Duclaasie Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Heb jij hem al gehoord dan? 25K voor een DAC lijkt me nou niet een territorium waar jij rondneust Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Audio Technica heeft de VMxxx lijn onder handen genomen. De 740 is er nu in een versie met borium cantilever als 745 en de 750 en 760 hebben ook een borium cantilever gekregen. Zeker de 745 is voor zijn geld echt een heel mooi element met in zijn prijsklasse weinig concurrentie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei Prijs is relatief. De DAC wij gebruiken, klinkt soms beter, dan onze draaitafel set-up uit ongeveer dezelfde prijscategorie. 2...2,5K Beide klinken erg analoog in onze oren. Voor de naar perfectie strevende -nooit tevreden audiofiel-, er is altijd "beter" Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei 19 hours ago, MarcelMR said: Goed zo blijft er voor mij meer over... ook graag SACD - single layer Ik maak er nog steeds veel gebruik van. Met een topklasse cassetterecorder en goede bandjes kun je verbazingwekkende resultaten bereiken. Maar vooral: het is gewoon leuk om met deze mooie apparaten bezig te zijn, het is een prachtig stukje techniek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei De oude Merging Nadac was al heel erg goed, dus ik ben wel benieuwd naar deze opvolger, alleen door de hoge prijs helaas niet haalbaar om zelf te bezitten. Maar ben gewoon zeer tevreden met mijn eigen pure DSD dac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei 5 hours ago, Duclaasie said: Wat een geld voor een DAC zeg! Klinkt het dan net zo goed als vinyl? Je moet het Cock maar vragen, vorige week bij hem geweest met de Ares15th. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei 42 minutes ago, Ruud said: Je moet het Cock maar vragen, vorige week bij hem geweest met de Ares15th. Dat komt dan vast ter sprake over 1,5 week Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei 6 hours ago, Duclaasie said: Audio Technica heeft de VMxxx lijn onder handen genomen. De 740 is er nu in een versie met borium cantilever als 745 en de 750 en 760 hebben ook een borium cantilever gekregen. Zeker de 745 is voor zijn geld echt een heel mooi element met in zijn prijsklasse weinig concurrentie. Ik vond deze wel leuk vandaag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 mei Report Share Posted 15 mei 3 hours ago, Duclaasie said: Dat komt dan vast ter sprake over 1,5 week Vast wel, leuk was de vergelijking van de Ares(€1260) met de Terminator(6800) op zijn set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei Report Share Posted 17 mei https://www.tnt-audio.com/edcorner/may25_2.html Wat blijft er eigenlijk over van deze merken op deze manier? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Walt Posted 17 mei Report Share Posted 17 mei Dat zal de toekomst moeten gaan uitwijzen Carl, speculeren heeft weinig zin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei Report Share Posted 17 mei (edited) 2 hours ago, Walt said: Dat zal de toekomst moeten gaan uitwijzen Carl, speculeren heeft weinig zin. Die oude merken waren vaak het product van een beperkt aantal bevlogen mensen Walt. Zeker als die merken in handen komen van grote ondernemingen zal het kenmerkende van die merken verdwijnen. Waar blijft dan het typische DNA ? Edited 17 mei by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jason Posted 17 mei Report Share Posted 17 mei Je zegt het zelf al Carl, het antwoord is weg…( helaas) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei On 15-5-2025 at 19:18, Ruud said: Vast wel, leuk was de vergelijking van de Ares(€1260) met de Terminator(6800) op zijn set. Laat me raden: "het verschil was klein" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 3 hours ago, Tubejack said: Laat me raden: "het verschil was klein" Fout geraden Jack, bel Cock maar voor zijn bevindingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei Je ziet dat een groot deel van de merken in de pro audio zitten. De toekomst van deze merken zal daar zijn. Veel geïntegreerde systemen, kijk maar naar auto's bvb waar een merk als Bose nu wel al jaren veel sets weet te verkopen. Ook merken als BSS en Crown vallen in die groep en doen het daar best goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei Ik denk dat de toekomst voor liefhebbers zoals wij zit in fabrikanten die zeer kleine series maken George.. Op basis van bestaande ontwerpen/schema’s moet dat rendabel kunnen zijn. Onze keuken komt ook niet van “merk”, maar is getekend door een “ontwerper” en gebouwd door een timmerman. Zeker niet duurder dan van een merk. Ik verwacht dat de maatschappij gedeeltelijk die kant op gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 1 hour ago, Ruud said: Fout geraden Jack, bel Cock maar voor zijn bevindingen. Ga Cock daar niet voor lastig vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 9 minutes ago, Tubejack said: Ga Cock daar niet voor lastig vallen. Cock ervaart dat niet als lastigvallen en dat weet jij ook wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 18 minutes ago, carl said: Ik denk dat de toekomst voor liefhebbers zoals wij zit in fabrikanten die zeer kleine series maken George.. Op basis van bestaande ontwerpen/schema’s moet dat rendabel kunnen zijn. Onze keuken komt ook niet van “merk”, maar is getekend door een “ontwerper” en gebouwd door een timmerman. Zeker niet duurder dan van een merk. Ik verwacht dat de maatschappij gedeeltelijk die kant op gaat. Denk het juist niet. Goede kwaliteit, innovatieve techniek, hoge oplages, daardoor gunstige prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 4 minutes ago, Ruud said: Cock ervaart dat niet als lastigvallen en dat weet jij ook wel. Zeker. Dit is als ik het goed begrijp de 15e editie van de Ares. M.i. vanaf de 1e...2e editie, werd daar al lovend over gesproken. Kan alleen maar beter geworden zijn als ik de reviews mag geloven. -doe ik- Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 31 minutes ago, Tubejack said: Denk het juist niet. Goede kwaliteit, innovatieve techniek, hoge oplages, daardoor gunstige prijzen. Dat is de aanpak van Shitt Jack. Ik doelde meer op typische High End producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 24 minutes ago, carl said: Dat is de aanpak van Shitt Jack. Ik doelde meer op typische High End producten. Die verkopen ook high-end Carl. Verder zijn er meer bedrijven in de USA, China, Japan en andere die hoge kwaliteit leveren tegen normale prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duclaasie Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei Schitt high end? Qua prijs in ieder geval niet, want een set die bestaat uit voor en eindversterker doet maar $4600,- als je hem van alle accessoires en opties voorziet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 mei Report Share Posted 18 mei 26 minutes ago, Tubejack said: Die verkopen ook high-end Carl. Verder zijn er meer bedrijven in de USA, China, Japan en andere die hoge kwaliteit leveren tegen normale prijzen. Welke dan Jack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts