Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... III


Groovy
 Share

Recommended Posts

Vandaag bijna de LS van de stoeptegel gevallen. In de kelder vond ik twee zeer zware planken van een oude kast (ik bewaar veel). Bevalt goed en ik ga ze maar op maat laten zagen (36 maal 39). Maar dan na de crisis 🙃 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Zojuist de Silvercore trafo aangesloten. Viel me erg mee. Met mijn niet afgeschermde kabel bromde hij, maar kabels genoeg in huis. In ieder geval moet hij nog wat inspelen want lang niet gebruikt. Ook versterkt hij aanzienlijk minder (7 dB) dan het MC deel van mijn phonotrap.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Dat is toch wel bijzonder dat geluid met trafo. Het is niet alleen dat je de voorversterker wat luider moet zetten, maar het geluid lijkt ook zachter wat het in werkelijkheid niet is. Het geluid neigt wat meer naar de klank van een MM element hoewel je werkelijk niets aan detail te kort komt. Ik heb nog een beetje restbrom en ga daarom de andere niet afgeschermde kabel vervangen. Morgen ga ik wat spelen met capaciteiten. En als ik het allemaal optimaal heb ga ik het allemaal terugzetten 🤔

Verdere discussie onder analoog.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Arcman said:

 

Interessant apparaat inderdaad. Zou ik ook t.z.t. toe kunnen passen.....

Eerst krijg ik binnenkort kunststof kozijnen met triple glas (meer voor het comfort en schilderen behoort dan ook tot het verleden).

Dat is al een goed begin.

Met 1.7Kw kan je niet echt je huis opstoken maar wel warm houden.

Isoleren is dus wel iets wat voor deze pomp wel prettig is.

 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, carl said:

Hebben ze de terugverdientijd erbij gezegd Jack? Op mijn luisterzolder laat ik het gewone dubbele glas zitten tot het lekt. 

De terugverdientijd vind ik niet belangrijk Carl, het gaat me meer om het comfort.

Er zijn dacht ik ook HR++ ramen met een laagje die van binnen de warmte vasthouden en van buiten tegen houden.  

Dat lijkt me ideaal met 6 grote ramen pal zuid.  Of misschien wel triple glas. Ik weet het nog niet.  

Link to comment
Share on other sites

Bij mij vandaag ook het label ontvangen.

Ook A geworden.

Met een aantekening op de gevel isolatie.

De rest was al gedaan.

 

Dan doen ze nog wel onderstaande tabel er bij maar als je veel zelf kunt doen kan het veel voordeliger.

irFr8sk.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Dan heb ik ook wel wat rendement nu. Hoewel de investering vaak wat tegenviel 😃 Maar die ging dan ook vaak samen met verfraaiingen.

Wat comfort betreft is mijn ervaring dat het belangrijkst is de kouval te minimaliseren. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Vandaag een heerlijke Audiodag. Vanmorgen platenwassen en wat kleine bestellingen als Deoxit, een DC kabel en wat strips (om Señor Hernandez mijn stripzaak te ondersteunen). Vanmiddag heerlijk geluisterd met step up. Het lijkt wel of ik met pensioen ben 🤒

Link to comment
Share on other sites

Nou nou, wat een audiofiele dag....

 

In de afgelopen twee weken:

1) Storing op het rechterkanaal van m'n Nakamichi 682zx, waarschijnlijk capacitors die het begeven hebben. Is een bekend probleem bij oudere Naks.

2) Een vreemde tik in m'n versterker, lijkend op een relais wat je hoort schakelen, ook in standby. Geen idee wat dit kan zijn

3) Van een van de luidsprekers is de hoge- en middentoonspeaker er plots mee opgehouden

4) M'n Nakamichi RX505 wil niet meer aan gaan....

 

2021 Begint dus met een aantal reparaties voor mij :-((

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, edwin16 said:

Nou nou, wat een audiofiele dag....

 

In de afgelopen twee weken:

1) Storing op het rechterkanaal van m'n Nakamichi 682zx, waarschijnlijk capacitors die het begeven hebben. Is een bekend probleem bij oudere Naks.

2) Een vreemde tik in m'n versterker, lijkend op een relais wat je hoort schakelen, ook in standby. Geen idee wat dit kan zijn

3) Van een van de luidsprekers is de hoge- en middentoonspeaker er plots mee opgehouden

4) M'n Nakamichi RX505 wil niet meer aan gaan....

 

2021 Begint dus met een aantal reparaties voor mij :-((

Het kan niet altijd mee zitten, maar dit is wel veel tegelijk.

Sterkte en een beter begin van 2021.

Link to comment
Share on other sites

Vervelend.  Maar denk ook eens aan al die tijd, dat je er plezier van hebt gehad. Op de Top 2000 is net het nummer "Who Wants To Live Forever" Zo is het met audio natuurlijk ook..... Waarmee kunnen we helpen? Reparatie adressen b.v.?  

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Voor de cassettedecks heb ik wel een paar goede adressen, de luidspreker en de versterker gaan waarschijnlijk naar Hobo of Audioexpert in Den Bosch. Maar idd wel kl*te dat het allemaal tegelijk is. Je zou je haast afvragen of er niet iets anders aan de hand is. Wie zal het zeggen...

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, edwin16 said:

Voor de cassettedecks heb ik wel een paar goede adressen, de luidspreker en de versterker gaan waarschijnlijk naar Hobo of Audioexpert in Den Bosch. Maar idd wel kl*te dat het allemaal tegelijk is. Je zou je haast afvragen of er niet iets anders aan de hand is. Wie zal het zeggen...

 

Ja dat lijkt me inderdaad vervelend.  Misschien alles tegelijk gekocht? Of alles van een bepaald bouwjaar?  

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tubejack said:

Kun je wat anders neerzetten? 

Jazeker, geen enkel probleem 😉

Maar de versterker (Leema Tucaa) doet het op zich nog gewoon, alleen af en toe een tik.

De luidsprekers...tja, het klinkt af en toe wat vreemd.

 

Maar ik heb genoeg resevespulletjes mocht het nodig zijn.

 

Edited by edwin16
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...