Jump to content

SACD nog gewild ?

MarcelMR
 Share

Recommended Posts

Zijn er ook goede alles spelers eigenlijk? Als de DVD-2800 hier ooit wordt vervangen, dan wil ik er eigenlijk iets voor weer hebben wat alles lust. Liefst CD, SACD, DVD en Blu-Ray. Die laatste is niet noodzakelijk, maar zou wel mooi meegenomen zijn. 

6 minutes ago, Tubejack said:

Ik zou zelf, de eerder genoemde moderne Pioneer kiezen Klaas.  

Zou ik ook doen, maar voor 899 kan ik ook 20 - 30  SACD's kopen met single layer die mijn huidige (nieuwe) speler ook lust.

Overigens in Japan zijn de SACD's. / SHM niet heel duur (ongeveer 20 euro). Import te koop in NL voor ongeveer 40 euro.

1 minute ago, Duclaasie said:

Die kan niet met DVD’s overweg..

Klopt. Daar heb ik een Panasonic Blue Ray speler voor. Erg fraai over de installatie met Muziek DVD's  of Blue Ray  

@MarcelMR Ik heb alleen hybride SACD's maar een beetje speler ...

1 hour ago, Duclaasie said:

Zijn er ook goede alles spelers eigenlijk? Als de DVD-2800 hier ooit wordt vervangen, dan wil ik er eigenlijk iets voor weer hebben wat alles lust. Liefst CD, SACD, DVD en Blu-Ray. Die laatste is niet noodzakelijk, maar zou wel mooi meegenomen zijn. 

Marantz heeft hier een aantal modellen voor, ik gebruik zelf een UD5005

• 2 weeks later...

Bijna 2 weken verder en voor mijn speler heb ik een aantal "single" layer SACD's die het allen prima doen !   (SHM-SACD)

Deze zijn vooral in Japan nog te koop, hier beginnen ze uitverkocht te raken, heb al re-fund gehad ivm bestellingen van SACD's die niet meer leverbaar waren.

Mijn bevindingen zijn nog niet geweldig positief over hoe het allemaal klinkt via de SONY speler en HD-650 koptelefoon.

Misschien is het allemaal iets te transparant en zijn tekortkomingen in de opname te goed hoorbaar. (in mijn geliefde muziek genre)

Verder weet ik inmiddels dat bijna alle spelers er mee ophouden ivm (zeer) korte levensduur van de laser voor de SACD laag. 

Vervanging laser-units zijn niet verkrijgbaar of je moet van een gokje wagen bij Ali Express, maar ik denk dat je bij de gemiddelde loterij meer kans maakt op een prijs.

Op diverse plaatsen gevraagd of mijn speler (laser unit) gerepareerd kon worden maar niemand die zijn vingers er aan wil branden.  (kon je dat maar aan die laser 🙂 )

Dus mijn conclusie:

Het is een leuke speler voor zolang ie het nog doet en met die paar disks die ik heb heeft het voor mij alleen verzamel / demo waarde op het gebied van CD en derivaten.

Maar als het je dagelijkse speler zou moeten worden zou ik er niet aan beginnen.

1 hour ago, MarcelMR said:

Maar als het je dagelijkse speler zou moeten worden zou ik er niet aan beginnen.

Over wélke speler hebben we het dan Marcel?  Ik kan dat niet uit het verhaal halen of lees er overheen.

35 minutes ago, Tubejack said:

Over wélke speler hebben we het dan Marcel?  Ik kan dat niet uit het verhaal halen of lees er overheen.

Ja dat is niet echt duidelijk van mij,  ik bedoel als je overweegt om aan SACD te beginnen zoals ik dat een tijdje terug deed n.a.v. een Youtube filmpje (link zal ik nog eens opzoeken) dan zou ik niet het pad volgen van het kopen van een oudere Sony speler (maar ook oudere Marantz/Philips zou ik laten liggen) ivm slechte, moeilijk vervangbare laser units en de problemen met het lezen van hybride SACD's.  (check de advertenties in MP, ze hebben bijna allemaal problemen)

Als ik (je) er echt mee door wilt gaan dan een nieuwe (recente) aanschaffen en de portemonnaie open trekken. Misschien een Denon DCD-2500 of hoger

2 minutes ago, MarcelMR said:

Ja dat is niet echt duidelijk van mij,  ik bedoel als je overweegt om aan SACD te beginnen zoals ik dat een tijdje terug deed n.a.v. een Youtube filmpje (link zal ik nog eens opzoeken) dan zou ik niet het pad volgen van het kopen van een oudere Sony speler (maar ook oudere Marantz/Philips zou ik laten liggen) ivm slechte, moeilijk vervangbare laser units en de problemen met het lezen van hybride SACD's.  (check de advertenties in MP, ze hebben bijna allemaal problemen)

Als ik (je) er echt mee door wilt gaan dan een nieuwe (recente) aanschaffen en de portemonnaie open trekken. Misschien een Denon DCD-2500 of hoger

Ik heb het topic eens terug gelezen...Ik heb zelf een Sony SCD 555 met maar een paar SACD's. En inderdaad het klinkt echt een stuk beter dan een normale CD.

Toen ik mijn NorthStar DAC aanschafte werd dat verschil al een heeeel stuk kleiner. De Sony heeft geen DSD out dus het moet over zijn eigen ingebouwde DAC.

Nu nog een SACD speler aanschaffen is niet meer van deze tijd of je moet heel veel SACD's hebben....Voor zo'n CD betaal je makkelijk 50 euro.

IK zou dan de mooiste DSD DAC kopen die je portemonnee aan kan en gaan streamen. Abonnementje van 15 euro per maand op een streamingsdienst en klaar ben je.

3 hours ago, Roots said:

Ik heb het topic eens terug gelezen...Ik heb zelf een Sony SCD 555 met maar een paar SACD's. En inderdaad het klinkt echt een stuk beter dan een normale CD.

Toen ik mijn NorthStar DAC aanschafte werd dat verschil al een heeeel stuk kleiner. De Sony heeft geen DSD out dus het moet over zijn eigen ingebouwde DAC.

Nu nog een SACD speler aanschaffen is niet meer van deze tijd of je moet heel veel SACD's hebben....Voor zo'n CD betaal je makkelijk 50 euro.

IK zou dan de mooiste DSD DAC kopen die je portemonnee aan kan en gaan streamen. Abonnementje van 15 euro per maand op een streamingsdienst en klaar ben je.

Goed advies. Ik heb dezelfde Sony destijds (2dehands) niet specifiek voor SACD's aangeschaft, maar zag het wel als een leuke extra (bijvangst). Hetzelfde geldt voor de Denon DVD-2900. Streamen heeft de toekomst, wat echter mijn affiniteit voor fysiek bronmateriaal en dito afspeelapparatuur niet zal wegnemen. Het is hier meer en/ en en niet en/ of.  

Ik heb een marantz dv 7001

Door de vorige eigenaar heeft

Nog een upgrade laten uivoeren 

Bij van der hull meen ik.

Ben al weer vergeten wat de upgrade was.

Maar ik speel er alleen gewoone cd,s op af.