carl Posted gisteren om 17:48 Report Share Posted gisteren om 17:48 Nu ik de zaak redelijk op orde heb vraag ik me af of de stroomkabels naar de Finals niet verbeterd kan worden. Iemand ervaring met stroomkabels naar elektrostaten? Ik heb iets van 2 meter nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted gisteren om 18:10 Report Share Posted gisteren om 18:10 (edited) 3 hours ago, carl said: Nu ik de zaak redelijk op orde heb vraag ik me af of de stroomkabels naar de Finals niet verbeterd kan worden. Iemand ervaring met stroomkabels naar elektrostaten? Ik heb iets van 2 meter nodig. Siliconen Neopreen netkabel. Rode mantel. Kost niks en speelt als high-end. foutje hersteld Edited 21 hours ago by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 18:23 Author Report Share Posted gisteren om 18:23 Ik zoek het eens op Toine - bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted gisteren om 18:28 Author Report Share Posted gisteren om 18:28 Opgezocht - dat is een andere wereld. En nu nog stekkers. suggesties? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 18:42 Report Share Posted gisteren om 18:42 Gewoon goeie bestellen bij Audiophonics en deze deugdelijk monteren, dus met adereindhulzen!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted gisteren om 18:48 Report Share Posted gisteren om 18:48 37 minutes ago, thingman said: Siliconen netkabel. Rode mantel. Kost niks en speelt als high-end. Bedoel je die neopreen kabel die op AF ook door menigeen wordt gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted gisteren om 18:53 Report Share Posted gisteren om 18:53 Monosaudio EMF110Ag Massief Puur Zilver Stekker EU Socket US IEC320 Elektrische Power Connector Plug - AliExpress Monosaudio E104/F104 Zuiver Koper EU Versie Stekker Europese Mannelijke Connector Schuko voeding Kabel Jack + IEC Vrouwelijke Plug - AliExpress Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 23 hours ago Report Share Posted 23 hours ago Trouwens Carl, ik geloof niet dat daar veel winst te behalen is. Dat ze aan de stroom hangen is enkel voor de hoogspanning....En je begint totaal aan de verkeerde kant van de stroomvoorziening. Siliconen stroomkabel is totale onzin...Of ze moeten het heel warm gaan krijgen. Kan je die CJ kabels niet vervangen..en waar zijn ze ingeplugd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago 1 hour ago, Roots said: Monosaudio EMF110Ag Massief Puur Zilver Stekker EU Socket US IEC320 Elektrische Power Connector Plug - AliExpress Monosaudio E104/F104 Zuiver Koper EU Versie Stekker Europese Mannelijke Connector Schuko voeding Kabel Jack + IEC Vrouwelijke Plug - AliExpress Als je dit bij Amazon koopt heb je het in een paar dagen binnen en ook nog eens zonder eventuele btw heffing. Vind de F107/E107 serie erg mooi. Met 902 kabel ertussen speelt het prima...in de 2 meter versie 130 euro per kabel... Google op Monosaudio P902 Amazon.de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago Hoppa..Goede tip. *duimpje up* Monosaudio Hoge kwaliteit 16 A 250 V EU-stekker voor subwoofer, audiofiele netsnoer, Schuko-stekker-naar-bus-stroomkabel, versterker, DV/AV(2 m/6,5 ft) : Amazon.nl: Elektronica Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 22 hours ago Report Share Posted 22 hours ago 6 minutes ago, Roots said: Hoppa..Goede tip. *duimpje up* Monosaudio Hoge kwaliteit 16 A 250 V EU-stekker voor subwoofer, audiofiele netsnoer, Schuko-stekker-naar-bus-stroomkabel, versterker, DV/AV(2 m/6,5 ft) : Amazon.nl: Elektronica Vooruit dan maar....ik heb er twee hier nu op de eindversterkers... Erg tevreden mee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago 2 hours ago, Duclaasie said: Bedoel je die neopreen kabel die op AF ook door menigeen wordt gebruikt? Ja, die bedoel ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago (edited) 1 hour ago, Roots said: Siliconen stroomkabel is totale onzin...Of ze moeten het heel warm gaan krijgen. Ja, siliconen moest neopreen zijn... Klaas verbeterde me al! Edited 21 hours ago by thingman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago Doe eens een linkje dan naar die kabel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago 5 minutes ago, Roots said: Doe eens een linkje dan naar die kabel? Ik kan dat linkje niet vinden op de plek waar ik nu ben. Het zou een rode mantel moeten zijn. Hier een ander linkje; zal weinig uitmaken denk ik. Kwalitatieve Neopreen kabels kopen | diverse varianten | Kabeldirect Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 21 hours ago Report Share Posted 21 hours ago (edited) Een stevige bouwplaats kabel. onafgeschermd natuurlijk. Je zal het niet geloven aan mijn Krell FPB hangt zo'n kabel fabrieks af. Voor de wat gevoeligere apparatuur kan je wel beter afschermen is mijn mening......Maar het begin moet goed zijn, alles in de bekabeling moet kloppen van voor tot eind. *Moet zijn * Full Power Balanced* Edited 20 hours ago by Roots Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 hours ago Report Share Posted 11 hours ago 9 hours ago, thingman said: Ik kan dat linkje niet vinden op de plek waar ik nu ben. Het zou een rode mantel moeten zijn. Hier een ander linkje; zal weinig uitmaken denk ik. Kwalitatieve Neopreen kabels kopen | diverse varianten | Kabeldirect Zo'n kabel had ik aan mijn wasmachine. In de jaren 90 was het Menno van der Veen die in het tijdschrift "De Homestudio" al schreef over zulke kabel om aan je apparatuur te hangen. Ik heb het aan mijn Marantz PM-80 destijds gehad. Was inderdaad een geluidsmatige verbetering t.o.v. het standaard snoertje. Totdat ik een Gemkow netkabel eraan deed, bleef ervan dat snoer ook weer niets over. Dat snoer is er nog steeds en wordt gebruikt als verlengkabel. En er hangen weer totaal andere netsnoeren (Audiomaat en NBS) aan de huidige apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago De reden om deze kabel als netsnoer te gebruiken is dat de daarin gebruikte materialen het eindresultaat (muziek) niet in de weg zitten en dat ie spotgoedkoop is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 8 hours ago Report Share Posted 8 hours ago Ik heb nog enige tientallen meter van deze Neopreen H07rn-f hier liggen. Wel is de dikte 3* 1.5mm dus niet overal voor geschikt. Wie een stukje wil om te testen, kom maar ophalen (Hoogeveen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 hours ago Report Share Posted 7 hours ago 1 hour ago, thingman said: De reden om deze kabel als netsnoer te gebruiken is dat de daarin gebruikte materialen het eindresultaat (muziek) niet in de weg zitten en dat ie spotgoedkoop is. Klopt Toine. Maar er zijn ook andere netsnoeren die de muziek niet in de weg zitten en wellicht nog een stap of paar stappen verder gaan. Aan elk iets zit ook weer een grens of eind. Daarbij is er ook nog iets van een match. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 7 hours ago Report Share Posted 7 hours ago 28 minutes ago, audiofreak said: Klopt Toine. Maar er zijn ook andere netsnoeren die de muziek niet in de weg zitten en wellicht nog een stap of paar stappen verder gaan. Aan elk iets zit ook weer een grens of eind. Daarbij is er ook nog iets van een match. Dat van die match is natuurlijk waar! Binnen de setup en filosofie waar ik voor heb gekozen is deze kabel een uitstekende match. Het verleggen van grenzen kan niet eindeloos doorgaan door dat ene onderdeel steeds te verbeteren. Er ontstaat zo telkens weer een nieuwe 'grens'. Als je in dat stramien blijft hangen komt er nooit rust. Mijn filosofie is om te komen tot materiaalkeuzes die geen of minimaal beperkingen opleggen aan het einddoel: muzikale overtuigingskracht. Ik benader het allang niet meer met deelcriteria zoals dynamiek, laag, plaatsing of focus. Die zaken krijgen automatisch hun juiste plek als ik die andere weg bewandel en blijf bewandelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 hours ago Author Report Share Posted 5 hours ago (edited) 17 hours ago, Roots said: Trouwens Carl, ik geloof niet dat daar veel winst te behalen is. Dat ze aan de stroom hangen is enkel voor de hoogspanning....En je begint totaal aan de verkeerde kant van de stroomvoorziening. Siliconen stroomkabel is totale onzin...Of ze moeten het heel warm gaan krijgen. Kan je die CJ kabels niet vervangen..en waar zijn ze ingeplugd? Op de Ayre Phono en de Conrad Johnson 17 LS zitten Russ Andrews kabels Roots. Deze zijn gemaakt van gevlochten kimber LS kabels met een mantel erom heen vanwege de veiligheidseisen. Heb ze al lang inmiddels veel duurder geworden. Edited 5 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 6 hours ago, pjotr27 said: Ik heb nog enige tientallen meter van deze Neopreen H07rn-f hier liggen. Wel is de dikte 3* 1.5mm dus niet overal voor geschikt. Wie een stukje wil om te testen, kom maar ophalen (Hoogeveen). 3x1.5mm² is niet echt dik hoor en zou wat mij betreft de minimale aderdikte zijn voor een stroom kabel, ik zou zelf s nog een voorkeur geven aan 3x2.5mm²Wel vraag ik me af hoe een kabel te dik kan zijn en daar door niet overal geschikt voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 13 minutes ago, kappa7 said: 3x1.5mm² is niet echt dik hoor en zou wat mij betreft de minimale aderdikte zijn voor een stroom kabel, ik zou zelf s nog een voorkeur geven aan 3x2.5mm²Wel vraag ik me af hoe een kabel te dik kan zijn en daar door niet overal geschikt voor. Klopt helemaal, aan de andere kant heb ik ooit wel eens met 47labs draad een stroomkabel gemaakt en dat is nog dunner... De andere kant (erg dik) is lastig te verklaren, maar klinkt zeker niet altijd beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 1 hour ago Report Share Posted 1 hour ago 3 hours ago, carl said: Op de Ayre Phono en de Conrad Johnson 17 LS zitten Russ Andrews kabels Roots. Deze zijn gemaakt van gevlochten kimber LS kabels met een mantel erom heen vanwege de veiligheidseisen. Heb ze al lang inmiddels veel duurder geworden. Okay, en waar halen die hun stroom vandaan...Gaan die rechtstreeks in de muur of stekkerblok...Is er randaarde aanwezig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts