Jump to content
High-End Forum
Duck-Twacy

Beste drummers

Recommended Posts

Een aantal grote namen ontbreken wel hoor. Jef Porcaro, de helaas veel te vroeg overleden drummer van Toto. Vergis je niet op hoeveel platen van anderen hij heeft gedrumd. Hij werd in die jaren door haast alle grote namen in de popmuziek gevraagd waaronder Michael Jackson en Michael MacDonald. De timing van die gast is fenomenaal en het grooved bij hem al snel met die retestrakke timing. Bekend van de Rozana shuffle waar genoeg drummers moeite mee hebben om die volledig groovend te krijgen. Maar ook John Bonham van Led Zeppelin en Ringo Star van The Beatles mis ik. 

Edited by Karma

Ringo had ik wel gepost, maar filmpje is weg op joetjoep.

Vond deze uitleg van Sina over hem wel leuk gedaan

8 hours ago, Duck-Twacy said:

Maar ja, t bekt (verkoopt) lekker

Ja, helaas. Het gevolg is dat iedere google of duckduck zoektocht begint met het skippen van heel wat van die lijstjes en dan ook nog per jaar :(

Hmmm, in het high-end wereldje wordt hard-rock en metal niet vaak gezien als 'weapon of choise' maar voor mij staan jongens als Eloy Casagrande (Sepultura), Jay Weinberg (Slipknot), Danny Carey (Tool) of Mike Mangini (Dream Theater) op zo'n hoog voetstuk, ik heb nog geen drummer uit wat voor genre dan ook, dit niveau zien halen.

Hieronder een solo van Eloy Casagrande op het Modern Drummers Festival uit 2005, toen was hij 14... Wat hij tegenwoordig met Sepultura uitvreet, gaat helemaal nergens meer over, geen drummer heeft zo veel ''slagkracht'' als hij. Ook al vindt het gros de muziek ''utter shit'' Maar dat mag gelukkig ook!

Iets wat hear waarschijnlijk beter zal worden gepruimd, is de volgende: Jay Weinberg (Slipknot) in een drumduet met zijn vader, de oude Springsteen drummer. Big band muziek, maar wel leuk om te zien hoe groot het verschil in techniek is tussen een klassieke drummer, en een metal drummer. Wat beter is, laat ik in het midden, dat is puur smaak...