Jump to content

Weer 'n audiofiele dag... II

Tubejack
 Share

Recommended Posts

On 9-8-2018 at 10:25 AM, TL 200 said:

Met een beetje mazzel heb ik volgende week woensdag de audiofiele dag van mijn leven (tot nu toe). Dan komt Berret langs.

i022.gif

Ben echt benieuwd TL

Daar schrijf ik zelf nooit(*) over, hooguit over het resultaat. En het allerbeste is het gewoon te ondergaan, in je eigen set.

*) vroeger wel, maar dat had geen nut. Ook ergens gaan luisteren niet, het zelf toepassen, er zelf wat aan doen, dat heeft zin. Dat zie je aan bezoekjes aan Cock, veel mensen die dat doen, willen dat geluid graag bij henzelf horen, en kopen een en ander.

Ik heb nu wel een variac, die staat lekker in een hoekje niks te doen. Bert gaat hier ook komen, en doet er dan wat mee. Als de variac terugkomt, ga ik hem toepassen. De vraag is wel, of ik het aandurf er hier iets over te schrijven. Ik denk het niet.

44 minutes ago, mumsoft said:

Daar schrijf ik zelf nooit(*) over, hooguit over het resultaat. En het allerbeste is het gewoon te ondergaan, in je eigen set.

*) vroeger wel, maar dat had geen nut. Ook ergens gaan luisteren niet, het zelf toepassen, er zelf wat aan doen, dat heeft zin. Dat zie je aan bezoekjes aan Cock, veel mensen die dat doen, willen dat geluid graag bij henzelf horen, en kopen een en ander.

Als ik allemaal zou willen doen wat ik wilde Marc .....  ergens moet je toch ook prioriteiten stellen. En als ik bijvoorbeeld de lamp vergelijk met mijn nieuw Benz element: de lamp is een subtiele verbetering, maar mijn element brengt toch echt veel meer. Die tegel blijft trouwens nog wel een optie want ik vond dat toch wel bijzonder.

Cock maakt zeker mooie dingen, maar afstand van mijn Oracle wil ik niet nemen. Een kabel wil zeker nog een keer thuis uitproberen.

Edited by carl

Je kunt een lamp niet echt vergelijken met een element, hooguit qua kosten. En subtiel, benz ik wel met je eens. Daarom niet getreurd, en de stap voor de  verwachte verbetering gezet. TL zijn reactie begrijp ik wel, doet me terugdenken aan de euforie die mij overkwam in de eerste jaren. Maar alles went, jammer genoeg.

Laten we eerlijk zijn, als we allemaal de perfecte weergave in huis hadden, was het hier maar een dooie boel.

1 hour ago, mumsoft said:

Maar alles went, jammer genoeg.

Ja, alles went en toch blijf ik blij met m'n muziek en weet de set me regelmatig te verbazen. Ik voel me vereerd en dankbaar voor hetgeen op m'n weg gekomen is.

En ik zal zeker verslag doen van mijn ervaringen met de de TS.

Edited by TL 200

Gelukt! Paar daagjes stoeien en je concentreren op de spulletjes, de instellingen en de mogelijkheden, wat proberen en doorzetten. En vanochtend de oogst: twee  tv-opnamen van mijn verse TVMosaic installatie op een Windows 10 pc, gemaakt en ingeregeld op de Raspberry. Kodi verteld waar hij die moet vinden, en afspelen maar.

Ziggo had ik al opgezegd, dus het moest er nu eens van komen. Zou het niemand aanraden die het gemak van een kant-en-klare-bak gewend is, want het is een enorme uitzoekerij, nergens een duidelijke handleiding. En logisch ook, de mogelijkheden zijn talloos, en het is maar wat je wilt. Bovendien is het allemaal vers, nog niet uitontwikkeld. Maar het werkt dus.

De Akai bandrecorder een beurtje gegeven.
Ander netsnoer gemonteerd en de motor uit elkaar gehaald schoongemaakt en spaarzaam gesmeerd.
Ook de koppen gereinigd,die pakken nogal vuil op van oude banden.
Hij loopt als de spreekwoordelijke gesmeerde bliksem.
:)

Edited by Groovy

Ben wat aan 't stoeien met de set. Had m'n versterker rechtstreeks op de tegel staan en die heb ik nou op spikes gezet. Heb een klein (want maar één nummer) vergelijk gedaan tussen cd-speler en Raspberry/DAC-combinatie. De cd-speler won. Maar...... als ik voor de DAC dezelfde interlink gebruik als voor de cd-speler is het verschil bijna weg. Had een Audioquest kabel aan de DAC en een Monster aan de cd-speler.  Het laag is zoveel strakker met de Monster en de presence is ook beter. Gevolg: als ik nu een cd wil luisteren moet ik eerst even de interlink inpluggen. En nu wachten tot morgen, rond elf uur komt Berret langs. Ik weet nu al dat ik geen wekker hoef te zetten.;)

2 hours ago, TL 200 said:

Gefeliciteerd Marc, de aanhouder wint. :)

Bedankt. Er moet nog e.e.a. gebeuren voor ik er gemakkelijk mee kan omgaan, maar het begin is er. Bij Ziggo had/heb ik een Humax met 300GB schijf, ook prima geschikt voor opnamen. Maar zo is het leuker en bevredigender. En goedkoper uiteindelijk.

Nou, ik ben om: "Het volgende slachtoffer van de structuurinformatie".

Ik heb gisteren Berret op bezoek gehad om mijn dac "te doen". Een mooie ervaring om hem te leren kennen en aan het werk te zien. En een nog veel mooiere ervaring om naar het resultaat van dat werk te luisteren.  De ruimtelijkheid en de plaatsing van stemmen en instrumenten is enorm verbeterd. Betere focus en nog meer rust. Kenners weten wat ik bedoel :D.  Ik heb nog materiaal en instructies van Berret gekregen om zelf nog één en ander te verbeteren. Daar ben ik druk mee bezig de komende tijd!  U hoort nog van ons.

Wat heeft Berret nu precies gedaan TL

Iets heel anders. Ik zit op het vliegveld te wachten op het vliegtuig. Vervelend is wel, dat er wel bladen zijn te krijgen, maar geen audiobladen. We slinken als groep denk ik dan.

We zitten met zijn tweeën op een balkonnetje ergens in Korfoe Ruud. Aan het eind van de week komt de rest van het gezin en vanaf zaterdag hebben we een week een zeilboot ter beschikking :D  Ik heb er echt zin in. 

In het vliegtuig heb ik met een appje het geluidsniveau gemeten. Dat is 83 dB on the spot. Dan krijg ik van Roger altijd op mijn donder dat ik te hard speel  :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...