Jump to content

Masters Of Analogue, 6, 7 en 8 November in Amsterdam


Arden
 Share

Recommended Posts

  • Members

Masters of Analogue Show bij A10Audio in Amsterdam.

 

Op donderdag 6-, vrijdag 7 en zaterdag 8 november zijn zij daar, de Masters of Analogue!

In een tweetal fraaie set-ups kunt u tijdens deze dagen zien, horen en voelen wat nu de echte drijfveren waren achter de ontwerpen van de Pioniers  in de wereld van de MC elementen!

 

IKEDA, KOETSU, VAN DEN HUL EN ZYX, alle echte Grote Meesters zullen deze dagen zijn vertegenwoordigd!

 

Zo brengen wij u van IKEDA het 9-TT element in een Feickert Firebird draaitafel met IKEDA IT 407 CR arm, van KOETSU de Black Goldline in een Feickert Woodpecker met Jelco 12 inch arm, een Crimson-SE VAN DEN HUL element in een Dr. Feickert Woodpecker met KUZMA 313 VTA arm, een VAN DEN HUL Canary-SE element in een Blackbird met Kuzma 4 Point arm en de Premium 4D van ZYX  wederom in een Feickert Firebird, dit maal met een REED 3Q arm

 

In 1 van de luisterruimtes vindt u, buiten al dit analoge geweld, ook een volledige set-up met van den Hul apparatuur, zowel de Grail, de Grail SB, de Emerald voorversterker als de Excalibur mono eindversterkers zullen gedurende deze dagen zijn te beluisteren.

 

Op de donderdag, 6 november , zal de heer AJ van den Hul zelf ook aanwezig zijn om al uw vragen te kunnen beantwoorden. Ook bent u dan in de gelegenheid om uw eigen element door de heer van den Hul te laten inspecteren!

 

 

Wij zien u graag verschijnen op donderdag 6- vrijdag 7- of  zaterdag 8 november tijdens de

Masters of Analogue Dagen bij A10Audio!

 

Tijdstip:

 

Donderdag 6 november van 12.00 tot 19.00

Vrijdag 7 november van 12.00 tot 18.00

Zaterdag 8 november van 12.00 tot 17.00

 

!! LET OP: Door omstandigheden is de heer van den Hul niet op zaterdag 8-, maar op donderdag 6 november de gehele dag aanwezig.

Onze excuses voor het eventuele ongemak !!

 

Locatie:

 

A10 Audio/Room4Music

Burgemeester Roellstraat 10

1064 BM

Amsterdam

 

Voor meer informatie:WWW.A10AUDIO.NL of WWW.MUSIC2.NL

 

Graag tot ziens op 6, 7 of 8 november 2014!

 

PS: Tevens zullen wij deze dagen een old time favorite introduceren, de IKEDA IT-407 CR tonearm!

Een lang gekoesterde droom...

 

DSC01732_zps71517c00.jpg

Edited by Arden
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Zie ook de opmerking welke is toegevoegd in de openingspost: door omstandigheden buiten onze macht is de heer van den Hul verhinderd op zaterdag 8 november. Op donderdag 6 november zal de heer van den Hul echter de gehele dag aanwezig zijn!

 

Tevens nog even een sneak peak van de gisteren opgebouwde IKEDA arm met IKEDA element welke tijdens deze show zijn premiere gaat beleven...

 

foto_zps62f8a8b9.jpg

 

... helaas toont dit wederom mijn beroerde fotografie kwaliteiten (of zou het toch met digitalie te maken hebben), ieder zijn ding zullen we maar zeggen?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tja, vroegah had je van die klik-klak dingen en die gevallen waar de foto gelijk uit kwam, die lukten altijd. Waarom men toch beweerd dat die i-Phones zulke mooie foto's maken snap ik niet, maar goed, ik snap wel meer niet...

Link to comment
Share on other sites

Tja, vroegah had je van die klik-klak dingen en die gevallen waar de foto gelijk uit kwam, die lukten altijd. Waarom men toch beweerd dat die i-Phones zulke mooie foto's maken snap ik niet, maar goed, ik snap wel meer niet...

 

En telefoons waar je gewoon simpel mee kon bellen, Telefoneren met zo'n moderne camera is tegenwoordig ook geen pretje :P

 

Stef heeft gewoon gelijk. Dit soort foto's geven het draaitafelgebeuren een groezelig imago. Koop toch een compact camera uit het hogere segment erbij met fatsoenlijke macro voor dit soort zaken. En een fatsoenlijk foto-afwerkprogrammaatje als DXO, Dan kun je vrij simpel belabberde lichtomstandigheden ook goed aan. Aan je "fotografie", oftewel opnamestandpunt en beeldcompositie ligt het niet Marco.

Link to comment
Share on other sites

Foto ziet er prima uit op de smartphone. Daar is-ie ook voor bedoeld natuurlijk. Hoe was het ook al weer, geef de keizer wat des keizers is, of zo.

 

Yup, en de meeste keizers hebben ook meer dan genoeg aan MP3 en een stel PC speakertjes :D

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik ben vandaag geweest.

Het was op deze doordeweekse werkdag niet druk. Dat nam niet weg dat ik mij kostelijk vermaakt heb. De verhalen en meningen van een aantal meesters op audiogebied zijn zeer boeiend. De sets die er stonden van een zeer hoog niveau waren de moeite van de reis waard.

Qua muziek, wordt het tijd dat ik van jazz ga houden :), maar ik vrees dat dat niet gaat lukken.

Dat vinyl erg fraai kan klinken wist ik al, maar dit was toch wel bijzonder.

Alex, Marco, Arnold, Cock en Hr van den Hul, bedankt voor deze leuke middag.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Helaas kan ik niet komen, volgende keer beter.

Tis toch wat... Ben je gepensioneerd, kun je nog niet...

 

@leobus, alleen maar jazz? Na de Reed's, Dylans, Presley's, Friedemannen, McClain en Normaal kwam Cock pas weer met zijn Jazz op de proppen, later nog met een dirigent (nee, geen Jongensdroom) een uurtje Klassiek gehad, ik denk dat Jazz slechts een derde van het repertoire bevatte...

 

Maar ik denk dat het zeker leerzaam was?

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik heb, geloof ik, niet geschreven dat er alléén jazz te horen was. Maar met andere muziek heb ik gewoon meer. De muziek van Herman van Veen (zie jouw avatar) vond ik indrukwekkend reëel klinken. Met mijn ogen dicht waande ik mij weer in Carré waar ik hem vorig jaar heb gehoord/gezien. Dylan en Presley en een klassiek orkest heb ik kennelijk net gemist. Neemt niet weg dat het de reis en het verblijf meer dan waard was, hoor.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ga je nu aan de platenspeler?

Het klonk gisteren wel erg aanlokkelijk, maar het was natuurlijk wel topspul wat daar stond te spelen met ook een flink prijskaartje.

Ik vrees dat ik dan eerst de hoofdprijs in de postcodeloterij moet winnen. Doe ik ook gelijk een ander huis met een eigen luisterruimte. Heb ik ook geen probleem meer waar ik een draaitafel neer moet zetten. Oh ja, kan ik ook mijn muziek opnieuw gaan aanschaffen. Ping!!!

Keep on dreaming dus.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Het klonk gisteren wel erg aanlokkelijk, maar het was natuurlijk wel topspul wat daar stond te spelen met ook een flink prijskaartje.

Ik vrees dat ik dan eerst de hoofdprijs in de postcodeloterij moet winnen. Doe ik ook gelijk een ander huis met een eigen luisterruimte. Heb ik ook geen probleem meer waar ik een draaitafel neer moet zetten. Oh ja, kan ik ook mijn muziek opnieuw gaan aanschaffen. Ping!!!

Keep on dreaming dus.

 

Groet,

 

Leobus

 

Daar kan ik wel inkomen. Toen de cd er kwam, heb ik ook een klein inhaalslagje gemaakt, op pop-gebied tenminste. Zolangzamerhand overvleugelt mijn cd-verzameling de lp-verzameling op onbetamelijke wijze. Dat is niet omdat de LP hier niet goed zou klinken, maar omdat cd's hier, sinds de komst van een klassiek-angehauchte streamer, de dienst zijn gaan uitmaken.

Dat is een beetje vloeken in dit topic, natuurlijk, maar zo is het mij nu eenmaal vergaan. Notabene door mij te storten in de audiofiele wateren, waar ik het toenmalige Hear-forum in aantrof.

 

Maar Leobus, het is toch jammer dat jij eerst alles uit de kast moet halen voor je eindelijk bij een mooi muziekje neer kunt zijgen, na een vermoeide dag. Is er echt geen hoekje waarin een mooi audiomeubel een permanente plek kan krijgen, met trots daarop de draaitafel?

Link to comment
Share on other sites

Ik ben donderdagavond geweest en heb meneer Van den Hul mogen ontmoeten. Vandaag zal niet lukken met de camera. Terwijl er zoveel moois staat om vast te leggen. Je zult top toonarmen aantreffen en een hele Van den Hul stereo set up boven (!). Het klinkt fantastisch! Zeker gaan vandaag!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Daar Ivan helaas wederom problemen had met zijn gezondheid heb ik wat foto's van Mordante zijn facebook pagina ''gekaapt''!

Een kleine impressie volgt nog, maar in ieder geval hier wat beeldmateriaal:

 

10518310_10152815661334410_5828747670842

 

10636831_10152815661659410_6796180869456

 

10714320_10152815661899410_4288715850138

 

10688224_10152815662064410_8698041653823

 

1401772_10152815662184410_86803638322150

 

1537410_10152815662379410_47295099393132

 

1271408_10152815663439410_56645055928086

 

10644694_10152815664609410_8032348448903

 

 

Ivan heeft AJ van den Hul wel een interview afgenomen op de donderdag, dit zal hij ter zijner tijd wel publiceren naar ik aanneem...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...