Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III

Groovy
 Share

Recommended Posts

14 minutes ago, carl said:

Sterker nog Toine, mijn broer werd na 35/40 jaar gebeld door iemand die zei “ Dick je raadt nooit wie je aan telefoon hebt”. Mijn broer wist het onmiddellijk. 

Mijn vader liep een jaar of tien terug door Ede, groette een man die in zijn tuin aan het werk was. De man groette terug en beiden herkenden elkaar van hun militaire diensttijd.... ruim 50 jaar hadden ze elkaar niet meer gezien of gesproken. Het menselijke geheugen kan blijkbaar feilloos dit soort dingen “terughalen”..

Zou dit ook niet zo kunnen zijn voor muziek die je weleens op een set gehoord hebt?

Gegeven de reacties, rust ik mijn koffer.

Natuurlijk is dit alles niet wetenschappelijk verantwoord, maar daarover maak ik mij al lange tijd niet echt druk meer.
Iedereen en elke fabrikant kan een versterker, luidspreker, element en noem maar op bouwen.
Het zijn dié producten die, naast de meettechnische prestaties, nèt effe dat ondefinieerbare *extra* in huis hebben, dat je bij de strot grijpt.

Ik meen een vlaag van begrip te hebben waar je dergelijke kwaliteiten moet zoeken, vinden én toepassen.
Ik zeg met opzet een vlaag, een hint. Want echt begrijpen en dus stelselmatig toe kunnen passen kan ik (nog) niet. Het is meer hit-or-miss bij mij.

En een technische verklaring heb ik al helemáál niet, ondanks dat ik mijn weg in de elektronica wel kan vinden.

Audio-esoterie. Het zal een doorn in het oogr zijn van de meeste mensen, en van de technisch onderlegden in het bijzonder.
Wat dat betreft ben ik een ketter, ja een heiden, in die gemeenschap. Soit.

1 hour ago, Groovy said:

Geheugen herinneringen ,dat heb ik ook maar dan wel met dingen of gebeurtenissen die indruk op mij gemaakt hebben,de rest vervaagd.

Ik kan heel veel terughalen Peter - akelig bijna. 

1 hour ago, KT88 said:

Ik meen een vlaag van begrip te hebben waar je dergelijke kwaliteiten moet zoeken, vinden én toepassen.

Sommige dingen vallen gewoon goed Sander: kennis, kunde en ook een beetje toeval vermoed ik.

Wat dat betreft is er een aantal factoren in mijn leven mooi samengevallen, inderdaad.
Op het juiste moment op de juiste plek, zeg maar. En veel goede mensen leren kennen waarvan ik veel heb mogen leren.
Zonder deze mazzel was ik nergens geweest. Hert is goed dit altijd te beseffen.

4 hours ago, KT88 said:

Wat dat betreft is er een aantal factoren in mijn leven mooi samengevallen, inderdaad.
Op het juiste moment op de juiste plek, zeg maar. En veel goede mensen leren kennen waarvan ik veel heb mogen leren.
Zonder deze mazzel was ik nergens geweest. Hert is goed dit altijd te beseffen.

Bewonderenswaardig hoe je ondanks zoveel tegenslagen positief in het leven staat Sander.

Edited by carl

Wat ons betreft is het nog wel uit te houden Marc. Dat we een keer geen kerstdiner als familie hebben overleven we wel. Maar ik heb eigenlijk wel  erg te doen met al die eigenaren van winkels,  kroegen e.d. Die hebben er natuurlijk ook wel een leven en idealen inzitten. Laten we maar hopen dat we geen Full Brexit krijgen anders volgt er nog een economische klap. In ieder geval sta ik als eerste in de rij voor een Corona spuitje. 

9 minutes ago, carl said:

Wat ons betreft is het nog wel uit te houden Marc. Dat we een keer geen kerstdiner als familie hebben overleven we wel. Maar ik heb eigenlijk wel  erg te doen met al die eigenaren van winkels,  kroegen e.d. Die hebben er natuurlijk ook wel een leven en idealen inzitten. Laten we maar hopen dat we geen Full Brexit krijgen anders volgt er nog een economische klap. In ieder geval sta ik als eerste in de rij voor een Corona spuitje. 

Ja, veel kleine ondernemers hebben een hele slechte kerst zo. Winkel ligt vol en dat moet nog wel even betaald gaan worden. Dit kon weleens de nekslag zijn voor een groot gedeelte van ondernemend Nederland. Zeker omdat de pakketdiensten online leveren momenteel niet aankunnen. PostNL geeft nu al 5 tot 7 werkdagen aan.... En er zal wel enige compensatie komen, maar de voorwaarden die de overheid stelt zijn onrealistisch en lang niet genoeg... Als je alle winkels deze maand moet gaan compenseren heb je niet genoeg aan enige tientallen miljarden... BOL en AMAZON en de grote supermarkten zullen er garen bij spinnen. Ik vraag me wel af hoe dit gereguleerd gaat worden: echt iedereen kan alleen maar naar de supermarkt..  Wordt dat een wachtrij net als in de oorlog voor de voedseldistributie? 

Het is allemaal moeilijk om te overzien wat de gevolgen op termijn zullen zijn.
Dat er bedrijven over de kop gaan is wel duidelijk. Maar veel zal afhangen van de steun van de overheid.
Er moest wel iets gebeuren,de besmettingen lopen fors op.
Uiteraard zijn veel mensen teleurgesteld en boos,maar ook veel mensen hebben begrip voor een Lockdown.
Tja, het komt door het menselijk gedrag het is niet anders.

8 minutes ago, pjotr27 said:

echt iedereen kan alleen maar naar de supermarkt..  Wordt dat een wachtrij net als in de oorlog voor de voedseldistributie? 

Wanneer je je boodschappen hebt, ga je weer naar huis. En voor een aantal dagen inslaan. Dan hoef je niet elke dag naar de winkel om elkaar alsnog te besmetten. Toen hier de andere winkels gesloten waren, was het in de supermarkten ook rustiger. Niks wachtrijen dus.

Niet het virus verspreid zich, dat doen de besmette mensen!

17 minutes ago, Hans van Liempd said:

Wanneer je je boodschappen hebt, ga je weer naar huis. En voor een aantal dagen inslaan. Dan hoef je niet elke dag naar de winkel om elkaar alsnog te besmetten. Toen hier de andere winkels gesloten waren, was het in de supermarkten ook rustiger. Niks wachtrijen dus.

Niet het virus verspreid zich, dat doen de besmette mensen!

Het is voor het eerst dat echt alles dicht is. Mensen gaan zich vervelen, 5 weken thuis zitten is niet echt fijn. Wat kunnen we nog gaan doen? Oh, de supermarkt is open, even wat lekkers halen... Ik zie dat echt wel gebeuren...

Maar wel veel tijd om muziek te luisteren....

4 hours ago, carl said:

Bewonderenswaardig hoe je ondanks zoveel tegenslagen positief in het leven staat Sander.

3 hours ago, mumsoft said:

x2. En dan nu nog die rottige Corona-crisis doorkomen.

DanQ, vrienden.
Ik heb echt wel mijn slechte dagen/periodes hoor, maar ik probeer (tegenwoordig) dan niets te posten op de fora. ;)
Doe ik dat wel, dan kan het behoorlijk ongenuanceerd overkomen. Pijn doet veel met een mens, maar niets goeds.

Wij bestellen al sinds maart de boodschappen via Picknick en soms AH. We zijn er trouwens ook goedkoper mee uit wat mooi is meegenomen. Ik ken wel winkeliers en die hebben wel wat ingeleverd maar ook weer niet te veel. Speciaalwinkels die er een internetshop bij hebben vangen het probleem wat beter op. Voor café en restaurants is het echt een ramp. Misschien moeten we er maar over denken om interwinkels (tijdelijk) extra te belasten. Als die centra leeg komen te staan krijg je verloedering.

31 minutes ago, pjotr27 said:

Winkel

Ja, dat is het eerste wat je ziet. Da's ook steeds wat in het nieuws zit. Kleine toeleveranciers, daar hoor je amper iets over. 'K moet maar eens bij de supers langs, kijken of daar wat af te zetten is. Willen ze vast niet. Een vrachtwagen per dag is het motto. Centraal magazijn en zo. Niet al die kleintjes aan de deur. De meeste zetbazen op die dingen mogen toch al niets :(

1 hour ago, KT88 said:

DanQ, vrienden.
Ik heb echt wel mijn slechte dagen/periodes hoor, maar ik probeer (tegenwoordig) dan niets te posten op de fora. ;)
Doe ik dat wel, dan kan het behoorlijk ongenuanceerd overkomen. Pijn doet veel met een mens, maar niets goeds.

Kijk. Daar hebben we iets aan. Daar kunnen wij dan weer rekening mee houden.

1 minute ago, Hans van Liempd said:

Dat was hier in maart ook.

Ik was op dat moment niet in Nederland, maar begreep dat er veel wel open waren. Als ik even rondzoek op internet lees ik dat er niet echt een verbod was op dat moment en dat ook niet essentiele winkels (zoals bijvoorbeeld Intertoys) gewoon open zijn gebleven. Hier bijvoorbeeld een artikel daarover: https://sittard-geleen.nieuws.nl/nieuws/20200325/15-000-tot-20-000-winkels-gesloten-vanwege-coronavirus/

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...