Jongensdroom Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Draaitafel element Goldring Legacy MC, prijs € 799,00 TechRadar; * snel, gedetailleerd, precies, dynamisch * je bent betrokken bij de muziek * meer neutraal en open dan je van vinyl gewend bent (meer richting cd-weergave) High Fidelity; * zeer weinig plaatruis * accent op een vol en rijk midden met een natuurlijke warmte * zeer goed element met een hoge prijs/kwaliteit verhouding. 2-4 keer duurdere elementen kunnen beter zijn (b.v. Airtight PC3) * het hoog is wat zachter dan het midden, maar wel open, gedetailleerd en levendig (nooit gemeen) * aangenaam om naar te luisteren, meer geschikt voor muziekliefhebber dan voor audiofielen * perfect voor akoestische muziek * verbazingwekkende pace & rhythm * 3D-weergave * alsof je bij het optreden aanwezig bent, de ambiance is hoorbaar Stereophile; * een sublieme tracker * uiterst stil * in goed gekende platen, ga je nieuwe details horen, als je van een budget element komt * de scheiding van de instrumenten is er goed * veel detail, maar nooit schril * een prettig-, relaxed-, en makkelijk geluid. Recommended Components; * een lichtgewicht element * sublieme en rustige tracker * massa's detail * duurdere elementen hebben een rijker midden Hifi World; * volle-, solide bas * een open midden * het hoog is iets te zacht en te vriendelijk * sterke plaatsing van muzikanten, elke speler heeft genoeg "ruimte" * erg weinig oppervlakte ruis * enigszins donkere klankkleur * stem en gitaar mist een bepaalde "bite" Mijn relaas; Ik stel vast dat de reviewers het behoorlijk met elkaar eens zijn. Woorden die betrekking hebben op het live-gevoel worden vaak genoemd en dat is precies de kracht van dit element. Het lijkt alsof men gewend is dat vinyl doorgaans warmer klinkt. Ik ben bang dat het dan over kleuring gaat die er niet hoort te zijn. Persoonlijk ben ik het voor 90% met de reviewers eens. Voor mijn gevoel moet het laag nog verder los komen. Dat zal wel met het inspelen te maken hebben. Sommige reviewers schrijven dat het hoog achter blijft (te zacht is). Ik denk dat dit zo lijkt, omdat het midden zo goed is. In de winkel en hier is daar niets van te merken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Wat je zelf ervan vind is belangrijker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Ach, zulke verschillen zijn allemaal zo goed verklaarbaar Wil. Niet nodig om er heisa over te maken! Net wat Groovy zegt: de enige die het juiste antwoord kent ben je zelf en het is zo simpel. Klinkt het mooi en kun je het betalen? Dan is het ook mooi. Klinkt het niet en kost het toch 5000 euro? Dan klinkt het nog steeds niet. Het is gelukkig allemaal mogelijk, als je een beetje in de flow zit. Het grote geheim: dan kun je zelfs voor een dubbeltje op de eerste rang plaatsnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Betje raar. Je koopt iets, zingt er halleluja over en prijst het de hemel in, om vervolgens bij anderen bevestiging te gaan zoeken of het wel goed is wat je hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomatamot Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Draaitafel element Goldring Legacy MC, prijs € 799,00 TechRadar; * snel, gedetailleerd, precies, dynamisch * je bent betrokken bij de muziek * meer neutraal en open dan je van vinyl gewend bent (meer richting cd-weergave) Had jij er nou niet beter aan gedaan om een nieuwe CD-speler te kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Als t hoog wat afloopt zal je wel minder ruis horen ja (ook als je 50+ bent) Overigens liepen MC elementen toch altijd veel verder door in het hoog dan MD? Nog een nuttige conclusie: "Goldring Legacy er lidt af et pletskud, og jeg har ingen betænkeligheder ved at anbefale den på det varmeste. Den gengiver simpelthen med en glød og glæde, som jeg sjældent har oplevet. Og at prisen så samtidig er en del lavere end de fleste andre deltagere i denne test, gør det bare endnu nemmere at falde for denne pickup." En zo is het maar net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Recensies bieden geen garantie voor de toekomst Maar kan wel een opstapje zijn naar een aankoop. Ik denk dat Wil wel overtuigd is van zijn aankoop maar ons Wil laten weten of hij de klank ervaart zoals het in de recencie beschreven word. Ik zie het positief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Ja, zoiets als autoreclames. Iemand uit de reclamebizz vertelde mij eens dat die hoofdzakelijk bedoeld zijn om al bestaande klanten in het hogere segment een gerust gevoel te geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Je ziet in het hogere High End wereldje ook maar zelden een slechte recencie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Jongensdroom, on 28 Oct 2014 - 10:34 AM, said: *meer geschikt voor muziekliefhebber dan voor audiofielen Zelden zo'n domme opmerking gelezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Je ziet in het hogere High End wereldje ook maar zelden een slechte recencie Ah, ja.., maar goede recensies zijn toch ook gewoon te koop? Da's precies de ondergang geweest van wat ooit 'vakpers' mocht heten...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Ik heb dat ook wel eens gelezen maar bewijzen kan ik het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Vakpers? In HiFi/HighEnd land? Die heeft nooit bestaan, bij mijn weten is dat altijd al een hobbypers geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 In de hobbywereld is soms meer vakkennis dan in de vakwereld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 28 oktober 2014 Report Share Posted 28 oktober 2014 Okee okee, een gerenommeerde pers dan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 29 oktober 2014 Report Share Posted 29 oktober 2014 Nou.... heb gister wat HIFI Stereo koopgidsen geleend uit 1977.....1979. En veel zaken waar we het nu over hebben, werden toen al besproken en uitgebreid uitgelegd. Alleen toen heette het : "HIFI" In Engeland bestonden dergelijke boeken ook en dat heette: "Hi-Fi Choice" Wel een stuk kleiner van formaat maar m.i. zeer kundig. Per apparaat een test, die ook nog op een begrijpelijke manier worden uitgelegd. HiFi leefde ook toen.... Maar voor Wil ben ik blij dat hij een goed passend element heeft gevonden bij zijn TD-124. Had Wol toch gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Dali Posted 29 oktober 2014 Report Share Posted 29 oktober 2014 Recensies lees ik wel maar ik hecht er weinig tot geen waarde aan. Ik lees ze vooral om de productomschrijving. Hoe ziet het ding er uit. Wat zijn de specs en prijs. Ik bepaal zelf wat ik wil hebben en waarom ik het wil hebben. Daarnaast kan ik me goed voorstellen als je geen enkele technische kennis hebt op het gebied van audio apparatuur dat je een handvat zoekt en deze zou kunnen vinden in recencies. Dat maakt je wel nogal wat ontvankelijk voor marketing. Denk ik. In recencies lees ik nogal eens vreselijke onzin kreten zoals bijvoorbeeld hierboven al aangegeven dat een element niet echt geschikt is voor de audiofiel maar meer voor de muziekliefhebber. Ik vind het ook vreemd dat een audiocomponent meer geschikt is voor akoestische muziek. Als dat zo is dan geeft dat ding zijn eigen kleur. En dat zou niet zo moeten zijn. Als een component goed is dan kan deze hard rock en klassiek net zo goed weergeven. Muziek is muziek is muziek is muziek. Ik snap dat je naar woorden moet zoeken om de klank te omschrijven. En onze taal mist , denk ik , de juiste woorden en moet je op zoek naar alternatieven die vaak iets te overdreven en te veel uitvergroot weergeven. Een audiofiel en een muziekliefhebber streven toch eigenlijk naar hetzelfde, een zo goed mogelijke en neutral weergave van muziek. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 oktober 2014 Report Share Posted 29 oktober 2014 Met een review wordt een component in het zonnetje gezet. Een recensent kan ook niet meer dan een algemene indruk geven. Die indruk kan wel handig zijn als je bijvoorbeeld op zoek bent naar iets nieuws. Ik ben het met Marcel eens, dat er iets mis is als een bepaalde muzieksoort het extra goed doet. In principe kent moet alles goed klinken natuurlijk. Ik vind de verschillende recensies van de Goldring wel grappig. Nu Wil nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 29 oktober 2014 Report Share Posted 29 oktober 2014 Ik vind het een leuk (en nieuw?) initiatief van JD. Doorgaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 oktober 2014 Author Report Share Posted 30 oktober 2014 De openingspost is aangevuld en daarmee klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 Ik haal uit je relaas dat je best tevreden bent met het element al schreeuw je dat niet van de daken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jongensdroom Posted 30 oktober 2014 Author Report Share Posted 30 oktober 2014 Ik haal uit je relaas dat je best tevreden bent met het element al schreeuw je dat niet van de daken Meer dan tevreden Peter, dank je. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 30 oktober 2014 Report Share Posted 30 oktober 2014 Gefeliciteerd Wil, het klinkt alsof je nu eindelijk rust hebt gevonden in je analoge zoektocht. Nu lekker genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts