Jump to content

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Seed7
 Share

Recommended Posts

Ik heb last van mijn rug dus zitten in de kelder is niet prettig. Dus mijn I pad doet weer goede diensten. Je moet eens zoeken op Mel Bonis Phoebe. Heel bijzonder.

Edited by carl

Het lijkt alsof Peter Gabriel geluisterd heeft naar Marillion met de leadzanger H. Het nummer zou zo op hun albums kunnen staan. Ook al heeft dit miskenbaar een andere kwaliteit:

Peter Gabriel - Love Can Heal (Bright-Side Mix) (Ravi Swami video)

Dit is het origineel:

Peter Gabriel - Love Can Heal (Dark-Side Mix) (Official Music Video)

Het was vroeger toch wel een must have in de audiofiele discografie het album So van Peter Gabriel. 

Edited by Ivan10

1 hour ago, Ivan10 said:

Het lijkt alsof Peter Gabriel geluisterd heeft naar Marillion met de leadzanger H. Het nummer zou zo op hun albums kunnen staan. Ook al heeft dit miskenbaar een andere kwaliteit:

Peter Gabriel - Love Can Heal (Bright-Side Mix) (Ravi Swami video)

Dit is het origineel:

Peter Gabriel - Love Can Heal (Dark-Side Mix) (Official Music Video)

Het was vroeger toch wel een must have in de audiofiele discografie het album So van Peter Gabriel. 

denk eerder dat Marillion meer beinvloed is door het vroege Genesis dan Peter Gabriel door Marillion. wel een goed album overigens

Edited by SpaceJS

7 hours ago, SpaceJS said:

denk eerder dat Marillion meer beinvloed is door het vroege Genesis dan Peter Gabriel door Marillion. wel een goed album overigens

Ja, dat klopt de eerste Marillion era onder Fish zeker. Ook al ben ik geen super grote fan van Genesis’ Peter Gabriel periode, te energiek en druk in het hoog. Maar soms wordt ik wat moe van de vergelijking. De albums van Marillion met Fish waren toch erg uniek, in sfeer en concept. Niet dat drukke gehamer op een drumstel en een keyboard van het vroege Genesis. Vreemd genoeg zet ik nu even Focus op. 

On 22-5-2025 at 22:54, Roots said:

Het nummer waardoor ik muziek liefhebber ben geworden..

Als klein jongetje bij mn ouders thuis met zon alles in 1 meubel, achter de klep zat een platenspeler waar je een aantal singels tegelijk op kon doen, dit nummer draaide ik toen al grijs en ga ik ( hopelijk) nooit meer vergeten 😉

3 hours ago, Jason said:

Knikt ja...Er was eerst muziek en toen kwam de rest.

Als klein ventje...Bij mijn opa en oma stond een draaitafel en als ik daar kwam draaide ik deze helemaal grijs: