Jump to content

Stekkerblok

carl
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek voor een stekkerblok op zolder. Niet te duur en vooral ook erg simpel. Wat ik wel makkelijk vind is een stekkerblok zonder vaste draad (de meeste hebben dat). Die kan ik zelf nog wel maken (recept Roger). Ik dacht daarom aan de Supra MD 06 mark 111. Dat is de goedkopere versie zonder bliksembescherming. Wel met een NIF filter wat dat ook mogen zijn.

Wie kent hem en heeft iemand een andere suggestie voor onder de 200 euro.

Hallo Carl,

Ik heb ooit mijn PS Audio Quintet ingeruild op een redelijk simpel stekkerblok van Audiomaat.

Klonk gewoon beter. Wel een filter en blikseminslagbeveiliging minder.

Hij heeft tegenwoordig ook een heel duur ding, dat buiten je budget valt, maar de goedkopere doet het dus ook prima.

Groet,

Leobus

NIF= non interference filter; het is dus een afgeschermd blok.

De Supra MK II is ook nog gewoon leverbaar en enkele tientjes goedkoper. De "grote verbeteringen" aan de MKIII kun je m.i. gerust met een flinke korrel zout nemen. De MKII is indertijd via het ht-forum met een groepsaanschaf voor 90€ gekocht door een ploegje (ik heb er ook aan meegedaan). Verder geen klachten over gehoord. Het is in ieder geval een goed ogend blok met solide behuizing.

Ik gebruik tegenwoordig zelf een Oehlbach 909. De inschakelvertraging vind ik erg prettig.

Edited by Kraus vonBentinck

Geen idee,

Heb overigens altijd de Audioplan Powerstar wel mooi gevonden. Maar die is flink duurder en volgens mij niet meer in NL (Rik Stoet?) te koop.

http://www.audioplan.de/en/products/mainspower/powerstar

http://hifipig.com/audioplan-powerstar-sii-mains-block-and-finefilter-s-power-filter/

wel in DL

https://www.dienadel.de/netzleisten/

Edited by Duck-Twacy

Ik geloof wel in stroom Jack, maar in een buitenwijk zonder industrie vallen de stoorsignalen wel mee lijkt me. En ik heb wel even genoeg uitgegeven.

Edited by carl

Carl, het is jammer dat ik vorige week niet wist dat je op zoek was naar een stekkerblok. Hier ligt nog een mooi Audium stekkerblok met seriefilters voor de digitale apparaten en parallelfilters voor de rest. Daar zit wel een vaste gevlochten aansluitkabel aan. Er ligt ook nog een zelfgemaakt stekkerblok met aluminium afscherming en IEC stekkeraansluiting. Die had je op je gemak kunnen uitproberen, ik gebruik ze op dit moment niet. Maar misschien kom je in de buurt en kun je ze oppikken.

Achter mijn set ligt overigens zo'n zelfde Audium stekkerblok, maar gemodificeerd. De filters zijn er uit en de aardedraden van de verschillende stopcontacten zijn op één punt aangesloten (steraarde).