Jump to content

Show Your Turntable(s)

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik hoop dat de foto een vertekend beeld geeft, want zo lijkt het erop dat die DV arm totaal niet spoort

Je bedoelt dat het element niet geheel haaks staat op de groef? Dat ga je toch wel merken denk ik gehoormatig of aan je naald. Mooie draaitafel overigens!

Ik hoop dat de foto een vertekend beeld geeft, want zo lijkt het erop dat die DV arm totaal niet spoort

Scherp :o:)

Spoort inderdaad niet,fouthoek is niet goed.

Vergeten te controleren en ook klankmatig niets van gemerkt :wub:

Problem solved.

Er zat een Technics headshell op en die had ik gewisseld met een sme shell.

Het element in de sme at 12s zit 11 mm verder van de as af en dat is niet te verstellen.

Nu met de Technics headshell met Denon 110 staat hij weer goed :)

Tja, die vaste SME shells ........ daarom zie je dus altijd dat de armbase in zo'n sleufgat zit en naar de spindle toe is gericht.

Bij de Feickert tafels is dat trouwens mooi te zien, daar past elke arm op tussen 9 en 12 inch.

• 2 weeks later...

Geen plaatjes maar hier nog steeds de Nottingham Analogue Hyperspace, een vroeg model dat er meer als een kruising tussen een spacedeck en een hyperspace uit ziet, met de alu space arm. Een Technichs SL1500mkII, een Technics SL1100 en een Aurex/Toshiba SR370.

• Members

Mijn tafeltjes:

Blackbird_zpsf331b8ef.jpg

Feickert Blackbird met IKEDA arm en element en Reed arm met Koetsu element

firebirdfoto_zps480faed3.png

Mijn bijna klaar zijnde Feickert Firebird plint, dit moet echt een droomtafel worden! Met Sonore AC aandrijving en nog veel meer leuks!

fotosnr.jpg

en mijn hier al eerder getoonde Garrard 401 met 12 inch Jelco en vdH Canary SE element.

BTW, dit zij alledrie prive tafels, als ik zakelijk moet beginnen wordt die lijst wel erg groot.

Nu nog een keer een goed fototoestel...

Edited by Moderator2
Aftakking afgesplitst

• Members

Die 12 inch Jelco staat hem goed.

Dank! Ik wil er eigenlijk nog een keer die zilveren variant op zetten, geeft een wat meer ''Vintage karakter''

De eigenlijk voor deze tafel geplande Reed is naar 1 van de Feickerts gereserveerd.

12 inch

Helaas, aan mij zijn die lange poken visueel niet besteed, op een of andere manier lijkt de totale draaitafel niet meer in balans. Alsof er te veel "wit ruimte" is.

Een 401 in een strakke en compacte leisteen plint met een Infinity Black Widow komt voor mij wel heel dicht bij het visuele summum op (vintage) draatafelgebied.

Dank! Ik wil er eigenlijk nog een keer die zilveren variant op zetten, geeft een wat meer ''Vintage karakter''

De eigenlijk voor deze tafel geplande Reed is naar 1 van de Feickerts gereserveerd.

Ik vermoed dat de zilveren uitvoering ook duurder betaald word.

Persoonlijk vind ik die ook mooier.

• 3 weeks later...
  • 11 months later...
  • 2 weeks later...