audiofreak Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 2 hours ago, Tubejack said: ... Maar het staat ook op de website van Tonefactory onder review van audiofreak: "Goede gelijkrichter voor een schappelijke prijs door de beperkte lengte passen ze in vrijwel elke behuizing " Dat ben ik niet. Dat is een andere audiofreak. Ik denk Jaap V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 En toch ben je uniek Onno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 (edited) 2 hours ago, Arden said: Geen opera of zoiets, maar de soundtrack van Bullit Tsja, als je niet van opera houd moet je het zeker niet draaien. Lalo Schifrin, een van de veelschrijvers met altijd een top tune. Enter the dragon, Starsky & Hutch, noem maar op. Ook zijn solowerk is fraai net zoals de samenwerking met diverse jazz giganten (dizzy). Ik heb wel een voorkeur voor wat oudere sound tracks, te veel 'moderne' zijn verzamelalbums van diverse artiesten in plaats van specifiek voor de film gecomponeerde muziek. @Arden 801 op de kop ophangen? Edited 4 mei 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Opera, liefhebber hier. Maar alleen muziek is mij te weinig voor dat genre. Beeld & geluid graag. Daarom heb ik ook een aardige verzameling opera's op DVD, allemaal geript, en af te spelen op die verdomd handige raspberry. Vrees wel dat ik veel meer opera's met alleen geluid heb op de Olive, maar die kies ik bij voorkeur niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 6 hours ago, Arden said: de soundtrack van Bullit : https://www.youtube.com/watch?v=0WQMZFFkx6Y Natuurlijk klinkt dat geweldig die muziek van Bullit Marco. Maar zonder die auto zou ik eigenlijk wat missen. Waarom doe je die HT eigenlijk niet met Blumenhofers. Zou me toch meer aanspreken dan B&W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 1 hour ago, carl said: Natuurlijk klinkt dat geweldig die muziek van Bullit Marco. Maar zonder die auto zou ik eigenlijk wat missen. Waarom doe je die HT eigenlijk niet met Blumenhofers. Zou me toch meer aanspreken dan B&W. Grappig. Dat vroeg ik mij ook al af. Maar Marco was vroeger wel een B&W aanhanger van de 801 1e serie. En dat snap ik wel. Ik vond die destijds ook zo geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Het is toch wel weer erg gezellig Hear Onno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 45 minutes ago, carl said: Het is toch wel weer erg gezellig Hear Onno. Sorrij Charles, maar hier schiet ik in van de lach !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Kiespijn Onno Serieus hier is natuurlijk wel eens iets gebeurd, maar ik vind de mensen die hier posten toch eigenlijk allemaal wel erg prettig. Zou het jammer vinden als ze wegvielen uit mijn leven. Maar ja ik ben van het glas is half vol en niet van half leeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Okee charles. Het was een gebbetje van mijn kant. Enfin, ontopic maar weer.... Mijn audiofiele dag was het doorspitten van de oude cassettebandjes, die ik onlangs weer had teruggevonden. De geluidskwaliteit viel mij niet tegen, ondanks dat ze 30-40 jaar oud zijn. Voornamelijk TDK SA-90 die ik gebruikte. Opgenomen op de Nakamichi Dragon destijds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Waar speel je die nu op af Onno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Op een heel oud Akai GX-F91cassettedeck. Die had ik even te leen hier voor een paar dagen. https://www.cassettedeck.org/akai/gx-f91 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 5 mei 2020 Members Report Share Posted 5 mei 2020 15 hours ago, carl said: Natuurlijk klinkt dat geweldig die muziek van Bullit Marco. Maar zonder die auto zou ik eigenlijk wat missen. Waarom doe je die HT eigenlijk niet met Blumenhofers. Zou me toch meer aanspreken dan B&W. 13 hours ago, audiofreak said: Grappig. Dat vroeg ik mij ook al af. Maar Marco was vroeger wel een B&W aanhanger van de 801 1e serie. En dat snap ik wel. Ik vond die destijds ook zo geweldig. Dat is niet zo ingewikkeld, als ik het met Blumenhofer doe, is het een kwestie van bestellen en neerzetten. Ben ik eigenlijk nog met de business bezig. Ik wilde juist een beetje een vintage georiënteerd hobbyproject. En ja, de oude 801-en zijn idd een oude liefde, zeker in hun oer vorm. Op deze manier kan ik weer eens ouderwets voor een project gaan. En vind ik het uiteindelijk niets, tja dan heb ik ineens een paar sets oer-B&W's in concours-staat staan. Ik denk niet dat je moeite moet doen om daar vanaf te komen... Buiten dat, als ik desnoods zo'n set 801-en of 802-en thuis neerzet met een Sansui AU-111, AU-999 of 9500 en een Garrard 301 of 401 denk ik dat je serieus goed moet zoeken om dat te verbeteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 (edited) Dat was me al duidelijk Marco. Ik heb bij de verhuizing van mijn zoon een paar Kefs van mijn niet goed horende broer bij hem gezet. Klinkt ook nog erg goed naast een gerestaureerde TD 150. Ik heb de Kefs thuis uitgeprobeerd en net iets voller en warmer dan de Cabasse Galiotes. Ik zoek nog naar een goede versterker Edited 5 mei 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 De VV staat weer op zijn plek en speelt weer. Met de nieuwe gelijkrichtbuis en de oude Tungsol 5687 buisjes. Hij is grondig nagekeken, op schema gezet en schoon gemaakt. Mocht er weer eens wat met de trafo gebeuren (zoals 1,5 jaar geleden) dan weten we nu de gewenste spanningen. Hoef ik niet meer in de VS te bestellen. De eerste indruk is dat het beter klinkt dan voorheen. Waar het soms te scherp klonk, gaat het nu goed. Moet nog wel in de optimale opstelling testen, maar dat komt later wel. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 2 hours ago, leobus said: De VV staat weer op zijn plek en speelt weer. Met de nieuwe gelijkrichtbuis en de oude Tungsol 5687 buisjes. Fijn dat hij weer werkt Leo. Tungsol 5687 zijn voorzover ik weet, heel lineaire buizen. Die scherpte komt dan ergens anders vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 1 hour ago, Tubejack said: Fijn dat hij weer werkt Leo. Tungsol 5687 zijn voorzover ik weet, heel lineaire buizen. Die scherpte komt dan ergens anders vandaan. Op basis van de eerste indruk, denk ik dat de nieuwe gelijkrichterbuis (Het is een Mullard Gz34, 4 notch, met code CV1377 en bouwjaar 1966 geworden) toch echt de scherpte een stuk terug gedrongen heeft t.o.v de oude (en nu dus kapotte) Philips. Hopelijk wordt het nog iets beter, want het is een NOS buis, dus nieuw en moet misschien nog inspelen. groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 15 minutes ago, leobus said: Op basis van de eerste indruk, denk ik dat de nieuwe gelijkrichterbuis (Het is een Mullard Gz34, 4 notch, met code CV1377 en bouwjaar 1966 geworden) toch echt de scherpte een stuk terug gedrongen heeft t.o.v de oude (en nu dus kapotte) Philips. Hopelijk wordt het nog iets beter, want het is een NOS buis, dus nieuw en moet misschien nog inspelen. groet, Leobus Een Tungsol 5687 is een lineaire buis die niks toevoegt of weglaat. Dus de schakeling, onderdelen daaromheen en de aansturing hebben invloed op de klank. De Mullard gelijkrichter die je gebruikt, is een van de allerfijnste die je kunt kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 Ik kan sinds vandaag weer streamen via Qobuz. Al een hoop nieuwe elektronische muziek gehoord. Het meeste spreekt me niet aan, maar af en toe kom je een juweeltje tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 15 minutes ago, Tubejack said: Ik kan sinds vandaag weer streamen via Qobuz. Al een hoop nieuwe elektronische muziek gehoord. Het meeste spreekt me niet aan, maar af en toe kom je een juweeltje tegen. Ik denk dan ook altijd... "muziek is toch gemaakt als vertier"? Waarom dat van die, door niemand aan te horen shit. Ik hou van jazz, maar het een hekel aan "moderne"jazz" en aan dat gejodel waar sommige jazz-zangeressen niet mee op kunnen houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 2 minutes ago, Hans van Liempd said: Ik denk dan ook altijd... "muziek is toch gemaakt als vertier"? Waarom dat van die, door niemand aan te horen shit. Ik hou van jazz, maar het een hekel aan "moderne"jazz" en aan dat gejodel waar sommige jazz-zangeressen niet mee op kunnen houden. Sommige moderne Jazz vind ik dan weer wel leuk. Wat ik doe is: "voor luisteren" voordat ik het in de woonkamer "loslaat" Aan mijn iMac waar ik nu op type is een fijn Schiit dacje aangesloten en een goede Schiit hoofdtelefoon versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 5 mei 2020 Report Share Posted 5 mei 2020 Ik kan zoiets heel goed pruimen en het zangeresje is maar 13 jaar oud! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 7 mei 2020 Members Report Share Posted 7 mei 2020 (edited) On 5/2/2020 at 3:40 PM, Arden said: We hebben weer een project! Geen idee of het onder ''audiofiele dagen'' mag vallen, maar gisteren was dag 1 van het ''project'', het uit elkaar halen van de eerste 801 series 80 voor een complete revisie (god wat een berg werk was dat)... De lege baskast, deze gaat lichtjes geschuurd en bijgewerkt worden, daarna mooi donker olien. Ze komen uiteindelijk op sound Ancors te staan... De originele kappen heb ik er ook bij, die worden wel vernieuwd, maar ga ik niet gebruiken (want goh, wat lelijk)... Filters, mid/hoog behuizing (wordt zijden zwart ipv bruin) en de units. Gaan allemaal gecheckt en weer op specs worden gebracht. Speakerdoeken worden ook zwart... Even voor de leut, wie dacht dat 801-en groot waren, hier 1 naast 1 van mijn oude Kenricks... Het zal uiteindelijk wel een paar maanden gaan duren, ik kan er niet iedere dag mee bezig zijn en wil het ook goed doen, maar ik voorzie een aantal leuke audiofiele dagen! Edited 7 mei 2020 by Arden typo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 7 mei 2020 Author Report Share Posted 7 mei 2020 Baas boven baas, jij hoeft voorlopig niet bang te zijn dat je audiofiele dagen op raken. Altijd leuk om foto's te zien met metertjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 7 mei 2020 Report Share Posted 7 mei 2020 Die laatste foto is wel héél donker. Ik ken die Kenricks niet. Gaat het om deze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts