SpaceJS Posted gisteren om 22:56 Report Share Posted gisteren om 22:56 spotify zou ik nooit gebruiken maar voor Qobuz or Tidal zou ik op zijn minst een goede DAC gebruiken met een serieuze voeding. Naar mijn mening is de DAC zelfs belangrijker dan de streamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 19 hours ago Report Share Posted 19 hours ago 6 hours ago, Roots said: Er is hier werkelijk niemand die een Schiit wil Jack, zelfs niet na al die jaren reclame voor dat merk. Ik hoef geen reclame te maken Roots. Het merk verkoopt zich zelf wel. Metrum kan nog wel wat hulp gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 hours ago Report Share Posted 18 hours ago 5 hours ago, SpaceJS said: spotify zou ik nooit gebruiken maar voor Qobuz or Tidal zou ik op zijn minst een goede DAC gebruiken met een serieuze voeding. Naar mijn mening is de DAC zelfs belangrijker dan de streamer. Als het om muziek ontdekken gaat, vind de keuzes van Spotify beter dan Qobuz; Ik wissel af en toe van streaming dienst. Mijn installatie is niet gevoelig voor stroom en voedingen. Gewoon goed, is daar goed genoeg. Geen omkijken naar. Ik hoor kleine verschilletjes, tussen de ladder dac's die ik hier gebruikt. De ene heeft een 1 dac chip per kanaal de andere 4. De signaturen van het geluid zijn praktisch hetzelfde. Hi-res hoeft voor mij niet meer. Ik ben een beetje klaar mee met die hype. De meeste muziek voor het jaar 2000 is 16 bit las ik laatst ergens, ook de verschillen tussen streamingdiensten vonden ze klein. Wat ik verder jammer vind is het geremaster van bestaande muziek. Zelden klinkt het beter dan de originele versie op CD vind ik. Bij streaming moet je maar afwachten wat je krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 hours ago Report Share Posted 18 hours ago 7 hours ago, pjotr27 said: Hoe hoog leg je de lat? Als ik zag vanmiddag hoe verandering van alleen al een kabeltje veel invloed heeft op het geluid zal ik niet snel een dac kopen met zo’n los adaptertje voor de stroom… mijn ervaringen zijn niet best met dat soort stroomvoorzieningen… Voor rond €1000 koop je bij diverse merken al een boven gemiddelde dac met een fraaie ingebouwde voeding. Onder dat bedrag zijn er een aantal met een wissel stroom "muurwrat" daar heeft verdere upgrade m.i. weinig zin. Anders kan dat zijn bij kleine gelijkstroom adaptertjes/wratjes. Maar de meeste muziek liefhebbers hier, zullen dat soort apparatuur waarschijnlijk niet eens gebruiken. Maar hoe hoog leg je de lat? goeie vraag. Ik kijk allang niet meer alleen naar techniek en (streaming) diensten. Maar als ik op een gegeven ogenblik muziek ontdekt heb, wil ik daar een zo goed mogelijk klinkende versie van. Soms een LP, soms een CD en soms klinkt streaming goed genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpaceJS Posted 16 hours ago Report Share Posted 16 hours ago 2 hours ago, Tubejack said: Als het om muziek ontdekken gaat, vind de keuzes van Spotify beter dan Qobuz; Ik wissel af en toe van streaming dienst. Mijn installatie is niet gevoelig voor stroom en voedingen. Gewoon goed, is daar goed genoeg. Geen omkijken naar. Ik hoor kleine verschilletjes, tussen de ladder dac's die ik hier gebruikt. De ene heeft een 1 dac chip per kanaal de andere 4. De signaturen van het geluid zijn praktisch hetzelfde. Hi-res hoeft voor mij niet meer. Ik ben een beetje klaar mee met die hype. De meeste muziek voor het jaar 2000 is 16 bit las ik laatst ergens, ook de verschillen tussen streamingdiensten vonden ze klein. Wat ik verder jammer vind is het geremaster van bestaande muziek. Zelden klinkt het beter dan de originele versie op CD vind ik. Bij streaming moet je maar afwachten wat je krijgt. ik gebruik de streaming diensten eigenlijk niet voor het ontdekken van muziek en het hoeft voor mij ook geen Hires te zijn, wel wil ik tenminste CD kwaliteit en inderderdaad , veel van die remasters zijn niets alhoewel ik in de rock muziek ook wel goeie tegen kom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 hours ago Report Share Posted 16 hours ago (edited) Ik heb anderhalf jaar geleden voor de Teac UD701n gekozen. Die heeft alles in een. Dus... incl 4 lineaire voedingen, streamer, DAC én voorversterker. Ik ben heel blij met het ding, ondanks ik alleen de DAC gebruik. met de voedingen natuurlijk. Maar ja... geen high-end merk natuurlijk. Maar stop je vrijwel hetzelfde ding in een kastje met Esoteric er op, dan is het plotseling wél high-end. Edited 16 hours ago by WanFie Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 15 hours ago Report Share Posted 15 hours ago 1 hour ago, WanFie said: Ik heb anderhalf jaar geleden voor de Teac UD701n gekozen. Die heeft alles in een. Dus... incl 4 lineaire voedingen, streamer, DAC én voorversterker. Ik ben heel blij met het ding, ondanks ik alleen de DAC gebruik. met de voedingen natuurlijk. Maar ja... geen high-end merk natuurlijk. Maar stop je vrijwel hetzelfde ding in een kastje met Esoteric er op, dan is het plotseling wél high-end. Kom hem binnenkort wel beluisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 hours ago Report Share Posted 13 hours ago (edited) 5 hours ago, Tubejack said: Ik kijk allang niet meer alleen naar techniek en (streaming) diensten. Maar als ik op een gegeven ogenblik muziek ontdekt heb, wil ik daar een zo goed mogelijk klinkende versie van. Soms een LP, soms een CD en soms klinkt streaming goed genoeg. Ik denk dat dit wel een goede insteek is Jack. Dat hele gedoe van remastering trekt me verder helemaal niet. Edited 13 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago 6 hours ago, WanFie said: Ik heb anderhalf jaar geleden voor de Teac UD701n gekozen. Die heeft alles in een. Dus... incl 4 lineaire voedingen, streamer, DAC én voorversterker. Ik ben heel blij met het ding, ondanks ik alleen de DAC gebruik. met de voedingen natuurlijk. Maar ja... geen high-end merk natuurlijk. Maar stop je vrijwel hetzelfde ding in een kastje met Esoteric er op, dan is het plotseling wél high-end. Mooi ding Hans. Hier 8 lineaire voedingen. De spanning komt wel uit één transformator. Geen high-end, dan moet je de duurdere versies hebben. Maar het klinkt mooi en is gemaakt voor 7x24 gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 hours ago Report Share Posted 9 hours ago Ach... ik kocht bij Ali een USB SD cardreader. Daar bleek behalve wat USB aansluitingen ook een 3,5 mm analoge aansluiting op te zitten. Dus incl. een DAC en een ADC. Voor €4,60. Maw, veel geld hoeft het niet meer te kosten. Ik heb maar niet geprobeerd hoe dat klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 7 hours ago Report Share Posted 7 hours ago 1 hour ago, WanFie said: Ach... ik kocht bij Ali een USB SD cardreader. Daar bleek behalve wat USB aansluitingen ook een 3,5 mm analoge aansluiting op te zitten. Dus incl. een DAC en een ADC. Voor €4,60. Maw, veel geld hoeft het niet meer te kosten. Ik heb maar niet geprobeerd hoe dat klinkt. Het is een wonder, voor zo weinig geld Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 hours ago Report Share Posted 7 hours ago En nog heel mooi afgewerkt ook. In een aluminium behuizing. Dit ding dus: Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 hours ago Report Share Posted 6 hours ago Voor een digitale sukkel als ik, wat kan je hiermee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 6 hours ago Report Share Posted 6 hours ago Was die met gratis verzending Hans? Grey Fox 8 in 1 USB Hub - USB Splitter 2.0/3.0 - USB C Type - Micro TF/SD Kaarlezer -... | bol Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 hours ago Report Share Posted 6 hours ago (edited) 27 minutes ago, Roots said: Was die met gratis verzending Hans? Grey Fox 8 in 1 USB Hub - USB Splitter 2.0/3.0 - USB C Type - Micro TF/SD Kaarlezer -... | bol Inderdaad hetzelfde ding. Wanneer je bij AliExpress Choice kiest, heb je gratis verzendkosten wanneer je meer dan voor € 10,- besteld. En dat valt niet altijd mee. Ik had een tas voor mijn laptop besteld voor maar liefst € 6,27. Toen moest er iets bij om aan die € 10,- te komen. Nou zat er op mijn nieuwe laptop geen SD kaart lezer, daarom dit ding er maar bij besteld. Nou bleek de tas niet leverbaar en moest ik nog een andere bestellen, nu voor € 11,70. Edited 6 hours ago by WanFie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 hours ago Report Share Posted 6 hours ago 34 minutes ago, carl said: Voor een digitale sukkel als ik, wat kan je hiermee? SD kaarten lezen en schrijven, USB apparaten en een koptelefoon aansluiten. Eigenlijk een uitbreiding van de aansluitingen op je laptop. Die worden steeds platter en met minder aansluitingen uitgerust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago 53 minutes ago, WanFie said: Wanneer je bij AliExpress Choice kiest, heb je gratis verzendkosten wanneer je meer dan voor € 10,- besteld. En dat valt niet altijd mee. Ik had een tas voor mijn laptop besteld voor maar liefst € 6,27. Toen moest er iets bij om aan die € 10,- te komen. Nou zat er op mijn nieuwe laptop geen SD kaart lezer, daarom dit ding er maar bij besteld. Nou bleek de tas niet leverbaar en moest ik nog een andere bestellen, nu voor € 11,70. Bizarre wereld.... Moet georderpicked worden en gecheckt worden (oh nee, ik loop achter, alles gaat geautomatiseerd...), ingepakt en dan komen de transportkosten er (voor Ali) nog bij. Moet er niets verdiend worden dan? Ik begrijp het écht niet hoor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 5 hours ago Report Share Posted 5 hours ago Ja het is echt bizar...Als je 1 artikel besteld krijg je 8 mails. Bestelling ontvangen, bestelling verzonden, bestelling op luchthaven, bestelling douane gepasseerd, bestelling land van oorsprong verlaten, bestelling is in land van bestemming....Daarna krijg je er nog 2 van PostNL....Alles gaat perfect. Ik heb het laten zien toch? Hier gaan die artikelen 4x over de kop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago 37 minutes ago, René N. said: Bizarre wereld.... Moet georderpicked worden en gecheckt worden (oh nee, ik loop achter, alles gaat geautomatiseerd...), ingepakt en dan komen de transportkosten er (voor Ali) nog bij. Moet er niets verdiend worden dan? Ik begrijp het écht niet hoor.... Ik vind het eigenlijk triest. Als ik een klein pakje wil versturen ben ik het ook kwijt in Nederland. Geeft PostNL dan zoveel korting? Het wordt tijd dat hier een flinke heffing op gaat komen…veel van dit soort artikelen leven niet langer als een paar weken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago Beetje overdreven...Zelfs de IPhone komt uit china, Pc moederborden, beeldkaarten ect. Zelfs het dashboard uit je Mercedes of BMW komt uit China. Toen PostNL het zo druk had paar weken geleden kregen de grote jongens voorrang en daar zat Alie ook bij. Het is raar maar waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago 5 minutes ago, Roots said: Beetje overdreven...Zelfs de IPhone komt uit china, Pc moederborden, beeldkaarten ect. Zelfs het dashboard uit je Mercedes of BMW komt uit China. Toen PostNL het zo druk had paar weken geleden kregen de grote jongens voorrang en daar zat Alie ook bij. Het is raar maar waar. Klopt en het pakje wat ik verkocht aan een forumgenoot was 2 weken onderweg en kostte ook nog bijna 9 euro aan verzendkosten. Natuurlijk ontkomen we niet aan spullen uit China, maar ik ben wel van eerlijke concurrentie en die is ver te zoeken met alle gesponsorde aliepakketjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roots Posted 4 hours ago Report Share Posted 4 hours ago Ik ben het helemaal met je eens...Die eerlijk concurrentie zit hem vooral niet in China kopen of laten maken...Maar maar hoe dan wel? Philips laat zijn TV's tegenwoordig in China maken incl B&W geluidssysteem. Op mijn B&W VM1 surround staat made in China, mijn Rotel RMB1075. Philips Senseo is verkocht aan China. Half de Rotterdamse haven is al in Chinese handen. Zelfs afvalverwerker van Gansewinkel is in ...En ga maar door. Maar....Ik ben geen dief van eigen portemonnee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 hours ago Report Share Posted 3 hours ago (edited) Van Gansewinkel hadden we wel mee te maken als milieu Roots. Ik doe verder niet met die Alie wereld mee - wel zo plezierig. Edited 3 hours ago by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 3 hours ago Report Share Posted 3 hours ago 2 hours ago, René N. said: Bizarre wereld.... Moet georderpicked worden en gecheckt worden (oh nee, ik loop achter, alles gaat geautomatiseerd...), ingepakt en dan komen de transportkosten er (voor Ali) nog bij. Moet er niets verdiend worden dan? Ik begrijp het écht niet hoor.... De Chinese overheid gooit hier miljarden tegenaan, alles is dik gesubsidieerd en de gemiddelde sukkel in Nederland die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten trapt er in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjotr27 Posted 2 hours ago Report Share Posted 2 hours ago 1 hour ago, Roots said: Ik ben het helemaal met je eens...Die eerlijk concurrentie zit hem vooral niet in China kopen of laten maken...Maar maar hoe dan wel? Philips laat zijn TV's tegenwoordig in China maken incl B&W geluidssysteem. Op mijn B&W VM1 surround staat made in China, mijn Rotel RMB1075. Philips Senseo is verkocht aan China. Half de Rotterdamse haven is al in Chinese handen. Zelfs afvalverwerker van Gansewinkel is in ...En ga maar door. Maar....Ik ben geen dief van eigen portemonnee. De laatste zin betwijfel ik, goedkoop is duurkoop.. als ik simpelweg kijk naar spullen uit die grote keten die in alle winkelcentra zit, het gaat een week of paar weken mee en je kan weer nieuw kopen. Ga dan naar eens tellen wat het je kost. Vroeger zat ik in de schoenen wereld en mijn ervaring was dat een paar goede schoenen duur waren, maar lang mee gingen en gerepareerd konden worden. Dat was als je dat over 5 jaar bekeek heel wat voordeliger (en beter voor je voeten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts