Jump to content

Uitnodiging vergelijk klassieke draaitafels


carl
 Share

Recommended Posts

54 minutes ago, carl said:

Daar heb je geen van der Heiden voor nodig maar Superjack 🥸 

Het is: H. J. van der Heide. Voor die man heb ik veel respect. "Doe je best" zegt een bekende techneut regelmatig. Verder is het gewoon 80% transpiratie en 20% inspiratie. 🙋‍♂️

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik heb deze tekst geschreven in de volle zon voor ons vakantiehuisje Jack. Ik moest op onze spullen passen terwijl mijn vrouw probeerde een sleutel te krijgen want de vorige bewoner had die mee naar huis genomen 😅 Excuses dus. 

Ik betwist verder niet dat van der Heide (en opvolgers) interessante vindingen heeft gedaan die het geluid ten positieve beïnvloeden. Maar ik geloof zeker niet in zijn homeopathische verklaringen https://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie.  Maar daar moeten we het elders maar een keer over hebben. En het was maar een grapje over die handoplegging van Roger. Hij is geen Cees Flodder.

 

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Members

Ik ben van de week langzaamaan begonnen met de eerste voorbereidingen, dat loopt nog niet van een leien dakje...

 

De nieuwe Classic weergevers hebben er nu een dag of 10 opzitten, maar doen gewoon echt nog niet wat ik wil (en vind) dat ze moeten doen. Dat wordt dus nog even een ritje Duitsland tussendoor, er moet toch nog het 1-en-ander worden aangepast. Visueel zijn ze (vind ik) wonderschoon, maar geluidstechnisch zitten ze voor mijn gevoel pas op 70% van wat ze kunnen, en dat win je niet met alleen nog meer inspelen. We komen er wel...

 

Plaatje via Link

 

Mijn Micro Seiki heb ik ook alvast geïnstalleerd, hetzelfde verhaal echter, eerst zullen de luidsprekers nog een kleine modificatie moeten ondergaan! Maar ook hier weer: Wat een plaatje!

 

Plaatje via Link

 

Bij de weg, nu kan ik geen eigen plaatjes meer plakken omdat ik geen https heb, dan trek ik ze maar van Feestboek. Tis niet anders...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb al lang door dat Arden heel wat kilometers per jaar rijdt. Maar ik veronderstel dat hij eventueel nog wel een ander paartje heeft staan.

 

Iets anders is hoe we de demo's precies gaan inrichten. Ik geloof dat we  iets van 24 mensen maximaal hebben. Misschien is het een idee om een paar sessies te houden voor een wat kleinere groep. Dan kunnen de andere rustig bijpraten. Ik veronderstel trouwens dat Marco  op de kamer boven (bij de koffiehoek) ook nog wel iets leuks heeft staan.

 

Vandaag even navragen hoe ver het mijn TD 321 is. Ik overweeg daar mijn MP 200 element op te zetten. Op de TD 320 voor mijn dochter komt dan een AT 95. Ik zag dat ik er nog eentje heb liggen.

Link to comment
Share on other sites

Dan moet je dus om een goed vergelijk te krijgen ook elke sessie dezelfde muziek draaien.
Met 24 man tegelijk luisteren zal toch geen probleem zijn vermoed ik.
Men zou wel  voor degene die dat willen van plaats kunnen wisselen voor de beste luisterpositie.

Ik begrijp dat er alleen maar High-End elementen aan te pas komen,maar om het verschil te laten horen zou het wel leuk zijn als er ook een paar betaalbare elementen aan te pas komen.

Betaalbaar is een groot begrip, maar zeg vanaf e 400,daar koop je toch al een behoorlijk element voor.
 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een heel betaalbare Acutex 420STR in de tafel zitten.

Een heel betaalbaar maar niet meer verkrijgbaar elementje wat het nog best aardig doet.

Het is een MI elementje en NOS en net goed ingespeeld.

 

Edited by kappa7
Link to comment
Share on other sites

Ik wilde Ellie ook nog vragen een appeltaart te bakken om mee te nemen - dat was al beloofd.

 

Mijn voorbereidingen vlotten ook. De TD 321 is zover klaar. Morgen ophalen bij Dr Thorens. Ik zal Roger nog vragen mijn Nagaoka MP 200 element te plaatsen. Volgens mij is hij de plaatsingskampioen. Die Nagaoka zit nu op de TD 320.  De Nagaoka kost nu iets van 475 euro. Ik heb het er niet voor betaald. Ik hoop dat deze prijs nog net binnen Peters marge valt.

Link to comment
Share on other sites

Dat valt nog binnen mijn marge ja. Mijn duurste was een tweedehandse Benz Wood a e400.
Mijn vriend Douglas heeft vele elementen waaronder ook hele dure Kiseki en dergelijke.
Hij ervaart dat goedkopere elementen net zo goed of beter kunnen klinken afhankelijk van de match met de dt en arm.
Maar goed dat weten we wel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...