Duclaasie Posted 15 juni Report Share Posted 15 juni 48 minutes ago, Tubejack said: Wat is het het verschil tussen de SEO van Microsoft of Apple ? Concurrentie lijkt me juist goed. Als je dat niet wil, lijkt me Debian een goed alternatief. Je bedoelt de CEO neem ik aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juni Report Share Posted 15 juni 3 minutes ago, Duclaasie said: Je bedoelt de CEO neem ik aan? Mooi, ik heb je aandacht. Hopelijk heeft e.e.a en positief effect op prijzen van o.a. Apple. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni Report Share Posted 15 juni Alleen als ze door prijsverlaging meer gaan verdienen Jack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 juni Report Share Posted 15 juni 3 hours ago, Tubejack said: Hopelijk heeft e.e.a en positief effect op prijzen van o.a. Apple. Juist hopelijk shut het de markt een beetje op, nu betaal je voor een top toestel al snel €1000,- wat ik echt buitensporig veel vind voor een toestel. Als dan een merk als Tesla op de markt komt met een competitief model voor ¼ van de prijs dan gaat dat we iets doen. Als je dan ook nog ziet dat het OS zowel apps uit de appstore kan draaien maar ook de apps voor de android devices dan is dat wel iets wat we nog niet gezien hebben. Er wordt wel aangegeven dat het met alles samen moet kunnen werken maar er is vooral een focus op de musk producten. De connectivity met starlink is overigens wel erg prettig, geen 5G meer nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 juni Report Share Posted 15 juni (edited) 9 hours ago, carl said: Alleen als ze door prijsverlaging meer gaan verdienen Jack. Lage prijs, grote omzet bedoel je misschien? Ik vind dat Apple zich uit de markt prijst Het goedkoopste toestel nu de iPhone 16E, kost iets van €650. Dat vind ik €150 te duur voor een budget model. Edited 16 juni by Tubejack update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 juni Author Report Share Posted 15 juni Leuke docu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 juni Report Share Posted 16 juni Bedankt Duck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 16 juni Report Share Posted 16 juni 10 hours ago, Tubejack said: Lage prijs, grote omzet bedoel je misschien? Ik vind dat Apple zich uit de markt prijst Het goedkoopste toestel nu de iPhone 16E, kost iets van €650. Dat vind ik €150 te duur voor een budget model. Helemaal mee eens. Wel vind ik het voordeel van Apple de hogere restwaarde en de levensduur. Een refurbished IPhone is naar mijn idee een veilige aankoop en kan nog jaren mee, dat is met veel andere (Android) toestellen wel anders. Ik koop daarom ook refurbished en relatief wat oudere modellen en heb daar tot op heden nog nooit spijt van gehad. Mijn IPhone 12 Mini functioneert nog steeds uitstekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 juni Report Share Posted 16 juni (edited) In afwachting van de SE4 waar veel over gespeculeerd is -die uiteindelijk nooit kwam- heb ik een voor €259 een refurbisch SE3 gekocht. Werkt prima, 12 maanden garantie, er zit een nieuwe accu in. Optisch mooi, compleet met oplader en snoertjes. Werkelijk keurig zoals ik het zelf ook zou afleveren. Uitstekende service van EP-Telecom Heiloo bij het installeren en overzetten vanuit een back-up van mijn oude iPhone 7 die ik was kwijt geraakt. Ik doe altijd lang met mijn telefoons. Schat dat ik met dit toestel weer 5...6 jaar of misschien wel langer doe. Edited 16 juni by Tubejack typefout Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 16 juni Report Share Posted 16 juni Onkyo is terug en netjes geprijst https://www.stereophile.com/content/onkyo-alive-and-well-case-point-its-new-icon-series Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni Report Share Posted 16 juni 18 hours ago, Tubejack said: Lage prijs, grote omzet bedoel je misschien? Ik vind dat Apple zich uit de markt prijst Inderdaad Jack. Die lui zijn superuitgekiend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob55 Posted 16 juni Report Share Posted 16 juni Ahhh Onkyo. Mijn eerste set was een Onkyo voor-en eindversterker. Ook een CD speler van dit merk gehad. Mooi en goed. Toen ze overgingen op 5.1 en verder, ben ik afgehaakt. Goed om te lezen dat ze er nog zijn en stereo componenten weer op de markt brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 juni Report Share Posted 16 juni Inderdaad leuk, dat het merk weer bestaat . Ik heb nog ergens een Onkyo A809 versterker staan. Ongelofelijk goed gemaakt geheel DC gekoppeld ruim 2x 300 watt stabiel aan 2Ω Hij klinkt echt mooi Ook een mooie phono-trap MM en MC Gelukkig zien de meeste mensen zoiets niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 23 juni Report Share Posted 23 juni Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 23 juni Report Share Posted 23 juni gave gast, ga meer van zijn filmpjes bekijken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 juni Report Share Posted 23 juni (edited) Nou dat weet ik niet hoor...Dat het beter kan geloof ik meteen...Maar als je je personeel ect wil betalen en aan het eind van het liedje ook nog wat centen over wil houden als europees bedrijf zijnde...Ook die kerel is commercieel bezig heh, vergeet dat niet. Edited 23 juni by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 23 juni Report Share Posted 23 juni 2 minutes ago, Roots said: Nou dat weet ik niet hoor...Dat het beter kan geloof ik meteen...Maar als je je personeel ect wil betalen en aan het eind van het liedje ook nog wat centen over wil houden als europees bedrijf zijnde...Ook die kerel is commercieel bezig heh vergaat dat niet. oh, dat vergeet ik zeker niet maar hij heeft wel leuke iedeen hoe zaken beter kunnen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 04:25 Report Share Posted dinsdag om 04:25 8 hours ago, Roots said: Nou dat weet ik niet hoor...Dat het beter kan geloof ik meteen...Maar als je je personeel ect wil betalen en aan het eind van het liedje ook nog wat centen over wil houden als europees bedrijf zijnde...Ook die kerel is commercieel bezig heh, vergeet dat niet. Over commercieel... Bij zulke prachtige gemaakte luidsprekers verwacht je toch een top filter. Geen een, met de goedkoopste weerstanden, spoelen en elco's. Best betaalbaar zo'n filter upgrade. https://gr-research.com/product/sonus-faber-sonetto-iii-upgrade/?zCountry=NL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted dinsdag om 06:38 Report Share Posted dinsdag om 06:38 Verwacht je dat echt, want dat is helaas vrij naïef. Als fabrikant, importeur en dealer allemaal wat willen verdienen dan blijft er ook bij luidsprekers van 2500,- per stuk weinig budget over voor echt mooie componenten. En als je ziet hoe complex deze filters zijn, dan wordt het al heel snel heel duur. Voor een simpel twee-weg filter wordt het al makkelijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 07:20 Report Share Posted dinsdag om 07:20 (edited) Naïef? na > 50 jaar actief met audio? Natuurlijk is dat hele traject bekent. Al die mensen verdienen terecht ook hun "broodje" Een 1e klas filter maakt zo'n set +/- €500 duurder. (Even afgezien van het merk) Hepta gebruikt in een vergelijkbare prijsklasse en daaronder -zover mij bekent- wél fatsoenlijk filter onderdelen. Er zijn wel meer merken met een stevige prijs maar de goedkoopste onderdelen in het filter. Dus zo'n filter upgrade lijkt me helemaal niet verkeerd. Edited dinsdag om 07:31 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted dinsdag om 07:32 Report Share Posted dinsdag om 07:32 Wat is eerste klas? Als je bij Duelund kijkt kun je die 500,- al moeiteloos aan één spoel besteden. En als de fabrikant 500,- méér uitgeeft aan een filter, dan wordt de luidspreker een meervoud daarvan duurder… Ik denk dat een goed ontworpen tweeweg speaker daarom sowieso in het voordeel is. Daarnaast weet een goede ontwerper ook met goedkope componenten een goed resultaat neer te zetten, omdat hij rekening houdt met de bijeffecten van de gekozen componenten. Dure componenten is geen garantie voor een goed resultaat tenslotte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 07:43 Report Share Posted dinsdag om 07:43 (edited) Ik heb leren ontwerpen met gewone MKP condensatoren van een paar € per stuk. Dan moet het al goed werken en klinken. Tot zo'n 50 keer duurdere condensatoren klinken maar een haartje beter. Voor audiofielen is natuurlijk het beste nog niet goed genoeg. Edited dinsdag om 07:52 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted dinsdag om 13:41 Report Share Posted dinsdag om 13:41 Ik herinner me een oude Hifi News. Ze hadden twee identieke versterkers gebouwd een met en één zonder klankregeling en dure componenten. Het verschil was echter niet hoorbaar. Ik heb wel enige ervaring met versterkers en geloof dat eigenlijk niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted dinsdag om 14:03 Report Share Posted dinsdag om 14:03 (edited) 22 minutes ago, carl said: Ik herinner me een oude Hifi News. Ze hadden twee identieke versterkers gebouwd een met en één zonder klankregeling en dure componenten. Het verschil was echter niet hoorbaar. Ik heb wel enige ervaring met versterkers en geloof dat eigenlijk niet. Ik wel, zélf zoiets gehoord met +/- 20 collega's. Bij een goed ontwerp, maakt het nauwelijks wat uit. Goede onderdelen van dubbeltjes tot een paar € zijn dan al goed genoeg. Bewondering voor o.a. Tim De Paravicini die met normale onderdelen prachtige, versterkers heeft ontworpen. Blue Amp ontwikkelt m.i. ook zo. Er zijn er wel meer. In jouw CJ zitten ook geen bijzondere onderdelen. Dat is de kracht van het ontwerp. Edited dinsdag om 14:05 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted dinsdag om 16:40 Report Share Posted dinsdag om 16:40 Fabrikanten gaan nooit voor de 100% in 1 model.. Simpel feit, als je de “perfecte” luidspreker maakt voor zeg 5K€ koopt “ niemand” de duurdere modellen meer.. Dit wil dus niet zeggen dat “ goedkopere” luidsprekers minder zijn.. integendeel dan kan juist zelfbouw of modificatie een mooier resultaat geven tegen lagere kosten.. Dus is er bijna altijd ruimte voor verbetering Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts