Jump to content

Beste drummers


Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 6 months later...

Een aantal grote namen ontbreken wel hoor. Jef Porcaro, de helaas veel te vroeg overleden drummer van Toto. Vergis je niet op hoeveel platen van anderen hij heeft gedrumd. Hij werd in die jaren door haast alle grote namen in de popmuziek gevraagd waaronder Michael Jackson en Michael MacDonald. De timing van die gast is fenomenaal en het grooved bij hem al snel met die retestrakke timing. Bekend van de Rozana shuffle waar genoeg drummers moeite mee hebben om die volledig groovend te krijgen. Maar ook John Bonham van Led Zeppelin en Ringo Star van The Beatles mis ik. 

Edited by Karma
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hmmm, in het high-end wereldje wordt hard-rock en metal niet vaak gezien als 'weapon of choise' maar voor mij staan jongens als Eloy Casagrande (Sepultura), Jay Weinberg (Slipknot), Danny Carey (Tool) of Mike Mangini (Dream Theater) op zo'n hoog voetstuk, ik heb nog geen drummer uit wat voor genre dan ook, dit niveau zien halen.

 

Hieronder een solo van Eloy Casagrande op het Modern Drummers Festival uit 2005, toen was hij 14... Wat hij tegenwoordig met Sepultura uitvreet, gaat helemaal nergens meer over, geen drummer heeft zo veel ''slagkracht'' als hij. Ook al vindt het gros de muziek ''utter shit'' Maar dat mag gelukkig ook!

 

 

 

 

Iets wat hear waarschijnlijk beter zal worden gepruimd, is de volgende: Jay Weinberg (Slipknot) in een drumduet met zijn vader, de oude Springsteen drummer. Big band muziek, maar wel leuk om te zien hoe groot het verschil in techniek is tussen een klassieke drummer, en een metal drummer. Wat beter is, laat ik in het midden, dat is puur smaak...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Haha, Pa hoeft er de knoopjes van het jasje niet eens voor open te doen, die krijgt op een cocktail setje de zaal ook plat. Wat mij betreft het verschil tussen expressie en gewoon veel.


De sound van Roots en Chaos AD werd sterk door de toenmalige drummer gedicteerd, was toen wat de band voor mij interessant maakte. Hoe het nu is weet ik niet, ben volledig op dat grunten afgeknapt.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, Seed7 said:

Haha, Pa hoeft er de knoopjes van het jasje niet eens voor open te doen, die krijgt op een cocktail setje de zaal ook plat. Wat mij betreft het verschil tussen expressie en gewoon veel.

 

Ja, grappig hé, hoewel ik me ook wel kan voorstellen dat je als (jonge) drummer fysiek helemaal los gaat.... Aan de andere kant, je wil/moet ook alles wel heel houden als je lang wilt drummen.

Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, Roots said:

Een goede drummer verstaat juist de kunst van het weglaten..in mijn optiek dan.

 

Voor mij ook hoor. Het hoeft allemaal niet zo "power", hoewel je ook daar dingen weg kunt laten :D. Ik kan ook erg genieten van het subtiele drummen van wat Belgische drummers wel doen, zoals bijvoorbeeld Dre Pallemaerts....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sowieso zijn er al heel veel drumrichtingen. Metal is compleet anders dan pop en ook weer anders dan bijvoorbeeld Jazz. Het vergt allemaal wat anders en andere technieken. Er zijn heel veel drummers die het drumstel goed beheersen. Het internet staat er vol mee. Het klinkt misschien als een open deur maar het belangrijkste van drums is veel techniek leren (half time shuffle, paradiddle, double stroke, triple stroke, etc.) en daarnaast of liever gezegd gelijktijdig het proces van volledig loskomen van alle vier ledenmaten. Ervaren drummers verstaan de kunst van het weglaten. Of ze maken hetgeen er is of hetgeen ze toevoegen zo interessant dat het er ineens toe gaat doen. Denk aan Phill Collins.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...