op gegeven moment hoorde ik die B&W DM-640-i bij RAF in Hilversum. Ik mocht ze thuis uitproberen, dus dezelfde avond stonden ze thuis. Een week later waren ze besteld. En die B&W's heb ik meegedraaid tot in 2003. Want in 2003 verhuisde ik weer en ook daar ging het mis met de B&W. Toen kocht ik Sonus Faber Concerto en daarna de Master Three. En met deze laatste (Master) draai ik ook alweer 10 jaar en nog niet op uitgeluisterd. Ook al ben ik inmiddels weer verhuisd in de tussentijd. Grappig, ik heb vandaag al mijn oude jaargangen van de HVT en Homestudio en Music Emotion gedoneerd aan een tijdschriften verzamelaar. Hij was er erg blij mee, ook al heeft hij weinig met audiofielen en apparatuur. Binnenkort ga ik bij hem op bezoek (als het weer mag) om zijn gehele tijdschriften archief te gaan zien. Maar ik ben wel blij dat ik heb weggegeven en nu weer meer ruimte heb voor andere dingen. Kan ik eindelijk al mijn gereedschap ook weer kwijt in mijn kleine huisje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 (edited) 25 minutes ago, René N. said: Ja, heel mooi project , van Duck bedoel ik hé... Er kwam nog een post tussendoor.... Lol, welk project bedoel je? Ik ben de grandmaster van onafgemaakte projecten Aleph5, LC audio klasse D amp, Pass pre, Philips cd-pro loopwerk, Stoetkit B300, First watt F5, Tony's Calapamos. Hopelijk maak ik er ooit nog een paar projecten af Wel af en in gebruik, diverse zelfbouw speakers, Marchand x-over CD-Pro2 en Lc-Audio onderdelen zijn te koop voor de liefhebber Vergeet ik nog een pre van Bruno P. Edited 8 mei 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 Sorry, zat verkeerd te kijken. Jij quotte van dhfreaky..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 mei 2020 Report Share Posted 8 mei 2020 54 minutes ago, René N. said: Sorry, zat verkeerd te kijken. Jij quotte van dhfreaky..... Is idd eenmooi project Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 mei 2020 Report Share Posted 9 mei 2020 Ik heb maar één projectje op stapel staan, en of het wat wordt is echt afwachten. Er komt bij mij een hifiberry-ding aan, waar helemaal geen kast(je) voor bestaat. Misschien ga ik die proberen in te bouwen in de versterkerkast die ik overhoud als ik daar de elektronica uit sloop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 mei 2020 Report Share Posted 9 mei 2020 Welke versterker Marc. Ik wil de kast wel eens bekijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 9 mei 2020 Author Report Share Posted 9 mei 2020 Woonkamer iets anders ingericht,meer massa in de audiohoek. Klinkt uitstekend met strak laag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 mei 2020 Report Share Posted 9 mei 2020 2 hours ago, carl said: Welke versterker Marc. Ik wil de kast wel eens bekijken. Zie de link, Charles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 mei 2020 Report Share Posted 9 mei 2020 3 hours ago, mumsoft said: Zie de link, Charles. Ik bedoelde de vintage kast waarin je hem wilde plaatsen Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 Ok. Als ik er aan begin, zal ik wat foto's proberen te plaatsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 Ik zal komende tijd enkele nieuwe topics aanmaken van mijn reviews. Gezien al mijn topics en posts abusievelijk zijn verwijderd en niet meer terug te halen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 On 5/9/2020 at 1:18 PM, carl said: Welke versterker Marc. Ik wil de kast wel eens bekijken. Heb hem maar eens tevoorschijn gehaald en enigszins ontstoft. Het blijkt een Technics SU V300 te zijn. Ben natuurlijk niet zo handig , maar wie weet wordt het wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 Hoe ga je dat doen met al die knoppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 (edited) Bijvoorbeeld die oude Sansui tuners kosten bij de kringloop geen drol, maar zien er wel spectaculair uit. Zou dat niet veel beter in jouw ruimte passen Marc? http://www.vintage-tuner.com/files3/sansui-s2.htm Edited 10 mei 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 12 minutes ago, carl said: Bijvoorbeeld die oude Sansui tuners kosten bij de kringloop geen drol, maar zien er wel spectaculair uit. Zou dat niet veel beter in jouw ruimte passen Marc? http://www.vintage-tuner.com/files3/sansui-s2.htm Tja... wat moet je dan weer met die schaal. Ik zou eerder een eindversterkerkastje zoeken. Of een HT PC kastje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 (edited) Gewoon laten zitten die schaal Hans. Als je hem in een oude kast zet moet hij er uit zien als een vintage apparaat - dat is toch het leuke. Edited 10 mei 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 Vermoed dat die Technics SU V300 wel eens heel aardig kon klinken. Beter dan zo' n digitaal BEOCREATE ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 mei 2020 Report Share Posted 10 mei 2020 Afwachten maar. Die Technics heeft als makke dat-ie alleen al voor aan staan 5 Watt nodig heeft. Maar leuk dat jullie er zo op reageren. Vermoedelijk ga ik niet veel met die knoppen doen, behalve rustig laten zitten. En dat BEOCREATE ding - ik heb nog wat TS in voorraad - kan best wel beter gaan klinken, én minder gebruiken. Ik heb het over de set beneden, de geluidskwaliteit is daar niet allesbepalend. NB: als het een mislukking wordt, ga ik niet nog iets anders proberen. Zònder kast kan namelijk ook best, en t.z.t. zal er wel een bijpassende kast voor verschijnen. Er staan nog twee apparaten niks te doen, die gaan daar weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 11 mei 2020 Report Share Posted 11 mei 2020 5watt is al niet veel, behalve als dat vermogen uit batterijen moet komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2020 Report Share Posted 11 mei 2020 Je hebt beneden in ieder geval mooie Luidsprekers Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts