Walt Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Dat soort commentaar kun je beter prive doen via de telefoon of email. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei En waarom zou zoiets niet in forum gezegd mogen Walt? Ik heb een mening en onderbouw die. Op vragen geef ik ook altijd netjes antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapnr1 Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Niet iedereen is communicatief compatible. Dat blijkt maar weer. Hoeft ook niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Ik zal even via PB mijn naam sturen Jaap. Kan je op jullie mijn reactie even nalezen en de reactie van mijnheer Jung daarop. Compatible en Pejoratief. De 80/90 van NL begrijpt dit soort woorden niet. Waarom ze dan gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Aww...Jongensdroom is ineens zo stil. Was het niet iets met dat hij voor Alpha Audio wilde recenseren en vriendelijk dank je wel werd gezegd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapnr1 Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei 11 minutes ago, Roots said: Aww...Jongensdroom is ineens zo stil. Was het niet iets met dat hij voor Alpha Audio wilde recenseren en vriendelijk dank je wel werd gezegd? Zolang ik de echte naam niet weet, weet ik niet waar het over gaat. Hij is niet de enige die het heeft gevraagd de afgelopen 15 jaar. Ik negeer dat soort verzoeken nooit, dus ik kan me niet voorstellen dat ik het dood heb laten bloeden. Wellicht is de mail niet aangekomen, of is het op een andere manier verloren gegaan in cyberspace. Of ben ik het totaal vergeten door drukte... Dus als dat zo is: oprechte excuses. Over de fusie met Puresound.be (kwam ook nog ter sprake). Ja: dat weet ik nog. Ik heb met Onno erover gesproken op - toen nog - de Xfi-show (of wellicht zelfs nog de VAD, maar dat weet ik niet meer). Ik had echter andere plannen met Alpha Audio. En volgens mij mag ik ook 'nee' antwoorden? Het is immers mijn eigen platform? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei 5 hours ago, carl said: Beste Jaap. Ik heb 35 jaar bij de overheid gewerkt. Als beleidsjurist aan veel grote projecten meegewerkt zowel op het gebied van uitvoering als op het gebied van (landelijk) beleid en wetgeving. Dat was allemaal interdisciplinair. Ik ben dus zeker niet de typische formele jurist. Ik heb echter wel een gefundeerde mening over (goede) communicatie. Heel veel met dat soort mensen gewerkt ook. Zelf ook nodige cursussen op dat gebied gehad wat een “must” was in mijn vak. Wat ik grappig vind is, dat je me gelijk de “les leest” zonder die zelf ter harte te nemen. Je had me hier ook kunnen vragen waarom ik zo reageer op die Jung. Met “wat vriendelijk en simpelweg vragen stellen kom je inderdaad echt een stuk verder in het leven” zoals jezelf stelt. Je zegt verder dat ik “aardig vijandig” overkom. Nee hoor, het is meer ergernis. Ik vind het onprofessioneel hoe jullie vaak reageren op goedbedoelde reacties. De reactie op “onze” Wil had ook echt anders gekund. e Je draaft wat door... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 mei Report Share Posted 11 mei Ha Jaap, Fijn dat je hier reageert wordt gewaardeerd. Wat ik alleen nog niet uit je antwoorden heb kunnen halen is waarom er gekozen is om een phonotrap van Peter te testen in een setting die deze trap geen eer aan doet, de gebruikte apparatuur is niet instaat om de grenzen van een dergelijk apparaat bloot te leggen en het zou ook mooi zijn om de phonotrap met enkele concurrenten te vergelijken die in de zelfde prijsklasse zitten. Op deze manier is het een leuk stuk om te lezen maar laat niet zien waar een dergelijk product staat. Eigenlijk is het een beledeging voor de fabrikant en ontwerper die toch echt wel een betere test verdiend. Ik snap dat dit stukje van de HiFi keten nog niet direct in jullie DNA zit maar zou het net verstandig zijn om voor een dergelijke test kennis vanbuiten in te roepen? Lijkt me een uitgelezen kans voor jullie om langzaam daar ook kennis en materiaal voor op te bouwen. Ik realiseer me dat het opzetten van een dergelijke testopstelling natuurlijk niet van de ene op de andere dag staat. Daar is dan ook een investering voor nodig, iets wat ook langzaam opgebouwd moet worden lijkt mij. Dergelijke apparatuur testen is een kostbare zaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admin Beheer Posted 12 mei Admin Report Share Posted 12 mei 12 hours ago, WanFie said: Wij weten hier toch allemaal, dat Jongensdroom soms het bloed onder iemands nagels kan halen? En op veel fora heeft hij een ban for life. Hij is erg direct in zijn kritiek en dat komt erg ongenuanceerd over. Ik haal m'n schouders maar op en denk... het zal wel. Fel op reageren werkt volledig averecht. Ik ga toch even openlijk reageren want ik probeer het nut van vooral dit stukje te zien: "Wij weten hier toch allemaal, dat Jongensdroom soms het bloed onder iemands nagels kan halen? En op veel fora heeft hij een ban for life.". Leg mij even uit wat dit toevoegt, het indirect oproepen tot een ban voor een andere lid, aan deze discussie? De reden dat Jongensdroom zijn ban hier, van ver voor mijn tijd, opgeheven is is omdat hij mij een keurig nette e-mail heeft gestuurd met uitleg en de vraag tot opheffen van zijn ban. We hebben ook afgesproken dat ik hem extra in de gaten houd. Ik bepaal zelf wel of iemand een ban krijgt, het openlijk oproepen tot een ban voor iemand, met verwijzingen naar het hebben van een ban op andere forums vindt ik zelf nogal kinderachtig. Als je zoiets vindt stuur mij dan een PM, dan kan ik eea. eens rustig bekijken, wat ik regelmatig doe. Nu krijg ik van anderen berichten over deze oproep, dat men het niet fraai vindt. Er zijn andere audio-fora waar je om de haverklap een (tijdelijke) ban krijgt. In mijn optiek zitten daar tere zieltjes en moderatoren die lange tenen hebben. Dat is hun goede recht, iedereen bepaald op zijn eigen platform wat de regels zijn. Oproepen tot een ban voor een medelid zijn daar dan ook meer regel dan uitzondering heb ik het idee. Ik ben niet van de bans, ik geef heel veel ruimte tot het voeren van scherpe discussies. En als er dan toch meldingen komen dan ga ik de discussie aan met diegene die "over de scheef" gaat. Tot nu toe heeft dat steeds tot prima resultaten geleid. Ik zie geen enkel probleem in "Hij is erg direct in zijn kritiek en dat komt erg ongenuanceerd over.". Je hoeft ook niet te reageren als het je niet aanstaat, een beetje eelt kweken kan dan soms helpen, zou men vaker moeten doen. Maar heb je ergens een probleem mee, stuur mij dan een PM, openlijk oproepen tot een ban verdient geen schoonheidsprijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaapnr1 Posted 12 mei Report Share Posted 12 mei 11 hours ago, kappa7 said: Ha Jaap, Fijn dat je hier reageert wordt gewaardeerd. Wat ik alleen nog niet uit je antwoorden heb kunnen halen is waarom er gekozen is om een phonotrap van Peter te testen in een setting die deze trap geen eer aan doet, de gebruikte apparatuur is niet instaat om de grenzen van een dergelijk apparaat bloot te leggen en het zou ook mooi zijn om de phonotrap met enkele concurrenten te vergelijken die in de zelfde prijsklasse zitten. Op deze manier is het een leuk stuk om te lezen maar laat niet zien waar een dergelijk product staat. Eigenlijk is het een beledeging voor de fabrikant en ontwerper die toch echt wel een betere test verdiend. Ik snap dat dit stukje van de HiFi keten nog niet direct in jullie DNA zit maar zou het net verstandig zijn om voor een dergelijke test kennis vanbuiten in te roepen? Lijkt me een uitgelezen kans voor jullie om langzaam daar ook kennis en materiaal voor op te bouwen. Ik realiseer me dat het opzetten van een dergelijke testopstelling natuurlijk niet van de ene op de andere dag staat. Daar is dan ook een investering voor nodig, iets wat ook langzaam opgebouwd moet worden lijkt mij. Dergelijke apparatuur testen is een kostbare zaak. We hebben nog een combinatie in de pijplijn zitten: een Rega P10 met Aphelion2 MC element. De SL1200 met LS10 is overigens een zeer transparante basis. En de combinatie met de PW1 magisch. Prijsklasse zegt lang niet alles. Ik heb de Moon 800-serie North Collection op de TAD E2's getest. Zeker niet dezelfde klasse, maar je hoort nog steeds de kwaliteit en signatuur van de Moon-set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei Report Share Posted 12 mei 4 hours ago, Beheer said: Ik ga toch even openlijk reageren want ik probeer het nut van vooral dit stukje te zien: "Wij weten hier toch allemaal, dat Jongensdroom soms het bloed onder iemands nagels kan halen? En op veel fora heeft hij een ban for life.". Leg mij even uit wat dit toevoegt, het indirect oproepen tot een ban voor een andere lid, aan deze discussie? De reden dat Jongensdroom zijn ban hier, van ver voor mijn tijd, opgeheven is is omdat hij mij een keurig nette e-mail heeft gestuurd met uitleg en de vraag tot opheffen van zijn ban. We hebben ook afgesproken dat ik hem extra in de gaten houd. Ik bepaal zelf wel of iemand een ban krijgt, het openlijk oproepen tot een ban voor iemand, met verwijzingen naar het hebben van een ban op andere forums vindt ik zelf nogal kinderachtig. Als je zoiets vindt stuur mij dan een PM, dan kan ik eea. eens rustig bekijken, wat ik regelmatig doe. Nu krijg ik van anderen berichten over deze oproep, dat men het niet fraai vindt. Er zijn andere audio-fora waar je om de haverklap een (tijdelijke) ban krijgt. In mijn optiek zitten daar tere zieltjes en moderatoren die lange tenen hebben. Dat is hun goede recht, iedereen bepaald op zijn eigen platform wat de regels zijn. Oproepen tot een ban voor een medelid zijn daar dan ook meer regel dan uitzondering heb ik het idee. Ik ben niet van de bans, ik geef heel veel ruimte tot het voeren van scherpe discussies. En als er dan toch meldingen komen dan ga ik de discussie aan met diegene die "over de scheef" gaat. Tot nu toe heeft dat steeds tot prima resultaten geleid. Ik zie geen enkel probleem in "Hij is erg direct in zijn kritiek en dat komt erg ongenuanceerd over.". Je hoeft ook niet te reageren als het je niet aanstaat, een beetje eelt kweken kan dan soms helpen, zou men vaker moeten doen. Maar heb je ergens een probleem mee, stuur mij dan een PM, openlijk oproepen tot een ban verdient geen schoonheidsprijs. Volwassen reactie beheerder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 mei Report Share Posted 12 mei Het was zeker geen oproep voor een ban. Hier gedraagt hij zich tegenwoordig heel netjes. Dat ik dit schreef, was eerder om aan te geven dat Jongensdroom een scherpe manier van discussiëren heeft en graag mensen uit de tent probeert te lokken. In het verleden was dat inderdaad veel extremer. Daarmee blijft het hier levendig, maar wanneer je niet weet met wie je te doen hebt, kan het heel vervelend over komen. Vandaar mijn uitleg. Ik ben helemaal niet voor extreem modereren. Alle meningen dienen gegeven te kunnen worden. Mits deze binnen de regels passen natuurlijk. En die regels zijn hier gelukkig een stuk ruimer dan op andere fora. Vandaar dat er hier soms wat erg veel leven is. Maar beter dat, dan een doodgebloed forum. Ik denk trouwens dat er al meer dan genoeg over gezegd is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 mei Report Share Posted 12 mei On 10-2-2025 at 10:37, Jongensdroom said: Ik heb uit wel-ingelichte bronnen vernomen, dat Alpha niet over de juiste kennis en ervaring beschikt. Dat meende ik zelf ook al. Onwetende consumenten voor de gek houden, gaat tegen mijn gevoel. En nu ga ik zo'n beetje stoppen om wat over Alpha te zeggen. Dit soort dingen mogen kennelijk wél geschreven worden. Noem mij eens iemand die wél ALLE kennis en ervaring heeft. Ik ken er maar heel weinig, en dan vaak nog maar op een beperkt gebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei Report Share Posted 12 mei (edited) Soms schrijf je wel eens iets wat gewoon niet goed uitvalt Hans. Gebeurt mij regelmatig. Edited 12 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Hans is duidelijk op de piemel getrapt...Hans duld geen tegenspraak? Kom op man! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 15 mei Author Report Share Posted 15 mei Heb je weer last van een avondje geldingsdrang @Roots? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Zou best kunnen...Heet dat zo? Hans is altijd aanwezig, ik maak me dan zorgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 15 mei Author Report Share Posted 15 mei Dus eigenlijk vind je het moeilijk om je kwetsbaar op te stellen, omdat je je zorgen over iemand maakt, maar probeer je dat te overschreeuwen met allerlei ongefundeerde opmerkingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Ik stel me juist heel kwetsbaar op...Ik voel met Hans mee om een schop onder je kont te krijgen die ik vaak genoeg zelf krijg en heb gehad....Maar ik ga er niet voor wegblijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Nee hoor, Hans zit in München. Vandaag een superdag op de high end show gehad. Wanneer ik weer thuis ben zal ik een foto van de best klinkende set sturen. De beste van vandaag kostte € 2.000.000,-. Maar dat klonk dan ook subliem. Nog nooit zo'n realistisch reproductie weergave gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Latest news about Hans: Search has been withdrawn, he was found wandering in good health in Munich. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Ha Hans, welk systeem was dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Clarisys. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Heb je al bij Alsyvox geluisterd? Dat merk is ook wel bizar te noemen qua realisme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bebatoli Posted 16 mei Report Share Posted 16 mei Ik vond 2 jaar geleden Diptyque Audio erg mooi en alvast een stuk betaalbaarder dan Clarysis en Alsyvox. Spijtig dat Magnepan geen stand heeft want de 30.7 zou ik graag eens beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts