thingman Posted 27 mei Report Share Posted 27 mei 1 hour ago, carl said: Bij oorlog wordt er helaas altijd alles ingezet wat beschikbaar is Jack. Ow, is dat echt? Wat een revolutionair inzicht. (zeg dan tenminste niks...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted dinsdag om 15:38 Author Report Share Posted dinsdag om 15:38 Als alle mensen zo behoudend waren als jij droegen we nog berenvellen Toine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinyl_Fuchs Posted woensdag om 01:52 Report Share Posted woensdag om 01:52 "Spelen voor het Volk": de domme en de luie welteverstaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted woensdag om 08:08 Report Share Posted woensdag om 08:08 16 hours ago, carl said: Als alle mensen zo behoudend waren als jij droegen we nog berenvellen Toine Als alle mensen zo "vooruitstrevend" waren als jij bestond deze wereld niet meer, Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted woensdag om 08:10 Report Share Posted woensdag om 08:10 6 hours ago, Vinyl_Fuchs said: "Spelen voor het Volk": de domme en de luie welteverstaan. +1 En voor hen die altijd al onder de indruk zijn geweest van dingen die ze niet begrijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted woensdag om 12:08 Report Share Posted woensdag om 12:08 (edited) Er is al eerder op gewezen door mij en wellicht volledig overbodig voor de AI en Chat CPT voorstanders. Krantenartikel AI Voor mij als scepticus wat betreft deze technologieën blijf ik argwanend tegenover de mensen die het gebruiken voor hun hobby of uit gemakzucht. Ik ben wel positief, maar ook nog steeds enigzins argwanend en waakzaam voor het gebruik voor bedrijfstakken, zoals de gezondheidszorg en Defensie. Ik maak mij als consument dus druk over het verbruik van energie, die AI en Chat CPT nodig hebben en wij als consument de rekening voor gepresenteerd krijg en wij dat betalen. Ik ben ook voor hele strenge regels en wetten voor het gebruik en toepassen bij bedrijven. Voor de consument mag het wat mij betreft compleet achter de betaalmuur, waar je vet voor betaal bij elke vraag of gebruik ervan. Edited woensdag om 12:10 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted woensdag om 12:17 Report Share Posted woensdag om 12:17 20 hours ago, carl said: Als alle mensen zo behoudend waren als jij droegen we nog berenvellen Toine Haha, er zijn nog vele mensen die een soort berenvel dragen. Zij zien altijd beren op de weg. Daar is niets mis mee, denk ik dan. Ik zie net zoals Toine gevaren en nutteloos gebruik van AI en Chat CPT door de mensen. En kan mij daar ook aan ergeren. Het gebruik van zulke tools voor "just for fun" is nutteloos en maakt de vraagsteller lui en gemakzuchtig. Bovendien is het ook nutteloos, want verder onderzoek of kennis vergaren stopt dan. Immers, AI en Chat CPT hebben hét antwoord !! Voor audio is het mijn inziens dus totaal overbodig en oninteressant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 13:23 Author Report Share Posted woensdag om 13:23 (edited) 1 hour ago, audiofreak said: Haha, er zijn nog vele mensen die een soort berenvel dragen. Zij zien altijd beren op de weg. Daar is niets mis mee, denk ik dan. Ik zie net zoals Toine gevaren en nutteloos gebruik van AI en Chat CPT door de mensen. En kan mij daar ook aan ergeren. Het gebruik van zulke tools voor "just for fun" is nutteloos en maakt de vraagsteller lui en gemakzuchtig. Bovendien is het ook nutteloos, want verder onderzoek of kennis vergaren stopt dan. Immers, AI en Chat CPT hebben hét antwoord !! Voor audio is het mijn inziens dus totaal overbodig en oninteressant. Niemand verplicht je deze of andere nieuwe technieken te gebruiken Onno. In zijn algemeenheid kan je wel zeggen dat nieuwe technieken altijd overgenomen worden als ze meerwaarde hebben. Dat je met alle (!) technieken met verstand moet omgaan is verder evident. Als je Chat gebruikte net als ik, had je trouwens al lang gevraagd wat hun verdienmodel was. Een van de eerste dingen die ik heb gevraagd (echt waar). Edited woensdag om 13:38 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 13:36 Author Report Share Posted woensdag om 13:36 5 hours ago, thingman said: En voor hen die altijd al onder de indruk zijn geweest van dingen die ze niet begrijpen. Wat me bij jou altijd opvalt Toine is dat als mensen andere inzichten hebben dan jij, je het al snel gaat zoeken in beledigen. Als jij zo slim was als jezelf denkt was je allang ergens komen bovendrijven. Wetende dat dit niet het geval is, trek ik me van jou werkelijk geen zak aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted woensdag om 13:48 Report Share Posted woensdag om 13:48 Het wordt wat ongezelliger HEAR..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted woensdag om 13:51 Report Share Posted woensdag om 13:51 12 minutes ago, carl said: Niemand verplicht je deze of andere nieuwe technieken te gebruiken Onno. In zijn algemeenheid kan je wel zeggen dat nieuwe technieken altijd overgenomen worden als ze meerwaarde hebben. Dat je met alle (!) technieken met verstand moet omgaan is verder evident. Als je Chat gebruikte net als ik, had je trouwens al lang gevraagd wat hun verdienmodel was. 1- Dat moest er nog bijkomen dat je verplicht werd om het te gebruiken. 2- ik snap de meerwaarde voor de bedrijven. Maar niet voor de consument of leerling in dit beginstadium. 3- Ik weiger het ook. Ik zie de meerwaarde er niet in voor de consument. Om mij heen zie ik dat het gebruikt wordt als een nieuw speeltje en dat bedoelde ik ook met " Just for fun". Dat veroordeel ik. 4- ik hoef helemaal niet te weten wat het verdienmodel op dit moment is. Hoe jij het gebruikt is jou zaak, maar ik denk er het mijne van. Ik zie nu wel dat AI en Chat CPT "in de leer" is en dat zie jij of wil jij (niet) zo zien. Door er gebruik van te maken, ontfutselen je van alles zonder dat je het doorheb. Maar dat is jouw keuze. Immers, niets is gratis bij dit soort technologieën. Je maakt er gebruik van aan de voorzijde en van de achterzijde zie jij niets waar ze meekijken in jouw p c, laptop, tablet, mobiel. 5- Daarom voor mij redenen genoeg om er niets mee te doen. 6- de zoon van een goede vriendin onderzoekt AI en Chat CPT op alle fronten. En wat hij eruit vergaart is niet best voor jou als gebruiker en voor de mensen en mensheid in zijn algemeenheid. 7- Vraag aan jou Carl, waarom ga je niet in op het krantenartikel? Ik heb nu meerdere keren in fit draadje iets erover gezegd en al eerder meerdere links aangedragen over de energie en de belasting milieu. Zou voor jou toch juist iets moeten zijn wat interessant is vanuit je eigen vakgebied. Daar hoor ik je helemaal niet over. Nu ook weer niet. Ik vind dat opmerkelijk van je. Alsof je je ogen ervoor sluit. Jammer!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted woensdag om 14:06 Report Share Posted woensdag om 14:06 3 minutes ago, René N. said: Het wordt wat ongezelliger HEAR..... Nee hoor. Het zijn gewoon (scherpe) meningen en gedachtengangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 14:18 Author Report Share Posted woensdag om 14:18 (edited) Als zo’n nieuwe techniek op de markt komt lees ik er een tijdje van alles over Onno. Natuurlijk maak ik me zorgen over de energiekant, informatiekant en noem maar op. Maar om een goed oordeel te krijgen moet je alle voordelen en nadelen goed tegenover elkaar kunnen zetten. Misschien wegen de voordelen dan wel ruimschoots op tegen de nadelen. Dat is volgens mij niet zo makkelijk te doen. Alle respect voor de zoon van je vriendin, maar ik wil dit soort studies wel zien van een onderzoeksinstituut. Het is inderdaad zo dat door dat hele internetgebeuren steeds meer informatie over mensen beschikbaar is. De vraag is, of die informatie nu zoveel over mensen zegt en of “big brother” er zoveel mee kan. Om zwart geld tegen te gaan moesten indertijd transacties in NL boven de 10.000 cash gemeld worden. Dat blijken er in de praktijk dus zoveel te zijn dat een belastingdienst gewoonweg de capaciteit niet heeft om dat te behandelen. Ik weet van een hifi zaak dat als iemand voor 20.000 cash wilde afrekenen ze dat met twee betalingen deden. Dan hoefden ze niet te melden. En als je vlak bij de grens woont koop je je dure hifi of meubels gewoon in Duitsland of België. Overigens kreeg ik van mijn bank onlangs weer een aantal financiële vragen. Je hebt ze maar te beantwoorden anders zeggen ze gewoon de rekening op. Ik heb eens een klacht ingediend over een bank. De vragen die ze stelden stonden gewoon in de openbare registers (ik moest ze ook opzoeken). Ik heb gezegd dat ze daar maar eerst naar toe moesten gaan. Edited woensdag om 14:37 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 14:30 Author Report Share Posted woensdag om 14:30 38 minutes ago, René N. said: Het wordt wat ongezelliger HEAR..... Het was uit mijn hart gegrepen René. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted woensdag om 14:55 Report Share Posted woensdag om 14:55 Met respect voor jou, Carl, maar je antwoordt is i.m.o. weer half. Als je echt zorgen zou maken over de schade aan het mileu en aan de energiekosten, dan zou je als consument juist NIET AI en Chat CPT gaan gebruiken voor de hobby (just for fun). Dan zou je gewoon je zoektocht doen via een zoekmachine op internet. Dat verbruikt heel veel minder energie dan AI en Chat CPT. Het hele energiecapaciteut in Nederland is (nog) niet ingericht opAI en Chat CPT. Als hé het gebruikt, dan kan er 1 consument minder niet aangesloten worden. Ook bedrijven hebben er last van, weet ik uit betrouwbare bron. Kunnen niet uitbreiden vanwege het energie tekort in Nederland. Dan een voorbeeld te geven over zwart geld. Tja, daar kan ik echt niets mee. Zwart geld zal er altijd blijven, ook op een bankrekening in het buitenland met crypto bijvoorbeeld. Dat zal men nooit kunnen tackelen. Die zoon van die vriendin werkt bij zo'n onderzoekbureau. Voor onder andere zijn studie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 15:16 Author Report Share Posted woensdag om 15:16 Wie zegt jouw dat ik Chat veel voor mijn hobby gebruik Onno. Dat is alleen maar sporadisch - was ook om er even mee te experimenteren. Ik heb trouwens net een juridische procedure achter me. Ik wilde dat mijn opponent het probleem had voorgelegd aan Chat. Had mij tijd en moeite bespaard. Hem behoorlijk stevig geld want ik kreeg (natuurlijk) twee keer gelijk bij de rechter. Crypto heb ik verder geen verstand van. En over energieverspilling gesproken kan Crypto er trouwens ook wat van. Zwart geld hebben ze volgens mij toch aardig terug gebracht voor de gewone mens. Waarvoor denken je dat de prijzen bij de horeca zo omhoog zijn gegaan? Laat vooral van de zoon van je vriendin horen - erg leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted woensdag om 16:42 Report Share Posted woensdag om 16:42 3 hours ago, carl said: Wat me bij jou altijd opvalt Toine is dat als mensen andere inzichten hebben dan jij, je het al snel gaat zoeken in beledigen. Als jij zo slim was als jezelf denkt was je allang ergens komen bovendrijven. Wetende dat dit niet het geval is, trek ik me van jou werkelijk geen zak aan. Ja, ik weet ook niet precies wie er nou over berenvellen begon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted woensdag om 17:11 Report Share Posted woensdag om 17:11 Ik ga binnenkort persoonlijk naar Carl, om hem er eens even flink van langs te geven. Ai, jai, jai! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted woensdag om 17:15 Report Share Posted woensdag om 17:15 Had ik al verteld, dat ik sinds kort een vast bovengebit heb op vier implantaten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted woensdag om 17:36 Report Share Posted woensdag om 17:36 2 hours ago, carl said: want ik kreeg (natuurlijk) twee keer gelijk bij de rechter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 18:08 Author Report Share Posted woensdag om 18:08 1 hour ago, thingman said: Ja, ik weet ook niet precies wie er nou over berenvellen begon... Zullen we de zaak maar gezellig houden voor anderen Toine. Ik wil geen problemen krijgen met Jongensdroom en zijn implantaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted woensdag om 18:47 Author Report Share Posted woensdag om 18:47 1 hour ago, WanFie said: Ik was wel heel zeker van mijn zaak Hans. Zowel op basis van juridische argumenten als op basis van inhoudelijke. Meer gelijk kan je niet krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted woensdag om 19:25 Report Share Posted woensdag om 19:25 Je gaat nu over op zelfverheerlijking Carl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted woensdag om 20:01 Report Share Posted woensdag om 20:01 "Nieuwe technologieën als AI zijn daar volgens Agema belangrijk bij, omdat de inzet ervan het personeelstekort in de zorg kan verminderen." https://nos.nl/artikel/2569020-ministers-heinen-en-agema-leggen-ruzie-bij-weg-vrij-voor-zorgakkoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted woensdag om 20:43 Report Share Posted woensdag om 20:43 1 hour ago, carl said: Ik was wel heel zeker van mijn zaak Hans. Zowel op basis van juridische argumenten als op basis van inhoudelijke. Meer gelijk kan je niet krijgen. Wat heeft dat met Chat GPT te maken @carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts