Jump to content
High-End Forum
Sign in to follow this  
Seed7

Welke muziek staat er nu op (deel7)

Recommended Posts

Een hele lange playlist rond een heel simpel concept. Zet een artiest en een microfoon in een (gekleurde) studio. Muziek komt van de band en zing live. Er zitten hele fraaie tracks tussen. Op het moment 407 clippies.

On 9/5/2020 at 5:05 PM, Seed7 said:

Dat moet welhaast "de broer van" zijn. En ja hoor, even opgezocht: het is inderdaad de broer van David Sylvian, één van mijn favo's :rolleyes:

18 hours ago, Seed7 said:

De eerste keer dat ik Igorrr hoorde was de associatie direct Gregorio Paniagua met zijn Tarentella en La Folia albums.
Hou je vast,

Ik moest me inderdaad een aantal keren vasthouden :D :D :D. Maar intrigerend was het wél....

1 hour ago, Seed7 said:

Een hele lange playlist rond een heel simpel concept. Zet een artiest en een microfoon in een (gekleurde) studio. Muziek komt van de band en zing live. Er zitten hele fraaie tracks tussen. Op het moment 407 clippies.

Wát een gaaf concept. Alleen jammer dat het soms losgelaten wordt (band/instrumenten), andere microfoon en al veel verder met de Encore. Want het is hier zó ontdaan van alle franje, met zo'n simpele hangende microfoon, in steeds dezelfde ruimte, met alleen een wisselende kleur: het gaat alleen nog maar om de "naakte" artiest.

Ik heb ze geloof ik nog niet eens allemaal gehad. Met dank ook aan die ellendige reclame steeds tussendoor.... :angry:

Ik heb 192 herontdekt https://192tv.tv   Met een Schiit Modi Multibit  via de toslink aansluiting  van het KPN TV-kastje klinkt het best goed.  

Leuk al die oude nummers en bijbehorende filmpjes die ik nog nooit gezien. 🙂 

10 minutes ago, Duck-Twacy said:

ha ha Joost de DraaYer enzo

top-40-10-sept-1966.jpg

Dát is nog eens jeugdsentiment..... Ik heb járen die top 40 bij de audiozaak gehaald..... :wub:

Op NPO 2 Extra gisteren veel jeugdsentiment ook, in Het uur van de Wolf (Beatles) en Toppop3. Op NPO2 Toppop Yeah in Andere Tijden mer een bejaarde Ad Visser.

Toen genoeg van die guilty pleasures en de Golberg variaties van Bach door Lang Lang opgezet. Heel rustgevende muziek en ik ben er dan ook bij in slaap gevallen. 

Want dat duurde dik twee uur, was dat vergeten. In een van die programma's was ook Kate Bush te zien. Dacht dat ik van haar een LP had, maar kon die niet zo snel vinden. Wel op Tidal2. Die mooie plaat met Wuthering Heights. The Kick Inside.

Helaas ligt mijn set in het ziekenhuis. Toch volg ik de literatuur aandachtig. De onderstaande LP heb ik zelf en kan hem van harte aanbevelen. Werkelijk fantastisch deze vroege stereo opname.

https://www.analogplanet.com/content/louis-armstrong-meets-oscar-peterson- -and-love-mutual