Jump to content

Uitnodiging vergelijk klassieke draaitafels


carl
 Share

Recommended Posts

Mijn dag begon bij Groovy. Ik was daar om 9:30 uur en heb na een kop koffie zijn open baffles kunnen beluisteren. Met de EMT draaitafel en later met Bluetooth streaming. De draaitafel "won" hier royaal. Die grote Philips luidsprekers doen het in de open baffles van Groovy prima. Ze klinken mooi homogeen en het laag vond ik ook erg goed. Op de spectrum analyzer op mijn telefoon zag ik zelfs af en toe 40 Hz langskomen.

 

Dan door naar Hoek van Holland. Met 100 km/u is dat vanuit Tilburg meer dan 1:15 uur. Omdat de meeste bezoekers in de koffiekamer zaten, kon ik even een rustige indruk van de set krijgen. Het heese karrakter bleek aan het inspelen van de luidsprekers te liggen. Volgens Marco was dit eerder veel erger geweest, nu viel het af en toe op en dan nog vooral met stemmen. Bij instrumentale muziek had ik er geen last van. Qua akoestiek viel me dat de ronde ramen het stereobeeld echt wel moeten vertekenen. Marco zette namelijk een plaat op de Micro Seiki (achter de linker luidspreker). Ik hoorde hem echter duidelijk en scherp afgetekend linksachter me. Net of het raam open stond en Marco buiten stond.

 

Van de draaitafels vond ik bij alle drie goede eigenschappen. Het laag van de Thorens vond ik in combinatie met de set het best uit de verf komen. De Micro Seiki blonk voor mij uit in ruimtelijkheid en verfijning. De Garrard was het meest dynamisch.

 

Maar wanneer ze iets voor hebben, hebben ze ook wat tegen. Ten opzichte van de andere dan. De Thorens is een allemansvriendje. Niet vermoeiend en het rustigst klinkend. Een boek lezen wanneer deze draaitafel muziek maakt, zou ik best kunnen. De Micro Seiki was in het laag wat rommeliger. Ik herkende laagklinkende instrumenten minder goed en het leek op sommige frequenties soms wat luider te gaan. Iets minder controle denk ik. De Garrard vond ik het minst presteren. Deze was erg terughoudend in het laag en ruimtelijkheid en homogeniteit waren wat minder.

 

Maar natuurlijk wél in deze combinatie. We hebben niet alleen drie draaitafels vergeleken, maar ook de bijbehorende armen en elementen. En dan alle drie verschillende opstelling, bekabeling en phonovoortrap. Wat betreft de phonovoortrap is het MM element van de Thorens is dan in het voordeel omdat dit minder versterkt hoeft te worden.

 

En dan is het leuk om iedereen na 2 jaar weer eens te zien en te spreken. De heerlijke appeltaart van Carl de lekkere koffie en gezelligheid smaakten ook naar meer.

 

Allemaal bedankt en tot de volgende keer.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ook ik zal mijn bijdrage leveren over deze meer dan geslaagde dag in Hoek van Holland.

 

Het idee van een vergelijk van platenspelers sprak mij enorm aan. Al veel platenspelers hebben hier de revue gepasseerd en misschien schop ik tegen zere benen maar voor mij is een Dual mijn speler van keuze.

 

Met name de 1019, 1229 en de 731Q, deze laatste gebruik ik zo af en toe als ik thuis naar vinyl wil luisteren.

 

Maar dit alles is voor een andere discussie.

 

Toen bleek dat Ivan10 echt om de hoek bij mij woonde leek het mij leuk om samen op te reizen. Het is tenslotte zo’n 1,5u dus dat is het vaak gezelliger met meerdere dan alleen. Zeker toen ik hoorde dat hij anders met al zijn spullen met de trein moest.

 

Om 10.30 Ivan opgepikt bij het station in Heerhugowaard en gelukkig waren de A9 en A4 filevrij.

 

Ivan is prima gezelschap en er was genoeg gesprekstof dus voor dat we het wisten waren we in Hoek van Holland.

 

Ik bleek slechts 3 van de overige aanwezigen te kennen, Cock, Marco en Finyl_Fuchs.

 

Eerst even wat rondgelopen en de diverse kamers bewonderd. Ik was hier al eens eerder geweest op uitnodiging van Cock en Marco om te komen luisteren naar de Harmonizers waarover ik mij nogal kritisch had uitgelaten. Dat is zoals ze zo mooi in Engeland zeggen inmiddels “water under the bridge” en de uitkomst was “I stand corrected”.

 

Ook Cock kon zich deze eerste ontmoeting nog herinneren, inmiddels al wat jaren geleden, gelukkig konden we er beiden met een glimlach op terugkijken.

 

Koffie!

 

Na de reis eerst maar even koffie met een stuk heerlijk zelfgemaakt appelgebak. Hulde aan Ellie voor haar bakkunsten!

 

Prima gesprekken overal en leuk om dat allemaal aan te mogen horen, je hoort zo nog eens wat waar je anders niet bij stil zou staan. De gesprekken waren voornamelijk audio gerelateerd, soms ook niet en vandaar mijn bijdrage, op verzoek, over een Waterontharder ergens anders op dit forum.

 

Tijdens de eerste luistersessie werd mij duidelijk dat iedereen op zijn eigen manier de muziek beleeft. Dus ook op zijn manier de weergave van elke set ervaart. Smaken verschillen weten we en dat werd ook nu weer een punt van discussie. Wat de één prettig vond in een set was voor de ander juist een afknapper.

 

Ik heb iig. prima genoten van die eerste luistersessie!

 

Pauze en tijd voor koffie met, wederom, gebak.

 

Ook nu weer enorm interessante gesprekken en discussies in de koffiekamer.

 

Ook de Cock zat op zijn praatstoel, ook al kon ik er ook wat van vond hij.

 

Met name de discussie over stereo of mono was erg interessant. Zelf ben ik nog steeds behoorlijk onder de indruk van de Philips High-Q, een mono radio met een stereo tintje uit de jaren ’50.

 

Voor mensen die hierover wat meer willen lezen: De HiQGN (Highest Quality Groep Nederland).

 

Cock ging dieper in op het aspect Mono en is van mening dat een goed gebouwde mono versterker beter klinkt dan stereo. Ik deel deze mening zeker, ik vindt dat wij het ons zelf enorm moeilijk hebben gemaakt met het nastreven van de “perfecte” stereo weergave. Want ondanks dat we twee oren hebben luisteren we toch gewoon in mono?

 

Maar ja, als iedereen dit gaat vinden dan stort de hele audio markt in.

 

De andere luistersessie(s) heb ik aan mij voorbij laten gaan omdat de gesprekken in de koffiekamer veels te leuk waren om te missen.

 

Op mijn brutale vraag aan Cock of ik niets eens een setje Harmonizers mocht proberen in mij eigen set kwam een positief antwoord en zelfs een uitnodiging om eens bij hem te komen luisteren. Beiden gaan binnenkort een vervolg krijgen.

 

Toen ik bij thuiskomst mijn vrouw vertelde dat de Harmonizers kwamen logeren reageerde ook mijn vrouw enthousiast. Ook zij weet van mijn verlangen deze eens thuis te proberen en wat voor indruk ze op mij gemaakt hebben. Dat ze het hele verhaal van de Harmonizers nog wist, voor haar is het belangrijk dat het “goed klinkt” en verder zal het haar worst zijn. Mits er een afstandsbediening aan zit!

 

Al met al enorm genoten van alles wat er deze dag voorbij gekomen is.

 

Dank aan de initiatiefnemer van deze dag, Marco die alles in goede banen heeft geleid, zijn ruimtes tot onze beschikking heeft gesteld en aan alle aanwezigen voor de prima sfeer!

Edited by i2Paq
Link to comment
Share on other sites

Had maar gezegd Norman dan had ik ook mijn Dual 1219 (lijkt erg op de Dual 1229) meegenomen. Heeft mij trouw gediend op mijn studentenkamer en stond de laatste jaren bij mijn dochter. Ze krijgt nu mijn TD 320 die vervangen is door de TD 321 die jullie hebben gehoord. 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, carl said:

Had maar gezegd Norman dan had ik ook mijn Dual 1219 (lijkt erg op de Dual 1229) meegenomen. Heeft mij trouw gediend op mijn studentenkamer en stond de laatste jaren bij mijn dochter. Ze krijgt nu mijn TD 320 die vervangen is door de TD 321 die jullie hebben gehoord. 

Je zei gisteren al zoiets. Ben benieuwd wat de anderen er van gevonden zouden hebben in vergelijk met de gebruikte 3 spelers 🙂

Edited by i2Paq
Link to comment
Share on other sites

Er komt nog wel een keer een geschikt moment Norman. Ik vond de automaat wel erg lawaaiig. Maar als die ontkoppelde klonk de platenspeler wel weer erg goed. Voordeel was ook wel dat je bij het vrijen niet hoefde op te staan. Wat doe je anders op die leeftijd dan vrijen en drinken en soms hard studeren. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Gelijk meer gespreksstof toch René. 
 

Overigens nog even een reactie op een opmerking van Marco. Ik zeg niet hij goedkope LS moet gaan verkopen. Als ik zo in mijn omgeving kijk willen mensen in ieder geval niet zo’n ongelooflijk grote LS. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • Members
1 hour ago, carl said:

[...]
 

Overigens nog even een reactie op een opmerking van Marco. Ik zeg niet hij goedkope LS moet gaan verkopen. Als ik zo in mijn omgeving kijk willen mensen in ieder geval niet zo’n ongelooflijk grote LS. 

En die in mijn kantoor vond je groot? 35x35x60 cm? Ok, er moet nog een voetje onder, wat ze uiteindelijk een meter hoog maken, maar dat valt bij mij toch echt bijna onder de mini-monitoren...

 

Hebben die mensen in jouw omgeving trouwens ook allemaal kleine lampjes, kastjes en plantjes staan, of mogen die ineens weer wel 2 meter hoog zijn? En die 8 tot 10 persoons eettafel terwijl ze vaak met zijn 2-en wonen? Dat kan allemaal wel, want kijk eens, wij hebben geld!  Maar een luidspreker? Nee, die mag je niet zien! Waarom kon dat vroeger nou toch wel... Rare wereld!

 

Anyway, gisteren, liep allemaal prima. Ik had er natuurlijk alleen weer geen rekening mee gehouden dat bijna niemand mijn espresso apparaat kan bedienen, dus werd ik eigenlijk al direct omgedoopt tot koffie juffrouw, maar dat mocht de pret niet drukken.

Het vergelijk an sich, als ik van te voren had geweten dat we met 3 tafels zouden eindigen, had ik het waarschijnlijk wat anders opgesteld, dan hadden alle 3 de tafels dezelfde phonotrap kunnen gebruiken en was het waarschijnlijk iets anders gelopen, maar goed, het is wat het is, en het verliep eigenlijk prima zo. Daar het elkaar weer eens een keer spreken eigenlijk vaak het belangrijkste is maakt dat het sowieso weer een prima verlopen dag was.

 

Het gebruiken van de nog niet echt ingespeelde luidsprekers was een beetje een gok, maar ook dat pakte prima uit. Ik heb nog een goede maand te gaan voor de eerste echte show, tegen die tijd heb ik ze echt wel los.

 

 

 

 

Edited by Arden
typo...
Link to comment
Share on other sites

Dat was natuurlijk niet vervelend bedoeld over de grootte van LS Marco. Ik heb wel eens gelezen dat de gemiddelde huiskamer in NL iets is van 30 vierkante meter. En dan is die “monitor”  van jou toch wel aan de grote kant hoor althans naar de mening van veel huisvrouwen😄 


Inderdaad jammer dat er geen 4 draaitafels met elkaar zijn vergeleken. Aan de andere kant wel zeer en zeer interessant de vergelijking.  Mooie LS trouwens, klonken ook door de dag weer steeds beter was mijn indruk. 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Ook ik vond het een leuke dag gisteren. Hoewel geen vinylliefhebber/-bezitter, kon ik toch wel bepalen wat voor mij het lekkerste klonk. En dat was best wel echt lekker. Alle spelers klonken wel lekker, maar voor mij was de MicroSeiki toch de winnaar. Wat warmer en muzikaler dan de andere twee. De Thorens was wat strakker in het laag, maar voor mij mag dat best wel iets minder als het de warmte tegoed komt.

Verder natuurlijk de bijzaken (nou ja, bijzaken…?) lekker kletsen met de medeliefhebbers, de heerlijke koffie en de taart en gebakjes. Leuk ook eens een paar mensen in real life te ontmoeten waarvan je alleen maar weet hoe ze schrijven.

Al met al een echt leuke dag. 
Carl en Marco, bedankt voor de organisatie en het beschikbaar stellen van de ruimte en de set. René, nogmaals bedankt voor het mogen meerijden.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

  • Members
21 hours ago, carl said:

Dat was natuurlijk niet vervelend bedoeld over de grootte van LS Marco. Ik heb wel eens gelezen dat de gemiddelde huiskamer in NL iets is van 30 vierkante meter. En dan is die “monitor”  van jou toch wel aan de grote kant hoor althans naar de mening van veel huisvrouwen😄 

[...]

Dat weet ik ook wel, en ik heb die discussie buiten met jou ook al meerdere malen met vele anderen gehad. Maar blijkbaar omdat er Blumenhofer op staat, en er een hoorn in zit, zijn ze groot? Om het nog even op die Classic 1722 van 35x35x60 te houden, een Wharfdale Linton, welke best veel verkocht wordt, is praktisch net zo groot (net als veel Harbeth modellen) maar blijkbaar worden die wel gezien als huiskamer monitoren. Zelfs de Harbeth ''Compact'' is maar een haar kleiner dan de Classic 1722. Het blijft wel leuk dat ze de Classic 1722 in Duitsland de Harbeth killer noemen!

 

Buiten de al eerder genoemde voorbeelden van lampen en planten heb ik ook regelmatig discussies gehad bij mensen thuis als de set niet optimaal opgesteld kon worden. Weet je hoe vaak het gebeurd dat bijvoorbeeld een oud dressoir of ladenkast uit de nalatenschap van oma in de weg staat en ook nog eens mee staat te resoneren? En dan meestal omdat de ''huisvrouw'' zo als jij dat omschreef dit zo fraai vind staan en er zo veel sentimentele waarde aan hecht. Kort door de bocht: grote speakers mag niet van de vrouw, maar dat dressoir van haar is geen discussie? Ik zou zeggen ''grow a pair!" Concessies, prima, maar het houdt wel ergens op!

 

Nou ben ik natuurlijk wel van de Harley school, die omschrijven het altijd erg mooi: There Is No Substitute For Cubic Inches...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb daar nog eens een artikel over geschreven op Puresound, Marco. Op een bepaald moment werden al die lelijke bruine LS in NL vervangen door Bose en werd er daardoor thuis nauwelijks meer muziek gedraaid 😄 Toch denk ik dat met goede monitoren muzikaal ook erg veel te bereiken is in de doorsnee huiskamer. In die zin vind ik het wel jammer dat een van de beste en zeker origineelste importeurs dat soort LS niet in portefeuille heeft. 
 

Nog even een verwijzing naar mijn artikel van die tijd:
http://www.puresound.be/recensies/archive/2017/juli/article/vorm-volgt-functie-deel-2/?tx_ttnews[day]=21&cHash=29e3be5b7cb8524251862884efb2ff5d

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Mijn oude DM2a's staan al weer 12 jaar in de huiskamer. ca 35 x35 x 64 cm. En inderdaad notenhout. Hier zie je ze nog achterin staan. Normaal staat er al die "rommel" niet voor natuurlijk. Ze worden hoofdzakelijk gebruikt voor het TV geluid. En het laag.... zou dat kunnen werken zo in de hoek. Ook dat gaat prima. Engelse luidsprekers zitten meestal minder heftig in het laag.

 

IMG-Hear-Bij-Hans-20190119.jpg

 

De onlangs bestelde eetkamertafel (Bert Plantagie) krijgt ook een notenhoutenblad.

 

Als deze dus, maar dan een dikker massief blad.

 

https://outlet.bertplantagie.com/wp-content/uploads/sites/8/2020/10/Carve-noten-noestig-lak-180x90x77-onderstel-BP100-antraciet.jpg

 

 

Onze piano is trouwens ook met notenfineer afgewerkt.

 

Niks mis met bruin houten...

 

 

 

 

Edited by Hans van Liempd
Link to comment
Share on other sites

  • Members
58 minutes ago, carl said:

[...]

Toch denk ik dat met goede monitoren muzikaal ook erg veel te bereiken is in de doorsnee huiskamer. In die zin vind ik het wel jammer dat een van de beste en zeker origineelste importeurs dat soort LS niet in portefeuille heeft. 
 

[...]

 

 

Tja...

 

Serie_Bookshelf-short.jpg

 

De Genuin BKS: 60x35x29 cm,  Tempesta BKS: 48x22x32 cm, Midi: 34x29x16 cm, Mini: 28x27x14 cm

 

En nou komt het, die verkopen dus gewoon niet. Als een klant voor een Blumenhofer komt, willen ze dus blijkbaar toch groot. Ik snap dat, want ik wil ook niet van die lullige kleine kastjes. De Genuin BKS, de Classic 1722 en de Tempesta BKS, daar is wel een publiek voor, die Midi's en Mini's gewoon totaal niet.

 

Uiteraard snap ik dat die mastodonten in veel woonkamers niet passen, dat gaat in ons huis ook niet, maar en FS3 of classic 1722 gaat in 9 van de 10 gevallen prima. Ik krijg trouwens binnenkort een uitvoering van de FS3 welke uit 2 houtsoorten bestaat, de hoorn krijgt dezelfde afwerking als het hout van de zijkanten (die neem ik, samen met de kleine Classics ook mee naar de i-EAR show, maar dan statisch). Iets wat ik graag voor mezelf wilde. Dat is nou 1 van de voordelen van een fabrikant als Blumenhofer, je kunt de meest vreemde houtvarianten bedenken, en hij kan het maken. Iets wat een aantal eigenaren in Nederland nou ook precies 1 van de meerwaardes vonden van een dergelijk merk, je kunt het een beetje je eigen identiteit geven.

 

Ik heb gewoon echt geen zin in het zoveelste vogelhuisje in zwart metallic of B&W varianten...

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

ik dank Marco voor zijn goede voorbereiding om de dag te laten slagen en het ter beschikking stellen van zijn bedrijfsruimte en de lekkere koffie. Bovendien grote dank ook voor de overheerlijke ossenhaas bij het diner. 
Verder dank ik Ellie voor de lekkere zelfgebakken appeltaart. Charles voor zijn idee van een meeting en vergelijk van draaitafels.
Verder bedank ik de nieuwe beheerder die ervoor gezorgd had dat er lekkere moorkoppen en ander gebak klaar stond en wat ik bijzonder attent vond.
Leobus voor de smaakvolle honing en Sodejuu voor de Thorens snaar voor een vriend van mij.
Uiteraard dank ik alle andere forumleden en niet-forumleden die er ook waren voor hun gezelligheid en de gespreksstoffen, waar enkele gespreksstoffen weer tot stof tot verder nadenken gaf.
Bijzonder is altijd wel bij zulke meetings hoe gemoedelijk de sfeer is onderling en ik merkte hoe de meesten onder ons het weer leuk vonden om elkaar na ruim 1.5 jaar van Corona ellende weer te zien.

Het draaitafelvergelijk is een beetje aan mij voorbij gegaan, maar weet wel welke ik de mooist klinkende vond namelijk de Micro Seiki.

Wat niet aan mij voorbij ging waren de nieuwe Blumenhofer Classic's luidsprekers. Bij binnenkomst werd ik er gelijk naar toe getrokken en binnen luttele seconden wist ik het al. Bijzonder, zeer zeer bijzonder !!! Wat een prachtig mooi geluid en wat een diepe lage tonen. En ik vind deze Blumenhofers er werkelijk prachtig uitzien.
Echt groot vind ik ze ook niet, zeker niet als je hoort welk groots geluid ze weergeven.
Een grote Blumenhofer luidspreker vind ik de "Wiki", als we het dan toch over GROOT hebben kwa afmetingen (1335 x 550 x 840 mm).
wiki_large_0.png
 1335 x 550 x 840 mm.

 

 

Link to comment
Share on other sites

De Wiki is toch grotere dan 133cm en het is volgens mij een 3-weg hoorn. De 2 die je ziet, zitten in de derde hoorn gebouwd. Volgens een artikel op Hifi.nl zijn ze hxbxd 200x90x160cm.

 

ik zal ook ff mijn duit in het zakje doen betreffende deze meeting. Het begon al goed toen we (Sebastiaan en ik) arriveerde. We waren er om 11:15 en we waren ongeveer de eersten. Draaitafel uitgeladen en opgesteld, bleek de naald + cantilever te zijn verdwenen van mijn speciale Technics element. Gezien Kappa zijn draaitafel al was afgevallen omdat hij die niet op tijd opgebouwd kreeg, moest deze ook het veld ruimen wegens gebrek aan daadkracht. Jammer, want ik had jullie graag getracteerd op de klanken van dit Technics kleinood. Een nieuwe naald is voor dit ding niet meer te krijgen, dus dat wordt retippen.

 

Bedankt voor het medeleven. Het is idd sneu dat dit element het niet meer doet, maar er zijn ergere dingen. Aangezien mijn Thorens dus niet mee deed met het vergelijk, heb ik mijn heil in de koffiekamer gezocht tijdens de sessie. Ik heb later wel nog van de drie overgebleven spelers mogen genieten en ja, het was appels met peren vergelijken en allemaal hadden ze wel zo hun sterke punten. Aangezien ik niet op de ideale luisterpositie zat, kan ik alleen maar oordelen van wat ik heb kunnen waarnemen op mijn stekkie. Daar vond in de Micro Seiki met SPU toch het meest aansprekend. Die speelde het "rijkste" en meest homogeen. De Garrard vond ik ook goed, maar een beetje te fel in het middengebied. Ik kreeg daar net een iets te sterk "toeter"geluid van. De Thorens van Carl speelde op zich prima. Overal net wat minder oplossend, maar met wat meer "fundament". In vergelijking tot de anderen trekt die combinatie je niet uit de schoenen, maar het is geen straf om er naar te moeten luistern. Sterker nog, van allen was dit de minst vermoeiende.

 

Verder was ik wel onder de indruk van de nieuwe BHC speakers die Marco neer had gezet (Altec klonen). Als ik deze naast de andere BHC modellen zet, hebben ze toch mijn voorkeur. Het laag is minder gepompt en rolt mooi als een warme deken over je heen. Erg aangenaam. Dat het midden iets teveel aanwezig was, kan liggen aan de korte inspeeltijd. Maar vergeet niet dat het van origine een PA ontwerp is, dus het zou eigenlijk harder in een grotere ruimte moeten spelen.

 

Ik vond het ook erg prettig dat ik deze keer niet voor de "catering" hoefde te zorgen. Die was deze keer in goede handen bij Carl en Cock, waarvoor dank. En iedereen bedankt voor hun aanwezigheid en geduld. Ik vond het weer een geslaagde dag, ondanks de tegenslag.

 

P.S.: Vandaag heb ik contact gehad met een naaldenleverancier, maar die kon me niet aan een naald voor mijn Technics helpen. Ik heb een vraag naar Jico in Japan gestuurd of zij mij een naald kunnen leveren of maken. Lukt dat niet, dan zal ik retippers moeten vragen of zij eraan willen beginnen. Het gaat goed komen.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Hans van Liempd said:

Mijn oude DM2a's staan al weer 12 jaar in de huiskamer. ca 35 x35 x 64 cm. En inderdaad notenhout. Hier zie je ze nog achterin staan. Normaal staat er al die "rommel" niet voor natuurlijk. Ze worden hoofdzakelijk gebruikt voor het TV geluid. En het laag.... zou dat kuDe onlangs bestelde eetkamertafel (Bert Plantagie) krijgt ook een notenhoutenblad.

 

Als deze dus, maar dan een dikker massief blad.

 

https://outlet.bertplantagie.com/wp-content/uploads/sites/8/2020/10/Carve-noten-noestig-lak-180x90x77-onderstel-BP100-antraciet.jpg

Onze piano is trouwens ook met notenfineer afgewerkt.

 

Niks mis met bruin houten...

 

 

 

 

Wij hebben van hem de salontafels. Één rechthoekig en een vierkante. Ook Amerikaans noten. Echt mooi vinden wij.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ik had Roger nog even aan de telefoon die me precies vertelde hoe hij zijn naald en cantilever was kwijtgeraakt. Gelijk maar even een oud MM elementje erbij gehaald en inderdaad als je wat druk op de naald zet duw je de cantiver er zo uit. Echt domme pech dus voor Roger.

 

Het elementje is een ADC 26. Je kan er nog een nieuwe naald voor krijgen. Maar ik heb helaas niet zo’n lichte arm. 

Link to comment
Share on other sites

Antwoord van Jico:

 

Hello Roger,

Thanks for contacting us.

 

We are sorry but dont make that stylus.

 

I apologize that we cannot meet your expectation

 

2de prijs dus bij Jico. Het zal dus toch een retipper worden

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...