carl Posted 1 mei 2020 Report Share Posted 1 mei 2020 Ik heb de afgelopen dagen wat bestellingen gedaan zoals snaar en olie voor de Oracle Delphi en Amerikaanse zekeringen voor de Conrad Johnson Premier 11a. Helaas onweert het vanavond en dan gaat de stekker van de installatie bij mij uit het stopcontact. Ga nu ook verder met het zoeken naar een Tweede Hands Auralic Mini. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 1 mei 2020 Report Share Posted 1 mei 2020 Twee Leak versterkertjes gemaakt. Mooi spul Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 1 mei 2020 Report Share Posted 1 mei 2020 Ik heb voor de rasp beneden een uitbreiding besteld zodat er wat meer op aan te sluiten is. Die is er nog niet, maar als ik mijn 'werk' Olive beneden wil hebben (voor de leut), dan moet ik die daar aan het netwerk kunnen hangen, net als de rasp al. En er is maar één netwerkaansluiting. Gravend in de oude voorraad netwerkspullen die ik als oud-netwerkbeheerder heb kunnen verzamelen vond ik een Sweex adsl-modem met switch. Die heb ik zelf nooit in dienst gehad, maar werkt nog goed. De vraag is wel of het snel genoeg is, maar the proof of the pudding is in the eating. Hergebruik vind ik leuk, nieuwe dingen in huis halen minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 mei 2020 Author Report Share Posted 2 mei 2020 Akai bandrecordertje erbij, klinkt goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2020 Report Share Posted 2 mei 2020 Maar wel een draaitafel minder Peter - boven gezet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 mei 2020 Report Share Posted 2 mei 2020 14 hours ago, mumsoft said: Hergebruik vind ik leuk, nieuwe dingen in huis halen minder. Gelukkig heb je het goed op orde Marc. Ik vind het ook erg leuk om met oude spulletjes bezig te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 2 mei 2020 Author Report Share Posted 2 mei 2020 29 minutes ago, carl said: Maar wel een draaitafel minder Peter - boven gezet ? Ja,weer terug in de luisterkamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 2 mei 2020 Members Report Share Posted 2 mei 2020 Omdat ook ik in deze tijden serieus minder aan de hand heb, en daardoor in vrije tijd grossier, ben ik maar weer een beetje in het fenomeen 'thuisbioscoop' of in mijn geval, kantoorbioscoop gedoken. Al die moderne surround-oplossingen doen me echter helemaal niets (wat een bagger is dat zeg), dus ben ik maar een beetje met wat vintage ideeën gaan stoeien. Nou ben ik soms wel van het erg rigoureuze, vandaag heb ik dus een set B&W 801 series 80 aangeschaft als front kanalen, en een set B&W 802 series 80 als achterkanalen, allebei in de houten variant, lekker vintage. Een oude Proceed surround voorversterker had ik nog, nu nog een paar goede Proceed eindbakken zien te scoren. Center kanalen hebben in mijn beleving nooit echt meegekund met goed front kanalen, dus dat laat ik denk ik maar achterwege. We hebben weer een project! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 mei 2020 Report Share Posted 2 mei 2020 1 hour ago, carl said: Gelukkig heb je het goed op orde Marc. Ik vind het ook erg leuk om met oude spulletjes bezig te zijn. Heb het net geprobeerd met een extra netwerkkabel (ook over van mijn werk), en dat werkt prima. Maar goed op orde is het nog niet, kan ook niet als je aan het experimenteren bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 mei 2020 Report Share Posted 2 mei 2020 59 minutes ago, Arden said: Omdat ook ik in deze tijden serieus minder aan de hand heb, en daardoor in vrije tijd grossier, ben ik maar weer een beetje in het fenomeen 'thuisbioscoop' of in mijn geval, kantoorbioscoop gedoken. Al die moderne surround-oplossingen doen me echter helemaal niets (wat een bagger is dat zeg), dus ben ik maar een beetje met wat vintage ideeën gaan stoeien. Nou ben ik soms wel van het erg rigoureuze, vandaag heb ik dus een set B&W 801 series 80 aangeschaft als front kanalen, en een set B&W 802 series 80 als achterkanalen, allebei in de houten variant, lekker vintage. Een oude Proceed surround voorversterker had ik nog, nu nog een paar goede Proceed eindbakken zien te scoren. Center kanalen hebben in mijn beleving nooit echt meegekund met goed front kanalen, dus dat laat ik denk ik maar achterwege. We hebben weer een project! Eindelijk weer hobby-en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 2 mei 2020 Report Share Posted 2 mei 2020 1 hour ago, Arden said: Omdat ook ik in deze tijden serieus minder aan de hand heb, en daardoor in vrije tijd grossier, ben ik maar weer een beetje in het fenomeen 'thuisbioscoop' of in mijn geval, kantoorbioscoop gedoken. Al die moderne surround-oplossingen doen me echter helemaal niets (wat een bagger is dat zeg), dus ben ik maar een beetje met wat vintage ideeën gaan stoeien. Nou ben ik soms wel van het erg rigoureuze, vandaag heb ik dus een set B&W 801 series 80 aangeschaft als front kanalen, en een set B&W 802 series 80 als achterkanalen, allebei in de houten variant, lekker vintage. Een oude Proceed surround voorversterker had ik nog, nu nog een paar goede Proceed eindbakken zien te scoren. Center kanalen hebben in mijn beleving nooit echt meegekund met goed front kanalen, dus dat laat ik denk ik maar achterwege. We hebben weer een project! Niet voor het "echte" bioscoopgevoel gegaan met Altec's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 mei 2020 Report Share Posted 2 mei 2020 5 hours ago, Arden said: Center kanalen hebben in mijn beleving nooit echt meegekund met goed front kanalen, dus dat laat ik denk ik maar achterwege. Als je projecteert kun je een volwaardige speaker achter het doek kwijt. Maar, ja, 'de centre' is een heikel punt, ook aan de opname en productiekant. M'n HT heb ik al een hele tijd geleden van de hand gedaan, eigelijk wel jammer. Is niet anders. Ook best een retro ding, 7x CT230 van Klang & Ton plus hele dikke subs. Heb alleen nog de reserve Maelstrom driver liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 mei 2020 Report Share Posted 3 mei 2020 (edited) HT doet me weinig tot niets. Zou ook niet weten wat voor films (mv) ik zou moeten draaien. Maar Marco zal wel weer naar zijn roots terugkeren (gelukkig). Ik vroeg me trouwens laatst af of je juist voor HT niet veel beter voor een hoofdtelefoon kan kiezen? Zou leuk zijn voor die keer dat ik naar een “action” wil kijken en Ellie de kamer verlaat. Edited 3 mei 2020 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 3 mei 2020 Report Share Posted 3 mei 2020 (edited) Leuk ikzelf denk dan aan, een gerestaureerde Pioneer QX-949 https://gear.discogs.com/gear/32436-pioneer-qx-949 Dan zo' n moderne multi channel SACD/DV-audio/blu-ray speler aansluiten en spelen maar Edited 3 mei 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 3 mei 2020 Report Share Posted 3 mei 2020 Probleem in de voorversterker is gelokaliseerd. Er zit sluiting in de gelijkrichtbuis in de voeding. Daar moet dus een nieuwe voor komen. Het was een 5AR4 buis van Philips. Er zit nu even een JJ buis in, maar die is te groot, dus past de deksel er niet meer op. Heeft iemand een tip voor een mooie nieuwe buis? groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 mei 2020 Report Share Posted 3 mei 2020 8 hours ago, Tubejack said: Leuk ikzelf denk dan aan, een gerestaureerde Pioneer QX-949 https://gear.discogs.com/gear/32436-pioneer-qx-949 Dan zo' n moderne multi channel SACD/DV-audio/blu-ray speler aansluiten en spelen maar Een Oppo zie ik daar regelmatig voor gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 mei 2020 Report Share Posted 3 mei 2020 On 5/2/2020 at 3:40 PM, Arden said: Omdat ook ik in deze tijden serieus minder aan de hand heb, en daardoor in vrije tijd grossier, ben ik maar weer een beetje in het fenomeen 'thuisbioscoop' of in mijn geval, kantoorbioscoop gedoken. Al die moderne surround-oplossingen doen me echter helemaal niets (wat een bagger is dat zeg), dus ben ik maar een beetje met wat vintage ideeën gaan stoeien. Nou ben ik soms wel van het erg rigoureuze, vandaag heb ik dus een set B&W 801 series 80 aangeschaft als front kanalen, en een set B&W 802 series 80 als achterkanalen, allebei in de houten variant, lekker vintage. Een oude Proceed surround voorversterker had ik nog, nu nog een paar goede Proceed eindbakken zien te scoren. Center kanalen hebben in mijn beleving nooit echt meegekund met goed front kanalen, dus dat laat ik denk ik maar achterwege. We hebben weer een project! En een boekenplank model geen optie hiervoor? Is in het begin van HT wel eens gedaan, bij gebrek aan centerspeaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 (edited) 16 hours ago, leobus said: Probleem in de voorversterker is gelokaliseerd. Er zit sluiting in de gelijkrichtbuis in de voeding. Daar moet dus een nieuwe voor komen. Het was een 5AR4 buis van Philips. Er zit nu even een JJ buis in, maar die is te groot, dus past de deksel er niet meer op. Heeft iemand een tip voor een mooie nieuwe buis? groet, Leobus Duur buisje hoor die Philips, zelden onder de 100,-. Zou deze passen? https://www.tonefactory.nl/sovtek-5ar4-gz34?gclid=EAIaIQobChMI_Pnxu9GZ6QIViud3Ch0-AQvhEAQYBCABEgLdVPD_BwE Edited 4 mei 2020 by Paulebappie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 (edited) 24 minutes ago, Paulebappie said: Duur buisje hoor die Philips, zelden onder de 100,-. Zou deze passen? https://www.tonefactory.nl/sovtek-5ar4-gz34?gclid=EAIaIQobChMI_Pnxu9GZ6QIViud3Ch0-AQvhEAQYBCABEgLdVPD_BwE Volgens de datasheet https://www.amptubes.com.au/wp-content/uploads/2016/05/Sovtek_5ar4_specificationsheet.pdf 3,438x 2,54(inch)=8,735 cm hoog. Maar het staat ook op de website van Tonefactory onder review van audiofreak: "Goede gelijkrichter voor een schappelijke prijs door de beperkte lengte passen ze in vrijwel elke behuizing " Edited 4 mei 2020 by Tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 (edited) On 5/3/2020 at 9:13 AM, carl said: HT doet me weinig tot niets. Zou ook niet weten wat voor films (mv) ik zou moeten draaien. Waarom moeten het films zijn? Prachtig medium voor b.v. operaliefhebbers. Verder zijn er ongelooflijk veel mooie films met heel mooi geluid. Niet van die SF effect toestanden en dreunende bassen als iemand op de tafel slaat. Neen, dan heb ik het over het totaal geluid, niet alleen de muziek, maar hoe voetstappen, regen, stadsgeluiden klinken. Een vak apart, "field recording", om al dat soort dingen geloofwaardig op te nemen en in het geheel te mixen. Film is niet alleen maar het plaatje en het verhaaltje. Er wordt hier nog al eens over opnamekwaliteit en dynamiek geklaagd, ga eens een tijdje intensief naar soundtracks luisteren. Bovengemiddeld goed en een bijzonder genre. Edited 4 mei 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Ik ga wel eens naar Opera live uitvoeringen net zoals ballet. Maar thuis speel ik dat eigenlijk nooit. Maar je mag me een suggestie voor een soundtrack geven - graag zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 Je zou eens naar winnaars van Oscars of andere festivals (Cannes) voor filmmuziek kunnen zoeken, om te beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 mei 2020 Members Report Share Posted 4 mei 2020 12 hours ago, dhfreakie said: En een boekenplank model geen optie hiervoor? Is in het begin van HT wel eens gedaan, bij gebrek aan centerspeaker. Heb ik aan gedacht, maar toch krijg je nooit echt hetzelfde karakter. Omdat de onderkant van mijn projectiescherm op 80 cm zit, is een derde 801 als center ook geen optie. Nu zal ik (als het een keer klaar is) waarschijnlijk meer muziek dvd's als aktiefilms kijken, dus vermoed ik nog steeds dat die center in mijn geval overbodig zal zijn. Voorlopig moet ik echter eerst beginnen aan een volledige revisie van zowel de 801-en als de 802-en (buiten technisch weer 100% wil ik ze ook visueel weer in mint staat hebben), dus zal het allemaal nog wel even gaan duren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 4 mei 2020 Members Report Share Posted 4 mei 2020 1 hour ago, carl said: Ik ga wel eens naar Opera live uitvoeringen net zoals ballet. Maar thuis speel ik dat eigenlijk nooit. Maar je mag me een suggestie voor een soundtrack geven - graag zelfs. Geen opera of zoiets, maar de soundtrack van Bullit : https://www.youtube.com/watch?v=0WQMZFFkx6Y of The Hot spot: https://www.youtube.com/watch?v=PPv50kJmQCI mag ik graag op vinyl draaien. Heeft even niets met home cinema te maken, maar wel met verdomd goede soundtracks! Die zut reclame moet je maar ff doorheenbijten, dat jij-pijp kan blijkbaar niet meer zonder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 4 mei 2020 Report Share Posted 4 mei 2020 (edited) On 5/4/2020 at 9:03 AM, Paulebappie said: Duur buisje hoor die Philips, zelden onder de 100,-. Zou deze passen? https://www.tonefactory.nl/sovtek-5ar4-gz34?gclid=EAIaIQobChMI_Pnxu9GZ6QIViud3Ch0-AQvhEAQYBCABEgLdVPD_BwE Ik heb de orginele buis nog liggen. Dat was een “RUBY 5AR4C” . De Philips vond ik indertijd veel beter klinken dan de RUBY. In Amerikaanse forums wordt er veel over deze gelijkrichtbuis in de Modwright geschreven. Dan Wright - de ontwikkelaar van de versterker- is erg enthousiast over Mullard GZ34 buizen. Die zijn prijzig, maar ik ga dat maar eens proberen. Vanmiddag ophalen bij Acoustic Dimension. De Philips is 11 jaar meegegaan en als deze dat ook doet, red ik mij voorlopig wel en vind ik het de investering wel waard. groet, Leobus Edited 5 mei 2020 by leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts