Jump to content

Uitnodiging vergelijk klassieke draaitafels


carl
 Share

Recommended Posts

  • Members

Hoe gaan we dit eigenlijk muziek ''technisch'' benaderen? Uiteraard kunnen we gaan zien welke tafel het grootste ''puntje op je stoel'' effect heeft, het meest dynamisch is, of het meest neutraal, maar ik denk dat we dan na 1 ronde het al zat zullen zijn.

 

Ik zou zeggen: ga gewoon voor de lekkere muziek uit dezelfde tijd als de tafels kwaamen, en kies, voor als we op meerdere rondes gaan inzetten, per ronde ook 2 andere tracks. Dan blijft het ook voor de muziekliefhebbers nog leuk.

 

Een aantal van mijn ''show-stokpaardjes'' zijn hier altijd erg geschikt voor: Lou Reed - Walk On The Wilde Side, Bob Dylan - Men In A Long Black Coat, Eric Clapton - Lay Down Sally, Supertramp - Rudy, Dire Straits - Water Of Love, ga zo maar door. En dan hebben we het alleen nog maar over pop gehad!

Link to comment
Share on other sites

  • Members
21 hours ago, carl said:

Mijn idee was eigenlijk om de eigenaren van ieder van de draaitafels een eigen LP te laten meenemen Marco.

Dat is eigenlijk de luie wijven oplossing Carl, een beetje huiswerk en voorbereiding kan echt geen kwaad...

Maar goed, ik heb hier plenty platen liggen, dus uiteindelijk komt het heus wel op zijn pootjes terecht!

Link to comment
Share on other sites

On 8/15/2021 at 2:21 PM, Arden said:

Lou Reed - Walk On The Wilde Side, Bob Dylan - Men In A Long Black Coat, Eric Clapton - Lay Down Sally, Supertramp - Rudy, Dire Straits - Water Of Love, ga zo maar door. En dan hebben we het alleen nog maar over pop gehad!

Als dit draait ga ik wel buiten roken :huh:-_-

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Sodejuu said:

Als dit draait ga ik wel buiten roken :huh:-_-

 

Als binnen roken toegestaan zou zijn,  kan je mij wel van de lijst schrappen.😉

Hopelijk is dat niet het geval.

groet,

Leobus

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, leobus said:

Als binnen roken toegestaan zou zijn,  kan je mij wel van de lijst schrappen.😉

Hopelijk is dat niet het geval.

groet,

Leobus

Dat is al járen niet meer het geval Leo..... Rustig maar :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Heren, neem dat "roken" van mij niet zo serieus ;). Ik rook niet, en als ik begin te roken, dan vraag ik jullie om aub zo snel mogelijk de brandweer te bellen, want dan klopt er iets niet ^_^

 

Ik wilde enkel aangeven dat ik van het gros van de door Marco voorgestelde nummers niet gecharmeerd ben. Met Lou Reed en Dire Straits (krijg je mij in een straight jacket :P) jaag je me echt weg. De anderen kan ik wel hebben. Waar ik echter graag voor wil waken dat we weer dezelfde nummers te horen krijgen die al altijd overal te horen zijn. Ik weet dat iedereen die goed kent en dat het dan prima "vergelijkspul" is, maar ik weet ook dat niemand ze thuis voor z'n plezier draait.

Maar goed vergelijken kan ook met minder dolgedraaide nummers. En moet het per se 60's/70's muziek zijn? De popmzuziek revolutie vond immers plaats in de 80's, toen de elektronische instrumenten serieus gebruikt gingen worden. Maar dat ter zijde.

Er mag van mij echt alles gedraaid worden, maar ik zou het prettig vinden om het "hilbillie"- en "dolgedraaid"-gehalte zo laag mogelijk te houden.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Arden said:

Wees gerust, die staat er ook! Dat is alleen al jaren 90...

Dank je Arden, maar ik was niet van plan te komen. Is altijd leuk om alles te bewonderen/beluisten, maar ik doe niet veel met vinyl en er zijn liefhebbers genoeg.

 

Die nieuwe speakers daarentegen zou ik wel eens willen beluisteren op live concert nivo

Link to comment
Share on other sites

Het is natuurlijk wel een vergelijk van draaitafels. We moeten aan het einde ook een beetje een indruk hebben wat die combinaties doen. Ik stel daarom voor als volgt te vergelijken: draaitafel 1 eerst nummer A en dan nummer B. Draaitafel 2 eerst nummer B en dan nummer C en dan draaitafel 3 eerst nummer C en dan nummer D. Dan heb je nog iets van een vergelijk zonder dat het storend wordt.

 

In alle eerlijkheid vind ik de muziek die Marco draait altijd erg goed. Ik zou wel in de eerste plaats gaan voor platen die de draaitafels goed tot  voor de dag ui laten komen. Keb Mo, Death Can Dance e.d. zijn van harte welkom.

 

Laten we maar iets van een playlist maken. Mijn suggesties heb je.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...